Te joilla ei ole roskista vessassa
Kuljetatteko verikääröt aina taskussa tai kädessänne keittiön roskikseen? Vai vedättekö pöntöstä alas ja tukitte viemärin? Ajatteletteko lainkaan vieraitanne ja heidän kuukautissuojiaan? Minne heitätte käytetyt korvanpuhdistuspuikot? Minne heitätte wc-paperihylsyt? Käärin kerran käytetyn siteen paperiin ja laitoin laukkuuni kun vessassa ei ollut roskista, ja kun pääsin kotiin unohdin sen sinne ja ihmettelin pahaa hajua laukussani vasta päivien päästä.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Jos ne menkat on niin normaali asia niin mikä siinä sitte on niin ällöttöttävää että kaveri jättäs sen tamponin/siteen teidän wc roskikseen? Onko se keittiön roskiksessa sitten parempi, keittiössä kuitenkin tehdään ruokaa, tiskataan, syödään... ja se verinen kapine on koko ajan siinä lähettyvillä.. :DD sori ei mua houkuta ainakaan.
Jotkut jopa syövät verilättyjä. On se veri lautasella vähän eri juttu kuin veri roskiksessa.
Minulla tulee verikääröjä vain harvoin. Ainoastaan, jos nenästä tulee verta esimerkiksi baaritappelun jälkeen. Muut roskat kerään lattialle tai lavuaarin reunalle ja vien roskiin kerran viikossa. Vieraita en ajattele, koska luonani käy vain tuttuja ja heitäkin harvoin, eikä heiltä juuri koskaan vuoda verta.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävintä on, kun kyläpaikan vessassa ei ole roskista ja vien käytetyn tamponin keittiön roskikseen, ja minulta kysytään että mitä laitoin sinne. No, tamponin, mutta mitä ihmettä teette sillä tiedolla.
Mä vedäm tamponin vessanpytystä alas. Ei tarvitse hiippailla keittössä ja selitellä mitään.
Olisin huolissani jos minun pitäisi kulkea verikääröjen kanssa.
En tarvitse roskista vessassa koska mitä minä sinne laittaisin?
T:M34
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten voi pärjätä ilman roskista vessassa. Mulla on 2 roskista, toinen pöydällä lavuaarin vieressä ja toinen lattialla. Molemmat pitää tyhjentää melkein kerran viikossa ja siellä on: vessapaperin hylsyjä, siivousrättejä, hiuksia mitä kerätty suihkukaivosta/harjasta, paperiin käärittyjä siteitä, topsipuikkoja, vanulappuja, laastareita, tuubien ja muiden kääreitä/sinettejä, hammaslangan pätkiä..... Keittiöönkö nämä kaikki pitäis kärrätä?
Meillä on vessassa roskis, mutta ei sinne kerry oikeastaan mitään muuta kuin kerran kuukaudessa tyttärien siteitä. Meillä kaikki tuo muu laitetaan keittiön roskikseen ja hylsyt keräykseen.
Itseä ihmetyttää se, miten monillakin meikataan vessassa. Aika monella on huushollissa vain yksi vessa, joten meillä se on aina ollut ehdottomasti kiellettyä. Eihän sitä tarvitse olla kuin kaksi henkilöä perheessä, kun aamusta tulee jo hankala, jos joku varaa vessan itselleen, isommasta perheestä nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tarkoituksella otan meidän roskiksen aina pois vessasta naisvieraiden käynnin ajaksi. Tässäpä muutama syy: - ajatus toisten haisevista ja verisistä ja pillusista siteistä ja tamppooneista omassa vessassa kuvottaa - keittiöön ei tosiaan ole pitkä matka - tällä testaan myös, ketkä vieraat ovat sinun itsensä kanssa. Kun tälläkin palstalla hoetaan sitä kuinka luonnollinen asia kuukautiset ovat ja ettei niitä pidä hävetä, miksi käärityn siteen muiden edessä kuljettaminen tuntuu suurimmalle osalle olevan elämää suurempi asia? - ne, jotka eivät kuljeta keittiöön vaan laittavat laukkuunsa, ovat entisiä vieraita ja tuttuja, hissukkahiirulaisia kun minä ja mieheni emme tuttavissamme pidä.
En oikein usko, että teillä mitään kavereita tai vieraita onkaan.
Miksi oletetaan, että kyläpaikan isäntäväki haluaa viedä vieraiden käytetyt tamponit ja siteen roskikseen? En ole ikinä ymmärtänyt, miksi naiset pitävät sitä melkein palkintona ja kiitoksena isäntäväelle, että he jättävät itsestään muiston roskikseen sen sijaan, että itse pitäisivät laukussa tai taskussa pientä muovipussia, jonne roskansa kerätä.
En ole koskaan tamponia roskiin heittänyt.
Jos vessassa pitää roskista, niin niitä täytyisi sitten periaatteessa olla eri keräysastiat pahvi-/kartonkijätteille, sekajätteille ja muovijätteille. Minulla on sinkkutalous ja minulla on kannelliset keräysastiat eri jätteille keittiössä ja kiikutan sinne myös omat wc/kylpyhuoneen jätteeni. Vieraita ei käy kovin usein ja heitä varten on pieni jalalla aukeava roskis wc:ssä.
Mulla 2 roskista wc:ssä. siteille kannellinen, toinen avoin.
Mulla on hormonikierukka ja muut talouden jäsenet ovat mulkullisia. Ei verikääröjä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tamponia roskiin heittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos vessassa pitää roskista, niin niitä täytyisi sitten periaatteessa olla eri keräysastiat pahvi-/kartonkijätteille, sekajätteille ja muovijätteille. Minulla on sinkkutalous ja minulla on kannelliset keräysastiat eri jätteille keittiössä ja kiikutan sinne myös omat wc/kylpyhuoneen jätteeni. Vieraita ei käy kovin usein ja heitä varten on pieni jalalla aukeava roskis wc:ssä.
Oudosti kirjoitettu. Ensin annetaan ymmärtää ettei vessassa tarvita roskista ja vihjataan ettei sellaista ole. Lopuksi kerrotaan sellaisen kuitenkin löytyvän.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hormonikierukka ja muut talouden jäsenet ovat mulkullisia. Ei verikääröjä.
Oletko ennakkoluulojesi vanki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten voi pärjätä ilman roskista vessassa. Mulla on 2 roskista, toinen pöydällä lavuaarin vieressä ja toinen lattialla. Molemmat pitää tyhjentää melkein kerran viikossa ja siellä on: vessapaperin hylsyjä, siivousrättejä, hiuksia mitä kerätty suihkukaivosta/harjasta, paperiin käärittyjä siteitä, topsipuikkoja, vanulappuja, laastareita, tuubien ja muiden kääreitä/sinettejä, hammaslangan pätkiä..... Keittiöönkö nämä kaikki pitäis kärrätä?
Meillä on vessassa roskis, mutta ei sinne kerry oikeastaan mitään muuta kuin kerran kuukaudessa tyttärien siteitä. Meillä kaikki tuo muu laitetaan keittiön roskikseen ja hylsyt keräykseen.
Itseä ihmetyttää se, miten monillakin meikataan vessassa. Aika monella on huushollissa vain yksi vessa, joten meillä se on aina ollut ehdottomasti kiellettyä. Eihän sitä tarvitse olla kuin kaksi henkilöä perhee
Ja monesti suihku on vielä samassa tilassa, joten en ymmärrä miten joku halulaa pilata meikkinsä ja muun kosmetiikan pitämällä niitä tilassa jossa kosteus ja lämpötila vaihtelee niin rajusti.
Kuinka paljon te naiset oikein vuodatte kuukautisten aikana?
Ja miksi ette voi vaihtaa sidettä tai tamponia ennenkuin menette kyläilemään niin ei tarvitse heti vaihtaa... Ja kuinka kauan te oikein kyläilette, päivätolkulla kavereiden luona?
Meillä ei roskista vessassa ole eikä tule.
Tampooneita EI saa laittaa vessanpyttyyn. Ei tuon nyt kauhea homma ole kääriä se vaikka vessapaperiin ja johonkin kaupasta otettuun tai ostettuun pieneen muovipussiin. Ja siten sekaroskikseen.
Omatpahan ovat putkenne ja maksatte sitten siitä avaustyöstä.
Eipä ole huolta että kävisi naisvieraita, joten en näe mihin sitä roskista tarvitsisin. Hiukset yms. kuskaan paperimytyssä keittiöön.
Ärsyttävintä on, kun kyläpaikan vessassa ei ole roskista ja vien käytetyn tamponin keittiön roskikseen, ja minulta kysytään että mitä laitoin sinne. No, tamponin, mutta mitä ihmettä teette sillä tiedolla.