Voivatko mies ja nainen olla ystäviä?
Ennen kuin säntäätte vastaamaan "tietysti voivat", pieni tarkennus: en tarkoita moikkailutason kavereita duunipaikalta tms., vaan todella läheisiä ystäviä, jotka jakavat asioita paljon keskenään, tapaavat ja soittelevat toisilleen paljon jne. Ja molemmat heteroita :) Niin uskotteko että todellinen suuri läheisyys voi toteutua tälläisessä ystävyyssuhteessa niin että mitään fyysistä ei koskaan tapahdu? Vai viekö "biologia" lopulta mielestänne voiton?
Kommentit (23)
Itselläkin ollut todella läheiset ystävyys syhteet muutaman miehen kanssa. Nyt kaikki edelleen kavereita, mutta eivät enää niin läheisiä (yhteydenpito vähentynyt), mutta siis jos nähdään niin ollan hyviä kavereita.
Ja asiaan... kaikkien kanssa jommalla kummalla osapuolella on ollut ajatuksia enemmästä kuin ystävyydestä, tai jodenkan kanssa jotain muutakin on joskus ollut, silti on pysytty ystävinä.
Eli olen sitä mieltä, että aina jompi kumpi haluaa mahd. jotain muutakin, mutta jos kumpikin pitää halunsa kurissa voidaan olla vain ystäviä.
myös sellaisten miesten kanssa, joiden kanssa on ollut jatkuvaa flirttiä. Jotenkin tällaisen miehen kanssa on hirveän helppo jakaa intiimejäkin asioita, kun kumpikin tietää, että vaikka kemiaa on ihan hirveästi, mitään ei koskaan tule tapahtumaan. Sellaisen miehen kanssa voi keskustella siitäkin, millaista seksi olisi, ja miksi se ei toimisi. :)
Nämä ystävät ovat multa jääneet, kun aloitin seurustelun mieheni kanssa, joka on vanhoillisempi kuin minä ja koki niin selvän flirtin loukkaavana. Hän ei voinut ymmärtää, ettei mitään tulisi ikinä tapahtumaan, ja minä jätin ystäväni kunnioituksesta miestäni kohtaan.
Tosin monesti edellytyksenä on se, että toinen (käytännössä nainen) muistaa kertoa säännöllisesti toiselle (käytännössä miehelle), että tämä ei ole hänen tyyppiään. Tietenkin äärettömän hienovaraisesti. Esimerkiksi näin: "Monet naiset pitävät kaltaisistasi pitkistä, vaaleista miehistä". Niin minäkin, mutta miehen pitää olla myös fiksu, antelias, kohtelias, seksikäs, täysin uskollinen ja muutenkin aviomiesainesta." Toimii.