Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan muslimit?

Vierailija
13.07.2009 |

Useammassa keskustelussa ihmiset on maininnut, että ovat muslimeja. Kuinkahan monta meitä on täällä palstalla? Olisi kiva tietää :) Itse olen yksi.

t. Leena

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tylsää ja hiljaista töissä, turhan useasti tänne eksyn.

Vierailija
2/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muutoin elän lähes kuin muslimi. Ts. en syö sikaa, en juo alkoholia, ajattelen uskosta kuten islam opettaa jne.

Mutta miksi en uskalla tämän "pidemmälle" uskossani? En osaa arabiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kokoonnuitte tänne ketjuun! :) Eihän arabiaa ole paljon pakko osatakaan, hyvä vierailija. Riittää, että osaa rukoilut, ne pystyy kyllä oppimaan ulkoa vaikkei muuten arabiaa haastelisikaan :) Onko teille muuten sivusto www.tulevaisuus.org/keskustelu tuttu? Siellä on paljon keskusteluja eri aiheista ja on chattikin.

Jotenkin musta tuntuu, että Suomessa on tosi paljon muslimeja. Osasta näkee sen ulkonäöstä, osasta ei, mutta ainakin netti tuntuu olevan meitä pullollaan, ihana asia :)

Leena

Vierailija
4/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtaudutte koiriin?

Meidän rakasta koiranpentua yritti yksi muslimi potkaista ohimennessään.

Onko hyväksyttyä muslimipiireissä?

T. äippä jolle tuli yllätyksenä tämä muslimeista

Vierailija
5/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimiä tulee kohdella hyvin! Tuollainen potkiminen ja muu pahoinpitely ei ole Koraanista, ehkä sillä henkilöllä oli jotain henk.koht. ongelmia tai joku kulttuurijuttu, että siinä maassa mistä tulee, potkitaan koiria? Kamalaa.

Riippuu suuntauksesta, että mitä muslimit ajattelevat koirista, ja tietenkin aina ihmisestä. Joidenkin suuntausten mukaan vaatteissa ei voi rukoilla, jos koira on koskenut niihin. Joidenkin mielestä taas voi. Yleisesti ottaen koira ei kuulu Islamin mukaan lemmikkieläimeksi vaan vahtikoiraksi ja metsästyskoiraksi. Tietenkin on paljon perheitä, missä on ostettu ensin koira ja sitten löydetty Islam, eihän perheenjäsenkoiraa tietenkään sen takia pois laiteta. Mutta ei ehkä hankita enää lisää koiria.

Minä pidän koirista, silitän tuttujen koiria jne mutta en aio hankkia sellaista meille kotiin :)

t. musliminainen

Vierailija
6/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oletteko ihan suomalaisia vai muualta tulleita? Käytättekö huntuja? Ja jos olette alkuperältännekin suomalaisia niin miten päädyitte muslimeiksi?

t. joku joka ei tiennyt että suomessa on ihan suomea puhuvia muslimejakin. (tai ainakin kirjoittavia)

Vierailija
7/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan syntyperäinen suomalainen, suomalaisista vanhemmista jotka eivät ole muslimeja. Luin teini-iässä Koraanin ihan mielenkiinnosta, halusin tietää eri uskonnoista. Se kolahti, hankin lisää tietoa, aina vaan lisää ja tajusin, että se se on.

Tunnen myös monia ulkomailta Suomeen muuttaneita muslimeja, jotka puhuvat ja kirjoittavat suomea kuten mekin :)

Vierailija
8/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ryhtyy vapaaehtoisesti muslimiksi.

Ja miettikääpä tätäkin: "Juutalaiset ovat apinoita ja sikoja" sanoo pieni muslimityttö videolla. En vain löydä sitä videota enää. :(

Kamalaa aivopesua.

Vierailija
9/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ryhtyy vapaaehtoisesti muslimiksi. Ja miettikääpä tätäkin: "Juutalaiset ovat apinoita ja sikoja" sanoo pieni muslimityttö videolla. En vain löydä sitä videota enää. :( Kamalaa aivopesua.

Ja tuollaista muut aivät sano, vain muslimit? :D Kuule aivopesua voi harrastaa ihan kuka vain. Koraanissa ei lue, että juutalaiset ovat apinoita ja sikoja. Monet asiat mitä "muslimit" tekevät, eivät ole Koraanista vaan ihan jonkun klaanin omia perinteitä ja tapoja joita harjoitetaan Islamin varjolla! Hyi.

Vierailija
10/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te luotatte, että Muhammed oli oikeassa? Jeesuksen elämästä ja ylösnousemuksesta oli silminäkijähavaintoja sekä kirjallista merkintää.

Sitten 600 vuotta myöhemmin tulee henkilö joka kumoaa tämän kaiken.

Vierailija
11/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kokoonnuitte tänne ketjuun! :) Eihän arabiaa ole paljon pakko osatakaan, hyvä vierailija. Riittää, että osaa rukoilut, ne pystyy kyllä oppimaan ulkoa vaikkei muuten arabiaa haastelisikaan :) Onko teille muuten sivusto www.tulevaisuus.org/keskustelu tuttu? Siellä on paljon keskusteluja eri aiheista ja on chattikin.

Jotenkin musta tuntuu, että Suomessa on tosi paljon muslimeja. Osasta näkee sen ulkonäöstä, osasta ei, mutta ainakin netti tuntuu olevan meitä pullollaan, ihana asia :)

Leena

Mutta pelkkä ulkoluku ei minusta riitä, vaan pitäisi osata lukea tekstejä itse, ei vain käännöksiä.

Vierailija
12/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtaudutte koiriin?

Meidän rakasta koiranpentua yritti yksi muslimi potkaista ohimennessään.

Onko hyväksyttyä muslimipiireissä?

T. äippä jolle tuli yllätyksenä tämä muslimeista

kuulu islamiin! Mutta usein mm. somalit pelkäävät koiria, eivätkä vain pidä niitä likaisina tms.

Meillä on myös koira, nyt jo toinen. Tietyt rajoitukset koiralla on (mm. ei asiaa makkareihin), mutta muutoin koira on kuin yksi perheestä. Miehellä on myös lapsuudessaan ollut koira, joten hän ei koiraa perheessä pidä ongelmana, ei edes sisällä.

Vierailija
13/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te luotatte, että Muhammed oli oikeassa? Jeesuksen elämästä ja ylösnousemuksesta oli silminäkijähavaintoja sekä kirjallista merkintää.

Sitten 600 vuotta myöhemmin tulee henkilö joka kumoaa tämän kaiken.

kirjoitettiin "hieman" tapahtumien jälkeen... Kyllä Jeesus oli oikea historiallinen henkilö, mutta useampikin häneen liittyvä asia on jo moni asia todistettu legendaksi.

Vierailija
14/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, Jeesus oli kyllä ihan todellinen henkilö mutta ei vaan Jumalan poika! :)

Vierailija
15/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, Jeesus oli kyllä ihan todellinen henkilö mutta ei vaan Jumalan poika! :)

Historiallinen=todellinen.

Vierailija
16/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus esiintyy siellä kuten Raamatussakin. On yksi profeetoista, ei kukaan ole häntä kieltänyt. Tuosta koirajutusta vielä, puhtaus on muslimeille tärkeää, ja ennen vanhaan eläimet levittivät useita tauteja, esim. vesikauhua ja ruttoa. Mielestäni tämän takia jotkut muslimit pitävät koiria likaisina eläiminä eivätkä siksi pidä niitä kotieläiminä.

Vierailija
17/25 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille muslimit! Mieheni on muslimi ja minun on vaikea ymmärtää hänen käytöstään. Levitin eilen hänen selkäänsä rasvaa ristin muotoon ja lauloin samalla vitsillä "isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen". Mies suuttui tästä hirveästi ja läpsäytti minua, mitä ei muuten koskaan tee. Oliko tosiaan niin pahasti tehty minun puoleltani? Tarkoitin asian ihan vitsillä...

Vierailija
18/25 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin järkyttyisin jos minulle tehtäisiin noin :( Ei se oikeuta läpsäyttämään, mutta oli varmasti shokki ja silloin tulee joskus tehtyä väärin. Eivät muslimit kaipaa kristittyjen rukouksia tai uskontunnustuksia, ne ovat heille vääriä. Vaikka miten vitsillä olisi niin me emme usko että Jeesus olisi Jumalan poika. Hän oli Profeetta. Ja niitä oli satoja, eli yksi heistä.

Vierailija
19/25 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kommentoida 18:lle, että kyllä minä hermostuisin jos joku tekisi minulle noin. Teillä on teidän uskontonne ja minulla omni. En tuputa omaani teille edes leikin varjolla ja odotan samaa kunnioitusta itseänikin kohtaan. Olen siis syntyperäinen muslimi, ammattilainen huivipäinen työssäkäyvä yh- äiti. Minulle islam on elämäni ilo ja voima, se turva jonka varassa kestän elämän kolhut.

Vierailija
20/25 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpsäytys oli väärin. Mutta täytyy sanoa, että järkytyin siitä mitä teit. Ehkä Se sinulle oli vain vitsi, mutta minulle tuo merkkaa toisen täydellistä mitätöimistä. Usko tai uskonto on yleensä ihmiselle tärkeämpää kuin oma puoliso, puoliso ei ole osa identiteettiä ja persoonaa, mutta usko on.

Kristitty uskovainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi