Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Kesäkuiset pinoon***

13.07.2009 |

Huomenta!

Vauva sai eilen nimen Pinja Marjut Lydia. Tyttö käyttäytyi yllättävän "nätisti", ei ole erityisemmin vieraista syleistä välittänyt mutta tyytyi tarkkailemaan tilannetta kummitädin sylistä. Tunnustan hieman "doupanneeni" siinä vieressä, sillä kun levottomuuden merkkej alkoi ilmaantua niin tyrkkäsin sokerivedessä kastetun tutin pieneen suuhun ;o) typsy ei nimittäin tutista muutoin välitä mutta jäi maistelemaan sokruvettä ja unohti kiemurtelunsa. En toki moista kikkaa tavallisesti käytä mut hätä ei lue lakia -sainpahan pienen pysymään rauhallisena...

Viime yö sit meni super-rauhallisesti, Pinja söi kerran klo 4.30 ja nukkui koko yön vaikka pahempaa pelkäsin kun tuli itse nautittua kermakakkua :oP

Riittäkö palstailijoilla aktiivisuutta viikkopinoihin vai pitäiskö siirtyä kuukausipinoihin? Tuolla odotuspuolella nuo viikkopinot on toiminu hyvin mut miten käy nyt kun vauvat "työllistämässä"? Vois olla että katellaan muutama viikko?

Vaippa-keskusteluun sen verran et tosiaan vaippamerkkejä on vaikee suositella toiselle. Istuvuus riippuu täysin vauvan rakenteesta ja omista mieltymyksistä. Meillä tällä kertaa käytössä pamperssit -tykkään koska ovat halvempia kuin liberot ja ennenkaikkea OHUEMPIA, ei sellasia tönkköjä. Lidlin vaippoja ei oo meillä kenenkään peffa kestäny :o( ja liberoita oon käyttäny kahella viimesimmällä koska niiden peffat ei kestäny pampersseja.

Ja sit kohti uusia haasteita (=kai sitä pitäis ens viikonlopuks taas voileipäkakkua vääntää, on nimppareita ja omat synttärit..voi dämmm...)

Ai niin, tekiskö joku "pohjustuksen" sille esittelypinolle? Eli luettelo mitä esittelyyn haluttiin...asuinpaikka, perhekoko ja -muoto yms...

Reipasta alkanutta viikkoa toivottelee ylipirteä tonttis

(huomenna taas miehellä "tuomiopäivä", oli viipalekuvaukset perjantaina ja lääkäri antaa lausuntonsa sairauden tilanteesta. Mua pelottaa.)

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kiireinen viikko kun oli kaveri perheineen yökylässä alkuviikon. Eilen olimme porukalla Muumimaailmassa ja oli kyllä ihan loistava reissu! Pikkumies jaksoi tosi hyvin automatkat ja kiertelyn Naantalissa. Tuntui että viihtyi siellä paremmin kuin kotona :) Mutta koska suurimman osan päivästä hän nukkui niin alkuyöstä uni ei sitten maistunut.

Itkut on meillä nyt vähentynyt ja neuvolan täti arveli sen johtuvan siitä että alkuun vauvalla oli keltaisuutta minkä johdosta hän ei jaksanut imeä tarpeeksi tullakseen täyteen ja sen vuoksi sitten itkeskeli. Nyt oli painoakin tullut 940g kahdessa viikossa ja pituutta 3cm! Eli hyvin ruoka riittää, tosin tänään jouduin antamaan lisää pullosta kun oli koko päivän tyhjentänyt molemmat baarit ja silti tuli nyt illalla itku syönnin päätteeksi. Lisäruuan jälkeen onkin sitten ollut tyytyväinen kaveri. Varmaan on tänään paikkaillut eilistä. Ja myös minulla on ollut jatkuvasti nälkä :)

Vaipoista: Itse pidän eniten pamperseista. ne kun on ohuita ja joustavia, mukautuvat kropan mutkiin parhaiten eikä vaipasta tule tönkkö heti yhden pisun jälkeen. Esikoisella käytössä on muumin housuvaipat ja on olleet hyviä. Käyttäjä itse haluaa fanaattisena muumifanina käyttää vain niitä =)

Kastajaiset: Meillä on kastajaiset vasta syyskuussa kun pidämme ne pohjoisessa missä suurin osa suvusta asuu ja mies ei ehdi lähteä sinne asti ennen syyskuuta. Matka on myös sen verran pitkä että ihan hyvä vauvankin hiukan kasvaa ennen kuin sille reissulle lähdetään...

Nimi on vielä hiukan hakusessa, mutta vaihtoehdot on jo tiedossa.

-rainy ja poikanen 3vk-

Vierailija
22/66 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihanan rauhallinen aamu, poika heräs seittemän maissa mutta uinahti vielä uudelleen syötön jälkeen. Ehdin vähän pumpata maitoa pakkaseen ja syödä rauhassa aamupalaa! Eihän tuota maitoa kerralla paljoa saa talteen, mutta pikkuhiljaa... Tiedossa on elokuun alussa vuosittainen vanhojen opiskelukavereiden tapaaminen ja ajattelin jos sitten jättäisi pikkuisen isän hoiviin pakastetun maidon kera illaksi. Tuntuu vaan ettei millään vielä malttaisi olla pienestä edes yhtä iltaa erossa!

Eilen oli neuvola ja hyvin pojan paino nousee pelkällä rintamaidolla, viikossa tullut reilu 200g ja pituuttakin sitten sairaalan 3cm lisää.Syntymäpaino saavutettu!:)

Me päätettiin pitää nimiäiset ens la omalla mökillä,toivottavasti tulee hyvä ilma. Tulossa paikalle ihan vaan lähisukua ja ilman suurempia seremonioita ajateltiin mennä.Tarjotaan jotain pientä suolapalaa ja tuoreista mansikoista tehtyä kakkua!

Suunnitellaan sitten syksylle pojan "ensijuhlia" johon aiotaan kutsua enemmän ystäviä ja järjestää jotain pienimuotoista ohjelmantynkää... Sitten kun tämä alkuvauhti ehkä toivottavasti vähän rauhottuu ja poikakin on jo isompi.

Aurinkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävi neuvolantäti ekan kerran kotona. Oli poika kasvanut ihan hyvin. :) Rintamaito siis riittää. Sairaalasta lähtöpaino oli 3550g ja nyt paino 3850g eli pikkusen reilussa viikossa painoa tullut tuo 300g. :) Syntymäpainokin on ylitetty. Pääkin oli jo vähän kasvanut.

Meillä edelleen on kilttivauva. Huomennahan se vasta sen 2vk.tulee. Katotaan sitte ensviikolla voiko sanoa kiltiksi. Jekovittejä pitäs kohta käyä ostaan,kun muistas.

Meillä lähti napatynkä keskiviikkona eli 11vrk. ikäsenä.

Ristiäisiä ei oo vielä mietitty yhtään. Pitäs sekin ruveta päättämään niin sais yhen huolen pois alta. Nimikin vielä ihan hukassa. Vanhin tyttö 7v sanoi,että se vois olla "EERO EEMELI OTTO". Ihan hyvä nimi sinänsä,mutta entiiä.

Jatkan siivousta,kun vauva nyt nukkuu

T.sasa79 & poitsu 13vrk.

Vierailija
24/66 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ristiäisiä kovasti tehdään. Meinasi se stressikin iskeä kun iso pappa ilmoitti että tuleevat jo lauantaina meille yöksi. Jaiks. Tuli mieleen kuinka heidän kanssa pitää la seurustella ja sunnuntaina passailla ruokaa aamusta ja vielä petien levittämiset lattialle ja juuri ku yrittää pitää paikat kunnosssa siivouksen jälkee. No onneksi saatiin puhuttua ne ympäri että tuleevat su aamuna ja ovat sitten maanantaihin. Paljon mukavampi näin. Ei tarvii enää sit huolta kantaa huushollista.

Onneksi meidän vaaveli on nyt huomannut että äitillä on kiire ristiäisten järjestämisten kanssa. Istuu hiljaa sitterissään ja katselee kun muut menee. lisäksi eilen se oli päikkäreillä sisällä ensin 13-17 ja sit kun mulla oli viel piha hommat kesken syötin sen ja laitoin vaunuihin ajattelin et jos se viel vähän aikaa viihtyis siel lelujen kanssa. no poikahan nukahti kun iskä ajoi nurmikkoa (siis pörinä tuuditti uneen). Siinä meni sit kahdeksaan unten mailla. loistavaa. Ehkä ensi viikko on ihan katastrofi mut se on sit sen ajan murhe.

Nyt täytyy mennä siivoomaan.

t. tr ja poitsu

Vierailija
25/66 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä pikaisesti myös kirjoittelen. Meillä mies on ollut töissä jo monta viikkoa, mutta aina kun pääsee töistä on koko loppuillan vauvan ja mun kanssa. Pelailee XBOXia vasta yöllä kun vauva on nukahtanut, vaikka onkin hänen rakas harrastuksensa. Myöskään golfia ei ole mies raaskinut käydä pelaamassa kuin vasta kerran vauvan syntymän jälkeen, kun siinä menee niin kauan aikaa, kun lähtisi kierrokselle. On mielummin aina valinnut vauvan ja mun kanssa oleilun. Siitä hyvin kiitollinen! :) Olen siis saanut hyvin hengähtää joka päivä, kun olen itse ensin yön ja päivän vauvaa hoidellut. Mies vaihtaa vaipat iltaisin, röyhtäyttää, leikkii vauvan kanssa, pitää sylissä ja nukuttaakin vielä.En silti ole tästä yhtään yllättynyt, en kait muuten olisi hänen kanssaan lasta tehnytkään. :)

Fanny81 + Lilia runsaat 7vkoa

Vierailija
26/66 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu, mulla hetki koneaikaa:) Mukavaa lukea muiden kuulumisia!

Fanny, just eilen puhuin miehelle kans kuinka mukavaa on kun toinen ottaa osaa tasapuolisesti lapsen hoitoon. Meillä on ystäväpiirissä paljon toisenkinlaisia esimerkkejä...

Miehellä on paha ruuhka töiden suhteen ja pitäis tehdä hommia myös kotoa käsin. Silti olen joka ilta saanut itelle vähän "omaa" vapaata aikaa kotihommiin tai pikku nokosiin kun mies vaihtaa vaippoja, seurustelee pojan kanssa ja kantelee iltaisin kitinäaikaan. Homma on toiminut loistavasti, poika rauhottuu huomattavasti paremmin isän käsiin kuin mun maidontuoksuiseen olemukseen... Mä hoidan sit yöt ja syötöt. Ja iskä jaksaa näin aamulla taas hyvin töihin.

Katotaan, tällä tavalla on ollu helppo mennä kun poika nukkuu hyvin eikä turhia valita. Mutta ehtiihän tässä vielä rytmi moneen otteeseen vaihtua. Olenpa kuitenkin iloinen tästä vaiheesta nyt!:)

Lauantai-iloa kaikille! ps. Millon se esittelykierros alotettais?!?

Emppuli ja poika 18vrk

Vierailija
27/66 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää pieni tollikka nukkuu yöt kuin unelma mut päivisin uni maittaa vain äiskän sylissä tai kantoliinassa. On koetettu siirtää nukkuvana toiseen syliin, omaan sänkyyn, vaunuihin ja vaiika mihin mutta aina herää ja parku tulee. Eipä tuo haittaakaan, paitsi että lenkkeilystä voin vain haaveilla :o( kroppa huuuuuuutaaaaa liiikuntaaaaa! Ja kieltämättä haastavaa tehä tiettyjä kotihommia vauva liinassa mut niin tuli vaan lohivoileipäkakku väkerrettyä tos aamutuimaan :o) on nääs omat synttärit huomenissa, salaa toivon että ees joku muistais...vuosia ei tosin kenenkään tarvii muistaa ;o)

Mites se esittelykierros? Listataanpa niitä juttuja joita halutaan tietää ja kertoo "kesäkuisista"(+touko/heinäkuun aikana syntyneistä ja synnyttäneistä "kesäkuisista")

-ikä

-ammatti

-lyhyesti perheestä: esim. avo/avio, monta lasta ja iät...

-jotain asumisesta, miten asut ja missä

-harrastuksista jotain?

-muita hyviä ehdotuksia?

Aurinko paistaa, ah tätä elämää! Ja mun Rakkaani on olosuhteisiin nähden ihan hyvässä kunnossa: väliaikatarkastuksessa lääkäri sanoi et voitais pitää taukoo sytostaateista jos haluaa, siis kuukaus tai pari, mut mies oli sitä mieltä ettei haluu "leikkiä" tässä vaiheessa vaan hoidetaanhan sairaus ensin mahd. hyvin pois. Ja sit tauolla jäähäänkin oottelemaan mihin se seuraavaks loikkaa mut sitä murehditaan vasta sitten....

zemppihaliterveisiä kaikille väsymyksen, masennuksen ja muiden hankaluuksien kera painiville, ja muuten vaan terkkusia teille muillekin! Vauva on pieni niin kovin vähän aikaa vaikka ne väsyneen minuutit ikuisuudelta tuntuvatkin :o)

tonttis

Vierailija
28/66 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin palstan jo hetimiten reilu viikko sitte, mut "on ollu tässä kaikkea"...

Tätä vertaistukea ei vaan voi verrata mihinkään kaverikokemuksiin ym, tää on aivan verraton!!!

Mehän käytiin jo reissu pohjanmaallaki... Reilu 500km suuntaan kahdella pysähdyksellä ja hienosti meni! Typy nukku käytännössä kaiken sen ajan, mitä auto oli likkeessä... Ja mummulassa ollessa näytti ihan parhaat puolensa ;) (toki neiti oli viikon ikäinen, joten mitäpä sitä muuta kuin unta ja ruokaa...)

Ylihuomenna tulee kaikki 3vk eloa mittariin ja pikkuhiljaa alkaa jonkinlaista rytmiä muodostumaan... Puoleen yöhön mennessä ollaan tankattu uneen saakka ja siitä alkaa yö. Pari kertaa Typy syö yön mittaan ja noin 11:n aikaan herätään päivää varten... Sit syödään ja tunteroisen valvomisen jälkeen aletaan taas nukkumaan ja hyvällä tuurilla neiti saattaa nukkua kolmekin tuntia! Iltaa kohti taas syödään ilman tahtia ja sen mukaan kun Typy hamuaa... Mut toisen kerran ottaa pidemmät unet vielä illan mittaan, kunnse seitsemän maissa aloittaa taas epätahtisen tankkaamisen yötään varten...

Sit siitä miehen osallistumisesta. Meillä kun siis on jo kolmas tenava kolmeen vuoteen, ni tehtiin semmonen sopimus tän raskauden aikana, et mies pyhittää isyyslomansa "isommille" tenaville ja minä haen rytmiä vauvan kanssa. Ja niin se on totisesti tehnykki! Kakkonen herää klo7:n aikaan ja siitä mies aloittaa päivänsä. Ykkönen herää 7-8 ja isä hoitaa pojille puurot ja vaatteet päälle, ulkoilee aamusta poikien ja koiran kanssa ko mä saan kölliä siihen 11:n saakka Typyn kanssa! Samoin kaikki nukutukset (Pojat meni äsken päiväunilleen ja illalla kasin jälkeen yöunille) ja ohjaa ruokailut. Mä teen ruuat ja pesen pyykit ym siinä ohessa, kun imettelen ja ihmettelen tuota uutta tulokasta :) Ja pakko on myöntää, et kylmät väreet nousee selkään ko mietin ens viikkoa kun isyysloma päättyy ja mies aloittaa arkensa taas toimistolla... Mitähän meidän elämästä tuleekaan... :/

Noh. Tuosta päivällä nukkumisesta vielä, et mä vuokrasin sen vaavi-sängyn netistä ja se on kyllä mainio! Isoveljet voi ihastella vauvaa sinne, mut saan näppärästi pidettyä neidin lähellä esim. keittiössäki, jos uni ei tulekaan silmään ja mun pitää laittaa ruokaa... Ja muutenki meillä nukuttaminen olis yhtä portaiden ravaamista ilman tuota, kun makkarit on yläkerrassa ja oleskelutilat sit alhaalla...

Piti kommentoimani sitä ja tätä, mut kuinka ollakaan, kuula lyö tyhjää... Ihana kuulla, et Tonttis sun miehes on parempana

Vierailija
29/66 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässä romaanin loppuosa:

Ristiäiset meilläki on vasta syyskuun ekana viikonloppuna ja mennään juhlimaan niitä Pohjanmaalle, joten siivoista tai tarjoiltavista ei onneksi tarvi kotona stressata... Ja nimiki on kokonaisuudessaan jo päätettynä, joten aika letkein rantein asian kanssa saa olla...

Nyt alan laittamaan kamppeita kuntoon Ikean reissua varten. Lähdetään ostamaan pimmenysverhot toiseen makkariin, ko mies muuttaa poikien kanssa siihen (ollaan toistaiseksi nukuttu kaikki samassa huoneessa) ja mä jään Typyn kanssa toiseen...

Mukavaa viikonloppua ja voimia kaikille väsyneille!!!! Muistakaa, et tää aika on kuitenki todella lyhyt! Loppuvuodesta ekat vauvat jo liikkuu ja nukkuu kokonaisia öitä ja ja ja... :D

Luuk@ ja Typy 2vk5pv

Vierailija
30/66 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tää alku ollut aika ilmavaivaista ja yövalvomisen täyteistä. Tuntuu että pikkumies nukkuu päivällä paremmin kuin yöllä. Rela-tippoja ollaan nautiskeltu ja ehkä niistä alkaa hitusen verran apua ollakin jo. Enää ei yöllä edes hirveesti huudeta masuvaivaa, mutta äijää ei muuten nukuta ja nälkä on aivan uskomaton. Jekovitit aloitin vähän myöhässä (hyi minua!) ja edelleen mennään vain kahdella tipalla. En halunnut jo valmiiksi masuvaivoista kärsivää pikkuista kiusata heti 2 vkon ikäisestä lähtien niilla vitskuilla. Poika syö todellakin kuin hevonen. Sekä päivällä että yöllä. Tuttia olen koettanut yöllä tarjota, mutta jeepe vain kaksin käsin painaa tuttia naamaansa vasten, imee kuin mielipuoli ja nielee tyhjää, eli sitten ollaan suosiolla siirrytty rinnalle. Maanantaina käytiin 1kk neuvolassa ja olipa hän kasvanutkin: reilussa kahdessa viikossa oli paino muuttunut 3470 g: sta 4595 g: n. Eli yli kilo oli tullut painoa. Ja pituuttakin on tullut syntymäpituuteen 5,5 cm eli nyt oli pituutta 54,5 cm.

Isoveli (kohta 2 v.) on ottanut vauvan ihan hyvin vastaan. Haluaisi pitää sylissä ja käy aina suukottamassa vauvaa poskelle. Pientä kiusaa on kyllä muutaman kerran koettanut pikkuveljelle tehdä esim. puristamalla jalasta tai heittämällä pallolla. Vanhemmat isoveljet (7 ja 8 v.) tykkäävät vauvasta kovasti mutta juoksevat päivät omien kavereiden kanssa pitkin pihoja.

Aika repaleisia päiviä meillä siis tähän mennessä on ollut. Oon yrittänyt joskus päivisin vähän nukkua kun olen välillä ollut niin väsynyt, mutta kun pitäis tietysti nää kotihommatkin (pyykit, siivoukset, ruoanlaitot yms.) jaksaa jossain välissä hoitaa. Ja oonpa siinä sitten antanut "isyyslomalla" olevalle miehellekin vähemmän kiittävää palautetta kotiaskareisiin osallistumisesta...miten teillä muilla miehet osallistuu vauva-arjen keskellä? Minusta tuntuu että tasan niin kauan kesti meillä miehen osallistuminen kun mun sektiohaava oli kipeä enkä pystynyt itse kotihommia tekemään. Sitten alkoi lusmuilu, ainakin mun näkökulmasta. Nyt miekkonen on kyllä taas tsempannut kun sain ensin väsyneenä itkuraivarin ja sitten keskusteltiin asioista ihan rakentavassa hengessä. Miehen tuntuu olevan vähän vaikea sopeutua siihen, että vauva onkin aika vaativa tapaus, mikä taas verottaa äidin voimia. Edellinen vauva kun oli aika helppohoitoinen ja nukkui yölläkin sen 6 h putkeen jo heti alkuunsa. No mutta, eiköhän tästä selvitä voittajina kun aikaa kuluu ja tilanne rauhoittuu :).

Ristiäiset meillä oli eilen. Ne pidettiin mummilassa, ihanaa! Itse tein vain voileipäkakun ja mummit ja muut hoiti loput leipomiset ja järjestelyt. Ja mummille oli kuulemma suuri kunnia kun sai laittaa vauvalle ristiäiset joten sen ilon hänelle soin oikein mielelläni.

Tsempitykset kaikille ihanaan (ja joskus ei ihan niin ihanaan) vauva-arkeen! Nautitaan pikkuisista nyt, sekä niistä helpoista että vaativista, se pikkuvauva-aika on NIIIIN lyhyt!

terveisin

jo kohtalaisen pirteä (ainakin välillä) myy09 ja ei enää ihan niin pieni poika 5 vko ja 2 pv

Vierailija
31/66 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy09 meillä mies hoiti vauvaa aika hyvin tuossa isyyslomansa aikana mutta nyt ku on töissä niin asia kääntyi päälaelleen. Hän sanoi minulle vielä että yt hän ei tee samoja virheitä kuin esikoisella. Et olis enemmän tukena kun mulle tuli se masennus. No nyt yhtenä päivänä kysyi et onko yhtään tuntunut masentuneelta ja meno jatkunut samaan malliin kun sanoin et ei mulla nyt ole mitään. päin vastoin olen pirteämpi kuin koskaan. Nytkin tänään meillä oli ristiäiset niin piti miehelle oikein sanoa et nyt kahvia pitää keittää lisää et mun on pakko mennä syöttää poikaa. No tasan kahvit oli laittanut tulemaan mut siinä se sit olikin. Tänää loppu illan maannu kun on kuulemma pää kipeä. no okei varmaan onkin mut niin munkin täytyy olla lasten kanssa vaik onkin pääkipee. No joo se tästä marmatuksesta.

Tänään juu tosiaan oli ristiäiset ja meidän poika nimettiin Elia Aaro Aukustiksi.

Kaveri ei ole nukkunut tänään juur yhtään ja nyt vaikuttaa sille ettei osaa oikee rauhottuu. Nyt on mentävä huissaa.

t. tr02 ja Elia 8vk

32/66 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vaan pikainen moikkaus ja ilmoitus, että mukana ollaan:) Lukemassa oon käynyt lähes päivittäin, mutta aika/jaksaminen ei oo riittän kirjottamiseen taaskaan...

Ja mies kun on kotona niin sitä tulee vietettyä aika hänen ja pikkumiehen kanssa...varmaan kun arki alkaa (mies menee töihin) niin tulee kirjoteltua enemmän:) En ole siis teitä unohtanut...

Meillä menee pojan kans ihan kivasti...poika pääasiassa nukkuu, nukkuu, syö, nukkuu ja nukkuu...öisin pitää mua nykyjään hereillä jonku puoltois kax tuntii kerralla, jolloin haluis seurustella...hoh...eli sil yölki jatkuu päivärytmi...! No kaipa se siitä:) muuten helppo ja rauhallinen vauva edelleen...dee-tipat piti aloittaa jo pe, mut ei vieläkään olla saatu alotettua =/

Nyt poitsu kutsuu...kirjottelen paremmal ajal....tsau...

anneh ja poju 16päivää

Vierailija
33/66 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä erittäin huonosti nukuttu yö takana, joten nyt en kaikkien viestejä jaksanut lukea.

Tein esittelypinon jo erikseen. Toivottavasti ei haittaa, että jotain tässä keskustelussa ehdottamianne asioita (esim. harrastukset) jäi uupumaan. Mutta käykäähän täyttelemässä ja voittehan sitten siihen "muuta"- kohtaan lisäillä vaikka niitä harrastuksia.

Meillä oli nimäiset eilen. Pätkä on nyt Vili. Ohjelmasta joku kyseli: Me laitettiin vieraat ensin ratkomaan anagrammista pojan nimi. Kun eka joukkue löysi oikean ratkaisun niin keräännyttiin olohuoneeseen. Kerrottiin nimi kaikille ja katseltiin nimeen liittyvä videopätkä. Kerrottiin nimien taustat, allekirjoitettiin kummisopimukset (pojan jalanjäljet oli laitettu niihin jo ed. iltana, koska ei haluttu aiheuttaa huutoa vieraiden kuullen - ei se kyllä pahemmin sitä huutanut kun puoliunisena ne otettiin) ja lopuksi kuunneltiin Yö:n Ihmisen poika, joka kuvaa meidän ajatuksia tosi hyvin. Ja sitten kakkukahvit. Mutinaa aiheutti vain vieraslista: Miehen lähisuku on paljon suurempi kuin minun ja oma sukuni jatkoi valitusta siitä, että miksi en voinut kutsua "sitä ja sitä" kaukaisempaa sukulaista, jotta olisi ollut lukumääräisesti yhtä monta vierasta molemmilta puolilta. ARGH! Olen asian heille selittänyt sekä ystävällisesti (meille ei olisi mahtunut yhtään ihmistä enempää, nytkään ei kaikki mahtuneet istumaan yhtä aikaa), että vähemmän ystävällisesti (halusimme paikalle LÄHEISET, enkä koe näitä ehdotettuja sukulaisia niin läheisiksi. Jos vieraslistaa olisi voinut paisuttaa niin monet ystävät olisivat menneet näiden sukulaisten edelle.)

Onko muut joutuneet rajoittamaan omaa syömistään/juomistaan imetysaikana? Itse olen jonkinverran joutunut, vielä ei ainakaan vahvoja allergiaepäilyjä ole, mutta muuta vaivaa kylläkin. Pidän erittäin tulisesta ruuasta, mutta koska chilin tulisuuden aiheuttaja kapsaisiini on rasvaliukoinen, se erittyy äidinmaitoon, joten nyt on pitänyt rajoittaa tulisuuden määrää huomattavasti, ettei pojan maha pala ihan karrelle... Kofeiinin olen joutunut jättämään kokonaan pois - yksikin kokislasillinen saa pojan valvomaan seuraavan yön (nukkuu n. 15-30min pätkiä, muuten on silmät selällään). Ja nyt taisi tulla vielä yksi rajoitus: Vilillä on ollut paljon ilmavaivoja ja välillä selkeästi kipeitäkin. Ollaan epäilty niin d-vitamiinia kuin kaikkea muutakin mahdollista. Eiliset juhlat vahvistivat epäilyjä, että syypäänä olisivatkin hiilihapolliset juomat. Eli mehulinjalla tästä eteenpäin... Tylsää siinä mielessä, että tykkään juoda maustettuja vissyjä, pelkkä vesi janojuomana alkaa tympiä aika äkkiä ja hampaat&puntari ei tykkää jatkuvasta mehujen litkimisestä (ja oma mahani ei kestä aspartaamia, eli light-mehut voi unohtaa).

Nyt Vili nukkuu niin suuntaan itsekin päikkäreille.

T. Minä80

Vierailija
34/66 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös oli ristiäiset eilen. Poika sai nimen Lenni Olavi. Juhlat menivät oikein mallikkaasti eikä huutoa tullut vaikka unessa olikin kun pappi pään kasteli.

Minä80, oletko todella huomannut noiden hiilihappojuomien aiheuttavan ilmavaivoja..pitäisiköhän minunkin koittaa karsia ne pois..todella tylsää kyllä, koska olen suuri vichyjen kuluttaja! Pojalla on kyllä ilmavaivoja viimeaikoina ollut melkoisesti, mutta en ole tiennyt mistä lähtisin ruokia karsimaan. Sipulin ja paparikan käytön olen kyllä jättänyt normaalia vähemmäksi.

Hitsi kun on huono ilma ulkona, niin nyt saa taas taistella pojan kanssa että malttaisi edes hetken unet nukkua. Äsken koitin jonkun täällä kertomaa 3min huudatustekniikkaa, mutta sekin tehosi vain hetkeksi. Ja kyllä äidin sydäntä riipoi toista vaunukopassa huudattaa! Taas on herralla silmät auki..hittolainen, millä tuon saisi päivällä sisällä nukkumaan. Jos unta ei tule, niin on päivä yhtä kitinää kokoajan.

Vaippakeskustelusta..meillä on käytössä pampersit, sopivat huomattavasti paremmin kuin liberot Lennin ruumiinrakenteelle ja pitävät mielestäni suhteellisen hyvin tavarat sisällä. Myös tuo ohuus mielyttöö minua. Muuutamat niskakakat on kyllä tullut, mutta ei niiltä varmaan kokonaan voi välttyäkään!

Ehkä tuo poitsu nyt vihdoin tuonne koppaan nukahti..taidan tästä itsekin koittaa ehtiä pikkupäikkärit ottamaan.

Helmi ja Lenni 4vkoa 6pv

Vierailija
35/66 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vielä kommentoimaan tuosta nukutuksesta päivällä..kun aiemmin ehdin jo tyrmätä ettei tuo 3min huudatustaktiikka purrut, niin vedin liian pikaiset johtopäätökset. Toimi se sittenkin..kun Lenni oli kopassa huutanut 3-4min äkisi vielä noin 15min jonka jälkeen nukkuikin sitten 2,5h. Joten kaippa sitä näin ensikon äitinä aina regoi turhankin nopeasti lapsen huutoon..jos tuo nukkuminen oikeasti onnistuu tuolla tavalla eikä tarvitse olla koko päivää kädet sidottuina, niin siitenhän tuota aikaa riittää kyllä muihinkin hommiin ja saa itsekin otettua päikkärit. Saa nähdä toimiiko muina päivinä...mutta ainakin nyt kerran onnistui!

Helmi

Vierailija
36/66 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis eilisen syntymäpäiväsi johdosta.

Helmi79 hyvä että toimi tuo nukutustaktiikka. Minä siitä keinosta täällä kerroin ja omasta kokemuksesta voin sanoa että meillä on sen jälkeenkin toki tullut näitä itkukohtauksia mutta aika lyhenee. Tänäänkin huusi noin minuutin ja sitten kävin laittamassa tutin suuhun ja sen jälkeen lamput sammui Elialla täysin. ja 3h meni untenmailla. Joo eise vauva rikki mene vaikka vähän joutuu itkemäänkin. Lohdutan itseänikin vanhalla sanonnalla kun itku tuntuu itselläni pahalta että se vaan vahvistaa keuhkoja..toivottavasti tuo sanonta pitää paikkansa.

Minä80 minä olen joutunut vähentämään ruokavaliosta maidon soijan ja kalan toistaiseksi. Nyt kun ne on poissa pojan iho on tosi sileä ja hyvännäköinen. nyt kun saatiin jo dietilläni iho hyvään kuntoon yhtenä ilta lähdin yksin kaupungille ostoksille. Mies oli poikien kanssa kotona ja oli sitten vauvalle antanut pakastimesta maitoa niin kuin sovittiin. seuraavana päivänä tuli kovat vatsavaivat ja sitä seuraavana iholle rupesi tulemaan taas näppylöitä ja muutenkin heloitti punaisena. Eli pakastimessa oleva maito oli niiltä ajoilta kun söin soijatuotteita, maitoa ja kalaöljytabletteja. Nyt pitää vaan rupee tuomaan yksikerrallaan tuotteita ruokavalioon jotta tiedetään mikä näpyt aiheuttaa. Aluksi myös kova omenamehun juonti aiheutti pojalle vatsavaivoja. Nyt en ole sitäkään juonut. Eli vettä vaan täällä juodaan ja kalkkitabletteja popsitaan.

Onnea myös Vilille ja Lennille.

tr02 ja Elia

Vierailija
37/66 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hirveesti kerkee kyllä käydä kirjoittelemassa täällä, mutta käyn aina kun kerkeen. :) Tuo poitsu kun ei nuku päivisin ollenkaan. Nyt on alkanut nukkumaan tuossa 10-12 välillä, mutta seuraavan kerran nukahtaa vasta seitsemältä, ellei sitten ajella autolla jossain. Nykyään ei nukahda enää edes vaunuihin, vaan möllää sieltä ympärilleen silmät selällään.

Neuvolassa viime perjantaina kuultiin, että poitsu on kasvanut hyvin. Kahdessa viikossa 2cm pituutta ja puoli kiloa painoa tullut. Myös napa on nyt tosi nätin näköinen, kun se hetken vuoti märkää ja verta, ja sinne jäi pieni nyppylä sitä napatynkää.

Yöt menee vieläkin tosi hyvin, parilla syötöllä ja vaipan vaihdolla. Tuosta vaippajutusta...meille mun äiti osti muumivaippoja, ne on melko korkeita ni on hankala kyl laittaaö. Ja ne falskaa. Liberot on ollut meillä parhaita, pampersit kans ihan ok. Pirkka vaippoja pitäis kyl kokeilla, ku ei kukaan oo niitä kommentoinut.. :D Pamperseja en viittis sen takia ostaa, kun en oo löytäny ku noita pikkupaketteja 27kpl. Pamperseja sais isompia kun mennään kohta yli neljän kilon..tai mentiin varmaan jo.. :D

-Meevi ja Juniori 5vko 1pv-

Vierailija
38/66 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ei ole mullakaan tullut kirjoiteltua kun omaa aikaa on niin vähän eikä ole juuri ehtinyt koneella käymään kuin pikaisesti. Nyt alkaa jo muodostua päiviin rytmiä niin osaa vähän suunnitella etukäteen päivän kuvioita. Pientä suunnittelua tarvii etenkin nyt kun miehellä alkoi maanantaina arkinen aherrus töiden merkeissä.

Onko täällä muuten muita joilla mies reissutyössä? Olisi kiva lukea muiden kokemuksia.

Samoin miellelläni lukisin lisää kastetilaisuuksistanne. Mitä tarjoilitte, paljonko vieraita, jne. :)

Meillä tuo suuri päivä on sunnuntaina joten viime hetken vinkkejä otan mielelläni vastaan. :)

t. Mami1906 & typy 1kk ja 2pvä

Vierailija
39/66 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on käyty keskustelua vaipoista. Meilläki käytössä Pampersit, Liberot vuotaa jostain syystä joka kerta. Pampersit myös kivan ohuita.

Olin etukäteen hankkinut melkoisen kasan kestovaippoja, mutta alku meni niin mönkään niitten kanssa että päätin lopettaa kaiken turhan stressaamisen asian kanssa ja otin siis helpoimman vaihtoehdon eli kertikset käyttöön. Pienimmät kestovaipat päästi kakat selkään ja sotku oli aina melkoinen. Kestot oli myös niin paksuja ettei poika olis pystyny kyllä niissä liikuttaan jalkojaan lainkaan... Vähän harmittaa ku intoilin tosta kestoilusta niin paljon etukäteen. Mutta täytyy kattoa sit myöhemmin jos... Ja se sitten siitä ekoilusta.

Onko muilla kokemuksia tai vinkkejä asiasta?

Poika nukku viime yönä korkeintaan tunnin kerrallaan, nyt hirvittää jos alkaa enemmänki tällasta yövalvomista.Väsyttää...

Jaksamista kaikille! emppuli ja poika 3vk

40/66 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu...(ainakin toistaseksi;)..me alotettiin eilen dee-tipat, vihdoinkin:) Poitsun ilmeet oli aika mielenkiintoset kun hän niitä maiskutteli suussaan;) Mut hienosti otti ne niin eilen kun tänäänkin, jee! Tänään ollaan annettu pojalle myöskin cuplatonia, jos se auttaisi masun kiprailuihin...en sit tiedä! Viime yönä puol neljän aikaa syöttelin poikaa ja sen jälkeen oli aika katkonaista toisen uni..ähinää ja puhinaa ja paukuttelua =/ Aamullakin selkeästi oli masu kipeä. Saa nähdä onko cuplatonista sitten mitään hyötyä! Tänään ollaan myöskin jumppailtu ja se kyllä auttoi vähän, ilmaa tuli pihalle ja kakkakin saatiin aikaseksi...jospa se siitä!

Muuten poika jatkaa samaa rataa...nukkuu PALJON ja syö. Yöt menee vaihdellen, ei mitään selkeää rytmiä ole..toiset yöt menee paremmin kuin toiset... =)

Vaipoista on keskusteltu aikalailla...emppuli kirjotteli noist kestoista...meil on mies kestoja vastaan, mutta sain lahjaksi yhden all in 1-vaipan ja sitten noi pakkauksen vaipat on tuol kaapissa myös ja eilen kun mies ei ollut kotona, oli meillä pojan kanssa kestovaippa-kokeilu:) Mä ajattelin käytellä kestoja silloin tällöin, mutta en mitenkään ota stressiä...ostan varmaan muutaman all in 1-vaipan lisää ja niitä käyttelen..onhan sekin muutaman vaipan säästö kuitenkin!heh!

Meillä muuten testailtu eri vaippamerkkejä...liberon vaippoja käytettiin aluksi, niitä 2-4kiloselle...hyviä oli..sit myös pampersin näytteitä oli niitä pikkusia ja niistä kokemus myös ihan hyvä. Ite olin ostan Nature care-vaippoja (vähän kai ekologisempia:), karhea on se pääliosa jos vertaa liberoon/pampersiin, mut muuten kyl tykkäsin niistä, tosin ne oli vielä jotenkin liian ison tuntusia 3-6kg! Nyt testissä muumivaipat...ne tosissaan tulee aika korkeelle ja mä en saa niitä kovin hyvin istumaan pojan päälle ja ne jää silleen huonosti et kakka ainakin falskaa helposti sivusta, eli varmaan tarvii pojan saada pikkasen lisää massaa, että ne istuis paremmin!!=) Seuraavana testissä pamperssin 3-6kg...Eli kuten varmaan huomasitten mun sepostuksista, niin meillä ei olla vielä päädytty suoranaisesti mihinkään vaippoihin vaan testaillaan vaihtoehtoja=)

Meillä ois torstaina poitsun eka neuvola, jee=) Terkka kävi silloin kotona ja nyt mennään neuvolaan...katsotaan joko 4kg menee rikki;)

Meil ei oo viel ristiäisist mitään tietoo, kun ei olla saatu vielä varattua aikaa isyyden tunnustukseen...aikaa on kyl yritetty varaa tunti tänään kun se mesta aukes, mut eihän sinne päässy lainkaan läpi, argh!!Haluis sen jutskan jo eteenpäin...Miten muutens te jotka ootte ton isyyden tunnustuksen hoitaa, ni kuinka kauan on mennyt et sielt käräjäoikeudelt tulee ne viralliset paprut?! Mietin vaan ku haluis vähän suunnitella sitä ristiäisten ajankohtaa...

Mut joo, tulihan kirjoteltua...nyt vähäx aikaa telkun ääreen ja sit unille et jaksaa yöl syötellä poitsua!!

Jaksamista ja haleja kaikille mammoille ja vauvoille:)

Anneh ja prinssi 18pvää