*3-kuumeilevat viikko 42*
Kommentit (93)
Mitenkäs on testaajilla.... mitä siellä testissä näkyi..joko on plussa terveisiä.
mä kävin lekussa tuon jalan kanssa ja saikkuahan se antoi... jossain polven sisällä jossain venähtymä. mutta pitää kattoa joskko sitä voisi töihin mennä jo tuossa huomenna tai ylihuomenna.. en oikein osaa kotona lojua.
lämmöt oli pompannut 35,0: sta 35,8 ja nyt sitten ihmettelen että kerkesikö se ovis muka mennä jo kun eilen oli sellaista limaakin, mutta tänään siis vasta rupesin tikuttamaan. oisiko tulossa tosi lyhyt kierto. toivottavasti ei kun sitten oisi mennyt ohi tää kierto. voi olla että muutkin olosuhteet vaikuttivat tähän lämmön nousuun, kun eri aikaan heräsin kun parina edellisenä päivänä.
kirjoiteljaapa testailjat ja muutkin piinailijat mitenkä menee!!!
kp 13/25-32
Se on maanantai!
Huikkulia, että teitä on monta nyt jännittelemässä yhtä aikaa (mirliti, MinttuRouva, Sintagma ja kuinka moni muukin vielä)!!! IIks, sanon minä :)
Itsellä on kierrot kanssa heitelleet ihan miten sattuu (26-31 päivän välillä). Ja ennen esikoista ne oli todella kellon-, ja päiväntarkat :(
Itsellä täällä merkittävät " oireet" lisääntyy ja vähenee, kummaa vuoristorataa. Nännipihat eivät enään ole kipeät, mutta nännit kyllä vähän. Kumma heikotus on tullut aamukahvin jälkeen, muttei nyt ihan suoranaista pahaa oloa sentään... ainakaan vielä. Alavatsaa on jomotellut hassusti jo toista viikkoa ja palelee välillä. Nälkä on IHAN järkyttävä toisinaan..
Mulla on kyllä taipumusta löytää näitä oireita ihan mistä vain vaikkei mitään oikeaa syytäkään sitten loppujen lopuksi olisi takana, mutta niin taisi olla jollain muullakin.. Onneksi en ole ihan ainoa ;)
Tytön 5-v. neuvolalääkäri oli tänään ja jäi vähän vaivaamaan pari asiaa. Passitti meidät fysioterapeutille koska selkä näytti vähän vinolta; tosin sanoi kyllä että näiltä viisvuotiailta tämä ryhdin tarkistaminen on toisinaan vähän niin ja näin. Skolioosimitalla olisi kulemma nopeasti tarkistettavissa. Ja terveydenhoitaja tarkisti uudelleen kuulon vasemmasta korvasta, koska oli parin viikon takaisessa nlakäynnissä kirjoittanut vihkoon että vasemman korvan kuulo tark. Sanoi jo 4-vuotis tarkistuksessa että vasen korva kuulee matalammat äänet huonommin kuin oikea ja nyt tyttö kuuli vasemmalla korvalla vielä huonommin niitä matalia ääniä kuin vuosi sitten :( Varaamme siis myös ajan jollekkin kaupunkin korvatutkijalle.
Nämä asiat nyt vähän syövät tämän rouvan piinailuintoa koska maalaan helposti pirun seinälle, vaikkei kyse olisikaan mistään vakavammasta. Kun pelästyin nyt jo sitäkin että kuuroutuuko mun pieni tyttöni ajan myötä tms... Tyypillistä minua.
Mutta kiitos kun sain purkaa sydäntäni! Tuntuu edes vähän paremmalta.
Piinailuintoa kaikille siinä tilanteessa olevalle ja piinailen itsekkin täällä jos saan tämän aamuiset asiat vähän paremmin mittasuhteisiinsa ;)
Ansku78 yk5(vai 6...) ja kp 23/28
Ansku78, sulla kuulostaa kyl hyvältä nuo oireet!!
Ja vielä sen verran et älä hätäile tytön takia, parempihan että testaavat turhaan kaikenlaista kun että eivät kiinnittäisi huomiota. :-) Meidän tytöllä kans 5v-tarkastus edessä loppuvuodesta.
Mulle iski realistisuudenpuuska, varsinkin kun testit aina vaan sitä negaa näyttävät... Nyt on oikea menkkavi**tus päällä myös että odotettavissa punaiset päivät.
Tarttis varmaan lopettaa täällä roikkuminen vähäksi aikaa :-(
On jotenkin niin mälsä olo. Varmaan tuttu kaikille.
Sellainen ettei oikein tiedä että mitä tekis.
Olen aina toivonut että vauvelini syntyisivät kevään puolella etten saa kehitettyä ittelleni syys-synnytyksenjälk.tupla-masennusta...
Ja nyt syntymä menis varmaan elokuulle jos seur kierrosta onnistais...
Kai se olis ihan hyvä aika synnyttää mut jotenkin kun edessä syksy ja pimeä...
Ärsyttää hirveästi ja ahdistaa ja masentaa ja tekis mieli luovuttaa.
Ja tiedän että mulla asiat hyvin ja suurella osalla on huonommin mutta se oma napa on se lähin (niinkuin joku totesi) ja mitäpä minä tietäisin vertailla omia muiden kärsimyksiin kun ei oo muiden kärsimyksistä kokemusta.
Haluanko mä edes uutta vauvaa????????????
Sintagma mieli maassa kp 31/jotain, ihan sama mitä ja dpo ei hajuakaan ja yk vaan 2 ei sen enempää, mitä hittoa mä siis vaahtoan.....??????? :-(
viimeistään kp 9 tienoilla? TOivottavasti ei mennyt jo ovis ohi...!
Mutta jaksamisia kaikille.......
Mäkin yritän ottaa itteeni niskasta...
Luin äsken viestisi. Ikävää ettei mitään selvyyttä tule. Jäin miettimään sitä, ettet halua syysvauvaa. Masennus ja uusi vauva eivät ehkä ole paras yhdistelmä jos masennukseen on taipumusta. Kovasti toivon jaksamisia sinnepäin.
Itse olen ajatellut lasten syntymäaikoja aina liiankin järkevästi (ja toistaiseksi yritys on tuottanut tulosta nopeasti [3. ja 1. kierto]). Halusin kevät vauvat, että lapset ovat sitten täyttäneet 7 ajoissa ennen koulun alkua. Nyt tätä kolmatta haluankin alkaa yrittää vasta msrraskuun lopulla ettei vaan syntyisi kesällä, la olisi siis aikaisintaan elokuun lopulla. Olisi sitten mukava olla kesä kotona ennen kuin kuopus täyttää 3 ja hoitopaikat saisi haettua syksyksi. Etukäteenhän voi tietysti syntyä, siitäkin on kokemusta. Saa nähdä mitä tästä kaikesta laskelmoinnista sitten tapahtuu. Ikävintä olisi, jos tulisi yk5. Silloin pitäisi miettiä uudelleen onko kolmanteen meidän perheessä mahdollisuutta -> äitiyspäiväraha laskisi minimiin kun la tulisi olemaan vasta kuopuksen (2.) kolmivuotis synttäreiden jälkeen. Taas laskelmointia...
Äiti1972 haaveilija ja laskelmoija (tai toisinpäin)
En oo testannut, en pääse kauppaan ostamaan kun mies ei oo kotosalla. Taitaa jäädä huomiseen. siis tätii ei oo näkynyt.. en tiedä nyt sitten mikä on meininki. Oireita ei oo myöskään, ei suuntaan ei toiseen. Outoa... Palaan asiaan myöhemmin...
Miritli kp 29/28 yk3Ona:
Päätin aloittaa pinon tälle viikolle.
Ajoituksesta. Edelliset on syysvauvoja ja tästä en halunnu enää syysvauvaa. x) Syksy on kyllä ollu ihanaa aikaa ja nykyään syksy on meille erityisen rakasta aikaa, koska ruska ja kylmä ilma sateineen tuo mieleen aina odotusten loppuajat ja ekat päivät vauvan kanssa. Mut nyt on kiva kokea kesävauvakin.
Mua väsyttää niin hirveesti etten tajua miten töistä (keikkaluonteista nykyään) saati opinnoista tulee yhtään mitään. :/
Rv 6+3
Pinoudunpa minäkin pikaisesti!
Plussatuulia kaikille piinailijoille, tulkaahan kertomaan aina väliaikatietoja! ;)
Ajoituksesta: Esikoinen on syntynyt maaliskuun loppupuolella, ja se oli mielestäni ihan hyvä vuodenaika, kun ilmat rupesi kivasti lämpenemään. Kuopus taas on syntynyt lokakuun loppu puolella, juuri kun ilmat rupesi viilenemään. Kuopus olikin sitten lähes koko talven enemmän tai vähemmän räkäinen :( Ja muutenkin oli huono, kun ei ulos voinut lähteä kylmällä ilmalla. Talvivauvaa en siis mielelläni haluaisi, kesävauva oli toiveissa ja se meille tuleekin ;)
Esikoinen kipeänä, ja kränännyt koko päivän :b Heräsi viiden aikaan huutamaan, ja herätti kuopuksenkin, joten siitä asti ollaan kukuttu. Ja tää väsymys rupeaa olemaan ihan kamalaa muutenkin saatika kun pitää nousta jo viideltä! Tänään ajoissa nukkumaan! Tällä viikolla täytyy muutenkin puunata kämppä, kun kuopus täyttää perjantaina 1v, ja lauantaina pidetään pippalot :) Ei vaan millään tän väsymyksen keskellä jaksaisi :b
PP 5+1
Heti ovisasiaa. Hmmm, eilen sain sellaisen tuloksen (aconin ovistesti) että testiviiva aavistuksen kontrolliviivaa himmeämpi. Tänään odotin samanpaksuista tai vahvempaa testiviivasta, mutta eih...paljolti vaaleampi oli :( kp 14/n.28 ja viimekierrossa samalla lailla. Voisko kuitenkin olla niin et eilen ovishuippu? Tänään tullut limaa runsaammin...tai sitten ne on miehen jäljiltä, hih. Siis jos huippu oli eilen tarkottiko se, että tänään vielä hyvät tärppimahikset vaikka viiva himmeempi? Sekavaa, toivottavasti joku vois kertoa mielipidettä tähän.
Pupuiltu on eilen ja edellispäivänä, ehkäpä illalla saan miehen vielä peittoihin ;)
Kaikille peukutuksia!!!
sintagma: juu pitäs aloittaa aikas aikasin, en muista mikä kp, mutta kun meijän lääkäri sanoo että vasta kp 14. viimeeksi aloitin kuitenkin jo kp12 ja nyt aloitin kp13. ihmettelin sitä juu mutta kun vikan puolen vuoden aikana on ollut kaikki kierrot vähintään 30 niin siksi varmaan.
no viimeeksihän mut ultrattiin jotenka se pysti kattomaan että minkäkokoinen munarakkula oli. mutta nyt ei kuvattu. mutta kai se lääkäri olettaa että samalla tavalla menee. ja minä tietty uskon ' ' ' plaa.
no toivotaan ettei ole mennyt ovis. nyt on vallkkari vähentynyt, mutta se on myös vaalentunut ja on joustavaa jotenka voi olla että ovs olis hyvinkin tulossa.
nyt pitää mennä jatkamaan, mutta kiva että te olette olemasssa niin voi johonkin itseään purkaa ja kun aina joku tietää asioista. kiitos siit' .
liipe kp edelleen 13/25-32
Sorry tuo synkeä viesti minkä aikaisemmin laitoin... :-S
Liipe, usko vaan lääkäriä ennemmin kuin meikäläistä ;-) ! Toivottavasti teillä tärppi käy :-) !
Tuosta ajoituksesta, kun molemmat lapset on saaneet alkunsa nopeasti, niin olen ihan täysin asennoitunut siihen että tämäkin syntyy just silloin tai kuukausi myöhemmin kuin lasken kuumeilun aloittaessani.
Jäytää ihan uskomattomasti turhamaisuutta se että ei olekaan sellainen mrs. hedelmällinen kuin luuli olevansa kahden ekan perusteella.
Syysvauva tulee jos on tullakseen mutta jos tässä kierrossa ei onnistanut niinkuin pahasti näyttää, eikä seuraavassakaan, niin ehkä pidämme pari kiertoa taukoa. Senkin takia etten halua lähteä matkalle (varattu uudenvuoden jälk) raskaana viikolla 7-8, pahimmassa pahoinvoinnissa.
Mikäköhän se on, että aina iltaisin toivo herää?
Tätiä ei oo kuulunut ei näkynyt edelleenkään.
Olettaisin, että ke-to on pakko olla vikat mahikset että plussa näkyis jos olisin raskaana, koska (hävettää myöntää) sen jälkeen ei olla pupuiltu, siis kahteen viikkoon.
Tänään on kyllä ruoka ja makea maistunut, eli viittais kyl menkkoihin.
Voi saisinpa jotain muuta mietittävää... Tämä on hermojaraastavaa...
Sintagma kp 31 /26-33, dpo mahdollisesti 11-12 ja yk2
Pikkupilu: Meillähän muksut syntyneet aika lailla samoihin aikoihin, joskin meillä esikoinen syntynyt 19.10 ja kuopus 24.3.
Tutti: Vällyjen väliin vaan! ;)
Sintagma: Pidän sulle edelleen peukkuja!!! ja MR:lle myös!!
Täällä on mukava käydä lukemassa kuulumisia, kun täällä niin aktiivista porukkaa.
Lyhyestä virsi kaunis....
AIHA Rv 8+0
meillä sama juttu kun molemmat lapset on saanut alkunsa ekalla ja muutenkin suvussa on tuo että tulee helposti raskaaksi ja vahingossakin. (ei toki meillä :)) Mut aattelin että tulensitten varmaan helposti raskaaksi. mutta nyt olen kyllä ollut sillä mielellä että ei se aina voi onnistua heti, mutta silti tippui kyllä tosi korkeelta kun negan teki ja täti tuli.
ja meilläkin siis vasta nyt tää toinen yritys käynnissä ja puhun jo tälleen. mutta kun ei sitä ole koskaan yrittänyt vuotta saada lasta, eikä meillä varmaan oisi sellaiseen varaakaan.. yhteenputkeen niin ei voi tietää miltä se tuntuu. omat murheet on itselle kuitenkin suuria vaikka ne ei muute oisikaan.
no joo toivottavatsi edes joku ymmärsi mitä yritän selittää. kuitenkin tarkoitus vain sanoa yksinkertaisuudessaan että samoja tuntemuksia sintagman kanssa.
ja siis meillä toinen luomusti saanut alkunsa ja toinen inssillä.
taijan mennä tästä lukemaan synnytystarinoita. täällä kun vauvakuume taas niin kova ettei millään jaksa odottaa edes ovista.
Peukutukset vielä piinailijoille! Vielä on toivoa plussasta MR ja Sintagma! ;)
AIHA: Tuolla kotiloissa kiinnitin huomiota et on aika lähekkäin synttärit, mutta on sitten molempien lasten lähekkäin :) Meillä esikoinen syntynyt 23.3(04) ja kuopus 20.10(05), päivä eroa siis synttäreillä :)
Mies lähti hakemaan meille vähän iltapalaa ;) Nyt täytyy mennä!
Huomiseen!
PP 5+1
Eli en vielä innostu, testasin aamulla kuten tässä on tullut rutiiniksi ja asennoiduin jo negaan. Oli tosi pimeää kuten vieläkin joten en päässyt luonnonvalossa tarkastelemaan tikkua ja negalta se näytti joten laitoin sen sivummalle.
Miehellä on 150-wattinen lamppu jemmassa mitä se käyttää joskus työntekoon ja laitoin sen sit päälle kun testi oli puolisen tuntia vanha eli aika kuiva.
Testissä näkyi tuossa megavalossa selvästi viivan paikka ja viivan paikan päällä oli kuin olikin punaista.
Tämä on ilmeisesti ns. roskishaamu, vaikkakaan en tiedä onko punainen ilmestynyt testiin jo testauksen jälkeen heti, kun oli niin pimeää.
Toivo heräsi ihan pikkasen koska aiemmin en ole näillä testeillä saanut roskishaamuakaan (kokemusta on noin 40 testistä).
Teen iltapäivällä toisen testin, joskus tuossa klo 12 maissa. Silloin on luonnonvaloakin ja tiiraan testiä sit kunnolla kun se on vielä kostea.
Nyt en juo kun ihan vähän jotta saadaan vahva pissi ;-) :-P
Onks teillä kokemusta suuntaan tai toiseen roskishaamuista?
Mulla on yksi sellainen kokemus vuoden, parin takaa (eri testillä) että muuttui sit negaksi mut eihän sitä tiiä jos olikin kemiall. raskaus silloinkin. Silloin ei siis yritetty ja olin ihan huojentunut kun kuopus tais olla jotain vuoden päivät vaan.
Ei vielä siis mitään onnitteluja kun kyse täysin epävarmasta jutskasta.
Olen edelleen myös asennoitunut siihen, että menkat alkaa ihan koska vaan.
Hassuinta on, et printtasin eilen hakulomakkeen kouluun :-) en ole lukion jälkeen ehtinyt kouluja käymään ja ajattelin taas aloittaa kun näytti siltä et beibi tulis aikaisintaan heinä-elokuussa.
Jos ja toidellakin iso _JOS_ nyt sit sattuisinkin olemaan raskaana (*koputtaa puuta*) laskettu aika olis kesäkuun loppupäivinä, ei luulisin että 27.-29.6.
Sintagma hieman toivonkipinää kp 32/26-33, dpo 11-13???, yk2
on suhtautuneet siihen et oot noin nuori ja noin täydessä " lapsenteossa" ;-) ??
Itse olin 20v kun esikoinen syntyi ja ainoastaan muutama ihminen sanoi että voi voi mites opiskelut mutta ei mitään muuta.
Paljon sä olit kun esikoinen syntyi, jotain 17-18? Varmaan sait kuulla päivittelyjä :-D !
En tiedä mitä nyt teen kun näin jännät paikat ja testit loppuivat!!!!!! Arrrgh!!! Siellä piti olla ainakin 3 jäljellä!! :-(
Tuosta prismatestistä kyselin, josko sellaisia pitäis hakea.
Sintagman uteluun ;) Joo olin 17v, kun esikoinen syntyi, mutta täytin alle kuukauden päästä 18. Ja mun äitin eka kommentti oli, että " eihän toi nyt niin paha juttu ole" . Eipä sukulaiset oikeastaan ole päivitelleet muutkaan, meidän suvussa on muutenkin aika nuorena saatu lapsia. Ja pakko myöntää kyllä, että ensimmäinen oli " vahinko" , mutta loppujen lopuksi iloinen sellainen :) Meillä meni hetkeksi miehen kanssakin sukset ristiin, kun se oli intissä koko odotusajan, eikä oltu sitten yhdessä hetkeen, olin siis yh jonkin aikaa, mutta sitten tultiin onneksi taas järkiimme :) Oltiin oltu tosi vähän aikaa yhdessä ennen kun esikoinen ilmoittu tulostaan. No kakkonen oli taas ihan suunniteltu juttu ja olin 19v kun tyttö syntyi :) Ja opiskelusta.. kävin lukion 3,5 vuodessa, kuten moni muukin kaveri, vaikka sainkin nuo kaksi ihanaa tyttöä siinä välissä. Kuopus syntyi juuri kirjoitusten jälkeen ennen yo-juhlia :) Kolmannen jälkeen koulu kutsuu taas. Ja ei kukaan tästä kolmannesta vielä tiedä, musta tuntuu että osa arvaakin ;) Tällänen pikaelämänkerta.
Sitten prisman testeistä, ne maksaa vajaa viisi euroa kaksi sellaista liuskaa ja kun kyselin herkyyttä joskus täältäkin niin se on kai 25 jotain tai jonkun mielestä jopa 20.
Väsymys on vieläkin ihan tajutonta. Omassa olossa ei muuta kummempaa.
ONKO MUILLA TESTIKUULUMISIA? ;)
PP 5+2
Moi kaikki!
Ehdin taas pitkästä aikaa kirjoittelemaan... on ollut niin kiire, etten oo ehtiny kuin lukea teidän kirjoituksianne.
Sintagmalla taitaa hiukan poltella testaus!? ;))
Minulla on nyt menossa kp 27/23-28?. En ole kuitenkaan aivan varma, onko tämä toinen kierto vai yksi pitkä pillereiden jälkeen, joten kp voi olla myös jotain 50. Omituinen painon tunne alavatsassa on jatkunut vajaan viikon verran.En pysty nukkumaan vatsallaan, kun paine käy liian suureksi. Rinnat ovat jonkin verran herkät. Oireet siis vaikuttavat ihan hyviltä, mutta olen todella rauhallisin mielin enkä halua toivoa liikoja, ettei tulisi valtava pettymys.(Aina se kyllä yhtä kauheaa on!) Ajattelin testata perjantaina, jos menkat eivät siihen mennessä ala.
Plussaonnea meille kaikille!
Vivian
Minä pinoudun piiiiitkästä aikaa. Ei vaan ole ollut oikein mitään uutta kerrottavaa.
Nyt siis kp 24/31-33. Kiertoni ovat olleet synnytyksen (18.9.05) jälkeen tälläiset 44 pv, 44 pv, 33 pv, 31 pv ja koko ajan taitaa lyhentyä. Mielestäni en koskaan bongaa ovista eli voihan se olla, että kierto on nytkin lyhentynyt. Tämä on toinen kierto yritystä.
Keskimäärin ollaan pupuiltu joka toinen päivä. Silti olen jalat maassa ja hyvin rauhallisin mielin. Toki olisin enemmän hermona jos yrityskiertoja ois takana ties kuinka monta. Tämä on kuitenkin vasta toinen kierto yritystä.
Vähän tuntuu alamasulla semmosia outoja tuntemuksia, mutta niin tuntui viime kierrossakin tässä vaiheessa.
SINTAGMA ja MR (?)! Uskon että teillä on todella raastavat päivät. Jos on kerta negaa, niin alkais edes ne menkat. Sekin varmaan helpottais oloa jos vuoto alkais. Loppuis ainakin toi kamala odottaminen.
Plussaonnea kaikille ja koittakaa jaksaa ne raastavat piinapäivät.
T: Ona yk2 ja kp 24/31-33