Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ENSKAT viikko 22~~~

26.05.2008 |

En nähnyt vielä uutta pinoa, tässä viime viikon juttelut:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&_forum_WAR_perhe…

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu, kyllä mulla on nyt lupa lähteä ihan baariin asti. Mies oli kai hetken mietittyään älynnyt että kyllä se on aika kohtuutonta kieltää multa se. Siihen liittyy paljon muutakin, meillä on tulossa rahallisesti tosi tiukka alkukesä. Ylimääräisiä isoja maksuja niin kaipa se mies oli ensimmäisenä miettinyt rahan menoa. Me asutaan sillleen kaukana kaupungista ettei ihan kävellä viiti ja yöbussitkin kulkee miten sattuu, taksimatkat on tyyriitä. No katsotaan mitä lauantai tuo tullessaan.. =)

Ihanaa että sun mies noin suhtautuu sun "omaan aikaan", varmasti on mukava lähteä vähän tuulettumaan!

Nyt suklaan ja laukun syöntiin.

h+e

Vierailija
22/62 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onpa ollut hässäkkä päivä. Jotenkin koko ajan kamala kiire, vaikka mitään ihmeellistä ei olla tehty. Jumpassa käytiin päivällä ja nyt illalla oli mun kaveri täällä käymässä. Ihan kiva et oli seuraa, kun mies on työmatkalla. Tuolla jumpassa on kyllä tosi hauska käydä, kun Kalle nauttii siitä ihan valtavasti. Se tykkää vauhdista, eli on hienoa kun äiti retuuttaa, nostelee, heittelee, heluttaa, hyppii jne. Nauraa välillä ääneen.

Taidan muuten kutsua tuon meillä olleen kaverin toistekin, sen seuralla näyttää olevan Kalleen oikein suotuisa vaikutus :) Kalle oppi nimittäin tässä illalla ryömimään, ja lisäksi joi nokkamukista hienosti maitoa monta kymmentä milliä. Kaksi taitoa mitä ollaan tässä odoteltu, ja etenkin tuosta mukista juomisesta oon ihan ekstaasissa. Olen nimittäin stressannut tosi paljon imetyksen lopettamista kun pullo ei tähän saakka ole kelvannut. Ja nyt Kalle selkeästi hoksasi, että nokkamuki ei ole vaan kiva leikkikalu, vaan sieltä voi saada ravintoakin.

Hermione: hienoa että mies ajatteli asiaa toisenkin kerran ja suostui sitten lauantain suunnitelmiin. Kyllä välillä pitää rentoutua kun juurikaan et ilmeisesti ole ulkona käynyt, säästätte sitten jostain toisesta kohdasta. Mun alkaa myös tehdä mieli lähteä vähän ulkoilemaan, juuri tuon meillä olleen kaverin kanssa suunniteltiin terassireissua kunhan tästä vielä ilmat vähän muuttuu kesäisemmäksi. Se ehkä myös mahdollistuu nyt kun Kalle huolii tuon pullonkin!

Ja Tipulla oli myös ulkoilusuunnitelmia. Mä haluan kanssa katsomaan tuon sinkkuelämää-leffan, en tiedä onko se leffana yhtä hyvä kuin sarjana, mutta täytyyhän se nähdä.

Gaiole, se taisin olla minä joka tilasi TripTrappin saksasta. Sellainen sivu kuin http://shop.ergonovo.de oli se mistä tilattiin. Me aloitettiin kiinteät kanssa sillain suhteellisen vauhdikkaasti kun Kallella selkeästi oli kiinnostusta ja halua syömiseen: alkuun kun annoin vähän vähemmän kerrallaan niin oli aina suu ammollaan odottamassa vielä lisää. Aloitin perunalla, sit porkkana, mustikka, luumu (mikä ei meille sopinut laisinkaan, tuli vatsanväänteitä). Parsan ja kesäkurpitsan otin kanssa aika ajoissa, ja maissin mutta siitä Kalle ei tykännyt. Oon antanut yhtä uutta ruoka-ainetta kerrallaan, paitsi nyt viime aikoina en ole ollut kovin tarkka, vaan jossain purkkiruoassa saattaa olla parikin uutta juttua tyyliin herne ja sipuli tms.

Aureliako kyseli kantorepuista? Meillä on ollut baby björn lainassa, mutta sitä tuli tosi vähän käytettyä, käytin mieluummin kantoliinaa kun mun mielestä babybjörnillä ei ollut kovin mukava kantaa. Tuossa pari kuukautta sitten ostettiin ergoreppu, ja sillä on kyllä hyvä kanniskella, eli sitä voin suositella. Kalle myös viihtyy siinä kunhan olen liikkeessä, eli jos pysähdyn niin alkaa kitinä... Kaupassakin saa aika vauhdilla tehtyä ostokset kun toinen pitää huolen että kauan ei mietitä mitä leipää tällä kertaa ostetaan :) Mutta kannattaa kyllä kokeilla ennenkuin ostaa mitään. Me ostettin tuo Ergo niin, että otettiin se ensin vuokralle ja sit kun päätettiin ottaa se, sai maksetun vuokrahinnan vähentää ostohinnasta. Hyvä systeemi siis.

Buuffan Neealla oli seisomatreenit menossa, hurjaa touhua kun kaatuilee vielä niin holtittomasti. No, nopeasti se tasapaino varmasti löytyy!

Hannahin pottavinkit olivat tosi hyviä, kiitos niistä! Mä olen kuullut, että monessa muussa maassa lapset opetetaan pois vaipoista paljon aikaisemmin kuin Suomessa, eli uskon kyllä että se on mahdollista. Siksipä aion tosiaan alkaa sitä myös meillä harjoittelemaan kunhan tuo istuminen on vielä vähän nykyistä tukevampaa.

Sellaisia tällä kertaa, nyt menen katsomaan telkasta vielä ysin sarjaa ja sitten nukkumaan.

Bianco + Kalle 7 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

butterfly: nyt ainakin näkyi kuvat, tosin nää sivut tökki muuten tossa aiemmin illalla, et ei päässy edes lukeen viestejä.

hermione: aika erikoiset iltapalat sulla, suklaata ja laukkuja :) pidähän nyt hauskaa lauantaina joka tapauksessa, riippumatta siitä menetkö jatkoille vai et.

gaiole: ei tota kiinteiden alottelua niin kauheesti kannata jännittää. veikkaan et tohon yksi ruokalaji vai sekoitus -ongelmaan saat ratkaisun kun kokeilet. mikäli kiinteät ei oikein muutenkaan kelpaa niin kannattaa ehkä kokeilla vaan yhdellä mut jos ruoka uppoaa hyvin niin kaipa sitä ruokamäärää voi samalla kasvattaa hiukan sekoittelemalla uutta ja tuttua makua.

mullakin lähtee hiuksia ihan hirveesti, on lähteny jo monta kuukautta, eikö tää ikinä lopu, aina hiusharja ja viemärit täynnä.

tipu: taitaa täälläkin olla alkamassa joku ensimmäinen uhmaikä. ei oikein tehoa nuo kiellot, kun huutelee neitiä pois johtojen kimpusta tai koiran vesikupista yms. tänään oppi vielä hienosti pudistamaan päätään. eli kun vetään imurin johtoa ja sanon "ei", neiti alkaa pnauraa ja pudistella päätään ja vetään johtoa kaksin käsin :)

buuffa: täytyypä koittaa ehtiä joku päivä tuonne anttilaan. kiitti vinkistä.

bianco: itse asiassa toi potalla istuminen onnistuu helposti, musta ella istu melkeinpä paremmin potalla ku lattialla sillon ku aloteltiin toi pottailu. vaikka on noissa potissakin eroja, meillä on ihan sellanen tavallinen "pikkupotta" ja oon tykänny siitä. kaverilla kokeiltiin sitä baby björnin isoa pottatuolia, missä on se irrotettava "kuppiosa", musta se oli jotenkin kauheen hankala ja malliltaan vähän isommille lapsille suunniteltu, luulisin.

ON: tän päivän uusin taito on tosiaan tuo pään pudistelu, joka selvästikin tarkoittaa "ei". aamupäivästä käytiin mummun ja ellan kanssa vähän kaupoilla, ella sai parit uudet tumput (vanhat oli mummun mielestä liian pieniä, vaikkei ne kyllä oikeesti oo liian pieniä, ei vaan osaa pukee niitä kauheen näppärästi, niin vika oli kuulemma koossa, joten osti nyt sit vähän isompia). muuten sit oltiin tässä ihan kotosalla, pihalla&sisällä. mä oon saanu taas puuhailla aika hyvin omia juttujani, mummun seurustellessa ellan kanssa.

nyt nukkumaan!

hannnah ja ella 8,5kk+

Vierailija
24/62 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti Buuffalle laittaa että kyllä mäkin tykkään vaunulenkkeillä eikä noi Kombit oo tuntuneet raskailta. Tai ehkä helppo laittaa noin kun ei oo muista kokemusta =) Pääasia etä ollaan tyytyväisiä.

Ja noista kiinteistä että en mäkään antanut viikkoa kerrallaan uutta makua. Sillon ihan alussa meni varmaan yks viikko pelkkää porkkanaa, toinen vko po-pe sosetta mut sitten alko tulla uusia makuja muutaman päivän välein.

Nyt keittiöön, mars!

Vierailija
25/62 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelin tosiaan pitkän pätkän ja sit se hävis.Eetu heräs aamulla klo4.45 ja noustiin sitten jotain varttia vaille kuus kun tais sillä olla jo nälkä. Joi tuttelia 150ml ja ehkä olis enemmänkin mennyt mut en ollut lämmittänyt kuin sen verran. Nyt ollaan kokeiltu tuttelia ja maistuu huomattavasti paremmin kuin nan. Ajattelin että tänäään annan illalla ennen nukkumaan menoa pullosta maidon, katsotaan mitä siitä seuraa? jos se vaikka pullosta sais enemmän kuin tissistä ja nukkuis aamulla vähän pitempään. Menee se kyllä nukkumaankin jo klo19 niin voihan se olla nälkäkin jo klo5-6 aikaan. Eetu on nyt alkanut testaamaan hampaitaan mun tissiin, aika kipeesti narskauttaa välillä. Olen mä sitä kiletänyt mut en tiiä onko siitä mitään hyötyä. Mun mielestä meillä on jo ihan aikakin lopettaa imetys kun kerta puremiseksi menee. Nyt meen puurolla ja sit Eetun kans päikkäreille. Mukavaa päivää kaikille!!

Vierailija
26/62 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeesti että en mä eilen siis mitään laukkuja ole syönyt, vaan LAKUJA =) ihan alko itseäkin naurattamaan toi kirjoitusvirhe.

Nopeesti samat mitä äsken laitoin eli

Biancon Kallelle onnittelut uusista taidoista! toivottavasti Kalle oppii juomaan kunnolla mukista ja pullosta niin pääsee äippä kesällä terassille.

Buuffa, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia. Mä jo eilen ajattelin että pitää sua alkaa huhuilemaan =)

Hannnahin Ella oli oppinut päätään puistelemaan, varmaan pokassa pitämistä kun yrität toista kieltää ja toinen vaan päätä puistaa. Meillä on tota pään pyörittelyä tehty jo pitkäään , en vaan usko että se liittyy suoraan mihinkään. Ainakin Eetu on hoksannut että saa meidät nauramaan kun tekee niin.

Nyt kahville ja pitäis varmaan keittää kohta puuroakin. Meen kyllä sitten Eetun kans unille kunhan se alkaa nukkumaan ekat päikyt.

h+e

Vierailija
27/62 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelija: Hauskoja hetkiä kiinteiden maistelun parissa:) Mä tosiaan alussa jännitin hirveesti et miten se sujuu, mut nyt oon tajunnu et pitää vaan kuunnella lasta siinäkin asiassa. Nyt oon Laurin kanssa tehny niin et annan viel jonkun aikaa vaan sen teelusikallisen ruokaa kerralla ja Leeville hiukka enemmän.

Hermione: Mua niin nauratti tuo sun laukunsyöminen:) Arvasin kyllä et lakusta oli kysymys. Tosi kiva et sait luvan lähteä hummailemaan:)

Tipu: Toivottavasti Sienna pian oppii et äitin sana on laki noitten johtojen sun muiden asioiden suhteen (toiveajattelua) ;)

Buuffa: Neealla hauska leikki kaatua äiskän syliin:) Huomaa että on luottamus kohdillaan:)

Bianco: Mä haluisin kans kovasti jumppailemaan meiän poikien kaa mut en tiiä uskallanko lähteä kahden kaa. Minkäs ikäi Kalle oli ku alotitte jumpan?

Hannah: Hauska näköistä varmaan tuo Ellan päänpudistelu:)

Meiän pien mies (Lauri) on sit päättäny et nykyään voi hyvin herätä klo 5. Tosi kivaa äidinkin mielestä=) Noh yleensä sentään nukkuu puol seittemään mut sekin on ihan liian aikasta mulle. Sit ku noi nukkuu ihan eri aikoihin niin ei voi ottaa päikkäreitäkään.

Pojilla on koht eka hammaslääkäri=) Hassua ku ei oo viel kummallakaan ees hampaita. Meillä on varmaan mukavan kiukkusia poikia siellä kun sattuu olemaan ruoka-aika herroilla. Noh täytyy ottaa pullot mukaan ja yrittää jossain välis saada heiät syötettyä. Onneks mä sain mun kaverin lähtee mukaan ni on hiukka helpompaa:)

Juups nyt Leevi huutelee puuhamatolta et äiti tuu tänne;) Eli täytyy siis mennä...

-Butterfly & pojat-

Vierailija
28/62 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tänään tämä viesti tulisi läpi.... peukut pystyyn

En siis piiitkän aikaan ole päässyt läpi tänne, lukemaan kyllä mutta en kirjoittamaan.

Meillä oli 3 kk neuvola viime viikolla ja kivasti on Lotta kasvanut 62cm ja 6115g. Eka piikkikin saatiin eikä tullut mitään huutoa pieni ynähdys vain. Mua pelotti ja jännitti niin paljon, pelkään piikkejä.

Ihania kuvia olette laittaneet enskoista, varsinkin Laurin ja Leevin yhteiskuva on supersöpö =)

Tässä meitin Lotta 2,5 tuntisena, isä pukee kylvyn jälkeen
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=13350637-2c84-11dd-815c-…!

Vierailija
29/62 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ilmoittaudun minäkin tänne vauva-puolelle. Tämä palsta ehti muuttua sillä välin, kun olin hakemassa pienokaistamme, ja siinä samassa tuli kirjautumisongelmiakin. Rekisteröidyin uudestaan, kun en saanut Weer@-nimimerkkiä enää toimimaan, eli jatketaan siis näin. Pitkästä aikaa onkin mukava päästä palstailemaan... :)

Kuten Mama ilmoittelikin (kiitos sinulle!), niin meidän pieni neiti syntyi 10.5. eli vko 41+4. Kokoa neidillä oli 49,5cm ja 2955 g. Pääsin siis viettämään jo tänä vuonna äitienpäivää, vaikka näytti siltä, että tyttönen antaa odottaa senkin yli. Synnytys meni kaiken kaikkiaan hyvin, laitan tarkempaa synnytyskertomusta vähän myöhemmin. Mukavasti on vauva-arki lähtenyt sujumaan, ruoka maistuu ja sitä riittää. Terkkarin kotikäynnillä maanantaina painoa oli tullut jo puoli kiloa lisää syntymäpainoon... Yöt nukkuu melko hyvin ja päivällä on nyt alkanut viihtymään päikkäreillä ulkona. Päivä ja yö kerrallaan kuitenkin edelleen mennään, kun ei tiedä vielä mitä tuo tullessaan. Päivällä syö parin tunnin välein, joskus maistuu varsinkin iltaisin tunninkin välein. Onneksi yöllä on vähän pitempiä välejä 2-4 tuntia, niin ehtii itsekin nukkumaan. Ihana pikkuneiti se on, saanut koko perheen sekaisin :) Mies läksi töihin maanantaina isyyslomalta, ei olisi millään vielä malttanut ;) Joten tässä kaksistaan ollaan nyt tämä viikko kotosalla oltu, mutta ihan hyvin on mennyt.

Koitan päästä tässä pikku hiljaa teidän juttuihin mukaan, olen jotain koittanut lueskella tässä kirjautumisongelmien aikana. Osan kanssa ehdittiinkin kirjoitella tuolla odotuspuolella.

Mukavaa viikonjatkoa!

Weera ja pikkuneiti 18 vrk

Vierailija
30/62 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eka jotain kommenttiakin...

VEERALLE kovasti paljon onnea pikkusesta nyytistä. Tuntuu että itsellä tosta ajasta on jo niin pitkä aika. Vaikka oikeesti vasta vajaa 5kk.

GAIOLELLE tsemppiä kiinteiden alottamiseen, samassa vaiheessa ollaan täälläkin. : ) Huomenna olis tarkotus perunaa maistaa. Eiköhän se siitä kun vauhtiin pääsee. Mä ainaki oon aika luottavainen sen suhteen ettei allergioita ole ku ei meillä ole miehen kans kummallakaan mitään.

HERMIONELLE taasen tsempitykset imetyksen lopettelemiseen. kiva et tutteli maistuu. (paremmin ku nan) Niin ja mukava lauantai sulla tulossa. : )

BUTTERFLYLLÄ ollu aikasia aamuherätyksiä... Mä oon kans tosi huono noitten aamujen kanssa. Viideltä ylös olis ihan tuskaa. Meillä onneks on nyt toiminu niin et Eemil herää yleensä 5-7 välillä, syö ja on hereillä noin tunnin verran, vaihdetaan vaippa ja pötkötellään sängyssä. (mä ite oon ihan puol unessa) ja sit taas nukahtaa pariks tunniks, ylös noustaan noin klo.9-10, joskus jo klo.8.

Tsemppiä kaikille tuleviin pottailuihin, tuntuu olevan melko monella ajankohtasta. : ) Mä olen ajatellu, sen vähän mitä oon niin pitkälle miettiny et kunhan Eemil istuu niin pikkuhiljaa aloteltais pottaan tutustuminen, aluks saa olla ihan tossa lattialla et voi sitä katella ja ihmetellä, sit vähä istuskellaan ja sitä rataa... Mut saa sit nähdä kun sen aika tulee et miten menee.

Ja sitten meidän kuulumisia. Meillä Eemil on ollu aika kärttynen koko päivän, on nyt toista päivää kakkaamatta. Yleensä tekee monta kertaa päivässä. Unet on sit ollu tosi lyhyitä ja nukkuuki nyt tämmösiä ekstra unia. Ajattelin pistää ukon lämpöseen kylpyyn ku herää, jos auttais vatsaa toimimaan. Jos sekään ei auta ja huomenna jatkuu niin sit tarvii ottaa luumu avuks.

Mutta mutta, meille selvis tänään et mies sai töitä toiselta paikkakunnalta. huomenna pitäis irtisanoo tää kämppä ja kuukauden päästä sitten pitäis asustaa siellä. Mies lähtee jo maanantaina. Pikkasen tuli yllärinä ja nopeesti, vaikka periaatteessa tätä on kyllä vähän jo odoteltu.

Mä en nyt oikein tiedä mitä mieltä olisin tästä. Just ollaan saatu kotia laitettua ja oon saanu edes pari tuttua täältä ja nyt menee taas kaikki uusiks. Siellä sit taas joku väliaikanen kämppä ennen ku saadaan joko oma ostettua tai rakennettua. positiivinen puoli on se et miehen vanhemmat asuu sit samalla paikkakunnalla. Mutta kyllä pääkaupunkiseudun tyttöä vähän hirvittää lähteä aina vaan pienemmälle paikkakunnalle. Siellä kevätki tulee ihan taju myöhään! Ja mä oon jotenki just kiintyny tähän kämppään ja nyt pitää alottaa se muuttorumba, taas. En halua. Vituttaa.

No tää on varmaan aika sekava purkaus. Pakko oli vaan saada tätä asiaa pois pään sisältä pyörimästä.

Vilkutuksia kaikille, mä lähen hakee kioskilta suklaata ja vaikka laukkuja kans. ; ))

Heh, ei mun tarviikkaan, mies just tuli ja toi säkillisen irtokarkkeja.

Nyt herkuttelemaan!

Odottelija ja Eemil 4kk 3vko

Vierailija
31/62 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajana täällä (mies siis työmatkalla tän viikon). Oon riivannut kaikkia kavereita puhelinsoitoilla pitkin päiviä kun mies on niin kiinni töissänsä että vaan ihan pikaisesti ehditään vaihtaa kuulumisia. Kun on tottunut siihen että toinen tulee kotiin aina siinä viiden maissa, niin tuntuu kyllä tosi pitkiltä nää illat siihen saakka että Kalle menee nukkumaan. No, kaksi päivää enää.

Odottelijalla onkin hurja muutos tiedossa! Kuinka kauan ehditte asua nykyisessä kodissanne? Positiivista on kyllä se, että nyt kun oot kotona vauvelin kanssa niin on helppo saada uusia kavereita, kun voi tavata muita mammoja kerhoissa ym. Ja tukiverkoston saaminen miehen vanhempien muodossa on varmasti myös tosi hyvä juttu.

Weeralle onnittelut pienestä tytöstä, ja tervetuloa mukaan juttelemaan! Mä muistan tosi hyvin tuon alun ihanuuden, kun oltiin kotosalla vaan miehen ja tulokkaan kanssa ja oltiin jotenkin niin omassa maailmassame, ihmeteltiin vaan mitä oltiin saatu aikaiseksi.

Lotasta oli myös ihana kuva, kiitokset siitä! Hienot mitatkin teillä neuvolassa.

Butterfly - kuulostaa hurjalta lähteä kahden kanssa hammaslääkäriin :) Sitä kyllä ihmettelee miten kahden kanssa voi pärjätä kun yhdenkin kanssa on joskus temppuilemista, mutta tietysti siihenkin oppii.

Hermionen Eetulle maistuu Tutteli, ihan tosi hienoa. Mä oon antanut Tuttelia myös, ja tehnyt sitä jauheesta. Aloin tekemään niin kun ostin tuota jauhetta lisättäväksi puuroon, ja sit käytin sitä maitoonkin. Hyvin tuntuu maistuvan, ja nyt helpottaa tuota reissuun lähtemistä kun ei tarvitse raahata mukana korvikkeita (=vettä) vaan voi ottaa vaan jauhepussit ja silti on tutun makuista maitoa.

Jaahas, Kalle tuolla könyää eteenpäin ja on kohta tv-tason alla. Menen pelastamaan ennenkuin jumittaa itsensä sinne... Sillä on mainio etenemistyyli, tuollainen mittarimato-systeemi, eli nostaa pyllyn tosi korkealle ja sit heivaa etupään eteenpäin :)

Bianco ja Kalle 7+ kk

Vierailija
32/62 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voipa olla että tänään en ole illan viimeinen kirjoittelija kun on olen jo näin varhain :) liikkeellä.... koko päivä oltu pihalla, joten väsy painaa. oltiin srk:n järjestämällä retkellä lahdessa launeen perhepuistossa. oli tosi kiva paikka ja vielä kun tuo neiti tuosta kasvaa, niin mennään varmasti käymään siellä jonain muunakin kesäpäivänä. nyt siellä ei vielä ollut hirveesti mitään puuhaa noin pienille, isommilehan on jos jonkinmoista keinua, liukumäkeä, kiipeilytelinettä yms, mutta ella viihtyi vallan mainiosti vaikka istuikin suurimman osan ajasta rattaissa, kun sai katsella niitä kaikkia ympärillä leikkiviä lapsia, joita tosiaan riitti. ja sitten siinä on vieressä, ihan kävelymatkan päässä, sellainen kotieläinpiha, se oli ellan mieleen, oli tunkemassa kättä joka aitaukseen et pääsee koskeen kaikkia mahdollisia eläimiä ja kylläpä siellä vaikka mitä olikin (heppa, lehmä, kana, kukko, sika, minipossu, kissoja, ankkoja, lampaita, vuohia, pupuja... unohtuikohan jotain...) se on kyllä paikka jota ehdottomasti suosittelen, et kannattaa mennä käymään, jos liikkuu sillä suunnalla, omat eväät mukaan ja piknikpäivää viettämään. itse kyllä jo päätin että ensi kesänä viimeistään mennään uudestaan, vaikka täältäkin on sinne noin tunnin ajomatka. tuon reissun jälkeen olin sitten vielä koiran kanssa reenaamassa ja käytiinpä me miehen kanssa muutama km mopoilemassakin. ihan vaan sen verran et pääsin kokeileen tota vähän isompaa "mopoa". mies osti kevättalvella itselleen uuden, isomman harrikan, joten vanha jää nyt sit mulle. sitä pitää vaan vähän viä säätää et on sopivampi mulle. että siinäpä meni tämä päivä hujauksessa. olen jo aivan valmis nukkumaan.

odottelija: minne paikkakunnalle oikein olette muuttamassa? ja missäs oikein asuittekaan nyt? saat aivan varmasti hyvin pian uusia tuttuja uudelta paikkakunnalta, musta ainakin tuntuu et mitä pienempi paikka, sen helpommin tutustuu ihmisiin. ja varsinkin lapsen kanssa noita suhteita on helppo luoda muihin äiteihin, yhteisiä jutunaiheita kun riittää loputtomiin noiden lasten toilailuista.

nyt nukkumaan!

hannnah ja ella vajaat 9kk

Vierailija
33/62 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kiinteiden aloitteluvinkeistä! Ei se varmasti käytännössä ole niin "hankalaa", mitä etukäteen ajattelen. Ja menee varmaan noi maistattelut ihan sujuvasti - siis sen suhteen, että miten antaa aina uutta makua. Me aloitellaan varmaan porkkanalla viikonloppuna. Haluan, että mies on kanssa mukana tässä tärkeässä ekakerrassa :) Meilläkään ei onneksi ole miehen kanssa ruoka-aineallergioita, niin ei varmaan tartte viikkoa odottaa ennen uuden maun antamista. Jos siis ei mitään oiretta tule.

Odottelija: Annoitko eilen pottua? Miten maistui? Ja teillä on tosiaan iso elämänmuutos taas edessä. Kannattaa mennä mukaan kaiken maailman aktiviteetteihin heti aluksi, että tapaa uusia ihmisiä. Eiköhän kaikki suju hyvin, tsemppiä kovasti!

Weeralle paljon onnea pikkuisen tytön johdosta ja tervetuloa juttelemaan palstalle! Aika lailla samankokoinen vauva teillä kuin meidän piiperökin :) Pieni siro tyttönen :) Ja meilläkin meni yliaikaiseksi, ei tosin noin paljoa.

Hannnahilla on ollut Ellan kanssa puuhakas päivä. Kuulostaa kivalta tuo kotieläintila! Nykyään kun ei lapset näe kotieläimiä paljoo missään eikä meinaa erottaa hevosta lampaasta. Vähän kärjistetysti.. Ai hurja, sulla on oma harrikka!

Tipu ja Sienna saa pian iskän taas kotiin. Kivaa! Ja siellä on tiedossa omaa aikaa kavereiden kanssa. Nauti tuulettumishetkestä!

Biancolle kiitos syöttötuolivinkistä ja linkistä. Pitää mennä tutustumaan noihin saksan tuotteisiin. Sielläkin tulee iskä pian kotiin ja yksinhuoltajuus päättyy.

Mites Hermionen Eetun yö meni? Toivottavasti saitte tänään nukkua molemmat pitempään.

Buuffan Neea harjoittelee seisomista :) Varmasti ihana näky :)

Butterfly on viemässä pojuja hammaslääkäriin. Miten heillä jo nyt sellainen on, jos saa udella?

Äiti ja Edwina oli laittanut kanssa ihanan kuvan Lotasta :) Hyvä, että sielläkin taas palstailu toimii. Ja komeat mitat Lotalla neuvolasta.

Missäs Sara-Maria, Susanna, Dragon ja muut jo hetken poissa olleet?

Meillä piiperö vetäisi hurjat 15 minuutin päikkärit justiinsa. Kiva kiva... Noilla unilla ei kauaa juhlita. Pitänee kohta lähteä haistelemaan ulkoilmaa ja hellettä, mutta mitä tuonne vaunuihin taas pukisi lapselle päälle. Eilen oli pitkähihaista (tosin ohutta), niin koko selkä ja tukka ihan märkänä, kun heräsi 2 h päikkäreiltä.

Ja nyt rusahti siihen malliin, että tarttee lähteä pyllypyykille..

Olin muuten eilen eka kertaa jumpassa. Kauhea kynnys mennä sinne, mutta tulipa hyvä olo! Ja piiperö oli viihtynyt iskän kanssa kotona tosi hyvin. Taidanpa ottaa tavaksi tuon jumpan..

Gaiole ja piiperö ihan pian 5kk

Vierailija
34/62 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä on pitänyt meillä Kiian kanssa joka päivälle. Tänäänkin käytiin lääkärineuvolassa ja siitä vielä jatkettiin kaupunkiin rattailla. Neuvolassa kaikki ok, kehuja sai neiti kehityksestään, mitat oli 68cm ja 7520g. Kahdessa kuukaudessa tullut siis 2cm ja 400g, kaippa tuo oli ihan sopiva tahti kun ei terkka sitä mitenkään kommentoinut.

Mulla on täällä toinen makkari täynnä kirppistavaraa jota pitäis lajitella ja hinnotella. Tosin ennen reissua en kerkee niitä mihinkään viemään mutta jos sitten heti tultuamme. Hirvee homma tossa kuitenkin on, ja lisäksi kauhistuttaa noiden pöytien vuokrat. 6vrk maksaa 35€, sillä hinnalla saa jo myydä melkoisesti ennen kun pääsee omilleen. Tosin koitan ajatella että enpä mä noista mitään saa jos ne makaa varastossa ja toiseksi tää on ihan kiva juttu kun saa vähän kaupitella. Sitä oon kyllä harmitellut et kun täällä Tampereen seudulla ei oo mun tietääkseni kun yks sellanen kirppis missä voi itse myydä paikanpäällä ja se on aika surkee. Tykkäisin sellasesta ehkä enemmän kun itsepalvelutyyppisistä. Kateellisena kattelen joskus tota kirppis-ohjelmaa lauantai aamuisin kun siellä pääkaupunkisudulla on kivan näkösiä kirppiksiä.

Gaiole: on joo vaikeeta tuo lapselle pukeminen, mäkään en osannut oikein päättää äsken mitä Kiialle laitan kun panin sen aurinkoiselle parvekkeelle unille. Katsotaan nyt kuinka hikisenä sieltä sitten herää.

Olit jumpassa ollut, mukavaa! Ota vaan tavaksi, pitää mielenkin virkeänä. Kyllä se piiperö pärjää isin kanssa.

hannnahin porukka oli ollut mukavan kuuloisella kevätretkellä. Varmasti tosiian ensi kesänä sitten onkin taas erilailla nähtävää ja koettavaa meidän lapsosilla vaikka hyvinhän Ella siellä oli viihtynyt.

Teidän perhe on siis hurahtanut moottoripyöriin, vautsi. Appiukollakin on jonkin moinen kakspyöräinen jota ollaan joskus lainattu, mukavaa touhuahan tuo on. Aiottekos ottaa Ellan joskus vanhempana kyytiin sivuvaunuun vai onko tuo vaan isin ja äidin juttu?

Kiitos muuten runsaista pottakommentesta ja neuvoista, paljolti ollaan samaa mieltä asioista:)

Mites Biancolla ja mittarimato Kallella menee? Huomennako sitten saatte iskän kotiin?

Maistuiko Odottelijan Eemilille peruna?

Ja teillä sitten aletaan muuttolaatikoita pian pakkaamaan, hurja muutos tuo paikkakunnan vaihto tosiaan mutta mä uskon kanssa että saatte sieltäkin nopeeta verkostot luotua. Ja mukavaa kun mummola on lähellä, lastenhoitoapuakin varmaan luvassa..?

Weeralle onnittelut pikkuisesta ja tervetuloa juttelemaan!

Lotalla oli hienot mitat neuvolasta, ja kuvakin oli herttainen. Vieläkö sivut takkuaa siellä ÄitijaEdwina? Mulle tulee aina joskus ilmoitus että sivut ei olis käytössä.

Butterfly: taitaa kovasti vaihdella nuo ekat hammaslääkäriajat, meillä täällä vasta vuoden iässä eka kerta.

Hermione: mitä Eetu sano iltatuttelista? miten vaikutti uniin?

Ja hyvä homma että sait luvan lähtee rentoutumaan kunnolla lauantaina, nautihan olostasi.

Ja Tipukin on lähdössä viettään mukavaa leffailtaa. :)

Buuffa: mitenkäs Neean seisomisreenit etenee?

Nyt taidan mennä keittään kupin teetä itselleni ja keksiä jotain tekemistä ennen kun Kiia heräilee unilta.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

heltsy ja kiia melkein 8kk

Vierailija
35/62 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weera:

Tervetuloa vauvapuolella ja onnea pikkuisesta.

Tipu:

Kauankos sun mies saa lomailla? Oot varmaan kertonukkin, mut multa on menny ohi.

Hannnah:

Kivan kuulonen reissu teillä. Me kans meinataan mennä kesällä kattoon Särkänniemen eläintarhaan eläimiä.

Odottelija:

Muutto edessä...huh ja viä noin nopeella aikataululla. Kyllä varmasti löydät uusia tuttuja nopeesti ja toihan on kiva että teillä on "hoitopaikka" siä uudella paikkakunnalla. Pääsette välillä viettään sitä kahdenkeskistä laatuaikaakin. Toivottavasti vitutus menee pian ohi ja löytyy se ihka omakin koti, josta ei sit tartte ihan heti muuttaa.

Butterfly:

Ompas teillä aikasin hammaslääkäri. Meillä ei oo viä ees asiasta mainittukaan.

Heltsy:

Mukavat mitat teillä. Neea on samaa kokoluokkaa ja meillä lääkäri sanoi oikeen sopusuhtaiseksi. No nyt ilman tukee seisomista ei oo taas niin tiuhaan treenattu kun pari päivää sitten. Mut kaikkia lipastoja ja sohvapöytiä pitkin kävellään kovasti. Ja isin hifi-laitteet saa tietenkin kyytiä. Ja huoneesta toiseen siirtyy jo varsin vikkelään. Muutenkin on koko ajan liikeessä. Mitenkäs Kiian seisominen on edistyny. Joko osaa itte laskeutuakkin?

Omaa napaa....

Eilen oltiin ekaa kertaa hiekkalaatikolla. Neea ihmetteli ja ja hypisteli hiekkaa. Ja tietenkin vähän hiekkalelujakin piti maistaa, hiekkaa hieman siinä ohessa. Kivaa kuitenkin tuntu olevan.

Älkää ihmetelkö jos mua ei nyt kesäkuussa kauheesti näy, (ei tosin oo nyt viime aikoina muutenkaan näkyny ....kiitos sivujen toimivuuden) mies on lomalla ja mökkeillään sun muuta. Koitan kuitenkin aina välillä kävästä, etten ihan kokonaan putoo kärryltä.

Buuffa ja Neea

Vierailija
36/62 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nukuttu tällä viikolla ihmeellisiä päikkäreitä, sekä tosi lyhyitä että ennätyspitkiä, eli saa nähdä kummatko on nyt menossa...

Meidän äiti, siis Justuksen mummi, epäili, että voisiko pojalle olla jo hampaita tulossa, kun hankaa koko ajan nyrkillä ikeniä ja kuolaa. Minä olin vaan ajatellut, että nyrkkiä on kiva syödä kun se on löytynyt. Tosin onhan siitä löytymisestä jo aikaa. Pari yötäkin on nyt mennyt pyöriessä... toivottavasti ei nyt vielä näin pienenä puhkeaisi. Luulen kyllä, että nuo yöpyörimiset johtuu kuitenkin vatsasta, kun tuolla mummolassa unohtui rela- ja cuplaton-tippojen käyttö. Tai sit tuosta kääntymisen harjoittelusta.

Ai niin, toissapäivänä Justus kääntyi kaksi kertaa peräkkäin mahalta selälleen! Luulen, että se oli aikalailla vahinkoa, kun kurkotteli ylävartaloaan niin korkealle lelua kohti, että humpsahti siitä selälleen. Sen jälkeen ei ole mahallaan ollessaan lähtenyt yrittämäänkään kääntymistä. Toinen uusi, useamman kerran onnistunut taito on leluun tarttuminen. Sopivanmallista lelua kun pitää sopivalla korkeudella, niin poika tarttuu siihen ja vie suuhun. Suosikki on pehmeä norsuhelistin, jonka kärsä on tutin kokoinen ja mallinen : ) Aika äkkiä kuitenkin vielä unohtuu, että jotain oli kädessä. Ja sen olen myös äskettäin huomannut, että Justus osaa aika hyvin liikuttaa päätään rintaa kohti ja pitää kahdella kädellä rinnasta (tai pullosta) kiinni. Ei sitä silloin tajunnut, kun pikkuisen nyytin sai syliinsä, että kuinka äkkiä ne kasvaa ja kehittyy.

No niin, nytpä sitä sitten herättiin, laitan tän wordiin ja jatkan seuraavilla unilla... Jaha, hän söi ja nukahti olkapäälle, kun odoteltiin ryöhtäsyä. Siirsin sänkyyn, saa nähdä kauanko uni jatkuu... Johonkin nyt heräilee muuhun kuin siihen, että olisi nukkunut tarpeeksi.

Odottelija: Kirjoittelit että pienemmät nukkuu pitempiä unia kuin teidän Eemil. Yhden tutun vauva nukkui koko yön ilman syöttöjä pienestä asti, kunnes oppi liikkumaan. Sitten pitikin päästä liikkeelle öisin. Minäkin olen varautunut siihen, että ei nämä meidän yhden tai kahden syötön yöt välttämättä koko vauvaikää kestä. Meilläkin on muuten aikaslailla sama aamurytmi eli heräämisen (n. klo 7) jälkeen pötkötellään ja nukahdetaan vielä uudelleen, kun äiti on niin aamu-uninen. Teillä onkin iso muutos tulossa elämään nopealla tahdilla. Ainakin isovanhempien hoitoapu on positiivista, vaikka muuten mietityttääkin muutto.

Butterfly: Mullekin näkyy sun kuvat, söpöjä poikia onkin : ) Tuli mieleen, että voiskohan jumppaohjaaja ottaa vastuulleen toisen teidän pojista? Me ollaan kans ajateltu ens syksynä aloittaa jumppa, kun selvästi tuo liikkuminen ja liikuttaminen pojua kiinnostaa.

Buuffa: Harmi kun et oo päässyt kirjoittelemaan. Hui mitä harjoituksia Neealla! : )

Hermione: Kiva että pääset tuulettumaan! Pitäis laittaa nuo miehet vaikka viikoksi yksin lasten kanssa, niin ymmärtäisivät, kuinka sidottuja äidit kotiin onkaan. Hyvä että Tutteli on kelvannut, etenkin jos Eetu alkaa purra äitiä :/ Meillä taas Tutteli tulee vauhdilla ulos molemmista päistä, mutta Nan maistuu ja pysyy sisällä.

Bianco: Uusia taitoja sielläkin! Pitää pyytää aina se kaveri kylään, kun Kallen pitäis oppia jotain : ) Musta tuntu, että Justus kehittyi kauheesti kun oltiin mummolassa, ja tuli tietysti tosi huono omatunto, että enkö ole jaksanut tarpeeksi leikkiä sen kanssa, kun mummin aktiivinen seura sai sen kehittymään. No, ehkä se kuitenkin oli vaan sattumaa. Heh, minäkin aina harrastan puhelinterroria jos mies on illan poissa. Koko päivän jos saa vaan vastaukseksi 'äy', niin alkaa kaivata muutakin juttuseuraa.

Vierailija
37/62 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti pätkästä, kun oli liian pitkä viesti...

Kirjoittelin tuon ylläolevan jo aikaisemmin, mutta lähetän vasta nyt, piti taas hypätä hakemaan poikaa, kun unta riittänyt...

Hannahko se oli, joka viime viikon pinossa kirjoitteli nallekankaasta. Meillä tuota kangasta on siis tikkipeitossa, joka on ollut mulla ja mun sisaruksilla vaikka missä käytössä, ei mene rikki millään. Nyt on ollut sohvalla puklusuojana. Tosin nyt ei enää oikein uskalla Justusta sohvalla pitääkään.

Edwinan äiti: Harmi kun sivut on temppuilleet. Ihmettelinkin jo kerran, minne olet kadonnut. Meillä on viikon päästä 3 kk neuvola. Annoitteko särkylääkettä rokotuksen takia? kun meidän terkka puhui viimeksi jotain särkylääkkeestä, mutta en enää muista, suositteliko annettavaksi jo etukäteen vai miten.

Weera: Ihana 'nähdä' pitkästä aikaa! Kylläpä neiti oli pysynyt sirona, vaikka viihtyi masussa niin pitkään. Justushan oli myös melko hoikka syntyessään, 3100, mutta ei ole enää ;) Veikkaan, että 3 kk neuvolassa noin 6,5 kiloa tulee mittariin.

Heltsylle ja Kiiallekin vilkutukset!

Gallup: Tästä olikin jo joillakin puhetta eli mitä pidätte ulkona päällä? Meillä on nyt ohuet puolipotkarit ja body plus velour-housut tai verkkarit ja velour-huppari plus ohuet tumput ja ohut pipo. Asutaan siis täällä Kuopiossa ja itselläkin olen vielä pitänyt jotain pitkähihaista mutta en välttämättä takkia.

Tulipa romaani... Nyt mieskin tuli onneksi kotiin, jos poju vaikka sattuu taas heräämään puolen tunnin torkkujen jälkeen.

Aurinkoista loppuviikkoa!

Mama & Justus melkein 3 kk

Vierailija
38/62 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin taas paljon kommentoitavaa, katsotaan miten ehdin kun tuo ipana vaatii jatkuvaa silmälläpitoa.

Buuffa: jännää kuinka eri tahtiin nämä pienokaiset kasvavat. Ne samaiset äp:n vaatteet, joita suunnittelet teille syksyllä käyttöön ovat jo pieniä Siennalle. Ei taida olla enää yhtään vaatetta pakkauksesta käytössä... Seiskanelosia käytetään. Hurja vauhti Neealla on päällä ja hienoja uusia taitoja! Viikon vaan on mies lomalla, heinäkuussa sitten 2 viikkoa. Siihen väliin mahtuu vain kolmen viikon poissaolo, luksusta! Te olitte kanssa olleet hiekkiksella, me ollaan oltu jo muutaman kerran kanssa. Ihan hyvin Sienna viihtyy.

(Heh, Sienna työnsi juuri käden syvälle kurkkuun ja oksensi mun parvekekenkään...)

Hermione: kiva kun pääsitte yhteisymmärrykseen sun "vapaaillasta" ja baariin menemisestä. Ymmärrän hyvin tuon raha-aspektin, nimimerkillä kotihoidon tuen päätös tuli juuri... Ei riitä edes meidän vastikkeeseen, saatika asuntolainaan...

Bianco: Kalle oli kanssa oppinut uusia juttuja. Kivaa, että se nokkamuki alkoi kelvata, varmaan helpottaa vähän sun mieltä sen imetysasian suhteen.

Hannnah: hauskaa tuo Ellan päänpudistus... Meillä kiellot aiheuttaa yleensä vaan hymyilyä, taitaa tyttö olla tyytyväinen kun saa huomiota.

Butterfly: meillä oli jumpassa yksi kaksosten äiti, tytöt olivat ehkä noin 3kk vanhoja. Vuorotellen toinen köllötteli lattialla kun äiti jumppasi toisen kanssa ja sitten taas vaihto. Välillä ohjaaja jumppasi toisen vauvan kanssa. Ihan hyvin näytti sujuvan.

Weeralle tervetuloa palstailemaan ja onnittelut pikkuneidin syntymästä!

Odottelijalle tsemppiä muuttopuuhiin ja uuden elämän aloittamiseen uudella paikkakunnalla. Onhan se varmaan vaikea paikka siirtää koko elämä uuteen paikkaan, varsinkaan jos ei tunne sieltä ketään. Mutta äkkiähän sitä sitten muodostaa omat rutiinit sielläkin ja tapaa ihmisiä, eikös vaan.

Heltsy: kivat mitat Kiialla. On sekin aika lailla Siennaa pienempi, meillä taitaa kasvaa melkoinen amatsooni.

Maman vaategalluppiin: Sienna on sellainen hikipää, että en juuri sisävaatteiden lisäksi pue sille päälle. Tänään oli velourhousujen ja pitkähihaisen bodyn päällä vaan housuihin kuuluva hupputakki ja villasukat. Huppu oli päässä, joten en laittanut edes mitään hattua. Meillä on kyllä vaunuissa vielä lämpöpussi paikallaan, joten siitä saa tarvittaessa lämpöisen peiton päälle, vaikka tänään ei kyllä tarvinnutkaan. Lyhythihaisiin bodyihin en ole vielä siirtynyt, mutta pian kyllä täytynee.

Oltiin eilen perhekahvilassa leikkimässä ja tänään Baby Biossa. Huomenna pitäisi käydä vähän ostoksilla ja illalla tulee yksi kaveri käymään. Tilasin sen kautta Tupperwaren kolopallon (tai mikä se nyt on, sellaisen missä laitetaan pyöreät pyöreisiin ja neliöt neliöihin, tiedätte varmaan). Ei vielä ihan ajankohtainen, mutta joskus sitten.

Olen tässä kirjoittaessa hakenut Siennan taas lampun jalasta ja jatkojohdoista pois ainakin 10 kertaa... Huoh. Sienna on muuten oppinut uusia äänteitä, en osaa niitä edes kirjoittaa kun ovat niin outoja, jotain "rjolr, rjolr, doil, jdoil" -tyylistä. Hoilottelee niitä tuossa lattialla. Jaha, ja nyt kirkuu. Taidan mennä viihdyttämään.

Tipu & Sienna 8kk+

Vierailija
39/62 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas ollut nää sivut tänään pystyssä miten sattuu, tai sit mä oon kokeillut juuri huonoon aikaan aina. No, nyt pääsin ainakin sivuille, katsotaan tuleeko viesti perille.

Ens yönä mies tosiaan tulee kotiin, ja huomenna me lähdetäänkin sit jo reissuun. Jee, tosi kivaa. En osaa edes stressata matkoista, menee miten menee. Neljä tuntia, mitä lento kestää, nyt seisoo vaikka päällään. En varmaan ehdi huomenna enää palstailla, mutta palaan sitten kuvioihin reilun viikon päästä.

Meillä mittarimato on hyväntuulinen tuossa lattialla, ehkä on mukavampaa kun pääsee paremmin liikkumaan ja tavaroihin käsiksi. Söi tosi hienosti tänään taas maitoakin, on mennyt jo yli desi tänään, mikä on siis meille loistavaa kun tähän saakka tilanne on ollut 20-30 milliä koko päivänä kauhean tappelun kanssa. han kohta on puuroaika, mutta nopeasti ennen sitä vielä kommentteja.

Vaatteista: mä puin Kallelle aamulla kun oli vähän viileämpää college-takin ja housut sisävaatteiden päälle, päähän laitoin ohuen pipon. Nyt iltapäivällä kun oli jo 20 asttetta lämmintä ja tuohon meidän terassille paistaa aurinko, puin sisävaatteiden päälle vaan ihan ohuen paidan ja päähän sellaisen lierihatun. Hyvin tarkenee, eikä kuumakaan ollut. Myös Kalle on kyllä tosi lämminverinen tyyppi.

Tipu: ihania äänteitä Siennalla! Kallella on yksipuolista vielä tuo juttelu, käytti vähän aikaa sitten enemmän noita tavuja (tyyliin vau vau vau ja äi äi äi) mutta nyt ne on jääneet. Palaavat kai sitten taas jossain vaiheessa.

Buuffalle mainiota lomaa, nauttikaahan kesästä ja hiekasta :)

Heltsy ja Kiia oli saaneet kehuja neuvolassa, hienoa! Musta on kanssa tosi kiva myydä tavaroita kirppiksellä, mutta nyt en oo saanut aikaiseksi pitkään aikaan. alkaa tuo varastokin kyllä olla sen näköinen...

Jaahas, nyt alkaa kitinä kiihtymään lattialla, sitä puuroa laittelemaan siis! Aurinkoa kaikille!

Bianco ja Kalle 7+ kk

Vierailija
40/62 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetun jo melkein ohimennyt nuha tuli sitten takasin. Eilinen oli sellainen päivä että mun piti olla pojan näköpiirissä kokoajan. Tänään melkeimpä samanlainen päivä. Eilinen ilta oli aika epäonnistunut, en jaksa siitä edes kirjoittaa. Tuttelin annolla ei mitään vaikutusta yöuneen, heräs taas klo5. Katsotaan miten nyt käy? Hyväntuulisena poika meni äsken sänkyyn ja nyt huuto kuuluu. Ei siis juuri koskaan nukkumaan mennessä itke vaan nukahtaa itsekseen. Jeps, nytpä se loppuikin kuin seinään kun kävin tutin antamassa. Ja samntien unee, tais vaan olla väsymystä. Eilisillalla nimittäin itkutteli vähän enemmän.. =/

Biancolle ja perheelle hyvää matkaa jos satut enää täällä käväseen!

Butterfly, mä oon oottanut että Eetulle tulis kutsu hammashoitajalle mut eipä vaan ole tullut. Aikaisin tulee teidän paikkakunnalla mutta parempi niin.

ÄitijaEdwina, hienosti tyttö kasvaa ja suloinen vaavikuva Lotasta!

Weeralle vielä onnittelut ja tervetuloa tänne kirjoittelemaan. Teidän neiti oli himpun verran isompi kuin Eetu syntyessään. Eetu oli 48cm,2880g.

Odottelija se tais kuittailla mulle noista laukkujen syönnistä =) Kiltti mies sulla kun tuo sulle irtokarkit kotiin. Ja tsemppiä muuttohommiin!!!

Hannnah, teillä oli eilen ollut kiva päivä. Täytyy pistää mieleen toi paikka. Mä oon kotoisin pieneltä paikkakunnalta ja oon vähän eri mieltä tosta sopeutumisesta uutena ihmisenä kuvioihin.. Ainakin se paikkakunta mistä mä oon, on kyllä säälittävän sisäänpäin lämmennyt pikku kaupunki =/

Gaiole, mä halusin kans että Eetun ekat kiinteät syödään molempien vanhempien läsnäollessa ja kamera piti olla valmiudessa. Mukavia hetkiä kivojen ilmeiden kanssa =)

heltsy, teillä varmaan Kiia kävelee jo ennenku Eetu edes konttaa =) hoikka ja liikkuvainen tyttö teillä, Eetu taitaa painaa jo melkein sen 10kg eikä todellakaan vielä edes kunnolla ryömi. No, onneks noi lapset pienenä saa kehittyä omaan tahtiinsa, isompana sitä on kaikenmaailman mittojen vertailua. muottiin laittamista ja kilpailua yms. Musta on muuten tosi kiva että tää meidän enskaporukka on sellainen ettei täällä arvostella tms vauvojen liikkumista ja painojuttuja. Jokainen saa olla just sellainen kuin on!

Buuffalle perheineen mukavaa kesää ja käyhän aina välillä kertomassa kuulumisia.

MamajaJustus, vai että hampaita epäilet tulevan. Meillä myös mummola reissulla "kokeneemmat" sano että varmasti tekee hampaita kun kuolaa ja syö nyrkkiä kokoajan. Paskanmarjat, ekat hampaat tuli 7kk iässä eli monta kk sen reissun jälkeen. Toivottavasti päikkärirytmi palautuu. Ja aika samallalailla meillä kuulostais olevan ulkona vaatetta päällä pojalla.

Tipu, saitko parvekekengän putsattua oksennuksesta? tosi heikosti me pärjätään sillä kotihoidontuella, ei se todellakaan edes lähellekään riitä mun osuuteen asuntolainan kuukausierästä. Ja sitten ihmiset valittaa ja arvostelee kun tollaisia reilun vuoden ikäsiä laitetaan hoitoon. Hoh hoijaa, oikein valtio kannustaa äitejä hoitamaan pieniä lapsia kotona.

Nyt suihkuun ja sit telkun ääreen. Tänään tulee paljon hyvää ohjelmaa telkusta. Pitäkää peukkuja ettei meillä huomenna herätä kolmatta aamua peräkkäin klo5!

h+e