Mielipiteitä kaipaan.
Ihmettelen äitini käytöstä, hän erosi vajaa vuosi sitten miehestään ja on sen jälkeen käynyt meillä tosi usein 3-4xviikossa, tulee siis suoraan töistä neljältä ja lähtee kuuden jälkeen, soittaa aina etukäteen ja kysyy voiko tulla lapsia katsomaan. Me syödään viideltä ja hän syö aina meillä ollessaan, usein oikein varmistaa että ettehän ole vielä syöneet kun hänellä on niin nälkä. Meillä on kaksospojat 1,5v ja isoveli 3v, tähän asti homma on mennyt niin että mummo on katsonut meillä ollessaan lapsia (kaksosia lähinnä, isompi puuhailee hölmöilemättä) kun minä teen ruuat, äitini ei ole ruuanlaitosta innostunut. Toki minäkin katson samalla lasten perään mutta olen ajatellut että mummo voi leikkiä poikien kanssa kun siinä jouten on, mieheni tulee kotiin vasta viideksi. Tänään sitten pyysin kesken ruuanlaittoa äitiäni hakemaan lahkeessa roikkuvan pojan keittiöstä kun käteni olivat lihapullataikinassa, tämä lueskeli sohvalla lehteä ja tuumasi että hän ei kyllä tietääkseen ole meidän lastenhoitaja, tämän jälkeen seurasi keskustelu jossa selvisi että häntä on jo pitkään ottanut päähän tämä lasten vahtiminen mun tehdessä ruokaa, mun siis pitäis sekä katsoa lasten perään että tehdä se ruoka jota myös äitini syö. Toki pystyn ruuan tekemään niinkin ja teenkin niinä päivinä kun hän ei käy, musta ei kuitenkaan ole yhtään kohtuutonta olettaa että vähän katsoo muksuja sen n. 30min mitä menee ruuan laittoon? Häntä ei kuitenkaan kukaan meille pakota, ihan itse on kutsunut itsensä ja joka kerta saa sen ilmaisen ruuankin nenänsä eteen. Mua ei siis korpea se että käy usein, ymmärrän että on yksinäistä nyt, eikä se että syö aina tällöin meillä, en vaan tajua onko se lasten kans oleminen nyt liikaa vaadittu kun minä sitä ruokaa myös hänelle teen ja lapsia sanoo tulevansa katsomaan? Olin ihan ihmeissäni asiasta, ja joo ei ole maailman suurin murhe mutta ihmetyttää vaan.
Kommentit (8)
Kerrankun "ilmasen" ruuan saa niin vois hetken niitä lapsia katsoa TAI tehdä ruuan..
Itse ainakin jos syön muualla kuin kotona autan ruuan laitossa ja katson lasten perään..
ei se niin suuri homma ole lasten katsominen.
Itse en nyt kestäisi että äitini kävisi meillä useasti syömässä.. :)
No tämä minuakin ihmetyttää, äitini on lapsirakas ja tykkää puuhailla lastenlastensa kanssa, näin olen ainakin olettanut. Nyt sitten ykskaks valittaa moisesta..ja sanoin hänelle kyllä että voi ihan vapaasti mennä sinne kotisohvalleen lukemaan lehteään ja syömään jotain valmispaskaa tai mennä töiden jälkeen ravintolaan jos ei kiinnosta lastenhoito eikä ruuanlaitto.
No tämä minuakin ihmetyttää, äitini on lapsirakas ja tykkää puuhailla lastenlastensa kanssa, näin olen ainakin olettanut. Nyt sitten ykskaks valittaa moisesta..ja sanoin hänelle kyllä että voi ihan vapaasti mennä sinne kotisohvalleen lukemaan lehteään ja syömään jotain valmispaskaa tai mennä töiden jälkeen ravintolaan jos ei kiinnosta lastenhoito eikä ruuanlaitto.
No ei tämä jatkuva meillä ravaaminen minustakaan ihannetilanne ole, mutta äidin ero oli raskas ja tämä meillä hengailu alkoi sen jälkeen joten olen ajatellut tämän vaiheen olevan semmoista äidin omilleen pääsemistä..no ehkä se nyt sitten loppui. Ap.
Totesi kyllä jotain siitä että hänellä on väsy työpäivän jälkeen (miksei mene sinne kotiinsa lepäämään) ja että pojat on niin kauhean vilkkaita. Söi sitten ruuan ja meni takaisin sohvalle kun minä jäin kiukuspäissäni siivoamaan keittiötä, ei siis ikinä osallistu ruuanlaittoon, pöydän siivoamiseen eikä ruokakuluihin joten ei se hetken lastenhoito ole paljoa pyydetty.Ap.
itse en jaksaisi noin vierailuja noin tiheaan. anna aitisi nyt rauhassa miettia asioitaan ottamatta yhteytta ja katso miten tilanne kehittyy.
minä ottaisin ne lapset automaattisesti jaloista pyörimästä jos ruokaa teet.