Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla ei ole roskista vessassa

Vierailija
07.07.2015 |

Kuljetatteko verikääröt aina taskussa tai kädessänne keittiön roskikseen? Vai vedättekö pöntöstä alas ja tukitte viemärin? Ajatteletteko lainkaan vieraitanne ja heidän kuukautissuojiaan? Minne heitätte käytetyt korvanpuhdistuspuikot? Minne heitätte wc-paperihylsyt? Käärin kerran käytetyn siteen paperiin ja laitoin laukkuuni kun vessassa ei ollut roskista, ja kun pääsin kotiin unohdin sen sinne ja ihmettelin pahaa hajua laukussani vasta päivien päästä.

Kommentit (239)

Vierailija
201/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:45"]Mä en halua kenenkään menkkasiteitä haisemaan vessaani. Siksi siellä ei ole roskista. Ajoittakaa vaippojenne vaihdot muuhun kuin kyläilyaikaan. Niin minäkin teen. En itsekään kehtaisi jättää veristä sidettä kyläpaikassa roskikseen ties kuinka pitkäksi aikaa..
[/quote]

Saisin olla aina viikon kotona neljän viikon välein!!

Vierailija
202/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:17"]

:D Huhhuh. Ihmiset ei vieläkään tiedä mitään kierrätyksestä. Siteet sopii energiaroskikseen :) T. Ympäristöinsinööri

[/quote]

Jaa...

[/quote]

No eiköhän tuo heidän ohje liity enemmän siihen, että eivät tunne kaikkien siteiden valmistusmateriaaleja. Raskasmetallia ei voi olla hygieniatuotteissa, eikä PVC:tä enää. Pitääpä jutella heidän kanssaan, kun olen taas yhteydessä ja kysyä miksi ohjeistavat noin. 

t. Toinen ympäristöalalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:45"]Mä en halua kenenkään menkkasiteitä haisemaan vessaani. Siksi siellä ei ole roskista. Ajoittakaa vaippojenne vaihdot muuhun kuin kyläilyaikaan. Niin minäkin teen. En itsekään kehtaisi jättää veristä sidettä kyläpaikassa roskikseen ties kuinka pitkäksi aikaa..
[/quote]

[/quote]

Siis kuin tiheään joudut vaihtaa siteen/tamponin, ?

Vierailija
204/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:45"]Mä en halua kenenkään menkkasiteitä haisemaan vessaani. Siksi siellä ei ole roskista. Ajoittakaa vaippojenne vaihdot muuhun kuin kyläilyaikaan. Niin minäkin teen. En itsekään kehtaisi jättää veristä sidettä kyläpaikassa roskikseen ties kuinka pitkäksi aikaa..
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Riippuu päivästä. Aluksi tunnin välein, vikana päivänä on enää tiputtelua.

Vierailija
205/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä verikääröt? En harrasta moisia

Vierailija
206/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:45"]Mä en halua kenenkään menkkasiteitä haisemaan vessaani. Siksi siellä ei ole roskista. Ajoittakaa vaippojenne vaihdot muuhun kuin kyläilyaikaan. Niin minäkin teen. En itsekään kehtaisi jättää veristä sidettä kyläpaikassa roskikseen ties kuinka pitkäksi aikaa..
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Riippuu päivästä. Aluksi tunnin välein, vikana päivänä on enää tiputtelua.
[/quote]

Eli voit ihan hyvin kyläillä sen viikon aikana. I rest my case.

Vierailija
207/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

wc-roskikset yksityiskodeissa ovat karseita turhakkeita. etoo oikeasti, yök.

Vierailija
208/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeestaan käy kotona vieraita ja itse olen kykenevä viemään roskani keittiöön.

Vierailija
209/239 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:51"]Mikä vitun ongelma on viedä se kuukautisside toiseen roskiin? Paperia päälle ja taskuun josta sutjakkaasta roskiin (tunkee pohjalle). xD Tsiisus. Tai sit laittaa laukkuunsa, kyllä sen sieltä muistaa ottaa pois kun kerta niin traumaattista on se sinne laittaakin (yhyy ei ole vessaroskista!). Ja olen itse nainen.
[/quote]

Näin just! Muiden ei tarvi tulla kylään sitte.

Vierailija
210/239 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:51"]Mikä vitun ongelma on viedä se kuukautisside toiseen roskiin? Paperia päälle ja taskuun josta sutjakkaasta roskiin (tunkee pohjalle). xD Tsiisus. Tai sit laittaa laukkuunsa, kyllä sen sieltä muistaa ottaa pois kun kerta niin traumaattista on se sinne laittaakin (yhyy ei ole vessaroskista!). Ja olen itse nainen.
[/quote]

Näin just! Muiden ei tarvi tulla kylään sitte.
[/quote]

Sulla on varmaan paljon kavereita :)

Vierailija
211/239 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:45"]Jos ne menkat on niin normaali asia niin mikä siinä sitte on niin ällöttöttävää että kaveri jättäs sen tamponin/siteen teidän wc roskikseen? Onko se keittiön roskiksessa sitten parempi, keittiössä kuitenkin tehdään ruokaa, tiskataan, syödään... ja se verinen kapine on koko ajan siinä lähettyvillä.. :DD sori ei mua houkuta ainakaan.
[/quote]

Juurikin näin!!

Vierailija
212/239 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:28"]

Käytän kuukuppia, niin myös valtaosa naispuoleisesta kavereistani ketä kylässä käy. Ja oletan, että ne jotka käyttävät tamponia/sidettä osaavat ne kääriä paperiin ja tuoda keittiön roskikseen. Myös vessapaperihylsyt ja pumpulipuikot kulkeutuvat keittiönroskikseen. Minusta on kuvottavaa ajatella, että veriset siteet ja tamponit makaavat vessanroskiksessa, kuumassa ja kosteassa, muhivat bakteereita ja alkavat haista, hyi!

[/quote]

Mulla on ihan henk.koht. käytössä sellainen "wc-roskismallinen" kannellinen roskis, johon laitan siteitä. Voin kertoa, että ihan päivän-parin sisällä tällaiseen suljettuun pienee roskikseen kehittyy todella mehevä aromi käytetystä kuukautissuojasta! Omien siteiden kohdalla tämä nyt ei haittaa, mutta ajatuskin siitä että vessaroskis unohtuisi tyhjentää (koskapa en sellaista itse käytä) ja sinne jäisi viikoksi jonkun vieraan kuukautissuoja muhimaan.... YÄK YÄK YÄK!!!

Sen sijaan keittiön roskiksessa kuukautissuoja ei haise - johtuiskohan siitä että on ilmavampi säilytyspaikka. Sellainen kansiroskis sensijaan oikein kerää hajua, Keittiön roskis myös pakostakin viedään useammin. Arvon naiset, uskaltakaa nyt vaan laittaa ne verijätteenne taskun kautta keittiöroskikseen tai vaikka pikkupussissa omaan laukkuun.

Vierailija
213/239 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:37"]

Kuljetatteko verikääröt aina taskussa tai kädessänne keittiön roskikseen? Vai vedättekö pöntöstä alas ja tukitte viemärin? Ajatteletteko lainkaan vieraitanne ja heidän kuukautissuojiaan? Minne heitätte käytetyt korvanpuhdistuspuikot? Minne heitätte wc-paperihylsyt? Käärin kerran käytetyn siteen paperiin ja laitoin laukkuuni kun vessassa ei ollut roskista, ja kun pääsin kotiin unohdin sen sinne ja ihmettelin pahaa hajua laukussani vasta päivien päästä.

[/quote]

on roskapussi iteasiassa en laita mitää pönttöön, pyyhin perseeni ja laitan paskapaperitki muovipussiin.

Vierailija
214/239 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 01:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:28"]

Käytän kuukuppia, niin myös valtaosa naispuoleisesta kavereistani ketä kylässä käy. Ja oletan, että ne jotka käyttävät tamponia/sidettä osaavat ne kääriä paperiin ja tuoda keittiön roskikseen. Myös vessapaperihylsyt ja pumpulipuikot kulkeutuvat keittiönroskikseen. Minusta on kuvottavaa ajatella, että veriset siteet ja tamponit makaavat vessanroskiksessa, kuumassa ja kosteassa, muhivat bakteereita ja alkavat haista, hyi!

[/quote]

Mulla on ihan henk.koht. käytössä sellainen "wc-roskismallinen" kannellinen roskis, johon laitan siteitä. Voin kertoa, että ihan päivän-parin sisällä tällaiseen suljettuun pienee roskikseen kehittyy todella mehevä aromi käytetystä kuukautissuojasta! Omien siteiden kohdalla tämä nyt ei haittaa, mutta ajatuskin siitä että vessaroskis unohtuisi tyhjentää (koskapa en sellaista itse käytä) ja sinne jäisi viikoksi jonkun vieraan kuukautissuoja muhimaan.... YÄK YÄK YÄK!!!

Sen sijaan keittiön roskiksessa kuukautissuoja ei haise - johtuiskohan siitä että on ilmavampi säilytyspaikka. Sellainen kansiroskis sensijaan oikein kerää hajua, Keittiön roskis myös pakostakin viedään useammin. Arvon naiset, uskaltakaa nyt vaan laittaa ne verijätteenne taskun kautta keittiöroskikseen tai vaikka pikkupussissa omaan laukkuun.

[/quote]

Näinpä, jos tosiaan on pakko edes sitä sidettä/tamponia/whatever vaihtaa kyläillessään. Itse ainakin laitan kotona puhtaan ennen kuin lähden jonnekin... Toki jos on yökylässä, täytyy vaihtaa vieraassa vessassa, mutta silloin varmaan tulee hetki jolloin voi rauhassa nakata jätteensä keittiön roskikseen. Itselläni on myös aina muovipussi reissussa mukana likapyykkiä yms. varten. En tunne näitä vessaroskisihmisiä niin en oo koskaan tajunnut pitää tätä ongelmana...

Vierailija
215/239 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:53"]

wc-roskikset yksityiskodeissa ovat karseita turhakkeita. etoo oikeasti, yök.

[/quote] Ollaan olevinaan niin kansainvalisia ja sivistyneita mutta sitten toisaalta ei ymmarreta nainkaan alkeellista asiaa. Siivotaan ja putsataan mutta yksi roskis voi jaada viikoiksi haisemaan kun ei huomata sita tyhjentaa. Go figure.

Vierailija
216/239 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut vessassa roskista.

Vierailija
217/239 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne menkat on niin normaali asia niin mikä siinä sitte on niin ällöttöttävää että kaveri jättäs sen tamponin/siteen teidän wc roskikseen? Onko se keittiön roskiksessa sitten parempi, keittiössä kuitenkin tehdään ruokaa, tiskataan, syödään... ja se verinen kapine on koko ajan siinä lähettyvillä.. :DD sori ei mua houkuta ainakaan.

Vierailija
218/239 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vessassa kertyy kyllä aika paljon roskaa, jonka takia pidän siellä roskista. Myös vieraiden on mukavampi käydä vessassa tarpeillaan huoletta. En usko että kukaan tahtoo ilomielin näytellä menkkojaan matkalla keittiöön tai tunkea haisevia siteitä omaan laukkuunsa... Kannatan siis wc-roskiksia joiden vaihtaminen ei ole edes vaivalloista. Hyi helvetti tuo ajatus verisistä siteistä keittiössä!!

Vierailija
219/239 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää ajatus menkkaveristä keittiön roskiksessa!!!

Vierailija
220/239 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole roskista vessassa enkä aio hankkia, koska sille ei ole tarvetta. Tai no sitten varmaan harkitsen asiaa uudestaan, jos poikien tyttöystäviä alkaa pyöriä usein kylässä, mutta siihenkin on vielä useampi vuosi aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän