Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni 8-v. kaveri on lihonut vuodessa valtavasti! Miten sanoa asiasta kauniisti vanhemmille?

Vierailija
14.07.2009 |

En ymmärrä, miten hoikkien ja urheilullisten vanhempien lapsi lihoo yhtäkkiä tuolla lailla. Huolestuttaa lapsen puolesta. Mitään sairautta hänellä ei ole, siitä olisin kyllä tietoinen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne vanhemmat oo huomannu sen itsekin!

Vierailija
2/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vanhemmat sen näkevät itsekin ja tekevät asialle sen mikä tehtävissä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites olis näin:

"Mä en oikein tiedä miten ottaa tämä asia puheeksi, mutta anteeksi kun nyt kuitenkin otan. Olette varmaan itse sokeutuneet, kun katsotte lastanne joka päivä ja kasvaahan nuo lapsetkin niin kovasti muutenkin, mutta nyt minusta tuntuu, että lapsenne ei ole kasvanut ainoastaan pituutta vaan myös leveyttä. Ymmärrättehän varmaan, että en sano tätä pahalla vaan ajattelen kaikkea hyvää teitä ja teidän perhettänne kohtaan ja olen vain huolissani lapsesta. Te ette varmasti ole tuota päästäneet tahallaan tapahtumaan, joten varmasti ette ole vaan työkiireiltänne ehtineet asiaa huomaamaan. Voin tulla teidän mukaanne kauppaan vaikka ostamaan teille vihanneksia, ettei av-tädit tiputtele teidän ostoskoriin porkkanoita."

Vierailija
4/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ovatko näkövammaisia? Sitten ehkä ymmärrän kysymyksesi.

Vierailija
5/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ystävä kysyi miten sanoa meidän yhteiselle ystävälle kun tämä on lihonut. Usko pois, aikuinen ihminen huomaa jos vaatteet eivät mahdu päälle.

Älä puutu tähän, se on vanhempien homma.

Vierailija
6/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin leveyttä ja sitten pituutta. Jospa lapsesi kaveri kuuluu näihin?

Vierailija
7/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan itsekin sen ovat huomanneet. Eikä asia tosiaankaan kuulu muille. Uskomatonta miten jotkut haluavat puuttua toisten asioihin. Kyllä tuohon tilanteeseen varmaankin puututaan jos tilanne sen vaatii. Kouluikäinen lapsi kuuluu kouluterveydenhuollon piiriin ja kyllä sieltä varmaankin otetaan yhteyttä vanhempiin jos siltä näyttää. Joillakin näyttää olevan tuota energiaa vähän liikaa ja aletaan huolehtia muittenkin asioista.......

Vierailija
8/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle, että onkos sulla alkanut viime aikoina vähän persukset leviämään?

Jos lapsi lihoo nopeasti, kouluterveydenhuollosta lähetetään kyllä lääkärille ja kartoitetaan tilanne, sinun ei tarvitse siitä olla huolissasi.

Olet myös sitä mieltä, että tiedät että pojalla ei ole mitään sairautta. Mistä sinä sen tiedät? Nopea lihominen saattaa olla oire jostakin taudista, poika ja vanhemmat eivät välttämättä itsekään vielä tiedä asiasta.

Mitä jos pitäisit ihan vaan huolta omista asioistasi ja omista kiloistasi.

Vierailija
9/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulossa murrosikään ja silloin joka typy lihoo.. on vaan aikaisessa, mutta yksilöitähän me kaikki ollaan.

Vierailija
10/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on perheen sisäinen asia, eikä oikeastaan kuulu sinulle.

Vierailija
11/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koet asiaksesi huomauttaa asiasta?

Vierailija
12/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites olis näin: "Mä en oikein tiedä miten ottaa tämä asia puheeksi, mutta anteeksi kun nyt kuitenkin otan. Olette varmaan itse sokeutuneet, kun katsotte lastanne joka päivä ja kasvaahan nuo lapsetkin niin kovasti muutenkin, mutta nyt minusta tuntuu, että lapsenne ei ole kasvanut ainoastaan pituutta vaan myös leveyttä. Ymmärrättehän varmaan, että en sano tätä pahalla vaan ajattelen kaikkea hyvää teitä ja teidän perhettänne kohtaan ja olen vain huolissani lapsesta. Te ette varmasti ole tuota päästäneet tahallaan tapahtumaan, joten varmasti ette ole vaan työkiireiltänne ehtineet asiaa huomaamaan. Voin tulla teidän mukaanne kauppaan vaikka ostamaan teille vihanneksia, ettei av-tädit tiputtele teidän ostoskoriin porkkanoita."

LOL, mites tää:

Mä oon tosi sori jo etukäteen, enkä oikein tiedä miten täs sanoisin, mut kysyin AV-palstallaki ohjeita, joten tajuutte että tää asia on vaivannu mua jo pitkään. Nimittäin, oletteko sattuneet huomaamaan että teidän Merituuli-Rakkolevä on alkanut pulskistuun aika rankasti? Enkä nyt tarkoita sellaista normaalia lapsen kasvuun liittyvää rotevoitumista, vaan halooo, se perse on sen verta levee että kohta sillä on oma postinumeroalue! Voisitte vähän kattoo mitä se syö, jääks yhtään ruokaa teille itelleen? Tuntuu ettei oo Mertsatultsa-Rakkis ollu kotona vain ruoka-aikoina vaan vetäny pakkasesta vieraspullatkin. Siinä alkaa olla diabeetekset yms. kohta vaivana ja miettikää sitten kun se innostuu huippiksista ja ilmottaa haluavansa malliksi, miten pysyy teikäläisellä pokka? Et niiku joo, malliks...joukkuetelttamainoksiin.

Vierailija
13/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihoisi vuodessa valtavasti, haluaisitko että siitä sanottaisiin sinulle kauniisti?

Vierailija
14/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen vain pojan parasta. Ehkäpä vanhemmilla ei ole voimavaroja huolehtia hänestä. Heillä on molemmilla raskasta töissä ja parisuhdekin takkuaa.

ap

Vierailija
15/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihoisi vuodessa valtavasti, haluaisitko että siitä sanottaisiin sinulle kauniisti?

Vierailija
16/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asia ei sinulle kuulu.

Vierailija
17/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoa mielummin apuasi, jos sitä pyydetään. itse pysyisin hiljaa tai muuten tiedustelisin että "mites menee".. jos ystäväsi haluaa apua niin luultavasti kertoo.

Vierailija
18/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tyttömme lihoi.

Taatusti huomasimme ja olimme huolissamme. Häntä kiusattiin tosi rankasti koulussa ja opettajat ei paskaakaan välittäneet. Tyttö purki pahaa oloaan syömiseen ja ei uskaltanut mennä ulos liikkumaan kun tämä tyttöporukka odotti pihalla kiusatakseen lisää.

Olisit ollut entinen ystävä jos olisit vielä siihen tullut sanomaan, että "huomaatsää kuinka sun tyttös on vähän paisunut. Sulla ei varmaan riitä voimavarat hoitaa sitä."

Vierailija
19/19 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on teidänkin perheestä moni varmasti huomannut yhtä ja toista. Mutta on pitänyt suunsa kiinni. Se vaan ei ole fiksua puuttua toisten asioihin.