Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Kesäkuiset pinoon***

13.07.2009 |

Huomenta!

Vauva sai eilen nimen Pinja Marjut Lydia. Tyttö käyttäytyi yllättävän "nätisti", ei ole erityisemmin vieraista syleistä välittänyt mutta tyytyi tarkkailemaan tilannetta kummitädin sylistä. Tunnustan hieman "doupanneeni" siinä vieressä, sillä kun levottomuuden merkkej alkoi ilmaantua niin tyrkkäsin sokerivedessä kastetun tutin pieneen suuhun ;o) typsy ei nimittäin tutista muutoin välitä mutta jäi maistelemaan sokruvettä ja unohti kiemurtelunsa. En toki moista kikkaa tavallisesti käytä mut hätä ei lue lakia -sainpahan pienen pysymään rauhallisena...

Viime yö sit meni super-rauhallisesti, Pinja söi kerran klo 4.30 ja nukkui koko yön vaikka pahempaa pelkäsin kun tuli itse nautittua kermakakkua :oP

Riittäkö palstailijoilla aktiivisuutta viikkopinoihin vai pitäiskö siirtyä kuukausipinoihin? Tuolla odotuspuolella nuo viikkopinot on toiminu hyvin mut miten käy nyt kun vauvat "työllistämässä"? Vois olla että katellaan muutama viikko?

Vaippa-keskusteluun sen verran et tosiaan vaippamerkkejä on vaikee suositella toiselle. Istuvuus riippuu täysin vauvan rakenteesta ja omista mieltymyksistä. Meillä tällä kertaa käytössä pamperssit -tykkään koska ovat halvempia kuin liberot ja ennenkaikkea OHUEMPIA, ei sellasia tönkköjä. Lidlin vaippoja ei oo meillä kenenkään peffa kestäny :o( ja liberoita oon käyttäny kahella viimesimmällä koska niiden peffat ei kestäny pampersseja.

Ja sit kohti uusia haasteita (=kai sitä pitäis ens viikonlopuks taas voileipäkakkua vääntää, on nimppareita ja omat synttärit..voi dämmm...)

Ai niin, tekiskö joku "pohjustuksen" sille esittelypinolle? Eli luettelo mitä esittelyyn haluttiin...asuinpaikka, perhekoko ja -muoto yms...

Reipasta alkanutta viikkoa toivottelee ylipirteä tonttis

(huomenna taas miehellä "tuomiopäivä", oli viipalekuvaukset perjantaina ja lääkäri antaa lausuntonsa sairauden tilanteesta. Mua pelottaa.)

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pinjalle.

Tonttis millä tavalla teillä ei lapsen peput kestäneet esim lidlin vaippoja? siis ihan vaippaihottumaa vai.. onko niissä sisus materiaali jotenkin kovempi.

Toi oli muuten hyvä kikka tuo sokerivesiliemeen kastettu tutti. Kuitenkin puoltuntia kestää kastetoimitus joten voi olla tuskaisia hetkiä tiedossa.

Ehkä on joo parempi pitää kk pinoa. Toki jos näyttää siltä että tekstiä vaan kerääntyy paljon niin voihan sitä sitten laittaa uuden pinon pystyyn eikös?

Tonttis jaksamista huomiselle päivälle!

Meillä nyt ollut kanssa hyviä öitä. Poitsu käy nukkuu ysiltä ja sit kahdelta ja viideltä syöttö. Kahdeksalta ylös. toki kuuden maissa poika herää mahkipuihin ja sit käyn kääntämässä asentoa ja sit ilmoja tuleekin pihalle. ja taas jatketaan unia. Tuntuu et itsekin on tosi pirteä.

Kyl täytyy sanoo et aika uskomaton vaavi meillä kyl on kun lauantaina tehtiin meidän laatoitusta niin poitsu oli vaunuissa hereillä ja jutteli siellä leluille. Tätä oli noin parisen tuntia. sit kun tehtiin aamulla pohjia ja mies laittoi täryjuntan päälle niin poika nukahti. Tätä oli lähes koko päivän näin että se yksinään vaunuissa "leikki ja nukkui. Välillä toki syötin ja taas toinen oli tyytyväinen. Sanoinkin että mun täytyy hommata täryjuntta kotiin omaksi ja täräytän sen päälle jotta poika osaa nukkua.

ompa muuten tosi kurja ilma. Soitin juuri äidin meille hoitaa vauvaa ja esikoista siksi aikaa kun käyn antamassa pissa näytteen. Jälkitarkastuksessa unohdin olla pissimättä sen neljä tuntia joten on nyt käytävä.

t. tr ja poitsu tänään tasan 7vk

Vierailija
2/66 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ilmoittaudun, että tänne on löydetty:)

Tässä vauvaa nukutan kantorepussa, niin on aikaa kirjoitella... Ei taas suostu nukkumaan niin millään!

Eilen illalla nukahti vihdoin pidemmille "päikkäreille" siinä klo 19 maissa...säikähdin jo että nyt on edessä tosi huono yö, mutta ihmeen hyvin se kuitenkin nukkui. Mutta siis päivänukkumiset ei vaan onnistu, ellei sit näin sylissä tai rintarepussa. Kuinka ihmeessä te muut saatte pienenne päiväunille? Siis omaan sänkyyn?

Mä olen kans välillä ihmetelly kuinka hyvin tää pärjää valveilla itsekseen. Saattaa maata tunnin verran sängyssä katsellen vain lelujaan. Mä monesti luulen et se on jo nukahtanu mut siellä se vaan huitoo ja katselee ympärilleen:) Sitten tulee kamala fiilis että tänne se äiti sinut vaan jätti yksin huitomaan:( Nyyh.

Taas isot tsempit Tonttikselle teidän vähän isompiin huoliin, toivotaan että tilanne olisi nyt parempaan päin.

Yritän lähteä tästä syömään, saa nähdä kuinka se onnistuu tän vehkeen kanssa...

Kivat uudet viikot kaikille,

AnumaamunA ja Pieni 7 vkoa 1 pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tytöt nukkuun joten nopeesti kirjottelen. Meillä on neuvola huomenna, hauska nähdä kuinka paljon on tyttö kasvanut. Meillä nukutaan kanssa yöt melko hyvin, syö illalla joskus yhentoista aikaan ja sit menee jonnekkin kolmeen, neljään ennen kun syö uudelleen, sitten aamulla taas kuuden jäljestä. Oikein ihanaa verrattuna tuohon esikoiseen joka söi monta kuukautta yöt läpeensä kahden tunnin välein, mahtaisko sillä olla asian kanssa jotain tekemistä että esikoinen synty 39+1 ja paino 2900g, toinen 40+5 ja paino 4230g? Tosin esikoinen nukku aina päivällä ulkona n.6h putkeen, melkein syntymästä lähtien.

Meillä tullut vähän takapakkia ton esikoisen kanssa tähän uuteen tottumisessa, eilen teki vaikka mitä kiusaa pienelle ja tänäänkin on keksinyt vaikka mitä, laitoin vauvan sitteriin niin esikoinen kauheella huudolla siihen ja rupee repiin toista vaatteista pois siitä. Eli ihan selkeesti, mun sitteri, toi ei mee siihen. Osaisko joku jolla pienellä ikäerolla lapsia (toki muutkin) sanoa että koska tollanen loppuu ja voi huokasta helpotuksesta? Tuntuu niin pahalta huutaa tolle esikoiselle mutta mitäs muuta teet kun toinen lyö pientä kaikella mahdollisella ja on muutenkin ilkee..

Mun täti tuli kylään, täytynee mennä katsoon mitä sille kuuluu.

Toivottavasti Tonttiksen mies on saanut hyviä uutisia.

Ruu ja Elvi, päivää vajaa 1kk =)

Vierailija
4/66 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran piti tulla vielä kommentoimaan. että Anumaamuna minun on täytynyt välillä huudattaa tätä meidän pikkuista kun unille käy. Viime viikolla huusi täyttä huutoa ehkä noin kolme miuuttia jotka tuntui silloin tosi pitkiltä mutta sen jälkeen nukahti täysin. Siis omassa sängyssä. Sen jälkeen ei ongelmia ole ollut. Vissii poika ymmärs et äiti ei taida liikkua vaikka kuinka huudan ja monesti olen huomannut että väsymystä meidän mies ainakin huutaa. Tämä on sydäntä särkevä vinkki mutta auttoi meillä kummasti eikä tuo pikkuinen mennyt siitä rikki.

Minä myös esikoisella huomasin että leluja ei passannut laittaa ollenkaa sänkyyn kun niitä vain katseli. eikä malttanut nukkua. Sitten se huutoa alkoi kun tuli kova väsy.

Kannattaa kokeilla kaikkea mahdollista. Toki näitä minun vinkkejä ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti vaan tässä vinkkiä mikä meille auttanut.

t.tr02

Vierailija
5/66 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippareaktio: Peffa alkaa punoittaa. Just ristiäissunnuntaina piti tilata mummo tuomaan liberosäkki kun olin ostanut "kokeilumielessä" halpis-muumeja ja punaseks meni...typy itekin kaiveli sit vehkeitään siihen malliin et oli toimittava heti. Tänää alakerta hällä taas normaali.

Ja meillä ristiäiset kestivät vain vartin (siinäkin on kestämistä ;o) tosin laulettiin vain yks virsi.

tonttis

Vierailija
6/66 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kans ilmottaudutaan täällä vauvapuolella. Meidän tyttö on kohta jo kuukauden, ja pikkasen väsymys aidillä rupeaa painamaan. Me ei olla vielä suoranaista rytmiä löydetty, vähän vaihtelee päivän mukaan. Törkeä kun olen, niin oon joutunut vauvaa herättää että yritän pyörittää mahdollisimman samassa rytmissä kun esikoista. Päivät menee mukavasti, nukkuu noin kolmen tunnin jaksoja, mutta yöt on toista.Välillä nukutaan 3h, välillä koko yö 1,5 tunnin välein hereillä. Tuntuu että tyttö on nii kova syömään, että oma maito ei aina meinaa riittää.Eilen imetin neitiä ja sen jälkeen annoin vielä pikkasen lisää pullosta, ja eka nukkumispätkä yöllä oli jopa 4h. Taidan yrittää samaa uudestaan, jos sais itsekkin hieman unta. Ei neidillä aina yöllä todellakaan nälkä ole, mutta se haluaa seurustella äidin kanssa. Heiluu ja ärisee siinä kopasssaan ja vähän meinaa ilmaa mahassa olla ja sitten sitä äheltää. Siitä olen iloinen, ettei hän sentään öisin itke, mutta aina herään silti siihen kun hän touhuaa jotain itsekseen. Monesti nappaan neidin meidän väliin ja annan sitten tissin suuhun, kun olen itse niin väsynyt.

Meillä esikoinen (2v) on ottanut vauvan ihan hyvin vastaan.Kovasti hän haluaa neitiä hoitaa ja aina on antamassa mm. tuttia vauvalle. Suoranaista mustasukkasuutta ei ole ainakaan vielä näkynyt, vähinnä vaan sellasta pientä kiusantekoa on ajoittain. En silti uskalla heitä hetkeksikään jättää siten, etten itse näe mitä tapahtuu. Tänään esikoinen yritti mm. mennä vauvan koppaan istumaan siskon päälle. Suurin riita meillä syntyy siitä, jos vauvaa yrittää laittaa sitteriin köllöttelemään. Tästä tulee aina ihan hirveät raivarit esikoisen puolelta, hän tahtoo omia sitterin itselleen. Muuten pahemmilta riidoilta ollaan ainakin vielä vältytty =)

Onko kellään muulla vauva näyttänyt keltaiselta? Meillä syntymän jälkeen tarkistettiin bilirubini arvo, ja se oli normaali, mutta vauva näyttää naamasta silti mielestäni keltaiselta. Silmät valkuaiset eivät ole keltaset, ja tyttö syö, pissaa ja kakkaa normaalisti, joten sinäsä kaikki varmaan on ok, mutta silti ihmettää, kun oma lapsi näyttää vähän kiinalaiselta =) Varsinkin ulkovalossa valkoisia vaatteita vasten naaman väriin kiinnittää huomioita. Neuvolassa eivät ole väriin sinänsä puuttuneet.

Tässä jotain meidän arjesta. On kiva käydä täällä lukemassa, miten muilla menee. Itselle oli kova paikka antaa lisämaitoa, mutta on ihanaa huomata, että muutkin ovat joutuneet antamaan. Ehkä siis en olekaan ihan surkea äiti =)

väsynyt äiti hanna83, neiti 3vk ja esikoinen 2v

7/66 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa minäkin ilmoittautumaan, et olen tänne tieni löytänyt!:) Tuntu ihan hassulta tulla tänne eikä enää odotus-puolelle...

Mutta täällä ollaan,jihaa!

Meillä elämä poitsun kans sujuu mukavasti:) Viime yö oli taas mallikelpoinen...poika meni unille 20.30, heräsi puoli kaksi syömään:) Kuudelta se vähän ääntel sängys ja otin viereen, kun ajattelin et toisel on nälkä, mut ei ollutkaan ja poitsu jatkoi unia vielä tunnin=) Kyl äitiä ja isää hemmotellaan...katellaan kuinka kauan;))

Nyt tää aamu ja aamupäivä on ollut ihan ihmeellinen...poika kitissyt, tissiä imee pari minsaa kerrallaa ja sit nukahtaa..herää viiden minsan päästä ja sama edessä...en oikein tiedä mikä häntä vaivaa nyt...nyt nukahti isänsä olalle:)Saa nähdä kuin kauan kestää...heh;) Poika on varmaan tosi hyväntuulinen kun terkkari tulee meitä tänään katsomaan....nooh, mikäs siinä!

Mielenkiinnosta, koska teidän vauvoilla irtos se napatynkä?! Meijän pojalla 5 päivää vanhana...

Nyt ei ehdi kommentoimaan muiden juttuja kun suihku kutsuu, vielä kun poitsu on tyytyväinen isin kanssa! Mutta aurinkoista päivää kaikille:)

Anneh ja prinssi 11pv

Vierailija
8/66 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan aattelin rustailla kun pikku-ukko köllöttelee kerrankin rauhallisena pedissään.

Yöt ovat olleet nyt aikalailla huuto-voittoisia,tissiä tai pulloa antamalla hiljenee hetkeksi,mutta sitten huuto jatkuu. mahaa kipristelee edelleen. vaihdoin d-vitamiinit jekovitiin ja käytän cuplatonia joen katsotaan ny auttaako ne. Pojalla on aikamoinen imemisen tarve ja yritän kovasti häntä tuttiin opettaa,toisinaan se kelpaa ja joskus taas ei.

Eilen oltiin neuvolassa ja painoa oli tullut todella runsaasti lisää,elopaino on nyt 4300 grammaa. Ei kyllä mikään ihme että paino oli niin paljon noussut kun syö kun hevonen pullosta kun edelleen mun omat eväät on kovin niukat.

vaiposta sen verran että meillä on käytetty pääasiassa liberoita mutta pampersitkin menee,molemamt ovat välillä valskanneet mutta voipi olla että allekirjoittanut on vaan asettanut vaipan niin että vaatteet menneet pesuun :)

Anneh: meiän ukon navantynkä oli tarrautunut mun housuihin kun jätkä oli 8 päivän ikäinen :)

Pää on aina tyhjä,joten taidampa tästä lopetella tältä erää!

-pipatti ja "eikka" 18 pvää

Vierailija
9/66 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin viime yö oli oikeen hyvä. Herätin pojan vaipan vaihtoon 23.00 ja syötin. (Poika oli illan nukkunut niin piti herättää.) Jatkettiin unia ja herättiin seuraavan kerran 3.30. Sitte taas syötiin ja jatkettiin nukkumista n. 6.30 taas syömään ja sen jälkeen onki sitte vähän kitisty kokoaika. Nyt on nukkunut tutin kans reippaan tunnin.

Torstaina tulee täti käymään kotona,joten sitte kerron miten meillä kasvetaan.

Vaipoista sen verran myös sanon,että meillä on nyt ensimmäinen paketti liberoita käytetty ja hyvin on pitänyt. Nyt ostin sitte pamperseja,kun niissä on suurempi se koko haitari. Ennen oon vauvoilla enempi tykännyt käyttää pampersia,mutta sitte isompana liberoita.

Meillä ei oo vielä irronnut napatynkä. Pyörii ja heiluu jo melkosesti eli ei varmaan enään kauaan mee,kun irtoo.

Tässä pika kuulumiset. Tuli tuo 1v3kk märiseen jalkoihin,joten lähen sen viemään nukkumaan.

T.sasa79 ja poitsu 10vrk.

Vierailija
10/66 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin odotuspuolella harvakseltaan, ja loppuaikana en ollenkaan, mutta ajattelin nyt liittyä mukaan tänne vauva-puolelle. Nyt kun vauva-arjen kaoottisuus on selvinnyt, niin tuntuu että vertaistuki tulee tarpeeseen...

Meillä siis on nyt 19 pv ikäinen poika, esikoinen. Mulle tulii täytenä yllätyksenä minkälaista pienen vauvan kanssa oleminen oikeasti on, ja alkupäivinä/-viikkoina kärsin pienestä ahdistuksestakin. Nyt alkaa kuitenkin helpottaa sitä mukaa kun päiviä ja viikkoja tulee lisää.

Meillä alkoi itkeskely ja valvominen kahden viikon iässä, niin kuin kai monella muullakin. Tosin alun alkaenkaan meidän vauva ei ole nukkunut mitään 16h/vrk, vaan hyvä jos 12h tulee täyteen. Miten teillä muilla? AnumaamunA valitteli päiväunien vaikeutta, ja meillä on vähän sama ongelma. Vauva olisi vaan sylissä koko ajan, ja on välillä käsittämättömän pitkiä pätkiä hereillä. Päivällä ei sentään huuda kovin kovaa - se alkaa vasta sitten illalla.

Joku mainitsi tutin käytöstä. Mä en ole vielä uskaltanut antaa tuttia, vaikkakin selvästi täällä on imemisen tarvetta, joka ei ole nälkää. Onko teillä imemisote häiriintynyt jotenkin jos olette antaneet pikkuvauvalle tuttia? Pakko varmaan kohta kokeilla, koska ei tuota voi jatkuvastikaan rinnalla pitää, kun ei sitten kuitenkaan syö.

Mites muuten rintarepun käyttö..? Kuinka pientä olette pitäneet rintarepussa ja miten pitkiä aikoja? Meillä oli viime mittauksessa pituutta 52cm, ja ajattelin että vielä odottelen viikon tai pari ennen kuin kokeilen rintareppua.

Onnelliset te, ketkä olette saaneet jo ristiäiset pidettyä. Meillä on ne vasta kuukauden päästä, ja mulla on jo kauhea stressi niistäkin...

Mutta nyt täytyy mennä käyttämään vauvan unihetki hyödyksi ja laittaa pyykit kuivumaan.

t.WilmaL & Poika 19 vrk

Vierailija
11/66 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna83 meilläkin vauva on kuulemma keltainen. Minun äitini usein sanoo että keltaisuutta on vieläkin. Sitten lääkäri sanoi pariviikkoa sitten että otettiinko bilirupiini arvot sairaalassa kun on keltainen..vyöhyketerapeuttikin sanoi viikko sitten että on keltaisempi kuin viimeksi, mut sit kuitenkaan neuvolassa ei mitään. Mietin kanssa et pitääkö tässä huolestua. Meidän jäppisellä on kyl silmämunatkin hieman keltaiset sen itsekin huomaan mutta ihosta en osaa sanoa.

Mitäs muuten sit jos vauva on keltainen? Onko hällä sit maksassa jotain häikkää vai mitä se tarkoittaa?

WilmaL meillä ei ainakaan vauvalla imemisote häiriintynyt vaikka tuttia annettiin. mulla oli jo itseasiassa sairaalassa tutti mukana. Mikään kovin hanakka ei poika ole ollut imemään tuttia mut ne mammin 0-2kk tutit kelpaa. Niissä on se tahmeampi pinta kuin normituteissa.

Rintarepussa olen pitänyt meidän jannua noin kk iästä lähtien.

Onko sulla Wilma baby björnin reppu? Ainakin luin että sitä saa käyttää jo ihan heti.Yritin käyttää sitä ennen kantoliinaa mutta olin ihan hajalla sen monimutkaisuudesta. Yritin ottaa sitä käyttöön tilanteissa esim katsomassa esikoispojan yleisurkka treenejä, mut sit kun rupesin parkkipaikalla sitomaan liinaa niin hännät oli aina likaisessa maassa tai sit jotenkin se jäi löysäksi ja vauva retkotti siin tosi huonosti. Reppu on kätevämpi minun mielestäni.

Äläkä turhaan ota stressiä ristiäisistä. Minä olen jotenkin nyt tämän toisen kohdalla ajatellut että kaikki jotka meille tulee kylään silloin on käynyt meillä ennenkin ja ovat kuitenkin lähisukua joten eivät tule ns arvostelemaan kotiamme vaan tulevat juhlimaan meille vauvaa ja nauttimaan yhteisistä hetkistä. En aio siivotakaan hurjasti vaan perus siivo sillä ne vieraat sotkee kuitenkin joten siivoan kunnolla vasta ristiäisten jälkeen. Valkoiset matotkin otan pois lattioilta kun tiedän että ihmiset tulevat kenkineen sisälle. En jaksa rupee niitä enää pesemään. En siis todellakaan enää jaksa ottaa paineita. Olen siis kerran maannut sydän käyrässä stressin takia ja minulla oli vuotiaana kammio seinämän infarkti (mitä lie sitten tarkoittaakaan) niin nyt osaan ottaa jo löysin rantein.

Anneh ole onnellinen että on noin kiltti lapsukainen.

Suosittelen muuten kaikille joilla on vauvalla masu ongelmia vyöhyketerapiaa. Tänään oli meidän miehellä viimeinen kerta hoitoa ja on kyllä niin eri vauva. Jaksaa päivisinkin leikkiä ja seurailla toimia. Ennen kun se vaan kitisi.

Hyvää yötä kaikille.

tr02+ jannu

Vierailija
12/66 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis meidän koneessa vika kun en saa noita viesteja muokattuu. Mut siis olin 29 vuotiaana siinä sydänkäyrässä. kun näköjään numerot pomppas pois jossain vaiheessa...

Vierailija
13/66 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun myös tänne vauva-puolelle! :) Kommentoin tällä kertaa ihan lyhyesti vain muutamaa kirjoitusta, sitten on pakko mennä imettämään Liliaa, mies tuossa jo kävi hoputtamassa...

WilmaL: Meillä ainakaan ei imemisote ole yhtään häiriintynyt, vaikka tuttia olen antanut sairaalasta asti. Otettiin sairaalassa käyttöön tutti silloin kun pienokaisemme joutui valokaappiin. Muuten ei olisi suostunut siellä olemaan paikallaan huutamatta. Tutti ja sokerivesiliuos auttoi silloin kummasti.

Hanna83: Meillä oli tosiaan bilirubiiniarvot myös koholla ja vaavi joutui yhdeksi vuorokaudeksi valohoitoon. Pari viikkoa sairaalasta kotiutumisen jälkeen oli vielä keltaisuutta, mutta enää ei ole vähään aikaan ollut yhtään. Meillä neuvolassa sanottiin, että vasta sitten tarvitsee huolestua, jos vauva on keltainen ja tosi väsynyt, eikä syö millään. Tällöin väsymys saattaa aiheuttaa syömättömyyttä, ja väsymys puolestaan johtuu tuosta kohonneesta bilirubiiniarvosta.

AnumaamunA: En myöskään saa LIlia päivisin nukahtamaan omaan sänkyynsä, vaan aamupäivisin hän nukkuu sitterissään, iltapäivisin pitkät päikkärit vaunuissaan joko sisällä tai ulkona (riippuu ilmasta) ja yöunille vasta laitan hänet sänkyynsä nukkumaan (tai ainakin yritän). Hän nukkuu edelleen usein koko yön vieressäni, vaikka joka yö häntä yritän "vierottaa" omaan sänkyynsä...

Tonttis: Tsemppiä! Toivottavasti miehelläsi olisi kaikki hyvin...

Nyt pitää lopettaa... Palaillaan taas..

Fanny81 + Lilia 7 vkoa

Vierailija
14/66 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä tillotellaan :)

ensin onkelmaa... imetyksestä yllättäen. Meillähän poika veti liinat kiinni jo laitoksella koko homman suhteen ja sen jälkeen olen muutaman kerran koittanut kumeilla ja ilman, mutta ei ota onnistuakseen vaikka imuotekin löytyisi. Liekö sitten jo kokonaan sanonut itsensä irti koko hommasta tuo ukko. Pumpaillu olen maitoa sen vähän mitä tulee ja korvikkeilla loput. Nyt sitten rintanikin jo palautuivat entiselleen, eli en tiedä pitäisikö tässä koittaa käynnistellä pumppaamalla edes niin että jotain saisi vai luopuako jo kokonaan toivosta. Ilmeisesti rintojen veltostuminen ei tarkoita sitä, että maitoa ei enää tulisi, mutta ei ainakaan tämän miehen tarpeisiin (80ml/kerta). Ja jos nyt saisinkin rinnat jälleen tuotantoon niin mistä löytyy aika pumpata useita kertoja päivässä ja silti mennä pulloruokinnalla. En tiedä, tuntuu olevan nyt jonkunlainen tienhaara edessä...

nukkumisesta sen verran että meilläkään ei päivisin pahemmin nukuta pitkiä pätkiä kuin harvoin masun päällä jos sattuu sopivasti siihen nukatamaan. ja kantopussissa nukkuu kyllä, en vaan enää keksi siivottavaa ja päätön käppäily kaksiota ympäri alkaa tympäsemään. Omassa sängyssä ei nuku ollenkaan päivisin, sitterissä ja vaunuissa ehkä max30min. vaunuissa kyllä jos ollaan kävelyllä, mutta kotiin kun päästään ja vaunut pysähtyy niin herää. tämän päivätillottelun lisäksi öisin nukutaan tasan kahen tunnin pätkissä. eli kateellisena luen teidän "kaksi herätystä yössä" kertomisia :D ensin täällä nukuttiin vain tunnin välein, eli valvoin koko yön kun en osaa salamana nukahtaa. sitten saatiin vinkki että kasin aikaan illalla aletaan poikaa tankkaamaan yötä varten eli tiuhennetaan syöttöä ja syötetään vielä ennen nukkumaan menoa vaikka sitten täytyisi herättää syömään. Lisäksi kapalaloidaan koko ukko yöksi kun on niin hervoton viuhumaan. Näillä konsteilla päästiin sentään tähän nykyiseen 2h väleihin. eli väsynythän tässä alkaa olla kun ei päivisinkään pahemmin nukkua saa.

Joku puhui rakastuneensa mieheensä uudelleen ja saman huomasin itsekin ekan viikon aikana kun mies olikin enemmän isä kun olisin osannut arvatakaan. ja jotenkin toista arvostaakin nyt ihan eri tavalla, ei ole yksin tässä hommassa. nyt tosin kun mies palasi töihin, on mulla alkanut lievää baby bluesia, ihan hetkittäin päivän aikana, vähän kai riippuen siitäkin onko saanut ite syötyä tai nukuttua. ja siitä kun mies ei töiden jälkeen vapautakaan mua tästä pienestä vaan saattaa esim pelailla illan. miten teillä muilla miehen töiden jälkeinen arki sujuu?

ilmoja tämä kaveri ei onneksi sentään pidättele vaan rutisee tasaiseen tahtiin jatkuvasti. Nyt aloitettiin d-tipat, saa nähä onko vaikutusta mitenkään.

ei tämäkään päivä lupaavasti ala kun nyt jo kaksi tuntia kitissyt, nukahtanut vain vartiksi syliin heijatessa, herää heti kun jonnekin siirtää. laitoin nyt lopulta kantopussiin ja tuntuu tuhisevan kunhan jaksaisin vaan pysyä liikkeessä. väsyttää kyllä pirusti. tämä taas ilmeisesti näitä vaikeampia aamuja, jossain vaiheessa toivottavasti tulee taas päivän aikana se parempi mieli...

sirunen ja neppis 10vrk

15/66 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun minäkin täällä. Ei meinaa millään jaksaa konetta käynnistää silloin kun olis vapaahetki, mut nyt ryhdistäydyn:) Vauveli nukkuu vaunuissa ulkona ja esikoinen katselee subin lastenohjelmia...

Meillä ei sisällä (äitiyspakkauksen kopassa tai omassa sängyssä) myöskään nukuta päivisin kunnolla vaan heräillään jatkuvasti. Nyt nukutankin tytön aina päivisin vaunuihin. Tänäänkin kärryttelin tuossa tiellä jo puol yheksän aikaan. Vaunuissa nukkuu noin kolmen tunnin unia. Tosin välillä saattaa havahtua itkemään, mutta nukahtaa pienen hyssyttelyn jälkeen uudellleen. Vaunuissa tyttö nukkuu siis kahdet pidemmät unet, illansuussa ei sit enää nukukaan kunnolla vaan syö jatkuvasti ja torkahtelee välillä ja kitisee, oli hän sitten vaunuissa tai sylissä. En tiedä sitten onko tuon tiheän syömisen ansioita että on muutamana yönä nukkunut putkeen yli 6 tuntia. Meillä siis oma sänky on vaan yönukkumista varten.

Meilläkään ei tutti ole imemistä häirinnyt...

Äh, ei nyt tuu mitään mieleen. Mitäs siihen esittelyyn muuten pitikään laittaa? Onko jollakulla lista niistä asioista mitä enää ehdotettiin? Mä en enää muista:)

Jaksamisia kaikille meille, erityisesti tonttikselle isompien huolien kanssa!!!

Hippiainen ja Tonttu 19 pv

Vierailija
16/66 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehdinpä minäkin viimein tänne puolelle, on ollut melkoista säpinää pari viikkoa!

Aivan ihanaa lukea muidenkin arjesta, vertaistuki on in ja moniin ongelmiin olen jo täältä saanut apua!

Vauva on ainokainen tällä hetkellä suvussa ja sukulaisia on sitten riittänyt vierailulle. Vielä kun miehen kolme poikaa on tässä pyörimässä niin välillä tuntuu että yhtä työleiriähän tämä kotielämä nyt on. Mies käy töissä (tosin onneksi vähän lyhennettyä päivää) ja yleensä kaikki illat meneekin vauvaa lennossa vaihtaessa kun kotitöitä riittää...

Poika on kyllä ollut kiltti! Nukkuu päivisin vaunuissa tai meidän sängyllä 3-4tunnin unia ja yöt menee yleensä samanmoisin jaksoin. Sit syödään ja jatketaan unia. Vaan pari yötä menny tuhistessa puoliunessa. Eli enpä voi pahemmin väsymystä ainakaan vielä valittaa. Iltaisin sitten välillä kitistään sellasta väsymyskitinää kun uni ei tule ja pitää tankata yötä varten jatkuvasti.

Eniten mulla on ollut opettelemista siihen että poika tosiaan tankkaa usein,kauan ja hartaasti! Välillä olen yrittäny lopettaa syötön "kesken" kun näyttää että vauva vaan nuokkuu rinnalla, mutta siitä seuraa sitten hetken päästä kunnon raivarit. Eli nyt sitten yritän malttaa olla pojan saatavilla jatkuvasti,etenkin iltaisin...

Meillä napatynkä roikkuu edelleen pojassa kii, saas nähdä kauanko vielä?!

Onko kukaan muu pitämässä nimijuhlia ristiäisten sijaan? Me mietitään kuumeisesti mitä ohjelmaa nimiäisiin keksis kun ei ole sitä pappia paikalla pitämässä ohjaksia...

Aurinkoista päivää ja jaksamista äideille:)

emppuli ja poika 15vrk

Vierailija
17/66 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysimpä teidät täältä, kun lueskelin vielä noita odotuspuolen juttuja.. :D

Muutenkin hieman kiirettä pitänyt kyllä täälläkin kieltämättä! Pikkumies nukkuu sellaiset 10h illalla/yöllä ja valvoo aamu kasista tonne ilta seitsemään, nukahtaa välissä vaan ihan kymmeneks minuutiks pari kertaa. Sekin kuulemma normaalia, vaikka on tuollainen rytmi.. :P Joten kyllä täälläkin ollaan niin pirun väsyneitä... Yöllä herätään kolmen/neljän tunnin välein. Tänään jollain ihme konstilla sain kyllä pikkumiehen nukkumaan kolmen tunnin päikkärit, ja sain vihdoin imuroitua ja laitettua uuden lasivitriinin kuosiin! Ihanaa! :)

Perjantaina on vasta seuraava neuvola, taita olla tuo lopputarkastus myös mulle. Katsotaan miten on ukko kasvanut! Toivottavasti ihan hyvin, vaikka itsestä tuntuu, ettei tuo ole kasvanut yhtään silmissä.. :D Mut se on kyl normaalia ettei ite huomaa.

Tänään varattiin pappikin kastamaan, eli meillä kastajaiset tähän tietoon 30. päivä elokuuta ja kotona pidetään.

Nyt pikkumies jo hermostu, joten lähden tästä seurustelemaan.. :D

-Meevi ja Juniori tänään tasan 1kk!- :D

Vierailija
18/66 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tänne olen löytänyt, mutten vielä aiemmin ole ehtinyt kirjoitella. Meillä yöt menee pääsääntöisesti tuolla yhdellä-kahdella heräämisellä..riippuen vähän mikä lasketaan yöksi ;-) Päivisin meillä samaa ongelmaa kuin muillakin, eli sisällä ei maistu uni kuin pikku pätkissä ja kitinä on jatkuvaa jos ulos ei pääse lähtemään. Mutta sitten vaunuissa uni kyllä maistuu. Niinpä ollaankin oltu liikenteessä lähes joka päivä. Alkaa vain tulla äidille kalliiksi, kun matka aina johtaa johonkin kauppaan...helsingin shoppailumahdollisuudet kun on meillä aivan liian lähellä! Eilen laitoin ensimmäistä kertaa pojan kantoreppuun ja alun pienen kitinän jälkeen viihtyi siinäkin vallan mainiosti. Oletteko muut jo kokeilleet kantoreppuja? Millaiset reput teillä on käytössä? Minä oden lievää huonoa omaa tuntoa, kun en tuohon liinailuun ole oikein kouliintunut ja niinpä meillä on käytössä baby björnin kantoreppu, joka ei ilmeisesti ole ergonomisesti paras mahdollinen kantoväline..en vain millään raaskisi mennä ostamaan 80euron hug a bubia kun en tiedä osaanko sitäkään käyttää..ja viihtyykö poika siinä lainkaan...mua kyllä vähän pännii kun nykyään syyllisen olon saa aikaan kaikesta, jos liikaa juttuja lukee kaiken maailman ohjeista!!! Minä myös rakastuin mieheeni uudelleen kun poika masusta ulos tuli, hän osallistui hoitoon enemmän kuin olisin ikinä voinut kuvutella. Osallistuu edelleen, mutta nyt kun on jo 2vkoa ollut töissä niin aika jää aika vähäiseksi varsinkin jos töiden jälkeen käy vielä jotain urheilemassa niin kello onkin huomaamatta jo yli kahdeksan ja sitten minä olen jo aivan naatti. Meillä pikkumies on onneksi oppinut syömään myös pullosta ja minulla maidon tuotantoa on edelleen yli tarpeiden, niin voisin periaatteessa itsekin lähteä hetkeksi lenkkeilemään tai muuten vain viettämään hetken omaa aikaa..mutta en ole vielä raatsinut lähteä tai sitten kaipaisin lenkkiseuraa tai sitten olen vain niin väsynyt kun mies kotiin töistä tulee etten yksinkertaisesti jaksa enää lähteä. Päivällä virtaa kyllä vielä riittäisi.

Ristiäiset on meillä tulevana sunnuntaina ja nimeä ollaan arvottu kolmen potentiaalisen vaihtoehdon kanssa jo usea viikko. Nyt sitten vihdoin eilen illalla päädyttiinn ensimmäisenä tulleeseen ideaan ja sillä mennään ;-) nimi ei ole mikään tavallisin ja hieman epäilyksiä oli ilmoilla sen vuoksi että maailmalla nimi on ainakin idässä monesti feminiini vaikka suomessa onkin maskuliini...noh, päätettiin että meidän mielestä se vain kolahtaa osuvasti minimiehelle, joten eihän tuo sitten niin haittaa. Yhdellä kirjainmuutoksella nimi kuitenkin maailmallakin on maskuliini, mutta suomessa sitten taas kuulostaisi hassulta muuttaa tuota kirjainta.. no joo menipä sekavaksi ;-) ja tuskin kukaan jaksaa lukea, mutta kirjoitinpa kuitenkin!

Nyt syöttöpuuhiin ja sitten lähdetään ensimmäistä kertaa pikkukaverin kanssa autoilemaan kohti mummolaa ja edessä 100km ajomatka. Saa nähdä selvitäänkö ilman pysähdyksiä perille!

Helmi ja minimies tasan 1kk

Vierailija
19/66 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa WilmaL (meniko nimimerkki oikein...?)! Kuulostaa tutulta toi sunkin tarina, mulla on tää vauva kans esikoinen, ja vaikka kuinka olen kaverin vauvoja hoitanut ym. niin yllätyksenähän se on tullut, kuinka kaaoottiselta tää tuntuu. Ja myönnetään, alkuun myös aika ajoin ahdistavalta.

Ja olen myös lukenut ihmeissäni noita vauvaoppaita, joissa vastasyntyneen luvataan nukkuvan 20h/vrk ja meidän ipana hyvä jos 12h nukkuu. Ja senkin hyvin pienissä pätkissä:/

Mutta positiivisempaa. Tultiin juuri mökiltä, jossa oltiin vauvan ja isovanhempien kanssa. Oli kyllä juhlaa, kun oli jatkuvasti hollilla kaksi ekstrasyliä ja vauvalle juttelijaa, ja molemmat oli niiiiiin innoissaan vauvan olemassaolosta. Luulen et vauvakin aisti hyvän ilmapiirin, koska nukkui päiväunia paremmin kuin koskaan, siis joka päivä ainakin kahdet:O!!! Ja mummi kävi molempina aamuina hakemassa pikkuisen seurakseen, ja mä sain nukuttua ylimääräiset 2h per yö! Voi aah!

Ja isäasiaa... Musta munkin mies on ollut isänä tosi ihana, ja hoitanut vauvaa esimerkillisesti. Yhden yön ovat olleet ihan kahdestaankin, ja molemmat selvisivät hengissä. Ja monissa asioissa (kuten esim. kylvettämisessä) se pesee mut ihan 6-0. Eli en pärjäisi ilman:)

Rintareppuilusta: Mä sain neuvolasta ohjeen et jos rintarepussa on niskatuki, niin ihan vastasyntynyttä voi siinä kantaa. Me ollaan kannettu ehkä 2 vkon ikäisestä, ja hyvin on viihtynyt nyt vanhempanakin. Monesti nukahtaa siihen.

Mäkin voisin lähteä pyykin pesuun kun vauva tuhisee tyytyväisenä sitterissään. Siitäkin voisi varmaan saada huonon omatunnon mutta jospa en antaisi sen nyt tulla:)

AnumaamunA ja Pieni 7,5 vkoa

Vierailija
20/66 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti vaunulenkille, joten pääsin vihdoinkin koneelle.

Kiitoksia kantoreppu-kommenteista. Meilläkin on tuo Baby Björn ja siinä tosiaan on jonkinmoinen niskatuki, joten taidanpa jo kokeilla. Tänään meillä siis kolme viikkoa täynnä.

Ja kiitos tr02 lohdutuksesta ristiäisten suhteen. Täytyy munkin alkaa suhtautua vähän rennommin... Ei meilläkään mitkään isot juhlat ole tulossa, joten turhaan stressailen sen suhteen.

Sirunen kyseli isien osallistumisesta ja töihin paluun jälkeisestä arjesta. Meillä isä on vielä kotona, joten en osaa sanoa muuta kuin että vähän hirvittää jäädä yksin! Nyt kaikki sujuu niin helposti kun on kaksi hoitajaa. Ja isä siis tosiaan täälläkin osallistuu enemmän kuin kiitettävästi. Heräisi mielellään vaikka imettämään jos vaan suinkin pystyisi... ;)

Helmi mainitsi pulloruokinnan. Mulla on ollut myös mielessä, että pitäisi kohta alkaa joko pumpata varastoon tai sitten käyttää vastikkeita imetyksen ohella, ja siis ihan vain siinä tarkoituksessa että pääsisi itse joskus pidemmäksi aikaa johonkin. Vielä en ole raaskinut sitä tehdä, vaan olen koittanut täysimetyksellä mennä. Mulla ei kylläkään ole mitään ylituotantoa, joten pumppaus ei ole tarpeen sen suhteen. Vähän vaan mieli halajaisi pidemmälle lenkille, mutta kun vauva haluaa päivisin imeä melkeinpä tunnin väleinkin, niin ei uskalla kovin kauas lähteä.

Enpäs nyt muista pitikö kommentoida muutakin. Hyviä illan jatkoja kaikille!