Syksyllä alkaa yritys? Muillakin!
Hei
Olen näillä keskustelupalstoilla ensimmäistä kertaa. Olen toki lukenut aikasemmin mutta en itse kirjoittanut.
Meillä alkaa vauvan yritys syksyllä. Onko ketään muita joilla alkaa yritys? Tai ketään jotka haluavat jakaa kokemuksiaan yrittämisestä ja odotuksesta jne. Olisi ihana kuulla kaikenlaisia kokemuksia.
Olen itse halunut lapsia jo pitkään. Edellinen mieheni pihtasi asiaa liian pitkään,joten erosin varmaan siitä kun tuntui ettei mitään tapahdu. Nykyinen mies on ottanut lapsi asiat heti suhteen alusta vakavasti ja nyt olemme päättäneet että syksyllä alkaa.
Olen 32 vuotias ja tosiaan olisi hyvä aika alkaa kokeilemaan. Siskoni aloitti 36 vuotiaana eikä 5 vuoden yrittämisen jälkeen ole kuulunut.
Odotan innolla syksyä. Jätän Nuvaring renkaan pois jo heinäkuun lopulla ja pari kuukautta totuttelen kiertoon,mennään sitten eri ehkäisyllä ja syyskuun lopulla viimeistään alkaa yritys! Huh saas nähdä mitä käy. Olen aivan innoissani. Jos tulisi nopeasti raskaaksi niin olisi upeasti:-)
Sitä mm. olen naureskellut että monet miehet luulee että vauvoja vaan sitten tehdään,että heti ekasta kuukaudesta pamahtaa. Voi luoja sentään. Eihän se niin mene. Miehet ovat todella tiedottomia lapsettomuudesta ja siitä että voi mennä vuos pari eikä mitään tapahdu. Eli ne jotka oikeasti haluavat lapsia ja mies on että "ei vielä",olisi miehiä hyvä valistaa että voi mennä kauankin ennen kuin tulee. Samaa mieltä?
Tuli kirjoitettua paljon. En osaa lyhkäsiä;-)
Kommentit (74)
Uusi tulokas näillä sivuilla :) Multa lähti kierukka elokuussa ja nyt on innokas yritys pamahtaa paksuksi mahdollisimman pian :) Ikää löytyy jo 31 ja ukkokin täyttää 35 niin alkaa olla jo vähän kiirekin lisääntymään... Toivottavasti ei enää kovin montaa kertaa joutuis itkemään alkaneita menkkoja.
Hei kaikki!
Olen siis ensikertalainen sekä keskustelupalstalle kirjoittajana että raskauden yrittäjänä. Tähän mennessä olen lueskellut viestejä satunnaisesti työpäivän lomassa mutta tässä ketjussa tuntuu olevan niin monta hengenheimolaista että ilmoittaudun mukaan.
Ikää siis 30, miehellä 31, naimisiin marraskuussa ja pillerit jäävät pois tällä viikolla. Jännää! Vauvakuumeesta olen kärsinyt niin pitkään kuin jaksan muistaa, vähintään 10 vuotta, mutta nyt vasta ovat elämän palaset loksahtaneet kohdalleen niin että yritys alkaa. En malttaisi milllään odottaa raskaaksi tulemista mutta toisaalta en uskalla toivoakaan onnistumista kovin pian. Pillereitäkin on syöty 16 vuotta (!!!) ja lisäksi vaivana sairaus joka saattaa vaikeuttaa raskaaksi tuloa ja/tai lisätä keskenmenoriskiä. Joten, yritys alkaa nyt - ja yritän olla ajattelematta koko asiaa... huonolla menestyksellä tosin, mistä todistaa tämä yllättävä keskustelupalstaelämän aloituskin! :)
Testailut loppui tältä erää. :-) Viikonloppuna näytti negaa ja tänään taas erittäin hailakka haamu (mielikuvitusviivako? ;-)... Kuukautiset ei ole alkaneet, vaikka sellaista oloa tässä on, että hetkenä minä hyvänsä rupeaa vuotamaan.
Jos ei kuukautisia kuulu vielä tämän viikon jälkeen, niin testailen uudestaan. Ylihuomenna tulee neljä viikkoa kierukan poistosta.
Tärppionnea kaikille!
Uusi olen minäkin palstalla. Mukavaa lukea muiden tuntoja ja omiaan tarvittaessa kirjoittaa, mies kun ei oikein "turhasta hössötyksestä" perusta :)
Meillä myös yritys alkanut nyt syksyllä. Itselle on ollut aina selvää että perheen haluan, mies sanoi alunperin ettei varmaan ole vielä vuosiin valmis.. No nyt onkin miehellä suurempi vauvahaave! Jätin Nuvaringin pois syyskuussa ja yhä odotan "luomukuukautisia", muillakin taisi renkaan jälkeen olla sama ongelma? Pitäisikö odottaa ainakin se yksi vuoto, vai voiko yrittää normaalisti ja toivoa että jossain vaiheessa on ovulaatiokin?
Ja miesten aikataulukäsityksistä ja kärsimättömyydestä voin vain olla samaa mieltä: on jo ääneen ihmetellyt miksi mitään ei tapahdu.. No meillä on onneksi aikaa (26 ja 27v), saa nähdä mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Kovasti jännittää kun on tosi kysessä!
Täällä taas..Joskus elokuussa tänne kirjottelin, että syksyllä alkaa yritys ja nyt on viiminen viikko pillereitä menoss jaa sitten alkaa yritys!Hui.. Tärppäisipä pian! :)
Hei vaan kaikille. Olen ihkauusi kirjoittelija täällä ja saa nähdä kuinka täällä intoutuu avautumaan...
Itse olen -86 ja mies on -85, yhdessä ollaan oltu nyt 3 vuortta ja loppukesästä ostettiin oma asunto, nyt saisi vauvakin jo tulla jos on tullakseen...
Itsellä on ainakin ollut vauvakuume yläasteelta asti, jos olisi aiemmin napsahtanut kohdalle, olisin kyllä liittynyt tähän ns.teiniäitien kerhoon, ja mieskin on ollut sitä mieltä, että lapsia haluaa joskus, nyt ollaan siinä tilanteessa että halutaan yhteisiä lapsia mahd. pian, kummallakaan ei siis vielä lapsia...
Söin Cerazette-merkkisiä minipillereitä helmikuusta asti, sitä ennen ollut yhdistelmäpillerit, ja nyt syyskuussa jätimme ehkäisyn kokonaan pois. Kahdet kuukautiset ovat jo tulleet ja asia ainakin minua harmittaa kovasti, kotona mies kuulee syviä huokauksia ja itkukin on lähellä kun ei nappaa... Mies ei tunnu ymmärtävän kuinka iso asia menkkojen alkaminen minulle on ja tuntuu, ettei hän osaa/tajua edes lohduttaa minua, lähinnä päivittelee vain, kuinka "naiseksi" heittäydyn (en siis normaalisti ole mikään huippunaisellinen tapaus)ja herkistelen pienimmistäkin asioista...
En tiedä tarkalleen, mitä tällä purkauksella hain vai hainko mitään, mutta piti päästä jonnekin vähän avautumaan...
Mutta tosiaan, onnea kaikille yritykseen ja toivottavasti tärppää!
Vihdoinkin kuukautiset alkoi, kierukan poistosta nyt 5viikkoa, alavatsa oireita ollut jo monta viikkoa. Pääsee kunnolla kiertoon mukaan ja saa ruveta todenteolla yrittämään. Vaikeetahan se on kun ei tiedä kierrosta mitään. Nyt vaan kovaa yritystä.
Kaikille tärppionnea ja mukavaa alkutalven jatkoa.
Sain ihmeellisesti sen haamun joskus viikkoja sitten, mutta se muuttui negaksi. Kuukautisia sain odottaa perjantaihin asti, eli reilu 5 viikkoa kierukan poistosta. Odotin kauhulla tosi runsaita menkkoja, mutta ilokseni ne ovat olleet ihan "normaalit". Toivottavasti kierto tästä normalisoituu ja pääsee jännäilemään. Tärppionnea kaikille!
Hiihaa! Äsken testasin plussan, eli viides villahousu on varmaankin joskus heinäkuussa perheessämme,jos kaikki menee hyvin. Lykkyä muillekin ja plussatuulia!
Hienoa kuulla plussauutisia! Toivottavasti täältä tullaan sankoin joukoin pian perässä! :-)
Kovasti onnea odotukseen!
Tokasta kierrosta pamahti! Ei tätä kyllä usko todeksi... Ihanaa!!
1.1.2010 ja täälläkin alkoi yritys! Tämänpäiväisestä en usko olevan vielä hyötyä, koska minulla pitäisi alkaa kuukautiset ihan justiinsa. Olen välillä huolehtinyt pitkittyneestä kuukautiskierrostani ja ehtinyt surra jo valmiiksi PCO:ta, ovuloimattomuutta ja muita vaivoja. Mutta ehkä niitä ei vielä kannata surra! Katsotaan ensin, miten kroppa reagoi nyt tulevina kuukausina vai reagoiko mitenkään.
No niin...siitä on jo muutama kuukausi aikaa kun viimes tänne kirjottelin ja yritys oli silloin juuri alkanut...no nyt on tilanteet muuttunut. viime viikolla tein plussa testin odoteltuani menkkoja joita ei näkynyt. raskausviikkoja on tällä hetkellä n .5...jännityksellä edetään ja toivotaan että kaikki menis vaan hyvin..parin viikon päästä eka neuvola =) mukavaa kevään alkua kaikille ja onnea yrityksiin...paistaa se päivä vielä risu kasaanki :)
Yritys on jo aluillaan, ehkäisy lopetettu syyskuun lopulla, saa nähdä miten kauan menee. Söin kolme vuotta Cerazette-minipillereitä, koko aikana ei ollut kuukautisia, joten nyt ensinnäkin odotellaan niitä ihanuuksia alkavaksi...
Olen 27-vuotias ja haluan lasta kyllä todella paljon, vallankin nyt kun elämän tilannekin sen sallisi!
Onnea matkaan kaikille kuumeilijoille!!!!