Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummi ei kohtele kaikkia kummilapsiaan tasa-arvoisesti

Vierailija
18.07.2009 |

Yhdelle ostelee vaikka kuinka hienoja lahjoja, vei lintsille etc... Meidän lapsi saa just ja just synttärilahjan ja joululahjan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapselta tai sen perheeltä. Koskaan eivät ole tulleen meille päin kun olen pyytänyt. Yhtä ainotta valokuvaa en ole saanut vaikka olen pyytänyt. Lahjoista ei kiitetä. Välimatkaa on 150 kilsaa, jonkun verran mutta ei nyt ihan kauheesti siis. Milloinkohan mut on viimeksi pyydetty lapsen synttäreille? olisko vuosi 1997?

Tilinumero mulle on tosin annettu joka vuosi, se ei siltä perheeltä unohdu.

Ja vielä pitäisi iloita kummiudesta? just joo!

Vierailija
22/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi niin hirveästi tehdä asioita kummilapsen kanssa. Kummit kuuluu kuvioon ja on kiva, jos muistavat jouluna ja synttärinä + käyvät joskus kylässä, mutta en tosiaan odota meidän lasten kummien järjestävän säännöllistä laatuaikaa lastemme kanssa. senhän tietää kaikki, ettei kummeudesta voi kieltäytyä, joten miksi pitää siitä tehdä ikävä velvoite sitten. Jokainen tyylillään.

Toinen mauttomuus on tämä kummien määrä. Miksi lapsella pitää olla kummeja niin hirveän monta? Kaksi pitäisi riittää ja sekin olisi paras olla pariskunnan. Mautonta on pyytää näitä toisia puoliskoja pariskunnista kummeiksi ja mielellään maksimimäärä päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni lapselle, ja mieheni siskon lapselle. Kyllä oman siskon lapsen kanssa tulee paljon enemmän touhuiltua. Muutenkin olen enemmän tekemisissä oman siskoni perheen kanssa kun miehen sukulaisten.

Jotenkin pidän miehen siskon kummilasta enemmän mieheni vastuulla, hänen sukuaan kun on.

Vierailija
24/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jääneet kummin "tehtävät" aika vähäisiksi niiden kummilasten osalta, joiden vanhemmat eivät pidä yhteyttä kuin joulukortin verran, joiden synttäreille en saa kutsua, jotka harvemmin, jos koskaan ovat kiittäneet lahjoista, jotka eivät ole muistaneet minun elämäni suuria tapahtumia mitenkään (valmistumiset, kihlajaiset jne.) Lahja-automaatti koen todellakin olevani, synttärit ja nimpparit muistan ripille pääsyyn saakka ja valmistumisesta onnittelen, sitten saa olla siinä. Onneksi minullakin on monenlaisia kokemuksia kummiudesta. Muutaman kummilapsen kanssa on erittäin läheinen ja vastavuoroinen suhde, josta molemmat saavat paljon iloa ilman jatkuvaa laskemista ja vertailua. Terv. kuuden kummi

Ensin paasaat ettet ole saanut kumilapseltasi mitään, ei ole muistettu jne.. Mä en ensinnäkään koe itse kummina et lasten tarvisi minua muistaa milläänlailla, minä olen kummi ja hoidan sen osuuteni. Ja sitten toteat että molemmat saavat iloa ilman vertailua ja laskemista. Siis tä?

Vierailija
25/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstareita, sähköpostia, postikortteja, onnitteluja synttäripäivänä? Onko kaikki liikenne yksisuuntaista?

Vierailija
26/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei oo aavistustakaan tekeekö lasteni kummit jotai reissuja muiden kummilastensa kanssa, tai myöskään mitä muut kummit tekevät mun kummilasten hyväksi. no sitä kikkaa on joskus yritetty, että kehutaan kuinka se toi sitä ja tätä jouluksi...

Vierailija
27/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ei kiinnosta, miksi pitää ylipäätään kastaa&haalia niitä kummeja?

Terv kastamattomien lasten äiti

Vierailija
28/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kummeiksi jos pitää noita tekosyitä keksiä millä kummiudesta voi luistaa. "Hemmoteltu ainokainen". Mikä sinä olet tietämään ettei tämä hemmoteltu ainokainen ole koulussa kiusattu, kotona hakattu ja/tai hyväksikäytetty onneton lapsi? Ja miten selität joillekin 5-vuotiaille, että kummisi ei tykkää sinusta yhtä paljon kuin toisesta kummilapsesta, koska sinä asut niin kaukana tai olet niiiiiiiiin hemmetin rikkaasta perheestä. Siksi vain toinen kummilapsi pääsi nyt lintsille. Sori vaan."

Esimerkissäni tarkoitin hemmotellulla ainokaisella sitä, että jos kummi TIETÄÄ että vanhemmat vievät lastaan joka viikko huvipuistoihin, leffaan, ostavat tällä kaiken mitä keksii pyytää jne.

vert.

Monilapsisen perheen lapsi jonka perheellä ei ole rahaa/aikaa viedä lasta käytännössä koskaan mihinkään, (vaikkapa esikoista jolla pieniä sisaruksia huvipuistoon tai leffaan) niin itse kukin voi miettiä kumman kummilapsen kanssa kummin viettämä aika on "tärkeämpää".

Ja mistäs se kummilapsi tietää että kummi tekee kaikkea kivaa toisen kummilapsensa kanssa? taitaa olla niin vanhemmat ovat asiasta katkeria ja siirtävät sen "epäreiluuden" lapseensa täysin aiheetta. Eli lapsi ei enää nautikkaan yökylästä kerran vuodessa kummin luona kun hänelle on vanhempien taholta kerrottu että "sen toisen kummilapsen kanssa kummis käy Puuhamaassa ja leffassa".

Vierailija
29/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin kummilapsista samalla eroon.

Vierailija
30/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneet vanhemmat,voi teitä! Kummi tekee, mitä tekee tai on tekemättä.

Vierailija
31/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti 2 serkun kummeina, toista muistaa toista ei.

Vierailija
32/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat lapset asuvat samassa kaupungissa. Muistettavan perheessä 2 lasta, molemmat vanhemmat töissä, talous kunnossa jne. Muistamattoman lapsen perheessä yksi opiskeleva aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi