Syksyllä alkaa yritys? Muillakin!
Hei
Olen näillä keskustelupalstoilla ensimmäistä kertaa. Olen toki lukenut aikasemmin mutta en itse kirjoittanut.
Meillä alkaa vauvan yritys syksyllä. Onko ketään muita joilla alkaa yritys? Tai ketään jotka haluavat jakaa kokemuksiaan yrittämisestä ja odotuksesta jne. Olisi ihana kuulla kaikenlaisia kokemuksia.
Olen itse halunut lapsia jo pitkään. Edellinen mieheni pihtasi asiaa liian pitkään,joten erosin varmaan siitä kun tuntui ettei mitään tapahdu. Nykyinen mies on ottanut lapsi asiat heti suhteen alusta vakavasti ja nyt olemme päättäneet että syksyllä alkaa.
Olen 32 vuotias ja tosiaan olisi hyvä aika alkaa kokeilemaan. Siskoni aloitti 36 vuotiaana eikä 5 vuoden yrittämisen jälkeen ole kuulunut.
Odotan innolla syksyä. Jätän Nuvaring renkaan pois jo heinäkuun lopulla ja pari kuukautta totuttelen kiertoon,mennään sitten eri ehkäisyllä ja syyskuun lopulla viimeistään alkaa yritys! Huh saas nähdä mitä käy. Olen aivan innoissani. Jos tulisi nopeasti raskaaksi niin olisi upeasti:-)
Sitä mm. olen naureskellut että monet miehet luulee että vauvoja vaan sitten tehdään,että heti ekasta kuukaudesta pamahtaa. Voi luoja sentään. Eihän se niin mene. Miehet ovat todella tiedottomia lapsettomuudesta ja siitä että voi mennä vuos pari eikä mitään tapahdu. Eli ne jotka oikeasti haluavat lapsia ja mies on että "ei vielä",olisi miehiä hyvä valistaa että voi mennä kauankin ennen kuin tulee. Samaa mieltä?
Tuli kirjoitettua paljon. En osaa lyhkäsiä;-)
Kommentit (74)
Aloitinkin tuolla jo erillisen topikin, mutta luettuani tätä päätin kirjoittaa tännekin..
Niin samoja tunteita käyn läpi, en malta odottaa yrittämisen aloitusta, kirjastossa ja kirjakaupassakin selailtu äitiyskirjoja.. :) En ole ihan huonon karman takia mitään lainannut tai ostanut.. Muutama Vauva-lehti on "paremman puutteessa" tarttunut mukaan..
Tästä ei karma tykkää (kyllä, OLEN taikauskoinen), mutta olen kolmelle ystävälleni kertonut vauvakuumeesta, kaksi tietää ehkäisyttömyydestä ja lähin ystäväni (joka myös on raskaana) siitä, että yritämme kohta lasta. En vain pysy järjissäni jos en saa purkaa tuntojani jollekin! Enkä halua miehellenikään kauheita "suorituspaineita"..
Ja tuosta miesten luuloista.. Kuinka monta kertaa olenkaan mieheni puheista ymmärtänyt, ja on hän jopa suoraan sanonutkin, että uskoo minun tulevan ensimmäistä yrittämästä raskaaksi. Onhan tuota mukava kuulla, ja aina välillä siihen uskoo itsekin, mutta kyllä on tosiseikat raukkaparalta hukassa. :] Mutta hänellä kuulemma on semmoinen tunne, että heti onnistaa.. Kunpa vaan itsekin voisi uskoa siihen, mutta realismiin vaipuvana koitan pysyä maltillisen toiveikkaana...
Hei
Ja taas tuli kuukautiset! Niin kamala vauvakuume! Vaikee kestää! Seuraava ovis loppukuusta,pakko kestää sinne sitten ja kattoo että tärppääkö kolmannella kierroksella!
Mites muilla?
Nanna
Hei! Minä heitin pillerit koppaan n. kuukausi sitten...nyt on jännittänyt ja ollut TODELLA pitkiäpäiviä "ootellesa" uusia kuukautisia... noh...huomenna ois pitäny kuukautisten alkaa, mutta näköjään alkoikin jo tänään (pettymys). kannattaako raskaustesti tehdä vaikka kuukautiset tulivatkin? koska olen kuullut että ne voi tulla vaikka olisi jo raskaana. Tiedän että maltti on valttia ja tämä meidän projekti vasta näin alussa mutta tahtoo niin kovasti oman pikku vauvan hän! =) kiitos jo etukäteen!
Täälä olis yksi ekakertalainen näillä palstoilla.. Meillä alkaa yritys marras-joulukuussa. Vauvakuume on jo todella kova, miten te muut olette jaksaneet odottaa yrityksen alkua? saatikka sitä että plussaatte? tuntuu että aika matelee niiin hitaasti, kun on jotain mitä odottaa :)
Joo kyllä tää odottelu on rankkaa!
Sininen enkeli: Mulla kun alkoi kanssa noi kuukautiset niin koville otti. En sitten testannut kun kuukautiset alkoi. Tosin mietin että ne kesti vaan 2 päivää,kumma juttu! Mutta en silti testaa!
On sitä joskus kuullu että joillakin olis tullut kuukautiset vaikka oli raskaana,mutta sen verran harvinaista että vaikee uskoo.
Ihanaa viikonloppua :-)
Palataan pian:-)
Voihan *****! Ärsytyskynnys on tosi matalalla.
En muistanut ollenkaan miten hirveät menkat voi olla! Ekat menkat viiteen vuoteen ja varmaan kaikkien vuosien edestä...juups kyllä hormonikierukassa on omat hyvät puolensa.
Heikkoina hetkinä ajattelen paluuta ehkäisyn pariin. Paino on tippunut 3kg, silmän aluset on pikimustat ja mie oon vihanen kun amppari. Kiva rampata vessassa vartin välein :(
Nim. Pirttihirmu
Heissan kaikile...Olen syntynyt vuonna 76. Meillä on 4 lasta ja viides olisi haaveissa. Hormoonikierrukka poistettiin viime torstaina ja neuvolatäti sanoi että heti saa yrittää.
Yritys aloitettu mutta lauantaina tuli veristä vuotoa ja ajattelinkin että menkat alkoi. Mut yhden päivän tipotteli ja nyt ei mitään ;).Menkkoja ei ole 2 vuoteen ollutkaan, hormoonikierrukan ansiosta :). Jäskät ajat on menossa =)).
Heips vaan kaikille, Olen 35v, mieheni 38v. Meillä on kaksi lasta 8v ja 5v, pitkän soutamisen ja huopaamisen jälkeen tulimme siihen tulokseen, että uusi vauva olisi tervetullut perheeseemme. Poistin kierukan tällä viikolla ja yritys voi alkaa. Menkkoja ei ole ollut kolmeen vuoteen, kierukasta johtuen, joten odotellaan mitenkä tässä käy ja millä aikataululla.
Kiva lukea, että meitä on monta yrittäjää, toivotaan kaikille onnea :)
Olen 19v ja mieheni 21v. Esikoistamme toivomme ja yritys alkaakin tämän kuun puolessa välissä. Innolla odotetaan :) Toivottavasti pian tärppää!
Täällä myös pari syksyn yrittäjää.. Minä oon ite 25-vuotias, mies vuoden vanhempi, ja oon vauvakuumeillu aika pahasti jo muutaman vuoden. Mies on ollu aika vastahakoinen tähän saakka, mutta vihdoin haluaa itsekin lapsia NYT eikä JOSKUS.
Monet itkut on itketty turhautuksen ja kaipuun ja sen vuoksi, että keho kertakaikkiaan huutaa lisääntymistä. Mulla on ollu suorastaan tukala olo kun mies on ollut eri mieltä.
Onneksi vihdoin olemme tässä pisteessä.
Työt on epävarmoja molemmilla, ja mies luultavasti menee opiskelemaan tammikuussa, ja samassa kuussa mun määräaikainen työsoppari päättyy ja toivottavasti jatkuukin. Pomon sanojen mukaan 80 prosentin todennäköisyydellä jatkuu.
Jätin pillerit viime kuussa, ja ensimmäinen ovulaatio kolkuttelee oven takana :). Kaksi siskoani ovat heti tulleet raskaaksi, ja toinen heistä jo varoittelikin että olemme helposti sikiävää sorttia, mutta minä teen kaikkeni että pysyisin realistisena. Tässä voi mennä aikaa, ja koetan pysyä housuissani / järjissäni. Se tulee olemaan vaikeaa.
Oli pakko rekisteröityä tänne, että saan vuodattaa tätä kaikkea jollekin, olen täyttänyt kaikkien läheisteni korvia viimeiset kaksi vuotta tällä itkulla ja porulla, joten en haluaisi / uskaltaisi heille puhua.
Koitan olla ainakin alkuun ottamatta turhaa stressiä tästä, joten ovulaatiotestit saa jäädä toistaiseksi. Koitetaan sillä rakkaudella ensin. :)
Hei!
Kirjoittelin tuohon Mirena-ketjuun ja ilmoittaudun tännekin. Kierukka poistettu viikko sitten ja nyt ihmetellään, mitä kropassa tapahtuu.
Minulla on liki vuoden ollut kilpirauhaslääkitys ja labra-arvojen kanssa pientä säätöä. Meillä on jo kaksi lasta, vanhempi on eskarilainen ja nuorempi pian viisi. Vauvakuume on vaivannut jo pari vuotta. Ensin oli esteenä työtilanne ja sitten sairastumiseni. Nyt on ikää 34 ja vihdoin alkoi yritys!
Legopalikka, meillä on samatilanne kaikinpuolin, mulla on ollut keväällä kilpirauhaslääkitys kaksi vuotta ja kierukka poistettu viikko sitten, mitään kummallista ei vielä ole tapahtunut, todella pientä vuotoa 4pvää. Meillä lapset 8v ja 5v. Saa nähdä milloin alkaa tapahtua. Täytyis kait käydä noissa kokeissa (kilppari) kun selviäis tarkemmin toi annostus, syön niitä vähän miten sattuu ja milloin sattuu, arvot on kyllä olleet suht hyviä. Onnea yritykselle.
Ollaanpa tosiaan hyvinkin samassa tilanteessa! :) Käy ihmeessä otattamassa ne labrat. Jos arvot heittää vajaalle, voi tulla ongelmia raskautua ja keskenmenoriskikin kuulemma kasvaa jonkin verran. Mulla olis ens kuussa labrat edessä, kun tää eka vuosi on seurailtu arvoja parin kuukauden välein. Mulla meni arvot kesällä vajaan puolelle, mutten voinnissa huomannut muutosta. Vasta kun lääkeannostusta muutettiin, tajusin eron. Noston jälkeen kontrollissa arvot kiikun kaakun ookoo, joten mielenkiinnolla odottelen ennsi kuun tuloksia.
Nyt vaan odotellaan kierron löytymistä ja toivotaan raskautumista!
Tärppionnea!
Täällä poistettu mirena 2 päivää sitten, ja heti aloitettiin yritys ;) Meillä lapset 7 v ja 5 v ja kuumeiltu meilläkin pari vuotta. Isäntä ei ollut vaan aiemmin innokas, kun on tuo kuopus teettänyt työtä :) Nyt vihdoin näytti vihreää valoa, ja toiveissa olis kesävauva!
Eilen otettiin tsh-arvo, maanantaina saan vastauksen, jotta tietään kuinka jatkaa thyroxiniä. Tein tänään ovistestin kun ajattelin että tietäis vähän missä vaiheessa kierto menossa kun ei niitä menkkoja ole ollut kertaakaan kierukan aikana(3v). Eikä juuri nytkään tullut mitään ihmeempää tulvaa, jotain pientä tihkuvuotoa. Ovistesti näytti haaleaa viivaa, eli LH taso pieni. Pientä jomotusta oikealla munasarjan kohdalla, eli vanhojen merkkien mukaan ovis olis lähipäivinä ja menkkojen tulisi alkaa noin kahden viikon päästä tästä tunteesta jos alkaa, toivotaan ettei ala vaan olis tärpännyt. Tärppionnea!
Menkat alkoi...plääh..enpä muistanutkaan millaista tämä on. Vuoto runsas ja mieli kireällä!!Että tämmöstä täällä...odotellaan..
Minulle kävi niin, ettei päästäkään vielä vauvantekoon! Piti aloittaa viime viikolla, mutta viikko tätä ennen sain uuden työpaikan! Koska työt alkavat koeajalla, niin ainakin se 4 kk vielä lykätään ehkäisemättömyyttä.
Hyvänä puolena näkisin sen, että jospa sitten keväällä 2010 vauvanteko olisi stressittömämpää, koska on uusi työpaikka johon keskittyä, niin ei haittaa, vaikka ei heti raskaaksi tulisikaan.
Onnea teille muille! Toivottavasti minunkin aikani vielä tulee, olen 32 vuotias kun yritys alkaa.
En tiedä miten aloittaisin koska en vielä itsekään usko että tässä on aloitettu vauvan yritys puuhat... OUTOA samalla niin ihanaa ja kuitenkin epävarma fiilis.
Sanoin miehelle, että koska mä nyt jo joka yö "valvon" pienokaisen kanssa, niin eikös voitas jo alkaa yrittämään. Se meni vastaamaan joo!! Siis mitä?? Joo?!?!?
Näin siis usein öisin unta kuinka hoidan vaavelia :)
Olen 26-vuotias ja mies 30.
"hiljaisen sopimuksemme" jälkeen, minulla piti alkaa kuukautiset viikonloppuna ja alkoikin mutta kesti vain kaksi päivää. Oikeestaan päivän ja sitte päivä taukoa ja sitten jotain pientä... Tein testin ja oli negatiivinen. Joka tapauksessa sen jälkeen ei olla ehkäisyä käytetty ja nyt viikonloppuna jos kierto olisi sama kun pillereiden kanssa pitäisi alkaa taas.
Nooo, ei vielä paniikkia. Toivoisin lasketunajan olevan ensi vuonna lähempänä syksyä - syystalvea. Kiirettä ei missään tapauksessa ole. Ja toivon vaan että pirpana meille suodaan!
Kierukan poistosta kolme viikkoa. Mahdollisesta ovulaatioajasta ei mitään tietoa. Pari päivää ollut vähän sellaista oloa, että kuukautiset olisi alkamassa. Tein aamulla malttamattomana testin ja siihen ilmestyi tooodella haalea haamu. Piti käännellä ja väännellä sitä liuskaa kädessä, että jossain kulmassa jotain näkyi.
Nyt pitäsi malttaa odotella pari päivää ja testailla uudestaan. Ei pitäisi olla näin hätäinen, mutta kun on niin ihanaa saada pitkästä aikaa jännittää testailuja....!
Palailen kertomaan uutisia lisää, kun jotain johonkin suuntaan selviää. :-)
Hei!
Meillä myös alkaa yritys tänä syksynä eli marraskuussa on häät ja sen jälkeen aloitetaan ilman ehkäisyä. Minä olen -76 ja mies -72 eli alkaa olla korkea aika. Mutkan paikka on vain se, että minulla on lääkkeitä käytössä ja pitää neuvotella raskaudesta lääkärin kanssa. Minulla on puhelinaika 31.8. ja silloin selviää toivottavasti jotain ainakin. :)