Miksi sanotaan, että imetys epäonnistui, kun imetysaika kesti 2 kk?
En minä koe epäonnistuneeni. Imetin niin kauan kuin oli mahdollista ja olen tyytyväinen tilanteeseen.
Kommentit (10)
on jokaisen naisen oma-asia! Imetät sitten kaksi tai 6 kk, ja olet itse tyytyväinen, niin ole onnellinen! Voi olla jopa helpompaa lopettaa imetys ennen 6 kk jolloin lapsi ei osaa "kaivata" tissimaitoa. Meillä on ollut aina hirveä prosessi tuosta maidosta luopumisen kanssa.
kesti 3 kk ja se oli kyllä ihan onnistunut.
Minä vedin kerran aika lailla herneen nenään kun sain jonkun tutkimuslapun, en enää muista mistä ja mitä tutkittiin, mutta kuitenkin... Vaihtoehdot olivat kutakuinkin sellaiset, että "Imetin niin ja näin kauan", "osittaisimetin noin kauan" tai "imetys epäonnistui". Siis ei lainkaan vaihtoa sille, ettei imettänyt ollenkaan tai ettei voi imettää jostain syystä.
Kirjoitin aikamoisen ripityksen punakynällä paperiin siitä, millaisia vaihtoehtoja voi kirjata ihmisille lähetettäviin papereihin.
Niin, ja molemmat rintani on siis poistettu syövän vuoksi, joten jo ennen raskauden suunnittelua oli täysin selvää, etten voi imettää. En siis käsitä, miksi minun pitäisi ruksittaa epäonnistuneeni.
Monelle 2 kk on jo hieno saavutus. Ei kannata välittää neuvolantädeistä tai imettäjäihmeistä. Me ollaan kaikki hyviä äitejä ja yksilöitä!
En minä koe epäonnistuneeni. Imetin niin kauan kuin oli mahdollista ja olen tyytyväinen tilanteeseen.
6kk täysimetystä on suositus, joten epäonnistuit reippaasti, kun et edes imettänyt puolta tuosta. Mutta tottakai tuokin on parempi kuin ei mitään. Mutta jos syy on "maito vaan loppui", niin sitten epäonnistuit vielä rankemmin. Jos syy on sairaus tai muu pakko, niin ei voi mitään. Ei tuota aikaa silti "onnistumisenakaan" voi pitää.
En minä koe epäonnistuneeni. Imetin niin kauan kuin oli mahdollista ja olen tyytyväinen tilanteeseen.
6kk täysimetystä on suositus, joten epäonnistuit reippaasti, kun et edes imettänyt puolta tuosta. Mutta tottakai tuokin on parempi kuin ei mitään. Mutta jos syy on "maito vaan loppui", niin sitten epäonnistuit vielä rankemmin. Jos syy on sairaus tai muu pakko, niin ei voi mitään. Ei tuota aikaa silti "onnistumisenakaan" voi pitää.
tässä taas näitä sädekehänkiilloja mammoja.. 6kk imetys on suositus! eli ei mikään elinehto vaan suositus.
Koska en noudattanut suositusta? Maito ei "loppunut", vaan lopetin muista syistä kahteen kuukauteen, jota pidän todella onnistumisena. Pisara äidinmaitoa on aina pisara äidinmaitoa ja siten hyväksi vauvalle.
ap
Meillä mentiin sekä imettäen että korvikkeella 6kk asti ja kokemus oli että en onnistunut imetyksessä.
Meillä mentiin sekä imettäen että korvikkeella 6kk asti ja kokemus oli että en onnistunut imetyksessä.
että tavoite on paljon pidempi (nykysuositus 6 kk täysimetys)ja voisin kuvitella, että jos jonkun imetys loppuu (vasten tahtoa) kahden kuukauden jälkeen, se kaksi kuukauttakin on ollut melkoista vääntämistä, ei mitään imetyksen autuutta.