Mielipiteitä, Veronikan tulevasta siskosta Viktoria?
Meillä esikoinen on nimeltään Veronika ja nyt aika varmasti kakkonen on tyttö ja on mietitty Viktoria nimeä, mutta onkohan liian erikoinen tai vaikea käytössä yms? Muitakin voi ehdotella, nimen ei ole mikään pakko alkaa samalla kun isosiskon.
Kommentit (24)
mutta jos tuon tyylisistä nimistä pidät, niin ei kai Viktoria ole liian korea. Itselleni tulee mieleen, että äiti toivoo prinsessatyttöä. Lisäksi tulee liikaa mieleen tuo Ruotsin "Viktuuria".
mieleen tai ruotsin prinsessa. en antais omalle lapselle, on tosiaan hieman mahtipontisen kuulonen kuten tuolla edella sanottiinkin ja siksi ehka hieman naurettava.
mieheni (ei-suomalainen) muuten pitaa kovasti nimesta Mercedes. sehan olisi kaunis esim. toiseksi nimeksi mutta kylla se on niin automerkki etta hieman epailyttaa - oisko kellaan kommentteja tahan nimeen ?
eipä tuossa Viktoriassakaan mitään vikaa ole. Minulle se ehkä kuulostaa liikaa kuninkaalliselta.
nimiehdotusta, mutta ihan vain kysäisen muilta kuin ap:ltä, että oletteko ihan tosissanne sitä mieltä, että jos lapsi ei satu olemaan erittäin kaunis hänelle ei saisi antaa kaunista nimeä? Niin, että kaikille pyöreäkasvoisille haituvahiuksille vaan Ritva nimeksi?? Mä en oikein ymmärrä tuota logiikkaa. Kyllä kaikilla lapsilla on oikeus kauniiseen nimeen. Ja vanhemmat varmasti miettivät tosissaan, mikä on heidän mielestään kaunis nimi.
On perin ikävää, että jotkut nimet leimautuvat tiettyjen ohjelmien, sarjojen, lehtien jne. mukaan. Itse tykkään todella paljon Regina-nimestä ja olisi mukava antaa se tyttärelle toiseksi nimeksi (ei siis kutsumanimeksi), mutta eihän sitä voi antaa, kun mielleyhtymä tulee heti Regina-lehteen. Regina tarkoittaa muuten italiaksi kuningatarta, joten se on aika mahtipontinen nimi.