Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummi ei kohtele kaikkia kummilapsiaan tasa-arvoisesti

Vierailija
18.07.2009 |

Yhdelle ostelee vaikka kuinka hienoja lahjoja, vei lintsille etc... Meidän lapsi saa just ja just synttärilahjan ja joululahjan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän hänet valitsitte? Olisiko sellanen "pakkokummi". Itse olen kieltäytynyt moisista tehtävistä just sen takia etten jaksa liikoja kummilapsia. Raaka totuus vaan!

Vierailija
2/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläsissä vaikuttaa myös vanhemman aktiivisuus!

Voi kysyä kummilta haluaako viedä lintsille ja vaikka maksaa vaikka sisäänpääsyn?

Koska ehkä sille kummillekin sponsataan menoissa?

En ymmärrä miksi kummia pidetään jonain lahja-automaattina. Kun nimenomaan noi tekemiset olis tärkeämpiä, ja niissä vanhempi pystyy itsekin vähän avittaan millasta arvostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen ja viitsii valittaa moisesta! Ei kai kummilla ole mitään velvollisuutta ostaa samanarvoisia lahjoja tai tehdä samoja juttuja kaikkien kummilastensa kanssa. Kummin tehtävä on osallistua kristilliseen kasvatukseen, ei olla mikään lahja-automaatti.

Kateus on näköjään ihmeellinen asia. Kyllä sun nyt vaan täytyy hyväksyä se, että ehkäpä kummi vain pitää siitä toisesta lapsesta enemmän tai sitten asiaan on jokin syy jota sinä et tiedä.

Vierailija
4/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kummilapsistani on niin ihana, että vietän meielläni aikaa hänen kanssaan ja hän voi tulla vaikka koko viikonlopuksi. Yhdestä en tykkää ja vien vain parin tunnin reissulle, max.

Vierailija
5/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvän ystäväni lapsen kummina yksi neljästä kummista. Ja kyse ei ole kahdesta pariskunnasta vaan näiden neljän kummin puolisot tulee tavallaan päälle. Ei tunnu kauhean tärkeältä koko kummeus. Sen sijaan taas veljeni lapsella on kummeina vain minä ja mies, ja siksi koen enemmän kummivelvollisuutta sinne suuntaan. Kaverin lapsella riittää lahjoja ja hössötystä niin paljon muutenkin, että otan hiukan iisimmin sen kummeuden.

Vierailija
6/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 heistä asuu kaukana. Toiselle heistä olen "lahja-automaatti", toiselle hieman enemmän. Lähellä asuville 2:lle kummilapselle olen läsnä arjessa ja teemme yhdessä paljon kaikkea. Sitten on vielä omat lapset ja veljien lapset, jotka saavat lähes kaiken huomioni. =)

Ei se kummeus ole automaattinen syy esim. pitää lapsesta. Ja minun voimavarat ei ainakaan omien lasten lisäksi riitä kuskaamaan kummilapsia (vain siksi, että se tekisi minusta paremman kummin) lintseille yms..

Vierailija
7/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa he valitsevat yökyläänottomäärän, keskimääräisen joulu- ja synttärilahjan arvon, hoitoavun kpl/vuosi sekä muut kummiutta puoltavat seikat, joiden perusteella kummikandidaatit voi panna paremmuusjärjestykseen. Vielä nimet alle, niin sopimus on sitova.

8/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siskoni tyttären (15v) kummi.

Jouduin tehtävään koska he eivät saaneet siihen muita (kuin tytön 17v kaverin lisäkseni).

Ei se ole kuin pakollinen nimi paperissa.

Ja helpolla olenkin päässyt, jouduin kummiksi tunti ennenkuin tyttö pääsi ripille ;-)

Tähän asti olinkin välttynyt kaikilta kummiuteluilta.

Vierailija
9/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jääneet kummin "tehtävät" aika vähäisiksi niiden kummilasten osalta, joiden vanhemmat eivät pidä yhteyttä kuin joulukortin verran, joiden synttäreille en saa kutsua, jotka harvemmin, jos koskaan ovat kiittäneet lahjoista, jotka eivät ole muistaneet minun elämäni suuria tapahtumia mitenkään (valmistumiset, kihlajaiset jne.) Lahja-automaatti koen todellakin olevani, synttärit ja nimpparit muistan ripille pääsyyn saakka ja valmistumisesta onnittelen, sitten saa olla siinä.

Onneksi minullakin on monenlaisia kokemuksia kummiudesta. Muutaman kummilapsen kanssa on erittäin läheinen ja vastavuoroinen suhde, josta molemmat saavat paljon iloa ilman jatkuvaa laskemista ja vertailua.

Terv. kuuden kummi

Vierailija
10/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipoika asuu pidemmällä, kummityttö taas lähellä. Toinen syy ja ehkä painavampi on se että, tunnen itseni pelkäksi lahjakoneeksi, eikä niistä lahjoista edes kiitetä. Olisiko yhden kerran 15 vuoden aika poika kiittänyt. Nyt kohta pääsee ripille ja onneksi mun kummius päättyy sitten siihen.

Kerrotaan sekin vielä että aina kun joulu tai synttärit on lähestyneet, niin aina silloin tulee viesti tai soitto mitä poika tarvitsee ja otanko siihen ja siihen osaa? Muuten ei kyllä kuulu yhtään mitään. Alkuvuosina otin itse yhteyttä, mutta jo pian huomasin että ei kiinnosta pojan perheen puolelta yhteydenpito muuten kuin juhlapäivinä.

Kummityttö ja tytön perhe on ihan toista maata. Ilolla olen saanut osallistua tytön elämään ja aion vielä rippijuhlienkin jälkeen muistaa tyttöä ja pitää yhteyttä.

Vierailija
11/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jopa 7-8, ei voi olettaa, että kaikki ottaa tämän lahja-utomaattiroolin tosissaan. Nykyvanhemmat ovat narsisteja!!! Ei ehkä kaikki. Siis pieni takaisiveto. Mutta vain pieni.

Vierailija
12/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..toinen asuu 600 kilometrin päässä ja on jo aikuinen. Olemme yhteyksissä keskenämme ainakin kuukausittain. Toinen lähellä asuva käy meillä viikottain. Hän on myös aikuinen. Olemme ottaneet hänet mukaan pitkillekin lomamatkoille. Ihania olivat jo lapsena ja eivät ole siitä muuksi muuttuneet! Kohteilaita ja fiksuja. Pöyristyttävämpää en olisi osannut odottaa, että vanhemmat olisivat listanneet lahjatoiveet. Meiltä ei ole koskaan mitään pyydetty - olemme ilolla antaneet erityisesti aikaa ja niitä lahjojakin.

Vierailija
13/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain kummeiltani joka vuosi lahjan, tosin yhdistetyn synttäri+joululahjan, koska synttäri on tarpeeksi lähellä joulua. Sisko, jonka kummeja samat tyypit ovat, ei saanut koskaan mitään, koska hänellä on sentään biologinen isä, minun isäni oli jossain muualla kuin elämässäni. Kivat siskolle. Enkä kyllä voi sanoa, että olisin itse mitenkään nauttinut niistä lahjoista, enemmän nolotti siskoni takia.

Oikeasti, aikuiset ihmiset. Älkää ryhtykö kummeiksi jos ei ole mitään halua saatikka tajua yrittääkään olla edes mukava ihminen sille lapselle.

Vierailija
14/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuossa kummilasten eriarvoistamisessa kenties joku syy?

Esim:

*toinen kummilapsi asuu "naapurissa" ja toinen toisella puolen maata?

*toisella lapsella on vaika kaksi kummia, toisella kymmenen?

*toinen lapsi on hemmoteltu ainokainen, toisella useampia sisaruksia?

*toinen perhe on hyvin toimeentuleva kahden vanhemman perhe, toinen lapsi on yh-opiskelija perheestä?

*toinen lapsista on läheisempi koska on lähisukua (oman veljen/siskon lapsi) toinen taas vanhan koulukaverin lapsi

*vanhemmat ovat halunneet kummista lapselle tärkeän ihmisen, ei lahja-automaattia vaan turvallisen aikuisen ja tukeneet kummisuhdetta vauvasta alkaen?

*ehkä vanhemmat maksavat nuo Lintsireissut ymv. eli kummi vaan vie lasta, ei maksa koko lystiä?

Vierailija
15/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummeiksi jos pitää noita tekosyitä keksiä millä kummiudesta voi luistaa. "Hemmoteltu ainokainen". Mikä sinä olet tietämään ettei tämä hemmoteltu ainokainen ole koulussa kiusattu, kotona hakattu ja/tai hyväksikäytetty onneton lapsi? Ja miten selität joillekin 5-vuotiaille, että kummisi ei tykkää sinusta yhtä paljon kuin toisesta kummilapsesta, koska sinä asut niin kaukana tai olet niiiiiiiiin hemmetin rikkaasta perheestä. Siksi vain toinen kummilapsi pääsi nyt lintsille. Sori vaan.

Vierailija
16/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktiivisuus tosi paljon.

Jokainen kummilapsi saa synttäri- ja jouluahjat, ja ketään ei tällä hetkellä ole rahkeita viedä kahden kesken retkille tms. Mutta esim että paljonko kyselen lapsen kuulumisia yms, riippuu tosi paljon siitä, että miten vanhemmat pitävät yhteyttä. En pidä yhteyttä yksipuolisesti.

Mielestäni on itsestääns selvää, että ystävä/sukulaisperheillä on erilaisia suhteita, ja ei kummilasten tartte olla mitenkään samalla viivalla.

Vierailija
17/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskinpa se lapsi tuosta epätasa-arvosta kärsii, ellei vanhemmat kiinnitä asiaan huomiota. Mistä ihmeestä "hylätty" kummilapsi tietäisi, mitä kummi puuhastelee muiden ihmisten kanssa? Kyllä tässä on kyse lapsellisten vanhempien kateudesta.

Vierailija
18/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyseessä. Kuten minulla oli sisko, hyvänen aika.

Tässä on kyse pelkästään kummien laiskuudesta, sitä mieltä olen. Miksi ihmeessä edes ryhtyä kummiksi jos ei ole edes itselleen tehnyt selväksi mitä velvollisuuksi siihen haluaa kuuluvan. Luulisi myös, että jos päättää tiettyjä asioita kummilapselleen suoda, niin ne samat asiat suotaisiin automaattisesti kaikille kummilapsille. Mutta olisihan se pitänyt omienkin kokemusten perusteella tietää, että jotkut ihmiset tykkäävät vain siitä kummi-tittelistä, haluamatta oikeasti tehdä yhtään mitään.

Vierailija
19/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä

oliko sinulla ja siskollasi sama kummi?

Vierailija
20/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummeiksi jos pitää noita tekosyitä keksiä millä kummiudesta voi luistaa. "Hemmoteltu ainokainen". Mikä sinä olet tietämään ettei tämä hemmoteltu ainokainen ole koulussa kiusattu, kotona hakattu ja/tai hyväksikäytetty onneton lapsi? Ja miten selität joillekin 5-vuotiaille, että kummisi ei tykkää sinusta yhtä paljon kuin toisesta kummilapsesta, koska sinä asut niin kaukana tai olet niiiiiiiiin hemmetin rikkaasta perheestä. Siksi vain toinen kummilapsi pääsi nyt lintsille. Sori vaan.

Ihmettelen kun kummeja haalitaan kummin :) kaimoista ja sitten odotetaan jotain ihmeitä.

Kyllä siinä vaiheessa kun kummiksi pyydetään pitäisi kummin "velvollisuudet" jotenkin selvittää, jos ei tällä tulevalla kummilla ne muuten ole hanskassa. Itse olen joidenkin "vihat" sannut päälle, kun olen kieltäytynyt, mutta elämä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi