Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies päätti sitten lähteä kaupunkilomalle äitinsä kanssa.

Vierailija
12.07.2009 |

Kolmen päivän reissu, ja minä saan pärjätä vauvan kanssa yksin sen ajan. Sairastan synnytyksen jälkeistä masennusta, mutta hänen äitinsä kuulemma tarvitsee tämän matkan, koska on invalidi eikä pääse muuten minnekään.

Aika tylyä minusta.

Kommentit (369)

Vierailija
241/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat vangita miehen kotiin ihan vaan kiusanteon vuoksi.

ap

Vierailija
242/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten muka pärjäät, kun miehesi on töissä. Ei kukaan voi olla noin itsekäs. Ryhdistäydy nainen, mitä jos miehesi vaikka jättää sut kokonaan, nythän voit harjoitella sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehesi pitää olla kotona hoitamassa sinua. Eli kaikesta päätellen vaadit hoitoa..

Vierailija
244/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinolosta vaikka et joudu olemaan yksin, viihdyt vauvan kanssa ja voit ihan hyvin.

En raskaudenaikana kaivannut mitään erityisempää huomiota. En ollut kertaakaan sairaslomalla, en ylimääräisissä ultrissa tai dopplereissa. Koko homma meni hössöttämättä. Ei kuulu luonteeseeni minkäänlainen hössöttäminen. Ketä tässä pitäisi siis hoitaa? ap

Vierailija
245/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletti siis ilman muuta, että av-raati tuomitsee tuollaisen hunsvottimiehen, mutta ei kuitenkaan miettinyt hommaa loppuun asti ja empatia alkoikin sataa miehelle ja hänen äidilleen.

Virhe 1: Lipsautti tuon äidin olevan inva, eli tarvitsevan konkreettisesti apua, ei vain oidipuskompleksista kärsivä ilkeä anoppi.

Virhe 2: Vetosi ensisijaisesti siihen, että joutuu masentuneena pärjäämään yksin vauvan kanssa - tästä yleensä av sympatiat automaattisesti. Mutta kun myöhemmin kävi ilmi että vauva on jo 8 kk ja ap:llä on äiti apuna ja kaikki muukin mahdollinen harmitti alkaen vauvan ruoan lämmittämisestä ulkomailla, väheni sympatia entisestään.

Virhe 3: Alkoi hämmentää soppaa oudoilla asiayhteyksillä (mies oli kerran yhden yön työmatkalla ja kaikki oli hyvin kun vauva oli vielä pienempi, mutta nyt saattaa vajota suunnilleen psykoosiin, joka ei arkena ole ongelma koska mies ei enää matkustakaan mutta ei silti pysty miehen aikana soittamaan äidilleen tarvitsevansa apua jne.)

Ihan hyvä provo, mutta nyt alkaa olla jo vähän over.

Tosi huvittavia nuo sinun "virheesi". Ei ollut mikään lipsahdus kertoa anopin invaliditeetista, vaan ihan harkittu asia. 8 kuukauden ikäinen on vielä vauva. Ikävä, jos itse näet tuon ikäisenä jo isona lapsena. En ole mitään outoja asiayhteyksiä tuonut esille, vaan joku kysyi, että mites miehen työmatkat. Kaikki ei ollut hyvin, vaan äitini oli täällä silloin.

Valitettavasti pelkään masennuskohtauksen uusimista. En välttämättä tajua soittaa äidilleni. Tämä on tietysti arkenakin ongelma, mutta mies soittaa päivittäin kotiin ja on 20 km päässä, ei 2000 km päässä.

Hassua tuo provon huutelu. Aika helppo elämä tainnut sulla olla.

ap

Vierailija
246/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehesi pitää olla kotona hoitamassa sinua. Eli kaikesta päätellen vaadit hoitoa..

ap

Vierailija
247/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä voisi sattua, jos romahdat? Pelkätkö vahingoittavasi itseäsi tai vauvaa?

Romahdat niin, ettet pääse edes puhelimeen soittamaan äitiäsi paikalle hakemaan vauvan?

Epätodennäköistä.

Aikuinen ihminen pärjää kyllä muutaman päivän vaikka sängyssä omissa ulosteissaan.

Äitisi voi jättää vesipullon sänkysi viereen, ettet kuivu. Tai soittaa piipaa-auton hakemaan ja viemään sinut hoitoon.

Todennäköisemmin kuitenkin säilytät edes hiukan toimintakykyäsi ja kykenet käymään vessassa ja juomaan jotain. Nälkään ei parissa päivässä kuole. Äitisi hoitaa vauvaa, jos et pysty.

tai kaikki voi jopa sujua.

Vierailija
248/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinolosta vaikka et joudu olemaan yksin, viihdyt vauvan kanssa ja voit ihan hyvin.

ap

Vierailija
249/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä voisi sattua, jos romahdat? Pelkätkö vahingoittavasi itseäsi tai vauvaa?

Romahdat niin, ettet pääse edes puhelimeen soittamaan äitiäsi paikalle hakemaan vauvan?

Epätodennäköistä.

Aikuinen ihminen pärjää kyllä muutaman päivän vaikka sängyssä omissa ulosteissaan.

Äitisi voi jättää vesipullon sänkysi viereen, ettet kuivu. Tai soittaa piipaa-auton hakemaan ja viemään sinut hoitoon.

Todennäköisemmin kuitenkin säilytät edes hiukan toimintakykyäsi ja kykenet käymään vessassa ja juomaan jotain. Nälkään ei parissa päivässä kuole. Äitisi hoitaa vauvaa, jos et pysty.

tai kaikki voi jopa sujua.

Kukas sitten hoitaa vauvaa?

ap

Vierailija
250/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lapsi kärsii, jos äiti on niin masentunut (tai tulee kohtauksia) ettei pysty lastaan hoitamaan. Se on niin väärin lasta kohtaan. Väitänkin, että päivähoito hyvässä hoitopaikassa on parempi kuin masentuneen vanhemman kanssa kotona olo.

Itsekin olen masentunut (lääkityksellä lopun elämää?) ja mieheni lähtee 5 päivän lomareissulle miesporukalla. Jään kahden lapsen kanssa kotiin. Pärjään varmasti hyvin. Minusta on parempi, että masentuneen läheiset ottavat itselleen lomaa ja irtiottoja, kuin että avioliitto päättyy eroon, kun terve osapuoli ei enää jaksa. Olen vilpittömästi sitä mieltä, että masentuneen puolisona on rankkaa. Masentunut ihminenhän on melko itsekäs ja on aina sitä mieltä, että vain minulla on rankkaa, ja minä, minä, minä...

Siitä olen eri mieltä, että masentunut äiti ei ole hyvä äiti. Itse ainakin koen olevani hyvä äiti. Silloin en ollut, kun masennukseni oli hoitamattomana. Nyt kun lääkitys on päällä, olen aivan tavallinen työssäkäyvä äiti, josta ei päälle päin huomaa mitä on käyty läpi..

Vierailija
251/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitää se hyväksyä ja jos tänä aikana romahdat, niin äitisi on tukenasi, sillä hyvä. Mikä tässä nyt on ongelma? Miehesi ei ole sairaanhoitajasi, vaikka tekstisi sellaisen kuvan antaakin.

Vierailija
252/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko niin kuilun partaalla, että et selviä ilman miestä paria päivää.

Molemmat ei voi olla totta yhtä aikaa.

ja et vieläkään ole vastannut että oletko miettinyt asiaa miehesi kannalta? Vai sattuiko sydämeen?!

mutta velvollisuudentunnosta lähtee. Ei satu sydämeen, sillä mielestäni minä ja vauva tarvitsemme miestä nyt enemmän. Ehkä ensi kesänä asiaa olisi voinut harkita uudelleen. ap

Vierailija
253/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet sinä pysty niin soitto sossuun ja lastensuojelu tulee hakemaan.

Tai soitat jollekulle niistä ystävistäsi.

mitä voisi sattua, jos romahdat? Pelkätkö vahingoittavasi itseäsi tai vauvaa? Romahdat niin, ettet pääse edes puhelimeen soittamaan äitiäsi paikalle hakemaan vauvan? Epätodennäköistä. Aikuinen ihminen pärjää kyllä muutaman päivän vaikka sängyssä omissa ulosteissaan. Äitisi voi jättää vesipullon sänkysi viereen, ettet kuivu. Tai soittaa piipaa-auton hakemaan ja viemään sinut hoitoon. Todennäköisemmin kuitenkin säilytät edes hiukan toimintakykyäsi ja kykenet käymään vessassa ja juomaan jotain. Nälkään ei parissa päivässä kuole. Äitisi hoitaa vauvaa, jos et pysty. tai kaikki voi jopa sujua.

Kukas sitten hoitaa vauvaa? ap

Vierailija
254/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äiti onkin koko sen kolme päivää niin kaukana, ettei pääse apuun, jos sinä romahdat?

Vierailija
255/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitää se hyväksyä ja jos tänä aikana romahdat, niin äitisi on tukenasi, sillä hyvä. Mikä tässä nyt on ongelma? Miehesi ei ole sairaanhoitajasi, vaikka tekstisi sellaisen kuvan antaakin.

Tekstini ei anna tuollaista kuvaa.

ap

Vierailija
256/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äiti onkin koko sen kolme päivää niin kaukana, ettei pääse apuun, jos sinä romahdat?

Äitini asuu lähellä, mutta ei voi koko aikaa täällä olla. Auttaa kyllä, minkä pystyy.

ap

Vierailija
257/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko niin kuilun partaalla, että et selviä ilman miestä paria päivää.

Molemmat ei voi olla totta yhtä aikaa.

ja et vieläkään ole vastannut että oletko miettinyt asiaa miehesi kannalta? Vai sattuiko sydämeen?!

mutta velvollisuudentunnosta lähtee. Ei satu sydämeen, sillä mielestäni minä ja vauva tarvitsemme miestä nyt enemmän. Ehkä ensi kesänä asiaa olisi voinut harkita uudelleen. ap

Pärjään vauvan kanssa, mutta pelkään romahdusta, jolloin en pärjää vauvan kanssa. Tulikohan tämä nyt selväksi?

ap

Vierailija
258/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini asuu lähellä, mutta ei voi koko aikaa täällä olla. Auttaa kyllä, minkä pystyy. ap

Vierailija
259/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko niin kuilun partaalla, että et selviä ilman miestä paria päivää. Molemmat ei voi olla totta yhtä aikaa.

Pärjään vauvan kanssa, mutta pelkään romahdusta, jolloin en pärjää vauvan kanssa. Tulikohan tämä nyt selväksi? ap

Vierailija
260/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se mieskään voi olla siellä koko aikaa jos hän kerran käy töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi