Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen käytös synnytyksessä-suutuinko turhaan?

Vierailija
13.07.2009 |

Esikoisen synnytys kesti yli 10 tuntia, aamusta iltaan. Mies oli kokoajan läsnä synnytyssalissa, paitsi että kävi välillä syömässä muutaman kerran, ja jossain vähän "jaloittelemassa" välillä. No, jälkeenpäin kuulin että mies oli näillä ruoka- ja muilla tauoilla kun oli poistunut synnytyssalista, soitellut ja laittanut tekstiviestejä synnytykseni et enemisestä äidilleen ja siskolleen. "Nyt 5 cm auki, odotellaan vielä." ja "9 cm auki, xx sai just toisen puudutuksen. Kohta voi alkaa ponnistaa." jne.

Asiasta kuullessani useita päiviä synnytyksen jälkeen suutuin ja loukkaannuin, että aikuinen mies kesken vaimonsa synnytyksen käy "raportoimassa" äidilleen ja siskolleen tapahtumia! Ja nyt aikoo "jos huvittaa" raportoida "väliaikatietoja" myös kohta lähestyvässä toisessa synnytyksessäni. Minusta on inhottavaa että niinkin henkilökohtainen tapahtuma pitää "jakaa" "koko suvun" kanssa!

Mitä mieltä olette? Olenko turhaan loukkaantunut ja ärsyyntynyt moisesta käytöksestä?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysää pipoa ja jätä miehellesi paperilapulla lista kenelle tahdot ilmotettavan ja mitä.

Vierailija
22/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo äitisi unohtaminen ei kyllä ollut mukavaa. Olikohan miehesi kuitenkin vain vähän "pihalla" ja hermostunut ja siksi unohti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että ei ilmoittanut äidillesi, oli tosi ikävästi tehty ja siitä voit olla äkäinenkin. Ja ymmärrän sun tunteitasikin paremmin.

Vierailija
24/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittais tuon kaltaisia väliaikatietoja sukulaisille.

Ketä kiinnostaa montako senttiä on synnyttäjällä paikat auki? ja montako senttiä tunntin päästä?

Ei mun miehellä ainakaan tollasta tulis mieleenkään.

Tietenkin sitten jos tulee jotakin hälyyttävää että joutuu sektioon tmv.. niin voi ilmoittaa.

Mutta muuten riittää että synnytyksen jälkeen ilmoittaa vauvan syntymän.

T: viiden lapsen äiti.

Vierailija
25/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysää pipoa ja jätä miehellesi paperilapulla lista kenelle tahdot ilmotettavan ja mitä.

Ainoa mistä kritisoisin ap:n miestä on tuo, ettei ilmoittanut ap:n äidille. Se mua vaan ihmetyttää, että eikö ap ja mies sitten keskenään puhu mitään? Mä ainakin olisin sanonut miehelle, että käy nyt soittamassa mun äitille, jos siis en olisi itse jaksanut. Kannattaa petrata kommunikaatiota vähän, kummankin!

Vierailija
26/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mukavaa jos mieheni olisi lähetellyt tietoja ja jos olisin ollut miehesi sisko olisin ollut innoissani tiedoista (haluaisin tietää mitä tapahtuu). Tosin tuntuu siltä, että olet vain sen takia vihainen kun miehesi ei huomannut lähettää äidillesi tietoja. Vinkkaappas miehellesi, että laittaa sitten seuraavassa synnytyksessä tietoja myös sinun valitsemillesi sukulaisille/kavereille. Miehesi on vain onnessaan ja haluaa jakaa ne läheisille ihmisille.

Vierailija
27/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittais tuon kaltaisia väliaikatietoja sukulaisille. Ketä kiinnostaa montako senttiä on synnyttäjällä paikat auki? ja montako senttiä tunntin päästä? Ei mun miehellä ainakaan tollasta tulis mieleenkään. Tietenkin sitten jos tulee jotakin hälyyttävää että joutuu sektioon tmv.. niin voi ilmoittaa. Mutta muuten riittää että synnytyksen jälkeen ilmoittaa vauvan syntymän. T: viiden lapsen äiti.

mutta parista asiasta: mun sektiostakaan ei olisi tarvinut kenellekään mitään ilmoittaa... tosin ei olisi kerennytkään, koska 24 minuutissa kaikki ohi ja mulla on vaan yksi lapsi. ;)

Vierailija
28/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies nukkui. Huutelin ponnistusvaiheen alkaessa että viitsisitkö kömpiä sieltä sängystä lapsesi syntyy.

Vierailija
29/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisilleen tekstaillut väliaikatietoja senteistä :) Ja silti on ollut innoissaan vauvojen syntymästä.

Kyllä on riittänyt,että on ilmoitettu kun vauva on syntynyt :D

Veljeni ja hänen perheensä on meille tosi läheinen, mutta eivät hekään ole senttejä/repeämiä ym. ilmoitelleet =)

T:Neljän lapsen äiti.

Vierailija
30/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän kirjoittajan ärtymyksen oikein hyvin, sillä mielestäni nuo mainitut asiat ovat sellaisia yksityisasioita, joita ei ainakaan kenenkään muun pidä alkaa levittelemään edes lähisukulaisilleen. Eli jokainen tiedottakoon vain omasta kohdunsuustaan :-) Se on sitten eri asia, jos tiedottaa (omaan eli yhteisen) lapseen liittyviä asioita.

Vierailija
31/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntäkin varmaan jännitti kovasti ja haki "myötätuntoa" ja rohkaisua omalta äidiltään ja sisareltaan. Itse en olisi tuollaisesta suuttunut yhtään.

Vierailija
32/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin isukki oli ihan tohkeissaan ilmoitellut väliaikatietoja sekä minun äidille että omalleen. En ymmärrä mitä pahaa siinä on kun ei mies lähtenyt meillä ainakaan ihan asioikseen sitä tekemään vaan samalla kun kävi esim vessassa tai syömässä. Ja onhan se varmasti kiva anopin ja oman äidin myös tietää että kaikki on kunnossa,niin ei tartte panikoida.

Vierailija
33/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Jo on taas surun aiheet.

Vierailija
34/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä näistä nipo-kommenteista. Sinun tuntemuksesi ovat ainoita oikeita. Nyt vaan nouse tilanteen yläpuolelle etkä enää pyörittele asiaa mielessäsi. Tulee kevyempi olo. Hali.

Vierailija
35/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se naiselle jotenkin uhkaavaa?

Vierailija
36/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmille väliaikatietoja synnytyksistämme. Minä olen saanut raportteja siskojeni synnytyksistä. Mukavaa minusta. Isovanhemmat ja tädit kuuluvat syntyvän lapsen sukuun. Älä nipota.

Vierailija
37/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua kanssa ärsyttäis tuommonen. Vaikka onkin molempien lapsi yhtä paljon, silti sinulle henkilökohtainen asia ja saat itse päättää kenelle avautumisistasi kerrot. Mä olisin melko loukkaantunut. Vaikka kestikin 10 tuntia, luulisi miehellä olleen mielessä jotain muuta kuin sukulaisille raportointi. Vielä esikoinen. Kertoisin rakentavasti, mikä miehellä meni pieleen. (perustelen asian hyvin) Jos tämän jälkeen mies todella aikoisi käyttäytyä samalla tavalla uudestaan, sanoisin että ei ole tervetullut synnytykseen. Saa rapotin tapahtumasta samaan aikaan kun muutkin sukulaiset. Muutenkin jännä paikka ja jos valmiiksi vituttaa miehen tuleva käytös, voi häiritä sinun jaksamista ym. Onkohan hänellä muulla tavoin poika-äitisuhde ihan normaali, jos laittaa tämän raportoinnin sinun arvostuksen ja tunteiden edelle vielä jatkossakin? Sanoisin että ei.

Vierailija
38/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ilmoittanut omalle suvulle ja minä omalleni..

Vierailija
39/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten ihmeessä voit suuttua tuosta. Minä laittelin itsekin viestiä kavereille kun olin vielä hyvässä kunnossa ja ne kyselivät vointia.

Samaten mies soitteli kavareilleen/äideillemme väliaikatietoja kun kävi tupakalla salista. En ymmärrärä mitään syytä miksi tästä voisi suuttua??

Miehen ja minun tärkeä hetki joka halutaa jakaa muidenkin kanssa.

Vai oliko se joku salaisuus että olit synnyttämässä?

Vierailija
40/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin siitä, että mies ei ilmoittanut äidillesi. Toivottavasti mies mahdollisella seuraavalla kerralla kunnioittaa toiveitasi ja jättää väliaikaraportoinnin tekemättä. Tarkalleen ottaen kyse on sinun terveydentilatiedoistasi, joten eihän se ole miehen asia niitä ympäriinsä huudella ilman lupaasi.

Minun (töistä hyvin uupunut) mieheni nukkui ison osan synnytyksestä, joka kyllä kesti lähemmäs vuorokauden. Ponnistusvaiheeseen sitten herättelin. Olisin varmaan itsekin nukkunut, jos olisin voinut. Yhdessä kohti olisin tirpaissut, jos olisin yltänyt, kun mieheni supistuksen aikana ulistessani ynisi unisena, että "etkö sä voisi olla ihan hiljaa vaan". Mutta en mä siitäkään jaksanu kovin kauaa olla vihainen, kommentoinpahan vaan jälkikäteen, että haluaisin kyllä olla paikalla, kun sinä punnerrat hiljaa vesimelonia ulos perseestäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän