Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Kesäkuiset pinoon***

13.07.2009 |

Huomenta!

Vauva sai eilen nimen Pinja Marjut Lydia. Tyttö käyttäytyi yllättävän "nätisti", ei ole erityisemmin vieraista syleistä välittänyt mutta tyytyi tarkkailemaan tilannetta kummitädin sylistä. Tunnustan hieman "doupanneeni" siinä vieressä, sillä kun levottomuuden merkkej alkoi ilmaantua niin tyrkkäsin sokerivedessä kastetun tutin pieneen suuhun ;o) typsy ei nimittäin tutista muutoin välitä mutta jäi maistelemaan sokruvettä ja unohti kiemurtelunsa. En toki moista kikkaa tavallisesti käytä mut hätä ei lue lakia -sainpahan pienen pysymään rauhallisena...

Viime yö sit meni super-rauhallisesti, Pinja söi kerran klo 4.30 ja nukkui koko yön vaikka pahempaa pelkäsin kun tuli itse nautittua kermakakkua :oP

Riittäkö palstailijoilla aktiivisuutta viikkopinoihin vai pitäiskö siirtyä kuukausipinoihin? Tuolla odotuspuolella nuo viikkopinot on toiminu hyvin mut miten käy nyt kun vauvat "työllistämässä"? Vois olla että katellaan muutama viikko?

Vaippa-keskusteluun sen verran et tosiaan vaippamerkkejä on vaikee suositella toiselle. Istuvuus riippuu täysin vauvan rakenteesta ja omista mieltymyksistä. Meillä tällä kertaa käytössä pamperssit -tykkään koska ovat halvempia kuin liberot ja ennenkaikkea OHUEMPIA, ei sellasia tönkköjä. Lidlin vaippoja ei oo meillä kenenkään peffa kestäny :o( ja liberoita oon käyttäny kahella viimesimmällä koska niiden peffat ei kestäny pampersseja.

Ja sit kohti uusia haasteita (=kai sitä pitäis ens viikonlopuks taas voileipäkakkua vääntää, on nimppareita ja omat synttärit..voi dämmm...)

Ai niin, tekiskö joku "pohjustuksen" sille esittelypinolle? Eli luettelo mitä esittelyyn haluttiin...asuinpaikka, perhekoko ja -muoto yms...

Reipasta alkanutta viikkoa toivottelee ylipirteä tonttis

(huomenna taas miehellä "tuomiopäivä", oli viipalekuvaukset perjantaina ja lääkäri antaa lausuntonsa sairauden tilanteesta. Mua pelottaa.)

Kommentit (66)

41/66 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti tuntuu olevan tekemistä, kun päivät hukkuu johonkin enkä saa mitään aikaseks:) Nyt esikoinen lähti kummitätinsä kanssa muumimailmaan joten mulla on tiedossa rauhallisempi päivä ellei tuo vauveli päätä sit pitää elämää talossa yllä:) Nyt ainakin tosin nukkuu...

Mun pitäis saada aikaseks soittaa kirkkoherranvirastoon ristiäisistä. Ajateltiin pitää ne 8.8. jos vaan saadaan pappi. Aluks oli suunnitelmissa se yhtä aikasempi viikonloppu, mutta sillon onkin tiedossa surullisemmat juhlat kun haudataan mun rakas mummu:(

Ristiäisjärjestelyistä yritän olla ottamatta stressiä. Mun äiti on sillon lomalla ja auttaa varmaan siivoiluissa ja tarjoilujen osalta mun täytyy tehdä vaan kakku.

Vaipoista on ollu puhetta. Meillä on ollu käytössä Liberot kun sukulaistädit on tuonu niitä pakettikaupalla tullessaan. Mun ei siis oo tarvinnu ostaa vielä yhtään pakettia. Mut meillä on hyvin toiminu noi Liberot (se 2-4kg ja 3-6kg). Joskus yöllä on tullut sivusta läpi, mutta silloinkin on tainnut olla syy vaipan laittajassa.

Kestoja meillä on muutama (plus äitiyspakkauksesta tulleet). Käytettynä oon ostanu ja yhden tehny. Oon sellaista yhden vaipan päivävauhtia niitä käyttäny ilman mitään stressiä:) Mutta enimmäkseen käytössä siis kertisvaipat.

Anneh: meillä tuli nuo paperit viikossa.

Miehen osallistumisesta oli myös puhetta... Meillä mies oli taas ekat viikot tosi ihana. Hoiti esikoisen ja teki kauheesti kotitöitä. NYt onkin sit vähän laiskistunu. Töistä tullessa yrittää aina häipyä pihahommiin vaikka mä tarvisin lasten kanssa apua ja tukea ja seuraa. tosin juteltiin tästä yks ilta ja nyt taas asiat paremmin:)

Nyt täytyy soittaa sinne kirkkoherranvirastoon...

Hippiainen ja vaaveli päivää vajaa 4vk

Vierailija
42/66 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään neuvola ja lääkäri. Poitsu kasvaa hurjaa vauhtia. Nyt tärähti jo vaakaan 4825g ja pituutta oli 56,5cm. On jo jotenkin niin ison pojan oloinen, katselee tarkasti, hymyilee takaisin ja jo hieman on aloitellut "juttelemaankin". Vitsi aika menee nopeasti!

Anneh: Me käytiin isyydentunnistuksessa vajaa kaksi viikkoa ennen ristiäisiä täällä helsingissä ja paperit ehti tulla ennen juhlia. Pappi kyllä sanoi ettei haittaa vakkei paperit tulis ennen ristiäisiä kun tunnistuksessa vaan on käyty ennen.

Nyt pitää antaa kone miehelle..

Aurinkoista päivää!

Terkuin,

Helmi ja Lenni 5vkoa + 1pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/66 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään siis eka neuvola...meidän pikkuinen se sitten kasvaa huuuurjaa vauhtia. Ikää poitsulla on huomenna 3viikkoa ja nyt painoa 4140g ja pituutta 54cm.(minkäköhänlainen jättiläinen tosta tulee?!?:) Eli mulla maito riittää erinomaisesti ja poika kasvaa kovasti. Terkkari oli tyytyväinen:) Muutenkin oli kaikki kunnossa ja seuraavan kerran mennäänkin neuvolaan sit vasta kolmen viikon päästä ja silloin tavataan lääkäri!

Me saatiin isyydentunnustus aika pikavauhdilla..eilen soitin ja tänä aamuna käytiin paperit allekirjottamassa...jee, nyt se on tehty ja voi alkaa hyvin mielin suunitteleen ja järkkäileen ristiäisiä=))

Mut nyt syötteleen poikaa ja sitten tulee kaveri kyläilemään ja katsomaan poikaa ensimmäistä kertaa:))

Hyviä vointeja kaikille!!:)

Halein, Anneh ja prinssi 20pv

Vierailija
44/66 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vaikea ehtiä koskaan tietokoneelle, saati sitten tänne kirjoittelemaan. No, nyt vauva nukkuu ja mieskin raaski luopua koneesta, joten ehdin ainakin vähän. (Kitinää kuuluu jo, joten ilmeisesti kohta mennään...)

Mulla ennätysyöunet takana, nukuin kolmessa pätkässä lähes 7h, aivan uskomatonta! Tähän asti on jäänyt 4-5 tuntiin. Nyt elättelen toiveita, että tästä tulisi ihan tapa. PÄivisin meillä nukutaan kyllä myös jonkinlaisia unia, mutta silloin on vaikea itse nukkua, kun pitää kaikki muutkin hommat tehdä niinä aikoina.

Meillä itkeskellään kyllä välillä sellaisia määriä, että en tiedä olisiko koliikkia vai ei. Mutta onneksi itkun jälkeen sitten aina nukutaankin. Nyt olen tajunnut, että en enää anna koko aikaa rintaa vaikka vähän hamuilisikin ja kitisisi. Alussa tuputin maitoa koko ajan, ja puklailu ja kitinä on/oli sen mukaista. Painoa oli nyt tullut 1kg / 2 viikkoa, joten ruokaa on kyllä saatu.

Mami190609 kyseli minkälaisia ristiäisiä järjestellään. Meille tulossa n. 20 vierasta. Itse en ajatellut tehdä juuri mitään - tilaan ruuat ja täytekakut pitopalvelusta ja äitini lupasi leipoa pullaa ja pikkuleipiä yms. Pidetään kaste kotona kun kirkko oli jo täyteen buukattu.

nyt pitää mennä...

wilma + poika 4vkoa

Vierailija
45/66 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen nukkuu, tänään mentiin pari tuntia rytmissä eteenpäin kun ei ukko nukahtanut vielä seitsemältä, vaan vasta yhdeksältä nukkumaan yöunia. Huomasin sitten vaippaa vaihtaessa, että peräaukolla oli jotain ihottumaa ja puners aika paljon, laitoin sitten bepanthenia siihen, niin nukahti seuraavan syötön jälkeen. :) Taitaa olla kakka sellaista chiliä pikkuisella, että polttaa. Pitänee kysyä neuvolasta, että mistähän tuo johtuu ja mitä sille vois tehdä. :o

Meille ristiäisiin laitetaan tarjolle perusjuttuja varmaan, leipäkakkua, täytekakkua, pullaa, kahvia ja jotain salaattia. Kattoo sit jos jotain erikoista keksis vielä lisäks.. :P

Meillä tuo Cuplaton on auttanut huomattavasti. Annan sitä aamulla, päivällä ja illalla, joskus myös yösyötöllä jos jaksan. Silloin kun en sitä anna ja syötän, niin kitinä on melko kova.

Poitsu ei vieläkään nuku päivällä, enintään vartin pätkiä kahdet koko päivän aikana. Ja siis herätään siinä kahdeksan pintaan, ja illalla seitsemältä nukutaan. Eli 11h siinä tulee tuota valvomista.. :D Eikä vaunuilu auta asiaan. Tai autoilu, paitsi hetkellisesti. Kumma tyyppi kyllä.. :P

Siinäpä kuulumiset tältä viikolta. Hyviä vointeja kaikille äideille ja vaaveille! :)

-Meevi ja Juniori 5vko 3pv-

Vierailija
46/66 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..noista vaipoista.

Ostin ny Liberon vaippoja, niistä varmaan tulee jotain vaippaihottumaa meidän miekkoselle. Pitänee ostaa pamperseja sitten..

Paljon teillä kuluu vaippoja päivässä?? Musta tuntuu, että meillä menee niitä ihan liikaa. Tiistaina ostin 48kpl paketin ja tänään torstaina niitä on jäljellä enää jotain 15kpl. Aina on vaippa ihan täynnä kun sen vaihdan. Muutenkin musta tuntuu, että tuo pikkumies pissaa ihan sikana! Kai se on normaalia? :D Oon vaan kuullu, että voi mennä jopa 10 vaippaa päivässä. No hui, meillä menee vielä enemmän.. :D Hahah.

Kiitti vaan ja sori tyhmät kysymykset.. :D

-Meevi ja Juniori 5vko 3pv-

Vierailija
47/66 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tultiin vauvan kanssa mökille ke ja että on ihanaa päästä ovesta suoraan pihalle! Kyllä tämä moninkertaisesti kerrostaloelämän voittaa. Ei tarvi yölläkään miettiä herääkö naapurit...

Vedenkeitin on ollut ihan must täällä missä ei juoksevaa vettä tule! Yllättävän hyvin sujunu ilman suurempia mukavuuksia:)Tietokonekin näyttää mokkulan kanssa toimivan täällä, joskin hyvin hitaasti...

Poika vaan alko jostain syystä kakkaan aina "niskapaskat" joten pyykkiä on jo melkoinen kuorma. En tiedä mistä johtuu, kasvanutko jo niin ettei vaippakoko enää riitä?!?!

Huomenna nimijuhlat täällä, pikkuhiljaa pitäis alkaa valmistelemaan ja kaivelemaan astioita kaapista kun kaikki tuntuu etenevän niin hitaasti ton pojan kanssa;)Illalla hakemaan lähitilalta mansikat ja aamulla loput tarjottavat valmiiksi.Eiköhän kaiken ehdi kun mies auttaa!

Poika alkanut kärsiä melkoisista ilmavaivoista, muuten nukkuis varmaan tosi pitkiäkin jaksoja mutta herää aina vähän väliä paukuttelemaan ja vääntelehtimään. Pitäis varmaan apteekkiin hakemaan jotain helpotusta...cuplaton ilmeisesti auttaa monella?!

Aurinkoa ja jaksamista kaikille kesävauvojen kanssa eleleville! emppuli ja poika lähes 4vk

Vierailija
48/66 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emppuli: Meillä ainakin nuo cuplatonit tehoaa.

Ilmavaivoista muuten..meillä on hirmuisesti helpottanut kitinää ja ilmavaivoja kun olen pumpannut ana ennen syöttöä hieman maitoa pois..pahimmat paineet lähtee kun mulla tuota maitoa tulee niin pirusti. Samoin olen aina kotona ollessani syöttänyt makuulta, joka kuulema myöskin vähentää tuota maidon syöksyämällä tuloa ja nyt on iltakitinät ja piereskelyt huomattavasti vähentyneet! Suosittelen siis kaikkia joilla maitoa tulee runsaasti kokeilemaan näitä kikkoja. Lisäksi cuplatonia olen antanut aina kun kotona syötän..paitsi joskus öisin olen jättänyt antamatta jos olen ehtinyt pumppamaan pahimmat paineet ulos. Useimmat kerrat olen vain käsin puristellut ennen syöttöä johonkin lasiin maitoa ja siinä kyllä huomaa että maito tulee sellaisella suihkulla ettei ihme jos poitsu meinaa tukehtua välillä ja saa melkoisesti kuplia masuun. Nyt heräillään päiväunilta, joten pitää mennä.

Helmi

Vierailija
49/66 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tr02:lle päiväunivinkeistä! meillä on tosin nyt ollu muuton kans niin kaoottista, etten ole vielä ehtinyt tuota testaamaan, mutta pitää kokeilla joskus.

vaippakeskusteluun: me ollaan uskallettu vihdoin siirtyä päiväkäytössä lähes kokonaan kestoihin. enää niiden virittäminen ei tunnu lainkaan vaikealta ja melko hyvin ne ovat pitäneetkin. kakkaamistahti on pelkkään rintamaitoon siirtymisen jälkeen huomattavasti rauhoittunut, joten vaippoja ei tarvitse pestä ihan koko ajan. ekoina viikkoina vaippoja meni todella se 10-15 per päivä, joten kertikset tuntui silloin hyvältä ratkaisulta. ja kakat oli myös meillä joka vaipassa, kuka sitä ihmettelikään...

ristiäisiin on myös meillä tulossa noin 20 henkee ja mummot on luvannu hoitaa leipomisen. mukana ei ole kuin aivan lähimmät sukulaiset, ja ei esim. kavereita. miten toi kaveripuoli teillä muilla? meillä kun kummitkin on sisaruksia...

meidän tytteli on ruvennut hymyilemään tosi paljon ja se saa äidin oikein onnelliseksi:) myös oma ääni on alkanut löytyä, ekoja jokelteluja on jo kuunneltu. harmi vaan et näitä taitoja ei tullu esiteltyä neuvolassa, jossa huudettiin pää punaisena koko käynnin ajan. ehkäpä siksi tällä kertaa korttiin ei kirjattu mitään "ihanaa tyttöä" vaan ihan vaan et tomera vauva;) mutta paino oli noussut 4900g:aan ja muutkin kehitysvaiheet oli hienosti saavutettu.

jeps. lähdetään tästä ulos, vielä kun aurinko paistaa.

Anumaamuna ja Pieni tasan 2kk

Vierailija
50/66 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beibi nukkuu jo yöuniaan, joten kerkeen täs taas kirjotella jotain mitä unohdin.. :) Tuo nukkui kyllä päivälläkin ekaa kertaa päikkäreitä, jopa 5h (yksi syöttö välissä...) joten toivottavasti ei mennyt yö ja päivä nyt sekaisin meidän poitsulla.. :o

Meille neuvolahoitsu kirjoitti ekalla kerralla, että "suloinen, kaunis, komea poika, melko pitkä punertava tukkakin on.." :D Kolmannella kerralla kirjoitti, "tyytyväinen, tarkkaavainen poika olet. Päivisin paljon hereillä. Yöt nukut hyvin. Kasvat hienosti rintamaidolla.." Kun joku noista kyseli. Taitaa siis kirjoittaa nuo kaikille kohteliaisuuksia.. :D Tai sitten nää meidän kesäkeijut vaan on niin pirun komeita! ;)

Meille tulee ristiäisiin lähisuku, eli sellaset 10 henkeä varmaan. Kotona kun pidetään nuo, niin ei tänne mahtuiskaan isoa poppoota.

Tänään ostin Pampersin kakkoskoon vaippoja, testasin jo yhden ja hyvin ne ainakin toimii. Nuo ykköskoon vaipat oli niin pieniä, että en niitä raaskinut enää ostaa. Myös Liberon kakkoskoon vaipat toimii hyvin. Pirkka vaippoja en vielä uskaltanut ostaa.. :D

Oli ihana päästä tänään ulos miehen ja vauvan kanssa. Käytiin torilla kahvilla ja ostelemassa tuoreita vihanneksia, tottakai myös mansikoita ja herneitä, nam! :)

Meidänkin poitsu on alkanut hymyilemään jo melkoisen paljon! Se on kyllä maailman ihaninta, kun hymyilee pikkumiehelle, ja se hymyilee takaisin. :) Monesti myös yöllä kun vaippaa vaihtaa, vilahtaa pikkuhymy. Kyllä se vaan auttaa jaksamaan noita heräilyjäkin!

Hyviä viikonloppuja kaikille! Lähdenkin tästä nyt laittamaan saunaa kuumaksi..

-Meevi ja Juniori 5vko 4pv-

Vierailija
51/66 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi: kiitos vinkeistä! Mukavaa saada vertaistukiapua:)

Olen itsekin huomannut että jos jaksaa ja ehtii lypsää niin pojan paukut vähän rauhottuu. Maitoa tulee mulla kans niin runsaasti että usein suihkuun mennessä olen kuin kävelevä suihkulähde...;) Ei onneksi siis huolta maidon riittämättömyydestä.

Meillä vaan poika välillä yöllä alkaa makuulla imetettäessä "hillua" tissillä eikä meinaa lopettaa ollenkaan. Pitää rintaa jonkinlaisena unileluna. Olen sitten saanut pojan nukahtamaan paremmin jos syötän istualtaan ja laitan sit uinahtaneen pojan takas sänkyyn. Paukuttelu kyllä sillä tavalla jatkuu...

Kiitos vielä kaikille kirjoittaville, tää on kyllä ehdoton mielenterveyden ylläpitäjä tämä palsta!

Mukavaa lauantaita! emppuli ja poika 25vrk

Vierailija
52/66 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi ja Emppuli, kiitos imetysvinkeistä. Meillä siis ihan sama vaiva. Välillä tuntuu että poika tukehtuu siihen maitoon kun ei ehdi niellä kunnolla. Ja sitten vartti syömisen jälkeen alkaa kauhea kiemurtelu ja kitinä joka ei lakkaa ennen kuin tunnin hytkyttelyn ja kantelun jälkeen. Täytyypä siis koittaa lypsää rintoja tyhjemmiksi. Ja ehkä tuota cuplatoniakin siis kannattaisi koittaa jossain vaiheessa.

Meeville kommentti vaipoista.. Meillä kanssa pissaa tulee runsaat määrät, melkein aina on pissa vaipassa ja lisäksi pissitään hoitopöydällekin. Eli luulisin että on ihan normaalia. Vaippojen määrää en ole laskenut, mutta luulisin että meillä se on noin 10 / vrk. Mutta sehän riippuu myös vanhempien laiskuudestakin - mä kun en aina jaksa yöllä lähteä vaihtamaan vaan annan olla jopa kakkavaipoissa jos vaan nukkuu. (kuulostaapa julmalta, mutta pelottaa aina että vauva ei enää vaipanvaihdon jälkeen nukahda).

Täällä nukutaan parhaillaan päiväunia. Omassa sängyssä, kuten aina. Vaunut eivät jostain syystä kelpaa meidän herralle lainkaan. KÄvin aamupäivällä vaunukävelyllä ja taas huudettiin melkein koko matka. En käsitä miksei se pidä vaunuajelusta yhtään...

wilma & poika 4vkoa+ 3pv

Vierailija
53/66 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä päätin etten enää ikinä kehu kun meidän poika osaa nukkua niin hienosti ja se osaa kaikkea..nimittäin aina kun aukaisen suuni niin seuraava päivä on ihan pilalla. Eilen satuin miehelle sanomaan että on noi meidän pojat niin hyiä nukkumaan. Niin kiltisti tuo Eliakin jää sänkyyn ja nukahtaa itsekseen. No tänään ei poika sit nukkunutkaan. Äsken vasta sain poijan unille lähes puolen tunnin huudon jälkeen. Siis tämän aikana kävin laittamassa tuttia suuhun jne.

WilmaL meilläkään ei poika nuku vaunuissa. Varsinkaan silloin kun ne liikkuu. Kauppaankin olen suosiolla ottanut rintarepun niin siinä kyllä uni maistuu. Olenkin päättänyt että silloinkun poika on virkeimmillään eli pitkien päikkäreiden jälkeen niin sitten meillä vaunutellaan.

Ei ole totta nyt se poika on hereillä...no olihan nääkymmenen minuutin unet

heips

Vierailija
54/66 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä etelän auringosta.

Me reissattiin siis tääe Ranskaan viikko sitten, ensin vuorokausi laivalla ja sitten kolme päivää Saksan, Sveitsin ja Ranskan läpi. Otettiin lomana koko matka. Lisäksi meidän moottoripyörä saatiin samalla vihdoin tänne, kun kaveri ajoi samaa matkaa sillä. Jaakon osalta matka meni enemmän kuin hienosti. Hän nukkui autossa tai sitten katseli ympärilleen. Hotelleissa meillä oli mukana äitiyspakkauslaatikko, jossa kulki kaikki tarvittavat tavarat, sillä näin hänellä oli turvallista ja tuttua, nukkui nimittäin Suomessa ko laatikossa.

Moottoripyörän tuonut kaveri lähti tänä aamuna ja mies on töissä viidettä iltaa, joten kahden pojan kanssa ollaan. Tää onkin ensimmäinen kerta kun ollaan kahdestaan, sillä mieskin meni töihin vasta sillon viisi päivää sitten.. Hienosti on toistaiseksi mennyt, tosin iltakitinät on vielä edessä..

Hirmu helppoa meillä on ollut ylipäänsä. Nyt täällä kotona ollessa Jaakko on nukkunut 23-05 yhtäsoittoa ja siitä jatkanut vielä ysiin. Päivisin nukkuu jos liikutaan. Täällä on niin kamalan kuuma, että se varmasti tekee tehtävänsä, kitisyttää vaan kovin. Ollaan oltu kaks kertaa rannalla. Ostin sellasen uv-teltan, jossa poika on sitten katsellut maailmaa ilkosillaan ja viihtynyt hyvin. Ollaan menty vasta illalla, jollon ei oo enää sairaan kuuma. Nyt kuitenkin on pidettävä taukoa, sillä yksin en sinne viitsi lähteä, uimaan kun ei pääse sillon ollenkaan.

Rintarepussa Jaakko on matkustanut kuukauden ikäisestä, liinaa ei saatu sopimaan itsellemme. Ja napatynkä irtosi tasan viikon ikäisenä.

Vaipoista: Meillä on ollut kestot käytössä aina tuohon kotiin paluuseen saakka. Harsoilla on menty ja imse vimsen valkoisilla kuorilla. Ne on toiminut, vaikka Jaakko pissasi tosi paljon ja kakkaa edelleenkin sairaasti! Matkalle siis kertiksillä, samoin Suomessa muutama mökkireissu. Käytettiin niitä sairaalasta saatuja, liberojako ne oli? Mutta kun ostin, ostin mother carea, jotka on toiminut hyvin. Samoin kokeilin Pirkkaa (niissä on mun kavereiden muksut kuvassa, ja oon kauan jo odottanut että saan niitä ostaa ja saan kuvat talteen :) toimivat hyvin. Ovat muuten varmaan samat kun muumit, sillä valmistaja on suomalainen delipap molemmilla. Nyt sitten reissun jälkeen ollaan täällä käytetty öisin ja esim rannalla ja kaupungilla kertiksiä ja muuten kestoja. Sitten kun harsot jäävät pieniksi, sitten taas mietitään mitä sitten. Täällä ei oikeen kestovaippoja missään ole, joten kaikki olis tilattava jostain, joten katellaan miten minä jaksan..

Mulla saattoi olla jotain muutakin asiaa, mutta unohdin. Tästedes kirjottelen paljon useammin, sillä nyt on arki koittanut ja todella olen jäänyt yksin pojan kanssa (siis mies kun on töissä). Onneksi miehellä on vuorotyö, joten ollaan myös päivisin yhdessä ja vapaita on joskus enemmän kuin kaksi peräkkäin.

Kitinästä päätellen poika on hereillä..

Voikaahan hyvin sekä äidit että vauvelit!

maitoparta ja Jaakko 2kk 5pvää

Vierailija
55/66 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh mikä sähläys täällä...kirjotin jo pitkän sepustuksen mutta netti kaatu just ku lähetin. Yritänpä siis uudestaan kun poika vielä toivottavasti hetken nukkuu.

Poika sai vkonloppuna nimekseen Lenni Einari.

Täällä taitaa olla jo ennestäänkin yksi Lenni palstoilla:)

Juhlat meni mukavasti vesisateessakin. Vieraat viihtyi ja tarjoilukin onnistui ihan ok. Kirjoitettiin lapuille pojan nimen kirjaimet ja vieraat sai yrittää rakennella niistä oikeaa nimeä, osoittautui yllättävän vaikeaksi! Hyvät naurut kyllä saatiin moneen otteeseen;)

Mies lähti heti sitten työmatkalle ja minä pojan kanssa kaksistaan. Hyvin on mennyt joskin ilta oli yhtä tuskaa kun poika vaan kitisi ja mua olis jo ankarasti väsyttänyt... Ei sitten auttanut kuin kannella Lenniä ympäri kämppää. Huomaa kyllä että kaksin on niin paljon helmpompaa kun voi jakaa vastuuta ja kanteluvuoroja! Onneksi poika nukkui sitten paremmin yönsä kuin aikoihin!!

Musta vaan tuntuu että meillä ei todellakaan nukuta sitä 16h/vrk. Poika saatta välillä sinnitellä valveilla 6-7tuntiakin ja on lopulta niin väsynyt ettei uni senkään takia varmaan tule helpolla. Yöt menee yleensä nukkuen n.24-07 ja sitten aamupäivällä ottaa parin tunnin unet. Iltapäivällä nukahtelee tuokioiksi ja illat sitten menee kitistessä... Onko muilla samanmoisia vauvoja jotka valvovat paljon?

Aurinkoista viikkoa äideille ja vauvoille!

emppuli ja Lenni 1kk

Vierailija
56/66 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti kirjoittelen, mies on juuri vauvan kanssa leikkimässä nalle-puh puuhamatolla. ;)

Meillä on nyt ollut pari päivää ja yötä järkyttävän pahoja ilmavaivoja Lilialla. Olen siis nyt vähän zombie, kun nukkumisesta ei ole tullut pariin yöhön mitään. Kamalinta on se, ettei pysty auttamaan toista, kun sattuu!? Toinen itkee ja raapii ja lyö naamaani, jotta auttaisin häntä, joten sydäntä oikein raastaa nuo neidin kivut. En tiedä mitä oikein tekisin. Cublatonia en viitsisi enää yrittää, kun mielestäni se ei pahemmin auttanut, samoin Rela-tipoistakaan ei mielestäni ollut apua. Joka kerta röyhtäytämme Lilian ja pidämme vielä senkin jälkeen häntä vähän aikaa pystyasennossa, jotta varmasti kaikki ilmat olisi tullut pois syötön jälkeen, mutta silti jää aina joku ilma vatsaan kiertämään. Onneksi on torstaina lääkärineuvola, pitää ottaa nämä ilmavaivat siellä lääkärin kanssa puheeksi.

Positiivistakin asiaa on: neitimme on viimeiset 3 viikkoa jutellut kovasti meidän kanssa. Nyt jokeltelu sujuu jo ihan jatkuvasti, ja on aivan ihanaa kuultavaa!! Tänäänkin on saanut taas koko päivän jutella neidin kanssa, hän hermostuu heti jos ei keskity hänen kanssaan juttelemaan, joten kahvinjuonnistakaan ei tänään ole oikein tullut mitään. ;) Hellyyttävää! Meillä on kyllä oikea lellivauva tulossa tästä meidän neidistä!

Lilia nukkuu nyt joka yö meidän kanssa samassa sängyssä, minun vieressäni. En jaksanut enää yrittää opettaa häntä omaan sänkyynsä, vaan nyt olen toistaiseksi luovuttanut. Yöt menee edes jotenkin, kun ei tarvitse yrittää vielä taistella mahavaivojen lisäksi omaan sänkyynsä nukuttamisen kanssa. Myöhemmin sitten ehtii...

Tällaistä tällä kertaa, palaillaan taas!

Fanny81 ja Lilia ensi yönä 9vkoa

Vierailija
57/66 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä Elia ollut jo nukkumassa ysistä asti joten tässä kerkiää vielä koneelle.

Meillä ollut vähän ikävä juttu kun tässä on pari viikkoa putsattu pojan varvasta kun on tulehtunut. No tänään oli pakko mennä lääkäriin kun ei parantunut. No ensimmäinen antibiootti kuurihan sitten saatiin. Ei kiva juttu ollenkaan mutta pakko hoitaa. Siitähän voi kehkeytyä vaikka verenmyrkytys nyt kun on ielä mätäkuu aika.

Todennäköisesti siis kynsi kasvaa sisää eli tuskin pelkällä antibiootilla selvitään.

Fanny81 on kyllä tosi ikävää että teidän vauvalla on noin pahoja vaivoja. Imetätkö itse vielä? Ajattelin vain että syötkö itse sitten jotain sellaista joka aiheuttaa ilmoja vatsaan. Minäkin huomasin että Elialla ilmavaivat väheni kun jätin suklaan ja omenamehun vähemmälle. Googletin kerran ruoka-aineet jotka aiheuttaa vaivoja vauvalle niin sieltä tuli aikamoinen lista ruuista jotka aiheuttaa äidinmaidon kautta ilmavaivoja vauvalle.

Olin tänään mustikkametsällä ja sain onneksi vähän kerättyä marjoja. Äitini hoiti Eliaa sen aikaa. Oli kyllä mukava päästä vähän "hengittämään" itsekseen raitista ilmaa.

No nyt täytyy mennä nukkumaan.

Hyvää yötä ja huomenta niille jotka näkevät viestin huomenna.

t.tr02

Vierailija
58/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanny81: Oletko kokeillut jättää sipulia ja valkosipulia pois omasta ruokavaliostasi? Meillä typyllä on vatsavaivoja jos olen sattunut syömään sipulia. Parin illan kitinät meillä kärsittiin sen takia. :( Harmittaa mutta minkäs teet, eihän noita voi etukäteen tietää vaan valitettavasti joutuu kantapään kautta oppimaan.

Meillä myös oli ristiäiset viikonloppuna ja tosi kivasti meni. :) Vieraita oli 15, kutsuttiin hieman enemmän mutta kaikki eivät päässeet paikalle. Mekään emme kavereita kutsuneet, 2 ystävää pyydettiin kummeiksi mutta toinen heistä ei päässyt. Muuten paikalla oli vain molempien vanhemmat, sisaruksia, ja mieheni isovanhemmat.

Hirmu kivat, pienet ristiäiset. :) Tunnelma oli tosi mukava.

Ensi viikonloppuna olisi pieni reissu tiedossa. Päiväseltään pitäisi käydä reissussa vauvan kanssa ja etukäteen jo jännitän miten automatka menee. Matkaa tulee suuntaansa n. 200 km. Reissuun mukaani lähtee anoppi auttamaan vauvan hoidossa. (mies on töissä) Vinkkejä otetetaan ilolla vastaan!

Vierailija
59/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältäkin.

Tänään oli neuvola (2 kk) ja jätkän uudet mitat ovat 5885 g, 59,5 cm ja pipo 40,5 cm. Hienosti poika kasvaa rintamaidolla. Kainalossa nukkuu yöt (päivällä nukkuu omassa sängyssä/vaunuissa, mutta yöt vain kainalossa) ja itse en ole ihan varma, montako kertaa yössä poika syö ;), eli melkoisessa "sumussa" menee nuo yösyötöt, mutta aamulla herää melko virkeä äiti...

Ristiäisiä meillä vietetään ensi lauantaina. Pappi kävi sunnuntaina juttelemassa ristiäisistä ja mukavan oloinen oli tuo pappi. Vieraita on tulossa 27.

Oletteko ajatelleet ottaa/ottaneet vauvoille rota-rokoitteen? Itse vielä harkitsen sen ottamista. Esikoiselle ei otettu, eikä silti sairastunut, mutta nyt en tiedä... 3 kk neuvolassa se eka rokote olisi otettava viimeistään jos sen aikoo hankkia.

Nyt pitää lähteä tekemään iltapalaa...

Fay

Vierailija
60/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Ja terveiset uudesta kodista. Ah, kun on ihanaa kun asuintila tuplaantui, säilytystila triplaantui ja pihan määrä kasvoi nollasta sataan:) Ja vauvakin sai oman huoneen:))

Meidänkin tytöllä on jostain syystä ollu muutamat viime päivät ja yöt ihan kamalia ilmavaivoja. Samoin raapii ja potkii ja itkee aivan tosi lohduttomasti. Ja tosi hirveetä kun ei pysty oikein mitenkään auttamaan:( Toivottavasti tää on joku kehitysvaihe joka menee ohi...

niistä vältettävistä ruoista: Noissa imetysohjeissahan kehotetaan välttämään kaikkea mikä aiheuttaa itsellekin vatsavaivoja, eli mahdollisesti omena, kaali, viinirypäleet, tuore ruisleipä jne. Mikä kullakin...

Mä olen kyllä kans vähän sellainen multiallergikko, et vaivaa aiheuttaa vaikka sun mikä, et toivottavasti ei ole perinnöllistä:/ Itse olen kyllä kuulemma ollut huono rintamaidon syöjä, mistä voi johtua monet allergiat... Toivottavasti se on syy, koska meidän vauva syö rintamaitoa tosi mielellään:)

Rotaviruksesta: Me ainakin otettiin se, koska sehän on tulossa rokotusohjelmaan syyskuussa, joten kyllä se varmasti ihan tarpeellinen tai ainakin hyvä on. Näin mä olen ainakin pienessä päässäni päätellyt.

Nyt toi vauveli kattoo niin söpösti tuolta sitteristään että pakko lähteä halimaan! Että minä rakastan tuota otusta kun se nauraa tuolleen:)))))

Mukavaa viikkoa,

AnumaamunA ja Pieni reiskat 2kk