~~~ENSKAT viikko 22~~~
En nähnyt vielä uutta pinoa, tässä viime viikon juttelut:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&_forum_WAR_perhe…
Kommentit (62)
Jee, juuri kotiuduin syömästä tyttöjen kanssa. Isi oli eka kertaa Eemilin kans pidempään ihan kahestaan ja hienosti oli menny. tosin puolisen tuntia oli suoraa huutoa huutanu ku lähin, mut sen jälkeen oli sujunu. Ihana oli nauttia rauhassa hyvästä ruasta hyvässä seurassa. : )
Kiitokset kaikille muutto tsempityksistä, kyllä täällä vitutus on jo laantunu, tuli vaan niin pikasesti eilen toi lähtö päätös. Se tosiaan on positiivista et isovanhemmat asuu sitten samalla paikkakunnalla, pääsee vaikka leffaan joskus. : ) Ja uskon et lapsen kautta sitä saa kummasti tuttuja itelleen. Eemilki on kohta jo hiekkalaatikko iässä.
Niin joku sitä kyseli, asutaan nyt Oulussa, ollaan asuttu 2v, tässä asunnossa 1v ja muutto olis Kajaaniin.
GAIOLE: tänään maisteltiin eka kertaa perunaa, hyvin maistu. Tein ihan löysää sosetta, perunaa lantrattuna omalla äidinmaidolla. Sai yhteensä noin teelusikallisen, pieninä annoksina, kahden lusikan kärjellisen jälkeen odotti jo suu auki lisää. : ) Huomenna jatketaan... Tein muuten jauhosesta perunasta ku luin jostain et siitä tulee maukkaampaa sosetta.
HERMIONE: vähän piti kuitata laukuista. ; ) ihan vitsillä. Joo ja ihan pyytämättä mies toi niitä karkkeja, oli kiva ylläri. Taitaa tietää mistä naruista vedellä. : )
BUTTERFLY: Mä kans mietin et miten teil on jo hammaslääkäri? Mulla ei oo hajuakaan koska meillä olis? Kai sen joku kertoo millon sinne pitää mennä? Luulisin et vuoden ikäsenä... Mut ihan oon kyl pihalla tästä asiasta.
Vielä olis vaikka mitä kommentoitavaa mutta pää surraa ihan tyhjää...
Kuka oli innostunu moottoripyöräilystä? Oliko HANNAH? Muistanko nyt oikein vai ihan omiani? Meillä on kans pärrä, se on kyl kivaa puuhaa. Tänä keväänä en oo kauheesti päässy kyytiin ku ei ole ollu lapsenvahtia mut nythän seki sitten korjaantuu ku muutetaan. : )
Me tosiaan nyt tänään sanottiin tää kämppä irti, olis kuukaus aikaa pakata ja ettiä uus asunto.
Nyt kyllä alkaa silmiä painaa sen verta et taidan mennä sohvalle odottelemaan et Eemil heräis syömään (sais herätä, alkaa olla maitobaari täynnä) ja sit nukkumaan.
Vilkutukset kaikille.
Odottelija ja Eemil, tasan viikon päästä 5kk
täällä taas, tulin heti aamusta "ilmoittautumaan". Eetu heräs taas klo5. Onkohan sillä unentarve jotenkin vähentynyt? pimennysverho meillä on niin ei oo kovin valoisaakaan makkarissa. Onneks se sen tunnin malttaa hereillä olla sängyssään ja klo6 noustiin ylös. Mä oon pitänyt kiinni tosta klo6 että sitä ennen ei maitotarjoilu ala tässä talossa vaikka Eetu heräis jo puol viis. Ja sit noustaan ylös kun sen sängystä otan pois. Tulis edes jotain selkeyttä siihen että nyt on aamu ja noustaan ylös. Mä en oo harrastanut sitä että annan aikasten maidon siinä toivossa että unet vielä jatkuis. Tunnin päästä pitää olla jo ekoilla päikkäreillä, ajattelin laittaa sen ulos ja ruveta siivoamaan heti aamusta. Kaikilla meillä on nenät hieman tukossa ja mulla kurkkukin kipeä. Huomenna olis serkun tytön lakkiaiset, niinköhän sinne päästään..? sinne mun kaverin kemuihin menen huomisiltana vaikka olis nenä kuinka tukossa!
Odottelija oli päässyt viettämään tyttöjen iltaa, mukava että poika ja iskä olivat keskenään pärjänneet hyvin! Kajaanihan on ihan keskikokoinen kaupunki, mä oon kotoisin Kuusamosta ja se on aika sisäpiiri-kaupunki.. Mun paras kaveri asuu Kajaanisssa. Toivottavasti uus ja mieleinen asunto löytyy pian.
h+e
Alkuun Weeralle onnittelut neidistä ja mukavaa että olet päässyt tänne palstalle, itselläkin vielä ongelmia kirjautumisessa ja sivujen käytössä, ilmoitus sivut poissa käytössä näkyy liian usein... =(
Mites Butterfly onko aamut yhtään helpottunut nukkuvatko pojat yhtään pidempään.
Lotta on ottanut tavaksi nukkua koko yön, ei siis herää edes tutin katoamiseen, nukkuu nykyään sellaisen 9-10 tuntia yössä ja nousee aamulla seiskan aikoihin.
MamajaJustus, meillä terkka neuvoi ostamaan varuiksi särkylääkettä mutta ei antamaan etukäteen. Terkka totesi että parempi olla valmiiksi kotona ettei sitten tarvii mahdollisen huutavan lapsen kanssa mennä apteekkiin.
Eipä niitä ole vielä tarvittu, hieman unisempi Lotta oli piikin jälkeen mutta vain sen päivän.
Odottelijalla on muutto edessä, niin täälläkin. Me vain pysytään samalla paikkakunnalla, muutetaan isompaan. Neiti saa oman huoneen ;o) äitillä sellaista ei ole ollutkaan.
Vaategallupiin: me ollaan aika pitkään jo menty niin että Lotalla on pitkähihainen body, housut ja takki/villatakki, myssy ja villatumput päällä kun ollaan menty ulos, meillä on vaunuissa vielä äitiyspakkauksen makuupussi, ilmoista riippuen auki tai kiinni.
Toivottavasti olen kommentoinut oikeille nimimerkeille ja muistanut oikein... enkä varmasti muistanut kommentoida kaikille joille piti... lahopää kun on..
Nyt neiti hermostuu pitää mennä
Äitija Edwina
alkuraskaudesta tuli kyllä hirveästi oltua tällä palstalla, mutta täällä käyminen sitten jäi vähäksi aikaa ja sitten kun joskus täällä pääsin käymään niin olin jo ihan tipahtanut kärryiltä. :( siirryin sitten palstailemaan muualle, jossa ei ollut niin ahkeria kirjoittelijoita kuin täällä. :D ainakin tuttuja nimimerkkejä tuntui vilahtelevan..
meille syntyi pikku-prinssi 2.1.2008 klo.00.03. aika on vierähtänyt aivan hurjan nopeaa ja poitsu on kasvanut vaudilla. uusia taitoja tulee koko ajan, esim. eilen poitsu oppi kääntymään selältä massulleen ja nyt ei sitten malteta olla selällään ollenkaan. ihana. :)
ehkä vois elvyttää tätä palstailua täällä pikkuhiljaa..
// mutsiko & sebastian (paria päivää vaille 5kk)
Ensin alkuun KIITOS kaikille onnitteluista! Huomenna meidän neiti täyttää jo kolme viikkoa, hurjaa miten tämä alku onkin mennyt nopeeta. Tuntuu, että pienoinen kasvaa ihan silmissä...
Täällä onkin ollut puhetta pienokaisten pukemisesta ulos näillä keleillä, sen saman asian kanssa itsekin täällä painin, ettei olisi liikaa eikä liian vähän...Eilen taisi olla liikaa päällä, kun ei kovin kauaa ensimmäisillä unillaan viihtynyt. Tänään vähän ohensin ensimmäistä kerrosta, ja tuntuu nyt uni maittavan paremmin. Ootteko kukaan muuten koskaan mitannut vaunun sisälämpötilaa lapsen siellä nukkuessa, kuinka korkealle nousee?
Mama: Mukava onkin taas olla linjoilla. Siro neiti tosiaan syntyessään oli, mutta nyt on jo ottanut kiinni painoaan, kun ruoka maistuu :) Tuli tässä muuten mieleen, että muistatko kun töissä puhuttiin miesten osallistumisesta lapsen hoitoon heti alusta alkaen, että halutaan heidän ottavan hoitamiseen osaa yms. Mutta meidät työkavereiden puolelta tyrmättiin täysin, ettei siinä "hormoonimyrskyssä" anna kenenkään muun hoitaa lastaan... Minä en kylläkään ole ko. myrskyä (ainakaan vielä) kokenut. Mies on hoitanut vauvaa yhtä paljon kuin minäkin, ja annan hänen tehdä sen hyvinkin mielelläni, kun tosiaan molemmathan sitä vanhempia ollaan. Joten ne neuvot ei ainakaan meidän kohdalla pätenyt... ;) Teillä onkin jo iso poika siellä, on jo oppinut kaikenlaista.
Odottelija: Sinulla onkin melkoinen muuttohomma edessä, tsemppiä siihen. Samalla toivottelenkin tervetulleeksi Kainuuseen :) Me asutaan n. 100 km päässä Kajaanista, on sen verran pieni paikka, etten tässä mainitse... Mutta siis Kajaanissa tulee käytyä ostoksilla, kun se on ainoa isompi paikka tässä lähellä. Ja siellähän KAKS:ssa kävi pienokainen syntymässä. Toivottavasti tulette viihtymään Kajaanissa.
Hermionella on aikaisia herätyksiä...toivottavasti olisi väliaikaista. Melko samankokoisia on pienokaisemme olleet, syntyikö teidän Eetu kuin ajallaan?
Ensimmäinen viikko kahdestaan kotosalla on mennyt hyvin ja nopeasti. Onneksi ulkoilusäät on suosineet, joten tyttökin nukkuu siellä paremmin. Viime yönä vähän aamuyöstä valvoskeltiin, kun oli kakkahommaa ja hikkaa yms. Mutta muuten on sujuneet yöt aika mukavasti, ei kovin paljon ole tarvinnut valvoa tähän mennessä. Kastajaisia tässä olen alkanut hiljalleen suunnittelemaan, pidetään ne juhannuksena. Onneksi tytön mummot ovat lupautuneet myös leipomaan avuksi. Nyt neitiä kutsutaan "Ainoksi" kun syntyi Ainon päivänä, mutta kutsumanimeä siitä ei tule, vaikka kaunis nimi olisikin. Huomenna olisi ensimmäiset juhlat, kun mennään minun serkun ylioppilasjuhliin. Näkee muitakin sukulaisia ensimmäistä kertaa.
Hyvää viikonloppua!
Weera ja "Aino" 3 vko
meillä huonot päikkärit jatkuu, onneksi viime yö sentään meni normaalisti.
Weera: Mulle tuli viime yönä se sun viesti tytön syntymästä. Outoa! Puhelimesta loppui akku ja kun laitoin sen lataukseen ja uudelleen päälle, ilmoitti saapuneesta viestistä.. Musta on kiva säilytellä tuollaisia viestejä, joten kiva kun tuli, vaikkakin 'vähän' myöhässä. Joo, muistan sen keskustelun työpaikalla, eikä mullakaan ole sellaista tullut, etten antaisi miehen osallistua vauvan hoitoon. Alkuaikoina vaihtoi tosi paljon vaipaa ja kylvetti, kun mulla tikit haittasi liikkumista ja imetys vei silloin alussa niin paljon aikaa. Ja olen kyllä pullon kanssa uskaltanut jättää pojat jo useamman kerran kaksistaankin. Joissain asioissa pitää kyllä neuvoa, kun olen täällä pojan kanssa kahdestaan ollessa huomannut, mikä parhaiten toimii missäkin tilanteessa. Iltanukutus taas on meillä miehen heiniä ja kun olin mummolassa pojan kanssa kahdestaan, niin ihan jännitti, osaanko nukuttaa. Mun yhdeltä mammakaverilta oli neuvolassa kysytty, kun lapsi oli ollut noin kolmen viikon ikäinen, että joko isä on suorittanut 'viiden vaipan passin'. Heillä, samoin meilläkin, oli isä vaihtanut sen viisi vaippaa jo varmaan ekana päivänä kotona. Tulipa pitkä paasaus :) Muistan vaan, kun ärsytti niin ne kokeneempien neuvot silloin, vaikka ihania tyyppejä ovatkin. Aino ois kyllä kaunis nimi : )
Hermione: Toivottavasti meidän äiti on väärässä sen hammasasian suhteen, niinkuin teidänkin neuvojat. En tosiaan vielä niitä kaipaa, kun tarkoitus olisi vielä pari kuukautta täysimettää ja jonkin aikaa kiinteidenkin kanssa sitten. Jospa kyse on vaan siitä, että nyrkkiä kun kiva syödä, kun se kerran on olemassa : )
Mitähän muuta mun piti kirjoittaa...
No, mukavaa viikonloppua kaikille, jos en enää tänään ehdi tänne kirjoittelemaan! Meillä jää mies nyt lomalle, joten voi olla, että aika paljon ulkoillaan, enkä ehdi enää pojan unien aikaan pyörimään niin paljon koneella. On vähän ollut laiskanpuoleista ulkoilua mulla viime viikot, vaikka ilmatkin on ihanat.
Mama & Justus tiistaina 3 kk
...että tulipa paljon kirjoitusvirheitä, ehkä kuitenkin asiat tuli selviksi : )
Ja ainiin, Mutsiko, muistan sut Odotus-puolelta, tervetuloa taas mukaan. Saa tänne kirjoitella harvemminkin eikä tarvi kaikkea kommentoida, jos pino on ehtinyt liian pitkäksi, eikös niin? : )
Nopeesti tulin vaan ilmoittautumaan, että hengissä ollaan. On vaan ollut kaikenlaista puuhaa tässä viime viikon lopulla ja tällä viikolla, ettei ole edes palstailemaan ehtinyt. Lukemassa oon kyllä käynyt pari kertaa teidän kuulumisia, mutta koska nää sivut latautuu meidän koneella ja yhteydellä tosi, tosi hitaasti, niin aikaa kirjoittamiseen ei ole löytynyt. En tiedä missä vika: hidas yhteys meillä kyllä on, mutta jotkut sivut kuitenkin toimii ihan ok, ja vanhat vauva-sivut toimi huomattavasti paremmin.
Meillä oli siis vieraita (miun sisko 2,5-vuotiaan pojanviikarinsa kanssa sekä miun äiti) ja heidän kanssaan puuhaillessa meni alkuviikko. Pätkis selvästi nautti siitä, että oli seuraa ja puuhaa ja ihan innoissaan hekotteli, kiljui ja päristeli, kun katsoi serkkupojan touhuja (poika on astetta vilkkaampi tapaus, joten menoa ja meininkiä riitti). Vierastanut ei juuri lainkaan, mikä oli tosi ihana juttu. Viimeksi nähdessä nimittäin meinasi itku herkästi päästä mummon ja tädin sylissä. Kaikkea muutakin on ollut: kampaajalla ja shoppailemassa kävin (pimennysverhot on tilattu ja tiedoksi muillekin, että kyllä löytyy pimennysverhoja ihan "tavallisesta" kankaastakin eli ei ole kaikki rullaverhoja) ja keskiviikkona olin Pätkiksen kanssa paikkakunnan v. 2007 syntyneiden vauvojen "kokoontumisajoissa".
Pätkis on nyt muutamana yönä jättänyt yösyönnin välistä kokonaan! Nukkumaan meno on myöhäistynyt tunnilla eli käy nukkuun n. 22 ja nousee sitten 5.30-6.30. Olisko puuron aloittaminen eli yksi kiinteä ateria lisää päivässä tehnyt tuon? Muuten aamuyöt meinaa kyllä olla vähän katkonaisia, kun sitä mahalleen kääntymistä pitää reenailla yölläkin :) Sitten nakottaa niskat kekassa ja huutelee, että tulkaa kääntämään. Joskus kyllä nukkuu mahallaankin.
Tässäpä meidän kuulumiset, valitettavasti kommentit jää nyt vähiin, sori! Paljonhan täällä oli tapahtunutkin: mieleen jäi ainakin HERMIONEN "laukkujen"
syönti (:D), ODOTTELIJAN muutto Kajjjaaniin (olen ollut työasioissa tekemisissä kajaanilaisten kanssa ja kutsuvat itse kaupunkia "kolmen j:n Kajjjaaniksi").
WEERALLE tervetuloa palstailemaan ja onnittelut pikku-"Ainosta"! Ja hienoja neuvolamittoja ja uusia taitoja oli myös karttunut: onnea niistä kaikille pienokaisille!
Palstailu ensi viikolla saattaa olla miun puolelta ihan yhtä hiljaista: tiedossa olis kasvimaan laittoa, ikkunoiden pesua ja reissuamista sukulaisiin tuonne "Savonmualle". Joten oikein hyvää kesän alkua kaikille!
Dajm + Pätkis (ensi viikolla jo 6 kk!!)
Nopeet kuulumiset. Huomenna on yhdet ylioppilasjuhlat ja sit illalla ne pippalot. Sunnuntaina voipi väsyttää eli tuskin hirveesti oon koneella viikonlopun aikana.
Tänään siivottiin Eetun kans, käytiin kaupoilla ja sit illalla grillattiin kun mies tuli kotiin ja leikattiin nurmikkoa yms. Väsyttää kyllä aikalailla, pitää mennä vielä katsoon eilinen Rimakauhua ja rakkautta ennen nukkumaan menoa. Eetulla on viime iltoina mennyt vähän itkemiseksi tuo yöunille nukahtaminen, mikä lie? liikkuminen ja saattaa toi nuhakin vähän vaivata. Toivottavasti on ohimenevä vaihe!
Weera, Eetu synty 10päivää ennen laskettua aikaa. Meilläkin oli mies alusta lähtien aktiivisesti mukana hoidossa enkä mä kokenut mitään hormoonimyrskyä vai mikä se olikaan mistä sä mainitsit..?itketti kyllä kun ei imetys heti sujunut. Mukavaa vauva-aikaa teille =)
Mutsiko, tervetuloa kirjoittelemaan. Kyllä sun nimimerkki kuulostaa tutulta.
MamajaJustus, mukavaa yhteistä aikaa teille perheen kanssa. Vois tässä lähiaikoina suunnitella sitä treffaamista vaikka siellä torilla. Eikä täällä tosiaan tarvii kommentoida aina kaikille tms. Mulla ainakin välillä on kynnys alkaa kirjoittamaan just sen takia kun ei jaksais kaikille jotain kirjoittaa. Välillä voi ihan reippaasti kirjoittaa vaan omia kuulumisia.
Nyt vihdoin on hiljaista makkarissa... mukavaa viikonloppua kaikille!
hermione ja Eetu 8kk+
Tulin vaan ilmoittautumaan et elossa vielä ollaan. Gaiole oli tainnut kaipaillakin jo. :)
Kiirettä on pitäny ku mies on ollu tän viikon isyyslomalla. Ollaan maalailtu olkkaria. Tai siis mä oon kiirellä suojannu paikkoja ja mies on räiskiny maalia.
Samalla sitten on tullu tehtyä isompaa siivousta...
Kohta puolin lähdetään miehen kanssa "treffeille" joten kommentoida en oikein ehdi. ;)
Mutta kiinteiden alotuksesta oli ollu puhetta. Oon tässä kanssa suunnitellu sitä. Voi olla et ootan vielä 5 kk neuvolaan joka on 9.6. vasta...
Mut porkkanalla tai bataatilla varmaan aloittelen.
Mut nyt täytyy rientää!
Viikonloppuja kaikille!
Ensi viikolla lupaan taas olla enempi mukana.
Susanna ja Saaga 5kk
G: Meillä vaunuissa päällä pitkähiainen body, ohuet housut ja ohut pipo. Makuupussi on osittain päällä,kun koitan köyttää Neean vaunuihin niin että ei nouse. Kun nukahtaa avaan pussia. Viileemmällä kelillä on myös huppari.
Mutsiko:
On sun nimimrkki ainakin tuttu. Tervtuloa mukaan vaan. Ei täälä aina voi ollakkaan kaikille kommentoimassa. Tai varmaan voi, mut harvalla aika riitää siihen.
Dajm:
Kiva kun kävi laittaa teidänkin kuulumisia. Nää sivut on tosiaan aika jähmeet välillä.
Hermione:
Niinhän se on että jokainen laps alkaa liikkuun omalla tahdillaan. Eikä alun nopee kehitys takaa sitä, että se jatkuis samanlaisena. Meinaan naapurin poika nousi seisoon jo 7 kk iässä, mut käveleminen ei innosta viä 1v3kk ikäsenäkään.
Ikävä että teillä taas nuha vaivaa.
Meillä Neea teki viime yönä enkat, eikä heränny kun kerran. Wau mitä luksusta. Toivotaan että sama tahti jatkuu. Ois jo aikakin alkaa nukkuun kunnolla. Tosin tänään ei sit suostunu vetäseen kun yhdet päikkärit ja nekin vaan 2h. Mut eipä toi päivällä valvominen haittaa vaikka viekin multa taas tunnin äidin omaa aikaa.
Kävin tänään ostamassa tuttipulloon sellasen juomanokan, kun Neea ei tutista suostu enää juomaan ja nokkamukia on kesällä vähän hankala mukana kuljetella niin ettei vedet ois ympäri laukkua. Ei keretty viä testaan,mut toivottavasti suostuu juomaan siitä.
Buuffa ja Neea 8,5kk
niin Mamalle ja justukselle piti vielä kommentoida tosta käsien syönnistä ja kuolaamisesta. Meillä sitä tehtiin jo jostain 3kk iästä alkaen ja ekat hampaat tuli vasta 7kk iässä. Meilläkin kaikki sano että hampaita tulee, jopa neuvolan täti. Vaan eipä tullu. Kaippa tää juttu kuuluu kans tähän samaan kastiin kun "poikamaha" ja "tyttömaha".
Odottelija: Varmasti saat uusia tuttavuuksia uudelta paikkakunnalta ja tosi kiva kun isovanhemmat voivat auttaa Eemilin hoitamisessa=)
Hannah: Pitäs joskus lähtee tonne Launeen perhepuistoon ku meil asuu sukulaisia Lahdessa ja oon ite kotosin aika lähelt. Teillä tuntuu olleen ainakin kivaa=)
Gaiole: Kiva kun olit pääsy jumpalle:)
Heltsy: Mä kans kaipaan täällä Järvenpäässä kirppareita, kun mun kotipaikkakunnall niitä oli tosi paljon. Etenkään lapsille täält ei saa hirveesti mitään. Onneks äiti käy aina kirppiskierroksilla ja ostaa meille kaikkea tarpeellista ja välillä vähän tarpeetontakin:)
Buuffa: Hauskaa kesäkuun lomailua ja mökkeilyä sinne:) Mulla knas vähän sama juttu et mies on lomalla ja kesäkuu menee mökkeilyn merkeissä. Etenkin jos ilmat suosii...
MamajaJustus: Mulle tulee kans aina sellai tunne poikien mummolassa et annanko tarpeeks pojille aktiviteettia ku mummo höpöttää koko ajan heiän kaa. Mut onhan se eri asia ku isovanhemmat näkee lapsenlastaan/lapsiaan niin harvoin et sit sen aikaa jaksaakin höpöttää vaikka koko päivän:)
Hermione: Vai on eetusta tullu iso poika ku syö isojen poikien ruokaakin:)
ÄitijaEdwina: Eipä nuo aamu-unet oo juurikaan parantunu. Nukku Lauri vissiin kuuteen tänä aamuna joka taitaa olla pitkään aikaan nukkumisennätys. Ja itteasiassa sit nukahti viel takas. Taitaa tosin olla harvinaista herkkua kun söi vasta 22.30 niin sen takia nukku hiukka pidempään. Yleensä syö vika aterian n. klo 20.
Mutsiko: Muistan kyllä sut odotuspuolelta. Tervetuloa takaisin:)
Weera: Minkäslaiset kastajaisjuhlat pidätte ja missä? Kiva kuulla että teillä on arki lähtenyt rullaamaan pikkuisen kanssa:)
Dajm: Kiva et Pätkis on saanut seuraa=) Harmi et sulla nää sivut tökkii!
ON: Mies läks just Laurin kaa yhtiin lakkiaisiin ja me pipiläiset (minä ja Leevi jäätiin kotiin) Mulla on kohtutulehdus ja hirvee flunssa. Eilen kävin lääkärillä ja sain antibioottikuurin. Leevillä on taas hirvee yskä ja nuha. Haittaa hirveesti päiväunien nukkumista ja on kiukkunen ku ei saa unta. Onneks miehellä alko kesäloma niin en joudu kipeenä ihan yksin poikia hoitamaan.)
Käytii tosiaan nyt siellä hammahoitajalla. Tuli otsi hyvää tietoa lasten hampaiden hoidosta ja mun mielest on tosi hyvä et hampaiden hoitoon puututaan ajoissa. Aika hurjia kuvia siellä näytettiin esim. yhden 1v4kk lapsen hampaista, joka oli saanu jo pitkään mehua. Ihan oli etuhampaat mädäntyny:( Täytyy siis jättää mehut välii. Sit se hoitaja kurkkas kaikkien vauvojen suuhun ja molemmilla pojilla oli kaikki ok:) Saatiin kotituomisiks hampiharjat ja purkkaa=)
Leevi saa nykyään ihan järkyt raivarit ku sille tarjoaa ruokaa pullosta (hän siis on pelkällä pulloruokinnalla) En tiiä johtuuko tuosta nuhasta vai mistä... Mun on välillä tai aika useinkin pakotettava se syömään, ku muuten on taas niin kiukkunen ku ei syö.
Nyt se Leevi heräs taas. Nukku vissiin 15 min... Kiva kiukkupäivä tulee taas tästäkin:(
-Butterfly & pojat n. 3kk 3vko-
Täällä on ollu ihanan kesäinen päivä, niinku vissiin aikalailla joka paikassa. Ihanaa!
Käytiin Eemilin kanssa kaupungilla shoppailemassa. Ei oikein vielä mene päälle noi viime kesäset vaatteet... Ahistaa. Pitäis ottaa itteensä niskasta kiinni ja alkaa tekee jotain! 7kg pitäis saada pois. (5kg on siihen mistä ennen raskautta lähettiin) mistä tulikin mieleen et
GAIOLE oli päässy jumppaan, hieno homma!
Mutta kuitenki oli kiva pyöriä kaupungilla ja katella ihmisiä, kaikilla tuntu olevan meno päällä. Kaupassa sai kyllä muistutella itteensä et nyt ostat jotain itelles etkä aina vaan tuolle lapselle! olis kyllä ollu iavan ihania vaatteita Eemilille. Ostin sit kuitenki enimäkseen itelleni; housut, paidan, pari toppia, korviksia (rihkama) ja hiusjuttuja. ja vähän sit kyl jäbällekki; lenkkarit, lippiksen, paidan, sukkia.
Hyvä törsätä ku mies on muualla. ; ))
DAIJM joo, mä oon kans kuullu ton kolomen j:n kajjjaanin. : )
WEERA1 kiitokset tervetulotoivotuksista. Meistähän tulee melkein naapureita. ; )
HERMIONELLE JA BUTTERFLYLLE pikasta paranemista, ja pojille kans!
HERMIONELLA on tänään ne pirskeet!! Tuskin olet lukemassa, mut super hauskaa iltaa kuitenki! Ja niinhän se Kajaani on kuiteski ihan ok kokonen kaupunki, ja tuntuu kokoajan kasvavan.
MUTSIKOLLE tervetuloa jutustelemaan tänne vauvajuttuja.
Meillä Eemil on kadottanu päiväunet, nukkuu kolme kertaa päivässä 30 MINUUTTIA!!! Tosi kiva. Näin on ollu nyt jo ainaki toista viikkoa, jollei pidempäänki. Eikä nuku vaikka tekis mitä, oon kokeillu sisälle, ulos, liikkeessä, paikoillaan, nukuttaa uudelleen jne...
Mutta peruna maistuu. Tänään sai kolmannen kerran. Nyt oli veteen tehtyä ku ei kerenny pumppailemaan, ja hyvin maistu. Olis syöny vaikka kuinka paljon mut sit aloin jo toppuuttelemaan. Päälle annoin vielä pikku maistiaiset luumua. Sit ku lopetin niin jätkä suuttu. : ) Siis ihan selvästi suuttu siitä ettei saanu enempää. Tyynty kyllä kun sai tissiä.
Huomenna annan kyllä varmaan syödä niin paljon kun syö. Ei kai sitä tarvii rajottaa enään ku on jo pari päivää maisteltu?
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille.
O ja E
Onko säälittävää, että roikun täällä lauantai-iltana klo 21-jotain? Mulla ei tosiaan ole elämää... Tämä on kuitenkin paras aika kirjoittaa kun ipana nukkuu ja telkkarista ei tule mitään mainittavaa. Katsoin muuten eilen pitkästä aikaa leffan, sen Insomniac joka tuli neloselta. En olekaan aikoihin jaksanut keskittyä leffoihin, paitsi Baby Biossa.
Mitenkäs Hermionella ja Eetulla sujuu? Onko vielä nuhaa? Ei ole muuten meillekään tullut kutsua hammashoitajalle, pitää varmaan kysellä ensi viikolla kun meillä on lääkärineuvola. Tuntuu muuten siltä, että Eetu ja Sienna kehittyy aika samalla tavalla liikkumisen suhteen, meilläkään ei nimittäin kontata vielä, eikä ryömitäkään kuin taaksepäin. Se ei silti estä tyttöä liikkumasta... Sanoit tosi hyvin, että turha tässä vaiheessa on vertailla ja "kilpailla" lasten ominaisuuksilla, jokainen kehittyy omaan tahtiinsa. Ja joo, sain putsattua parvekekengät... Sienna muuten kokeili kanssa tänään "isojen tyttöjen ruokaa" eli 8kk-sosetta, ja yllättävän hyvin meni, pienellä kakomisella.
Odottelija oli päässyt viettämään tyttöjen iltaa, kiva juttu! Kyllä siinä äkkiä akut latautuu kun pääsee vähän irtautumaan vauvapuuhista. Ja shoppailemassakin olit käynyt. Mulla on kanssa sama "ongelma", että Siennalle ostelen kyllä kaikenlaista, mutta itselleni en mitään. Oikeasti se on tietysti ihan hyvä, koska rahaakaan ei liiemmin ole.
ÄitiJaEdwina: vähänkö Lotta nukkuu hyvin noin pieneksi! Saat kyllä olla tosi onnellinen.
Mutsiko: tervetuloa vaan takaisin palstailemaan! Ihana nimi pojalla, yks mun lemppareita! Taas kerran sellainen, joka sopisi hyvin Siennan pikkuveljelle... Hmm, alkaakohan mua vauvakuume vaivata...
Weera: kiva kuulla, että teillä arki sujuu hyvin. Se eka viikko isin työhönpaluun jälkeen onkin aina jännä.
MamaJaJustus: meillä tuli Siennalle ekat alahampaat 4kk iässä ja ylähampaat 6kk iässä (ja nyt on sitten jo lisääkin hampaita) eikä se koskaan ole purrut mua syödessään. Imetän edelleen 4 kertaa päivässä eikä hampaista ole mitään ongelmaa. Eli vaikka niitä tulisikin niin ei se välttämättä hankaloita imettämistä.
Dajmin pätkiskin on jo tosi iso! Luuletko, että teillä jää nyt yösyömiset jo kokonaan, vai palaakohan ne vielä? Meillä loppui reilun 7kk iässä ihan itsestään.
Oliko Susannalla ja miehellä mukavat treffit? Ihana kun viitsitte ottaa omaa aikaa, se on kyllä tosi tärkeää.
Buuffa: kiva, että teillä on ollut hyvä yö. Toivotaan tosiaan, että sama meininki jatkuu. Meneekö Neealla kauan sitten nukahtaa kun on herännyt keskellä yötä?
Butterfly: voi kurja, että siellä sairastetaan. Toivottavasti paranette pian. Kamalalta kuulostaa toi lapsen mädänneet hampaat -juttu, kääks. Onneksi meillä ainakin hampaiden pesu onnistuu ihan helposti, Sienna ihan tykkää siitä.
Ja lopuksi omaa napaa: oltiin Siennan kanssa kaverin lapsen 1-vuotissynttäreillä, oli tosi kivaa. Sienna jaksoi hyvin vaikka herätin sen kesken päikkäreiden kun piti lähteä sinne. Vähän säikähdin, kun olin ottamassa kahvia Sienna sylissä ja se upotti koko kätensä täyteen kahvikuppiin (jossa oli maitoa, onneksi)... Tyttö ei päästänyt inahdustakaan eikä siihen käteen tullut mitään, eli säikähdyksellä selvittiin. On se vaan nopea liikkeissään.
Laitankin tähän kuvan neidistä juhlamekossa, otettu synttäribileiden jälkeen. Mukavaa viikonlopun jatkoa!
Tipu & Sienna 8,5kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=638e30ac-2f43-11dd-a840-…!
Ihan piti tulla TIPULLE toteamaan että taidan kuulua kans siihen säälittävien joukkoon. Ajatteleppa jos ei olis edes tietokonetta? Nyt on sentään virtuaalista ajanvietettä lauantai illalle.
Ei tosiaan ole kauheesti tota elämää muuten. : )
Ihana kuva taas Siennasta. : )
Niin ja onneks on facebook. Mäki sain vihdoin aikaseks kirjautua.
Onneks selvisitte säikähdyksellä sen kahvin kanssa, olis voinu käydä pahastikkin.
Odottelija täällä täyttää palstaa höpöttelyllä... Lauantai- illan huumaa. : )
Mies reissussa ja poika nukkuu
Taas ilmoittaudun välillä tännekin. En oo juurikaan edes ehtinyt teidän kuulumisia lukea muutamaan viikkoon, tää kesä on aina tätä... Mut tän viikon jutut kuitenkin lukaisin. Meillä Noora kasvaa ja tulee suloisemmaksi päivä päivältä, tiistaina tulee jo 5kk täyteen. Nyt on ollut nuhaa tytössä viikon ajan ja odottelen että vähän alkais helpottamaan tuo tuhina. Mutta sit teidän juttuihin.
Gaiolen piiperö harjoittelee jo kääntymistä, meillä ei edelleenkään ole osoitettu edes mielenkiintoa saati sitten yritystä sen suhteen. Lattialla pyöritään kuitenkin ja yritetään ryömiä eli pylly nousee, mutta pää kyntää vielä pitkin lattiaa. Ja pienen raivon tämä toiminta aina vaatii. Sängyssä muuten kääntyy mahalleen, liiankin hyvin.
Tipulla odotellaan taas iskää kotiin. Onko pitkäkin kotipätkä edessä?
Aurelialle tervetuloa ja onnea! Joko teillä mennään yhdellä yösyötöllä? Mä oon niin kade! meillä joskus aikanaan oli jonkun aikaa noin, mutta nyt on 3 aika vakio... Ja 5-6 aikaan herätään... Plääh! Kesäsuunnitelmia meillä on laittaa pihat kuntoon viimein ja rakennella taloa loppuun ja varmaankin maalaan takaa talon vielä kertaalleen, kun sinne porottaa aurinko niin kuumasti. Viime kesänä maalasin talon jo kaksi kertaa. Ihan kivaa puuhaa kyllä jos joku vahtii nyt vaan Nooraa. Niin ja meillä on serkulta saatu Baby Björnin rintareppu ja olen tykännyt. Noorakin viihtyy niin kauan kunnes tulee liian kuuma.
Heltsyn Kiia nousee jo seisomaan. Vau! Kohta saat juosta jo perässä. Ja "äiti"-sanakin taitaa jo olla tulollaan :)
Hermionen Eetu ollut myös kipeenä. Toivottavasti jo on parempaan päin. Oliko hauskaa pippaloissa?
Maman Justuskin jo harjoittelee kääntymistä. mukavia pyllerryshetkiä sinne :) Kun Noora sai 3kk neuvolassa rokotuksen, annoin illalla supon ja seuraavana aamuna myös. Tyttö oli tosi kitunen ja kiukkunen sen piikin jälkeen. Ens viikolla 5kk neuvolassa taas sama edessä.
Butterfly oli laittanut ihanan kuvan pojista. Oli pakko sen verran selata viime viikon pinoa, kun kaikki kehui... Muuten en sitä nyt lukemaan ehdi... Meillä tuli ilmavaivija bataatista, että vaihda johonkin muuhun kokeeksi. Porkkana-peruna meni meillä jo alussa tosi hyvin alas. Nyt on 1,5kk syöty kiinteitä. Mä viikon jälkeen isonsin annosta jos maistui ja siitä viikon päästä jo annoin niin paljon kun maistui. Veikeän näköinen tuo Lauri ja Leevillä on posket kuin meidän Nooralla.
Odottelija teillä on tuo unijuttu ihan kun meillä! Ja ei ole tarkoitus lannistaa, mutta meillä ei ole kiinteiden eikä vielä puurojenkaan aloitus auttanut yöuniin... Toivon, että kun tuo nuha on ohi, niin ruokakin maistuisi paremmin ja nukuttais vähän jo pitempään. no seurataan... Teille tuli pikamuutto. Ymmärrän että korpee. Toivotan voimia löytää positiivinen mieli.
Hannnah oli päässy "mopoilemaan". Oliko vauhdinhurmaa? ;)
Buuffan Neea jo seisoo, uskomatonta tää ajankulu. Onnea uudesta taidosta.
Weera1 tervetuloa mukaan ja onnea pienestä pirnessasta!
Biancokin jo juoksee Kallen perässä. Kuinka kauan mä oon ollut poissa palstalta? Hyvää matkaa! Vai joko menitte...
Mutsikollekin terve taas!
Samoin Dajmille tervehdys! Teillä siintää jo yhtenäiset yöt. Onnea!
Susannalle helou myös =)
Muuta en kommentoitavaa keksi. Mut Nooran kuvan voisin laittaa vielä. Heipä!
Pore&Noora lähes 5kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e41690cc-2fab-11dd-8384-…!
Meillä pantataan kakkaa ja itkeskellään. Vaari on käymässä ja lastenlääkäri on ammatiltaan, joten yritti saada sormellakin lastia tulemaan, turhaan. Nyt on jo kolmas päivä menossa ja aikaisemmin ei ole ollut edes yhden päivän taukoa. Ikävä, kun näkee, miten tuskainen olo toisella välillä on : (
Vilkutukset Porelle pitkästä aikaa, suloinen tyttö teidän Noora!
Hermione: Onko teillä minkälainen tuleva viikko? Mulla on menoa maanantaina ja torstaina, mut tiistaina tai keskiviikkona voisin vaunutella kaupungille torikahveille? Sais mieskin pari tuntia omaa lomailuaikaa. Meille paras aika on noin klo 11, silloin alkaa pisimmät päikkärit.
Mitäs mun pitikään kirjoitella...
Niin, tuosta kehittymisestä oli Hermionella ja muillakin puhetta. Ihan samaa mieltä kyllä olen, että annetaan pienokaisten kasvaa ja kehittyä rauhassa. Eikä tässä meidän enska-pinossa minunkaan mielestä ole ollut mitään sellaista vertailua, josta pahoittaisi mielensä. Vauvat kun on myös niin eri ikäisiä, niin on senkin takia erilaiset vaiheet menossa. Jos kehittyy ns. normaalin rajoissa, niin sillä ei tietääkseni ole mitään yhteyttä taitoihin kouluiässä tai aikuisena, jos on oppinut jonkin taidon pari kuukautta aikaisemmin tai myöhemmin. Tietysti jossain vaiheessa sitten pitää huolestua, jos ei parivuotiaana vielä kävele tms.
Kylläpä musta on tullut paasaaja, aina pitkät tekstit jostain yhdestä asiasta... Nyt jatkan isäni kanssa seurustelua, Justus kun päätti lähteä päikkäreille melkein heti kun vaari tuli : )
eli sitähän mä vaan tulin sanomaan että Eetu söi tänään ekaa kertaa isojen vauvojen ruokaa eli sitä 8kk ikäisille tarkoitettua. Olihan ilmeet ja pientä kakostelua oli kehissä, kyllä se kiltisti söi makaroonia ja jauhelihakastiketta. On se purkki ollut jo useemman viikon kaapissa mut en jotenki oo raskinu antaa kun ei Eetulla oo kun ne kaks hammasta ja mietin että osaakohan se yhtään pureskella?siihen malliin narauttaa mua tissistä että taitaapi osata! Olin kahden vaiheilla aikaisemmin että annanko tänään iltamaidon pullosta vai imetänkö? äsken siis imetin ja annoin tuttelia vielä lisäks kun ei se tissillä ollut ku hetken. Taitaa maidontulokin alkaa jo hiipumaan, hyvä näin. Viime yönä se nukku koko yön ettei tarvinnut kertaakaan antaa tuttia, noi aamuheräämiset kun sais vielä myöhästettyä edes vähäsen...
Nyt kiireen vilkkaa telkun ääreen.