Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miesten päänuppi kestää armeijassa?

Vierailija
13.07.2009 |

Itse ahdistuisin suunnattomasti jos sellaiseen laitokseen joutuisi.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sen leikkikoulun normaali tervejärkinen kestä. Itse en käynyt, vaan hyvinpä olen elämässä silti pärjännyt. 

No aika onttoa puhetta, jos et itse ole inttiä käynyt. Tyypillistä, että inttiä käymätön arvostelee armeijaa "leikkikouluksi".

Vierailija
42/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on rentouttavaa, saa harrastaa eräjormailua miesporukalla(enemmistö) ja kökkiä riu'ulla mukavia turisten. Sitten saa ilmaisen kunnonkohotuksenkin samaan syssyyn, ei tarvitse maksaa kuntosalista 50€/kk. Mikä siinä hajottaa? Ne sotkun munkitko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olisin halunnut armeijaan mutta pelkään/vieroksun miehiä niin en siksi voinut :( Oispa naisille omat armeijat, tosin en enää sinne ehtisi kun en halua opiskeluja laittaa tauolle.

Siis huom pystyn kyllä toimimaan miesten kanssa arjessa, ei siinä ongelmaa, mutta että viettäisin monta kuukautta pääosin miesten seurassa, niin ei kiitos

Vierailija
44/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se vihollinen silloin mihinkään ainakaan hävinnyt .Tuli vain välirauha.

Vierailija
45/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankinta armeijassa oli kun ei ollut mitään tekemistä. Tuntui että istuu tyhjänpanttina vaan kuluttamassa aikaa, kun olisi tyttöystävä ja kaverit joiden kanssa olisi vaikka mitä tekemistä, niin sitten olet vaan ja ihmettelet.

Vierailija
46/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen miehuuskoe. Jos kestät, olet mies. Jos et kestä, olet vellihousu.

Vierailija
47/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suunnittelin käyväni intin uusiksi jonkun kaverin puolesta. Olis ollu kiva oppia joku ihan eri koulutushaara. Jäi sitten hankkimatta väärennetyt henkkarit....

Vierailija
48/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidemmälle tässä ajassa edetään, niin sitä useampien päänuppi ei kestä armeijassa.

Kontrasti todelliseen maailmaan muuttuu tuossa,olemukseltaan menneisyyden laitoksessa, päivä päivältä yhä selvemmin tuntuvaksi ja näkyväksi.

On vaikea vihata esim. venäläisiä sillä 1930- luvun paatoksella mitä kansaan täällä silloin joka käänteessä yritettiin iskostaa.

Onhan tavattoman  vaikeaa kuvitella sellaisia ihmisiä vihollisina , joita näkee päivittäin esim. Lidlin kassajonossa ...

Totuus on, että asevelvollisuusarmeijan ylläpito  maksaa joka vuonna MYÖS ihmishenkiä, eli nuoria miehiä siellä menehtyy palvelusaikana eri syistä, kuka mistäkin esim. jostain laiminlyönnistä tai jonkun huolimattomuuden takia  yms. syistä .

Ihan niinkuin täällä elettäisiin yhä vain  toisen maailmansodan syistä jonkun uusintahyökkäyksen pelossa (miksi siihen muuten olisi tarvetta, kun Suomi kerran voitettiin jo silloin ?)

Vierailija
49/113 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte haluisin vaan lähteä täältä pois vaikka puolet enää jäljellä 0.5 vuoden palveluksesta kun en kestä huutoa ja kuria joka osittain johtuu kotioloista mutta sukulaiset ei tykkäis hyvällä ja tulevaisuudessa työpaikan haku/työkaveritkaan tykkäis mut kohta halkeaa pää

Vierailija
50/113 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdellä mettäleirillä 5 päivää paskantamatta.

Ai että, ku pääs kassun posliinille.

Vierailija
51/113 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla miehillä ja meillä naisillakin kestää ihan hyvin. Intti on yks elämänvaihe, ei sen kummempaa. Ite kävin intin 6 v sitten. T. Tulenjohtaja ja korpraali

Vierailija
52/113 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kesti, ensimmäiseen lomien palamiseen asti.

Vierailija
53/113 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla miehillä ja meillä naisillakin kestää ihan hyvin. Intti on yks elämänvaihe, ei sen kummempaa. Ite kävin intin 6 v sitten. T. Tulenjohtaja ja korpraali

Tarkoitat varmaan tulenjohtomies ja korpraali t: tulenjohtomies ja tykkimies

Vierailija
54/113 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siellä on niin kamalaa, etteikö sitä kestäisi?

Vierailija
55/113 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaiklle mamman pikku tissiposkille jotka ei intissä muka kestä!

Itse EN koskaan ottaisi sivaria miehekseni. Jos ei ole valmis omaa maatansa puolustamaan, niin tuskin myöskään omaa perhettänsä!

Minä puolustan kyllä perhettäni, mutta niin hölmö en ole että luopuisin hengestäni tämän valtion/eliutin etujen vuoksi. Eihän rikkaatkaan niin tee, vaan nauravat teille lammaksille 🙂

Vierailija
56/113 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mitään varusteita tarvitsee. Jos rys.. eikun vihollinen tulee vastaan niin sivarit voi pysäyttää ne vaikka lumipalloja heittelemällä. Toinen juttu on miinanraivaus, ei siihen tarvita muuta kuin vahva askellus.

Sivarit ovat arvokas lisä Suomen puolustukseen, älkää vähätelkö heidän panostaan.

Vierailija
57/113 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaakkin siitä et joku suorittas tän vajaan 100 päivää mitä on enää jäljellä mut eipähä onnistu😪 4vk jakso mikä nytkin on niin on kyllä ihan liikaa olla erossa läheisistä ja omasta elämästä

Vierailija
58/113 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kuolee palveluksessa vuosittain? ja nimenomaan palveuksesta johtuvista syistä?

Ihan samanlain kuolee ilman armeijaakin, luonnollinen valinta karsii monia nuoria miehiä.

Vierailija
59/113 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka olette tai kannatatte siviilipalvelusta. Kertokaapa minulle miten olisitte asiaan suhtautuneet 1930-1950 luvulla jolloin vaara joutua vieraan valtion valloittamaksi oli todellista. Olisitte siis olleet noin parikymppisiä 1940.

Ja miettikää ennen vastausta, olisitteko halunneet itsellenne samanlaisen kohtalon mikä tuli esim. Baltian maiden kansalaisille.

Ja nyt saa laittaa vastauksia. 

Vierailija
60/113 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaiklle mamman pikku tissiposkille jotka ei intissä muka kestä!

Itse EN koskaan ottaisi sivaria miehekseni. Jos ei ole valmis omaa maatansa puolustamaan, niin tuskin myöskään omaa perhettänsä!

Minä puolustan kyllä perhettäni, mutta niin hölmö en ole että luopuisin hengestäni tämän valtion/eliutin etujen vuoksi. Eihän rikkaatkaan niin tee, vaan nauravat teille lammaksille 🙂

Joo, olisit silti käynyt koulusi kunnolla ettei tarvitse meitä naurattaa sanan taivutuksille.

Tässä sinulle vinkkiä.

yks. nom. lammas

yks. gen.lampaan

yks. part.lammasta

yks. ill.lampaaseen

mon. nom.lampaat

mon. gen.lampaiden, lampaitten

mon. part.lampaita

mon. ill.lampaisiin, (lampaihin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme