Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinkohan liian tyly meidän esikoiselle? ov

Vierailija
12.07.2009 |

Olen viimeisilläni raskaana ja kävin tänään neuvolassa. Mulla ja miehellä oli tänä aamuna iso riita (joka sovittiin, kun mies tuli kotiin!) ja esikoinen sattui näkemään tuon ja lisäksi sen, että pahoitin mieleni, kun yksi kaveri soitti ja perui yhden sovitun menon, jota olin odottanut kuin kuuta nousevaa.

Esikoinen (10v) oli kahdestaan 8v pikkusiskon kanssa kotona (kun 4v ja 6v olivat naapurissa leikkimässä ja kuopus oli mun mukana). Kun tulin kotiin, keittiö oli kuin tornadon jäljiltä, hellalla kiinni palanutta maitoa, jauhoja ja munia pitkin lattioita ym. ym.

Ja keittiön pöydällä komeili joku ihme räpellys, joka sitten osoittautui kakuksi. Esikoinen ylpeänä esitteli, että hän teki äiti sulle kakun, ettei sun tarvi olla enää pahalla mielellä.

Mitä teinkään minä? Raivosin kurkku suorana, koska esikoinen tietää tasan tarkkaan, että hän ei saa koskea hellaan, jos kukaan aikuinen ei ole paikalla. Koska esikoinen on välillä sellainen huit hapeli, joka saattaa jäädä uneksimaan ja jättää esim. hellan päälle. Ja heitin kakun roskiin.

Lapsi tietty pahoitti mielensä ja pyysinkin lapselta anteeksi ennen nukkumaan menoa ja sanoin, että äidillä oli tänään vähän paha päivä enkä mä tarkoittanut mitään pahaa. Mutta siltikin omatunto vielä kaihertaa, miten tuon voisi korvata lapselle?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna lapsi paremmalle äidille (kuten ne muutkin lapset)

Vierailija
2/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna lapsi paremmalle äidille (kuten ne muutkin lapset)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vielä huomenna anteeksi, mutta muituta kuitenkin, ettei hellaan kosketa. Mistä esikoisesi erityisesti pitää, jostain puuhasta, tee sitä hänen kanssaan.

Vierailija
4/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos herkkä lapsi, niin otti varmaan itseensä. Kauniisti ajateltu häneltä. Jotain mieleistä voisi hänelle hankkia hyvitykseksi. Mutta tsemppiä sinullekin, että jaksaisit!

Vierailija
5/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta se että heitit kakun roskiin. Anteeksipyyntö ja selitys olivat tietenkin paikallaan mutta lisähyvitys olisi myös tarpeen: tykkäisikö lapsi jos sopisit että huomenna leivotte yhdessä hänen kanssaan herkullisen kakun?

(en ole varma kun on kokemusta vain tuollaisesta vajaa 5-vuotiaasta)

Vierailija
6/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita piuhat poikki tämän syntyneen jälkeen niin hermot kestävät paremmin.

Vierailija
7/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon että sun olo on tosi karsee. mulle on käynyt joskus myös niin, että lapsi on tehnyt jotain ilahduttaakseen mua mutta se "jokin" on ollut jotain vaarallista ja olen kilahtanut siis siksi että se on jotain vaarallista.. ja tietty se ilahduttaminen on tapahtunut koska mä olen muutenkin ollut jo "herkkänä".. ne on pahimpia hetkiä koska sen lapsen pettymyksen voi tuntea... jos mä oisin sinä niin puhuisin asiasta lapsen kanssa aamulla jotenkin näin "äiti oli eilen illalla tosi tyhmä kun huusin sulle niin pahasti. pelästyin tosi paljon kun olit käyttänyt hellaa ja olin muutenkin huonolla tuulella. olit kuitenkin yrittänyt ilahduttaa ja äiti vaan huusi. mitä jos leivottaisiin yhdessä uusi kakku koko porukalle ja sovittaisiin että ensi kerran ilahdutat vaikka keräämällä kukkia tai piirtämällä kuvan? "

Vierailija
8/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremman mielen.

Vierailija
9/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutakin kuin huutaa hänelle.

Vierailija
10/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen saa koristella ja tehdä sinun valvonnassasi. Ja kerro että sinulla oli paha mieli vielä pitkään, mutta joskus aikuisillakin on huonoja päiviä.

Vierailija
12/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän viimein lapsi.

Vierailija
13/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei kuitenkaan ollut sattunut ja hyvää vain lapsi tarkoitti. Lapsella varmasti todella paha mieli.

Vierailija
14/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä miten hyvitellä, vaikea tehtävä.

Vierailija
15/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaistahan elämä on. Välillä mokataan, mutta onneksi sen voi hyvittää perheenjäsenelle. Lapsesi antaa sulle anteeksi, kun osoitat olevasi pahoillasi, sanot olleesi tyhmä ja ymmärrät nyt että tarkoitus oli kultainen. Ja kuten muutkin jo sanoivat, ehdotat jotain kivaa. Vaikka että leivotaanko yhdessä ja herkutellaan, sanot että kiitos kun olet ajattelevainen..

Vierailija
16/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan et näköjään tykkää, että sinua yritetään ilahduttaa

PASKA "IHMINEN" (enemminkin elukka) OLET

Vierailija
17/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan et näköjään tykkää, että sinua yritetään ilahduttaa PASKA "IHMINEN" (enemminkin elukka) OLET

Ollaan oltu 15 vuotta yhdessä ja kertaakaan tuo ei ole tuonnut kukkia. Saatikka sitten muistanut synttäreitä, hääpäivää, äitienpäivää ym. Eipä silti, eipä tuo rassukka muista edes lastensa syntypäiviä, hyvä kun muistaa omansa.

En nyt viitsi sanoa mistä me aamulla riideltiin eikä se edes kuulu sulle pätkääkään.

Vierailija
18/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveän määrän noin ei-huomaavaisen miehen kanssa. Ilmeisesti heijastuu lapsiinkin tuo miehen ja sinun erikoinen suhde.

Vierailija
19/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveän määrän noin ei-huomaavaisen miehen kanssa. Ilmeisesti heijastuu lapsiinkin tuo miehen ja sinun erikoinen suhde.

Mies ja minä ollaan riidelty varmaankin 14 kertaa yhteiselomme aikana. Ja yleensä en suutu herkästi, mutta tänään oli paska päivä, kirjaimellisesti. Ja viime yönä tuli valvottua.

Vierailija
20/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et käyttäytynyt aikuismaisesti. Älä ihmettele sitten murrosiän koittaessa mitään lapsesi toimia.

Loukkasit häntä todella pahasti.

Toinen poloinen yrittää ilahduttaa äitiään ja olla sovitteleva kun tappelit ukkos kanssa ja mitä tämä lapsi saa palkakseen - paskaa niskaan. Heitit jopa hänen kakkunsa roskiin jota haukuit sanalla "ihme räpellys".

Raskautesi ei ole puolustus käytöksellesi, ei myöskään että sinulla oli "vähän paha päivä".

Joku ehdottikin jo että piuhat poikki tuon raskauden jälkeen ja komppi sille.