Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa! Kauhea riita- lapsi reagoi voimakkaasti

Vierailija
13.07.2009 |

Meidän parisuhde on todella huonossa jamassa ja sitä on tässä nyt yritetty elvyttää. Vähän aikaa sitten tänään kuitenkin mies rupesi taas tiuskimaan (yksi suurimmista ongelmista on miehen jatkuva tiuskiminen ja nälviminen) ja huomautin hänelle, että äänensävy oli asiaton. No, mies veti herneen nenään ja meni makkariin, paiskas oven kiinni ja laittoi oven lukkoon ja jätti minut ja 8- vuotiaan lapsen ulkopuolelle.

Yritin mennä selvittämään ja kysyin, että voisiko avata oven. Ei kuulemma voinut vaan minun pitäisi nukkua sohvalla. Mulla vaan kerta kaikkiaan kiehui yli silloin. Vuosien pettymys ja viha ja katkeruus tuntui ryöpsähtävän esiin ja päätin, että minua ei noin vain suljeta omasta makkaristani. Hain kirveen varastosta ja ilmoitin, että tulen siitä ovesta ja sillä hyvä! Tietenkin olin tunnekuohun vallassa ja huusin. Lapsi pelkäsi äkillistä riitaa tietenkin ja huusi aivan hysteerisenä, että tehkää sovinto, älkää tapelko! Mies avasi oven ennenkuin ehdin edes yrittää tehdä mitään ja meinasi lyödä minua. Ei lyönyt kuitenkaan ja minä laitoin kirveen pois.

Lapsi itki hysteerisenä, pitelin sylissä, yritin selittää, että tällaista ei saisi tehdä ja, että joskus aikuiset vaan eivät osaa selvittää asioita oikein. Lapsi itki haluavansa normaalit vanhemmat ja, että me oltaisiin kavereita. Yritti vakuutella kuinka tietää, että mieheni rakastaa minua ja tietää, että me voitaisiin olla kavereita. Yritin selittää, että me molemmat rakastamme häntä vaikka emme toisiamme osaisikaan rakastaa ja, että kaikissa riidoissa on aina kaksi osapuolta. Lapsi sanoi, että on hänen vika, että me ei tulla toimeen ja yritin monta monta kertaa selittää, että näin ei ole. En syytellyt miestäni mutta selitin, että hän ei saisi puhua rumasti. Sanoin myös, että en minäkään olisi saanut hermostua niin kovasti. Setvittiin lapsen kanssa asiaa yli tunti. Kävi myös juttelemassa isälleen jonka kuulin sanovan, että äiti aloitti riitelyn. Muuten onneksi sekin sanoi, että mikään tästä ei ollut lapsen vikaa.

Kun lapsi rauhottui ja meni nukkumaan niin tuli hetken päästä itkien pois ja sanoi, että mahaan sattuu kun hän vieläkin näkee tilanteen silmissään. Sen kirveen ja miehen joka melkein löi mua nyrkillä.

Mitä nyt pitäisi akuutisti tehdä jotta lapselle ei jäisi mitään elinikäistä traumaa? Taitaa olla jo myöhäistä. Ja ihan oikeesti, älkää alkako tuhlaamaan viesteja mihinkään provo-huuteluihin tai tapahtuiko tämä porvoossa- viesteihin sillä tämä tapahtui ihan oikeasti eikä se tapahtunut porvoossa.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene oman kotikuntasi nettisivuille ja hae kasvatus- ja perheneuvolan yhteystiedot ja heti huomenna olet sinne yhteydessä.

Teillä tulee pikapikaa ruumiita jos tilannetta ei saada selvitettyä.

Vierailija
42/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Helsingin perheneuvolan sivuilta kuvaus, kyseessä on taho joka on tarkoitettu juuri tällaisten tapausten selvittelyyn:

"Palvelu on tarkoitettu pari- ja perheterapiaa tarvitseville helsinkiläisille lapsiperheille, joilla on vanhempien parisuhteeseen tai perheenjäsenten väliseen vuorovaikutukseen liittyviä ongelmia. Ongelmia voivat olla esimerkiksi parisuhteen kriisit perheen eri kehitysvaiheissa, vuorovaikutus- ja kommunikaatiovaikeudet parisuhteessa ja perheessä, uskottomuus ja erouhka sekä uusperheongelmat."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle sataa neuvoja hänen käytöksestään mutta kukaan ei ole toistaiseksi puuttunut hänen miehensä provosoivaan käytökseen. Miksei kukaan vaadi miestä kantamaan kortensa kekoon, rauhoittamaan lasta, varaamaan aikaa perheneuvolaan jne.?

Vierailija
44/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme nykyvanhempia vaivaa??????

KASVAKAA AIKUISIKSI!!!

Vierailija
45/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sille on motkottaa jollei se edes lue. Enpä usko että kirveellä riehunut ap saa miestä helpolla tänne palstalle että tuu nyt rakas lukemaan näitä juttuja, järjestin aaveen akat haukkumaan sut pataluhaksi.

Ja minusta tiuskiminen on paljon pienempi synti kuin kirveellä uhkailu.

Vierailija
46/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin näen isän avainroolissa asian ratkaisuussa, mutta pelottavin teko tapahtui äidin taholta, joten ymmärrettävästi suurin osa kommenteista kohdistuu hänen toimintaansa.

t.9

Vierailija
47/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sataa neuvoja joo. Onko sun mielestä normaalia hakea kirves kun mies tiuskii ja pistää oven lukkoon? Ymmärrän että mies ärsytti tahallaan mutta hitto vieköön, hakea nyt kirves! ja lapsi vieressä. Äiti huutaa isille kirves käsissään. Eikö se nyt oo pääasia että joku hakee apua! ja pian!

Vierailija
48/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi kysynyt tai kertonut tapauksesta olisin kehottanut hakemaan apua ja pakenemaan lapsen kanssa kirveen kanssa heiluvan ämmän luota mahdollisimman kauas.

Vaikka kuinka olisi riita ei haeta kättäpidempää sillä on kovin lyhyt matka käyttää sitä.

Muistellaan Paula jonka Jarmo miehensä puukotti pikaistuksissaan ja heilläkin oli ollut pidemmän aikaa riitaa. Joskus kuppi menee nurin ja veriteon tekijänä voi olla yhtä hyvin nainen kuin mies.

Ap:lle sataa neuvoja hänen käytöksestään mutta kukaan ei ole toistaiseksi puuttunut hänen miehensä provosoivaan käytökseen. Miksei kukaan vaadi miestä kantamaan kortensa kekoon, rauhoittamaan lasta, varaamaan aikaa perheneuvolaan jne.?

Vierailija
49/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ja miehesi ongelma ilmiselvästi on haluttomuus rakastaa. Rakkaus on tahdon asia ja kun sitä tahtoa ei ole, tuollaista jälkeä siitä tulee kun kuvailet. On väärin jos lähdette selvittelemään ongelmianne sillä että kuka aloitti tai syyttelemään toista ärsyttämisestä. Minulla on neuvo asiaan ja olen sen kanssa aivan tosissani, vaikka varmasti joku neuvolleni nauraa ja siitä tekee pilkkaa.

Minä neuvoisin teitä menemään kirkkoon ehtoolliselle yhdessä miehen kanssa. Pyytäkää syntejänne anteeksi Jumalalta ja toisiltanne. Pyytäkää vaikka keskustelua papin kanssa, jos mahdollista. Aloittakaa elämänne tämän jälkeen puhtaalta pöydältä, anteeksiantamuksen hengessä. Jatkossa elämässä ei ole enää vallalla katkeruus, kauna, piikittely, syyttely eikä viha. Jos uudessa elämässänne on vallalla Jumalan rakkaus, se kantaa hyvää hedelmää ja myös lapsi huomaa sen hyvin nopeasti.

Vierailija
50/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sataa neuvoja joo. Onko sun mielestä normaalia hakea kirves kun mies tiuskii ja pistää oven lukkoon? Ymmärrän että mies ärsytti tahallaan mutta hitto vieköön, hakea nyt kirves! ja lapsi vieressä. Äiti huutaa isille kirves käsissään. Eikö se nyt oo pääasia että joku hakee apua! ja pian!

No EI OLE NORMAALIA! Ja on pääasia, että apua haetaan! T:ap

Vierailija
51/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis viestin nro 36 ohjeesta, että uskovainen ystäväni varmasti rukoilee puolestamme ja laittaa rukouspyyntöjä. Itse olen jossain vaiheessa seurakunnassa käynytkin mutta koskaan en uskoon tullut. En näe tuota nyt ratkaisuna tuota kirkkoon tms. menemistä mutta ystäväni kanssa voin kyllä uskonasioista jutella. Ap

Vierailija
52/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisessa ei väkivaltatilanteesa ole koskaan vikaa :|

Tulee mieleen eräskin nainen joka yritti lyödä minua keittiöveitsellä ja kun ei pystynyt vahingoitttamaan niin yritti sitteb viiltää itseään.

Sen estin, mutta naiselle tuli mustelma leukaan.

Sain sitten kuulla toista kuukautta mikä väkivaltainen paska olen......

Rikosilmoituksenkin teki mutta pyysi ettei asiaa tutkita. Varsin epäreilu temppu koska nyt poliisin merkinnöissäkin olen väkivaltainen.

Nyttekin valvon kun vaimo tiuski minulle nukkumaan mentäessä. Sellainen vie multa unet. Ei kyllä tullut mieleen hakea kirvestä.

Kuitenkin, riithan ei lopu jos jompi kumpi viellä riitelee. Ylilyöntejä ei kuitenkaan KUMPIKAAN SAA tehdä.

ap:n perheessäkin tiuskimiseen varmaankin oli joku syy. Vaikkei se tiuskimiseen oikeutakkaan.

Meillä oli oikeastaan koominen syy että mulle tiuskittiin.

Vaimo oletti, että vaaadin seksiä vaikka hän on väsynyt ja tiuski minua sitten sekstaamaan hänen kanssaan. Tuota jotkui vartin.

Mitä lapsiin tulee niin toiset opivvat huonosta riitelystä mitä eivät ite ainakaan tee ja toiset taas kopioivat samoja huonoja metodeja omassa elämässään. Ainakin tällaista olen ite havainnut.

m35

Vierailija
53/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon todella että saatte apua! Jos vain jaksat niin kirjoita toki tännekin miten avunpyyntönne vastataan.

Vierailija
54/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle aiheutettuja traumoja tekemättömiksi.

Mun mielestä vanhempien jotka käyttäytyvät noin on syytä tuntea vähän helvetisti syyllisyyttä eikä vaan ohittaa koko juttua sillä että hienoo, nyt se Jumala on varmaan antanut meille anteeksi.

Vierailija
55/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi näkee että pyydätte anteeksi toisiltanne ja myös lapseltanne ala-arvoista käytöstänne. Lisäksi haette ammattiapua.

Vierailija
56/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan nyt yrittää lähteä itsekin nukkumaan. Lapsonen halusi meidän sänkyyn ja nukkuu isänsä vieressä nyt.

Vierailija
57/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitteko kaikki onnellisempia ja ennen kaikkea paremmin turvassa henkirikosten uhalta jos eroaisitte?

Vierailija
58/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle aiheutettuja traumoja tekemättömiksi. Mun mielestä vanhempien jotka käyttäytyvät noin on syytä tuntea vähän helvetisti syyllisyyttä eikä vaan ohittaa koko juttua sillä että hienoo, nyt se Jumala on varmaan antanut meille anteeksi.

... mutta jos lapsi näkee kuinka Jumala antaa vanhemmille kivisydämen tilalle lihasydämen ja aidon rakkauden, lapsi huomaa että on toivoa. Lapsi kyllä näkee muutoksen vanhemmissaan. Mennyttä ei mikään pyyhi pois, mutta Jumala voi hoitaa koko perhettä niin että lapsi saa jatkossa kasvaa eheässä ja rakastavassa kodissa.

Minä suosittelen kirkon perheneuvonnan lisäksi että luette Raamattua ja keskustelet asiasta myös uskovan ystäväsi kanssa. Se on hienoa että sinulla on sellainen.

Vierailija
59/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkakaa yhdessä, kyllä se siitä kun rakastatte vain toisianne niin lapsenne saa elää rakastavassa kodissa? Vai onko heillä rohkeutta sanoa että erotkaa, ei tuosta tule mitään, parempi että rakastatte lastanne erikseen ennen kuin kukaan turvautuu väkivaltaan?

Vierailija
60/76 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi kenekään puolesta sanoa mitään.

On toki tapauksia, esim puolison alkoholismi, väkivalta tai paha narmismi, joissa asumusero voi olla välttämätön, mutta muissa tapauksissa Raamatun antama malli on se, että toista pitää rakastaa. On myös hyvä saada oppia siitä, mitä rakkaus käytännössä on. Meissä itsessämmehän ei ole rakkautta, vaan se kaikki rakkaus mikä on, tulee Jumalalta.