Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laseni kaverin äiti on koko ajan pummaamassa kyytiä

Vierailija
19.07.2009 |

Hei!

Lapsillamme on samat harrastukset ja tämä äiti on koko ajan tyrkyttämässä lastaan meidän kyydillä. On puhunut kimppakyydistä, mikä tarkoittaa sitä, että minä veisin heidän lastaan samalla kuin omaani.

En kerta kaikkiaan suostu tämmöiseen. Miten sen voisi kivasti sanoa, ettei peli enää vetele?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä asiaa myös joskus ajatellut, koska perheessämme ei tietoisesti ole autoa. Itse olen luonteeltani sellainen, että on luontevaa tehdä pieniä palveluksia muille enkä niitä koe hyväksikäytöksi. Olen kuitenkin hyvin varovainen näissä kimppakyytijutuissa. En itse ehdottaisi kenellekään kimppakyytiä, vaikka kulkisimme saman matkan bussilla mitä naapuri taittaisi autolla. Jos naapuri ehdottaisi kimppakyytiä ja tarve olisi jatkuva (lapset samassa harrastuksessa) ehdottomasti neuvottelisin jonkun bensakulurahan korvaamaan vaivan. Kyse ei ole siitä, että kuluisi enemmän bensaa lapseni ollessa mukana, vaan siitä, että on kuitenkin pikkuisen vaivaa siitä, että ottaa lapseni kyytiin.

Ei ole vielä ollut ajankohtaista. Valitsemme lasten harrastukset sen mukaan, että ne ovat lähellä ja pääsemme kulkemaan kävellen / pyörällä tai bussilla. Jalkapalloharrastus on mm. haudattu kuljettamisongelman takia. Sen sijaan muita liikuntaharrastusmahdollisuuksia löytyy tästä ihan kävelymatkan päästä.

Vierailija
42/52 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me aikuiset ollaan vaan tällaisia. Voi mämmi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä mieli siitä, että voi jollakin tapaa auttaa ja jeesata vaikkakaan siitä ei itselle olisi odotettavissa mitään vastapalvelusta. Kyllä minä ainakin olen esim. herkästi tarjoamassa kyytiä ym, jos tiedän, että naapurilla on sama matka kuin itselläni. En koe olevani mitenkään hyväksikäytetty tai höynäytetty. Kummastelen ap:n kaltaisia ihmisiä, mutta jokainen tavallaan:)

Vierailija
44/52 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan kanssa toimi vuorokuljetus (kimppakyytihän ei ole sama asia kuin vuorottelu; kimppakyydissä kuljetaan sama matka yhdellä menopelillä, ei väliä kenen).

Osaa lapsista vanhempani kuljettivat silkasta säälistä. Harrastimme erästä urheilulajia ja treenit saattoivat 10-15-vuotiaana loppua klo 21. Tämän jälkeen osa näistä lapsista lähti ajamaan pyörällä kesät talvet kotiinsa, matkaa useita kilometrejä. Asuimme pikkukaupungissa, jonka joukkoliikenne oli jo silloin vitsi - nykyään vielä surkeampaa.

Itselläni raja vuorottelun ja kuskaamisen kanssa menisi varmaan fiiliksessä. Itse kuskaan nyt omia aikuisia kavereitani ajoittain harrastuksiin, jos heillä ei ole autoa käytettävissä. Joitakin kuskaa mielellään (vastavuoroisuus toimii). Vastavuoroisuus ei tarkoita autokyytiä jossain toisessa tilanteessa, vaan lähinnä asennetta tai jotain muuta auttamisia.

Vierailija
45/52 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseään hyväksikäytetyksi tunteakaan jos itse tarjoaa kyydin.... höh

Ap;n tapauksessa naapuri olettaa automaattisesti ettei hänen tarvitse laittaa rikkaa ristiin lapsensa harrastuksen vuoksi kun naapuri kätsästi hoitaa kuljetuksenkin.

Its evoikin sitten puuhastella jotain kivaa kotosalla, itselleen....

Vierailija
46/52 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hyvä mieli siitä, että voi jollakin tapaa auttaa ja jeesata vaikkakaan siitä ei itselle olisi odotettavissa mitään vastapalvelusta. Kyllä minä ainakin olen esim. herkästi tarjoamassa kyytiä ym, jos tiedän, että naapurilla on sama matka kuin itselläni. En koe olevani mitenkään hyväksikäytetty tai höynäytetty. Kummastelen ap:n kaltaisia ihmisiä, mutta jokainen tavallaan:)"

Vierailija
47/52 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap ottaa asian puheeksi naapurin kanssa ja joko sopii a) vuoroviikkosysteemin, kenen vuoro on milloinkin kuskata molempien lapset harrastukseen tai b) bensarahasysteemin, ap kuskaa naapurin lapsen aina ja naapuri maksaa hieman vaivanpalkkaa tästä asiasta.

Yksinkertaista!

Vierailija
48/52 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kuskannut toisen poikaa harrastuksiin, olen saanut samalla huolehtia, että tällä kamat mukana, ostaa toisinaan pillimehut tai hiukopalat, kun olen omille nälkäisillekin ostanut, en ole kehdannut sitten toista jättää sivusta katsomaan, kuljetukseen on siis sisältynyt muutakin puuhaa, + silloin kun kuljetan veiraita kyydissä, en ole voinut yhdistää esim. kaupassa käyntiä samaan, kyllä se on enemmän kuin vain tyhjän paikan täyttöä. PITÄÄ OLLA VASTAVUOROISTA!

Vierailija
49/52 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole mahdollista auttaa kuljetuksissa (esim. ei omaa autoa), voi jotenkin muuten korvata..

itse olen kuskannut toisen poikaa harrastuksiin, olen saanut samalla huolehtia, että tällä kamat mukana, ostaa toisinaan pillimehut tai hiukopalat, kun olen omille nälkäisillekin ostanut, en ole kehdannut sitten toista jättää sivusta katsomaan, kuljetukseen on siis sisältynyt muutakin puuhaa, + silloin kun kuljetan veiraita kyydissä, en ole voinut yhdistää esim. kaupassa käyntiä samaan, kyllä se on enemmän kuin vain tyhjän paikan täyttöä. PITÄÄ OLLA VASTAVUOROISTA!

Vierailija
50/52 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asenne on luokkaa "vitun porvari ku ajelet saastuttavalla autollas yksin etkä välitä muista". Kuinka moni "vihreä" ihminen muistaisi että JONKUN pitää se auto ostaa, katsastaa, huoltaa, vakuuttaa? Olisi kiva että kyytiä ruinaavat ekohipit maksaisivat osuutensa auton kuluista ;).

Vierailija
51/52 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä miten ihmiset joutuvat tällaisiin tilanteisiin. Jos lapsilla on yhteinen harrastus ja yhteinen matka, niin eikö olisi ihan luontevaa ap:n ehdottaa, että hoidetaan kuljetukset vuorotellen? Minä vien tällä kertaa, sinä ensi kerralla tai mikä nyt teille sopii?

Mun mielestä toi kuulostaa ihan siltä, että ap on olettanut kyydityksen olevan vastavuoroista kun taas kaverin äiti on olettanut, että samalla toi meidänkin mukula menee, kun nuo ovat menossa joka tapauksessa?

Monesti elämä on helpompaa jos avaa sen suun?

Vierailija
52/52 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ehdottaa kimppakyytiä, niin kimppakyyti tarkoittaa sitä, että mä vien tänään ja sä huomenna jne. Siis vuorotellen.

Tänään tuli taas viesti, että olisi pitänyt viedä heidän sydänkäpynsä harrastukseen. Meillä oli menoa enkä kerta kaikkiaan voinut, kaveri ei kommentoinut tähän mitenkään.

On totta, että kannattaisi avata suu. Se on vaan niin vaikeaa, koska sivistynyt ihminen kyllä tajuaa, mikä se kimppakyyti on.