Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistuitko äippälomalla lainanlyhennyksiin?

Vierailija
17.07.2009 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitää olla omat rahat ja kaikki erillään, että tohon voi vastata.

Sillä kyllä meillä lainaa lyhennetään äitiyslomillakin, mutta yhteisillä rahoilla tuo kysymyksenasettelu on vähän outo.

Vierailija
2/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomalla tuloni oli liki samat kui työssä ollessani, joten ei juuri vaikuttanut rahanjakoon

hoitvapaalla tilanne tietty toinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi yhteinen tili, mihin tulee molempien palkat (siis silloin kun olen töissä). Nyt olen hoitovapaalla joten tilille tulee mun kh-tuki + miehen palkka+lapsilisät. Ei meillä rahoja erotella. Meillä ne on PERHEEN rahat ja käytetään PERHEEN hyväksi. Asuntohan on perhettä varten. Eli lyhennämme lainaa normaalisti mun hoitovapaan ajan, koska perheen yhteiset tulot riittävät siihen ihan hyvin.

Vierailija
4/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä, koska laina lyhennetään miehen tililtä. Mä maksan omaltani perheen ruuat. Tarvittaessa siirrän rahaa miehen tilille lyhennystä varten, jos miehen palkkapäivä osuu heti lyhennyspäivän jälkeen. Mutta tosi harvoin, mies pitää huolta siitä, että tilillä rahaa on.

5/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhteiset rahat.

Ja taas osallistun kun jäi myydystä talosta maksettavaa...

Nykyisen miehen lainoihin ei tarvitse osallistua, koska niitä ei ole ;-)

Vierailija
6/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kanssa ylimääräinen tili, johon molemmat siirtää kuukausittain tietyn summan ja siitä maksataan laina ja muut yhteiset kulut. Tein sikana töitä puoli vuotta ennen kuin äitiyspäiväraha laskettiin, joten tulot olivat äippälomallakin varsin huikeat.

Vierailija
7/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitosella. mies maksaa lainat ja laskut, ja minä makselen sitten sen mitä minä ostelen, eli käytännössä ruuat suurimmaksi osaksi, lasten ja omani vaatteet yms.

Vierailija
8/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes samat tulot kuin töissä ollessa. ?? Mulla tippu yli puolella.

Vierailija
9/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne vanhempainvapaan tuet oo 70% palkasta? Ja sit vielä veroprosentti pienenee ku tulot pienenee. Ootko tilannu muutosverokortin äippäloman ajaksi?

Vierailija
10/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai osallistun kaikkiin kuluihin, vaikka tulot onkin pienemmät kuin miehellä.. myös siis niihin lainan lyhennyksiin, meillä mennään niin, että sen kortilla maksetaan, jonka tilillä on rahaa.. :)

Vierailija
11/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on isommat tulot kuin miehellä, eli laitan hieman enemmin. Äitiyslomalla laitan varmasti sitten nykyistä vähemmin. Tililtä maksetaan lainan lisäksi vastike, sähkö, netti, vakuutukset yms. yhteiset kulut.

Vierailija
12/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tarttuikin tuohon, että sit pitää olla erilliset rahat.

Mut seuraava kysymys onkin, että entä jos on jopa erilliset velat?

Nimimerkillä juu, maksoin kyllä omaa lainaani äitiyslomalla. Ja juu mies maksoi jopa hoitovapaalla ollessaan omaa lainaansa. Sen sijaan muita kuluja toki toinen on maksanut minkä ehtinyt. Ei ole siis erilliset rahat.

Vierailija
13/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan sen muutenkin. Meillä on yhteiset rahat ja se maksaa, jolla rahaa on. Lainalyhennys on vaan perinteisesti mennyt mun tililtä ja niin meni äitiyslomallakin. Sain aika hyvää äitiyspäivärahaa (1650 käteen), joten ei se laina ongelma ollut. Mies sitten maksoi normaalia enemmän muita menoja.

Vierailija
14/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne vanhempainvapaan tuet oo 70% palkasta? Ja sit vielä veroprosentti pienenee ku tulot pienenee. Ootko tilannu muutosverokortin äippäloman ajaksi?

Vierailija
15/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla äitiyspäiväraha on 52% palkasta... Sekin on näes "progressiivinen" eli mitä parempi palkka, sen surkeammat prosentit saat.

Vierailija
16/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kyllä ihmettelin, että ei hitto, miten mulla on niin vähän toi päiväraha. Ei siis tod. 70%. Mut joo, kiitos tästä tiedosta.

Vierailija
17/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli nettona vähimmilläänkin 1800 euroa kuussa, joten kyllä olisi ollut outoa jos en olisi osallistunut

Vierailija
18/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit palkkakin jotain yli 4000 puhtaana?

Vierailija
19/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli nettona vähimmilläänkin 1800 euroa kuussa, joten kyllä olisi ollut outoa jos en olisi osallistunut

Bruttotulot mulla jonkin verran alle 3000

Vierailija
20/20 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspäiväraha oli 1600 euroa, joten kyllä osallistuin.