Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kostaisin tämän miehelleni?

Vierailija
11.07.2009 |

Mua vituttaa ihan tajuttomasti mun idiootti-mies! On jossain ulkona viettämässä iltaa ja kun mä aloin kaivamaan kaapista jemmaamiani lakuja, ei niitä löytynytkään, vaan mies oli syönyt ne. No, kaupat oli mennyt jo kiinni ja lapset nukkumassa, joten en saanut sitten mitään tilalle, vaan istun "kuivin suin". Mies tiesi ihan 100 %, että se lakupussi oli mun ja olin säästänyt sinne lopuksi mun lempparit.

Joka kerta sama juttu, kun ostan kaappiin jotain herkkuja joko itselleni (esim. sellaiseksi illaksi, kun mies on pois kotoa), koko perheelle tai vieraita varten. Vaikka sanoisin niistä erikseen, mies syö silti ne sieltä yksin pois. Noita "varkauksia" voi tapahtua vaikka joka toinen päivä eli todella usein. Just eilen sanoin miehelle ostamistani viinirypäleistä, että ne loput on mulle ja lapsille, kun mies oli niistä jo oman osansa syönyt. No, enköhän saanut miehen "itse teossa" kiinni kahteen otteeseen syömästä niitä rypäleitä, eikä meille lasten kanssa meinannut jäädä mitään. Tai jos ostan keksipaketin ja erikseen näytän sen miehelle ja sanon, että se on ylihuomisia vieraita varten, niin eiköhän mies ole syönyt sen ennen kuin vieraat ovat edes tulleet. Tai jos ostan esim. kirsikkatomaatteja jotain ruokaa varten ja sanon siitä miehelle, hän syö silti suuren osan niistä tomaateista, eikä niitä jää kunnolla sitä ruokaa varten.

Oon sanonut tosta asiasta miehelle tuhat kertaa ja kysynyt, miksi syö esim. yksin koko meidän 4-henkiselle perheelle tarkoitetut sipsit/karkit/keksit yms. mutta mies vaan sanoo, ettei tiedä/ei muistanut/ei ajatellut jne. Mua ottaa toi ihan helvetisti päähän! Pitää varmaan hankkia joku lukollinen laatikko, missä säilyttää noita ei pelkästään miehelle tarkoitettuja herkkuja, mutta esim. jääkaapissa pidettäviä ruokia ei sinne voi laittaa.

Olen niin vihainen, että aion kostaa tämän miehen röyhkeän käytöksen, joten hyviä ideoita otetaan vastaan! Onko kellään yhtä idioottia miestä???

PS. Älkää saarnatko mulle kirosanoista tai miehen haukkumisesta, koska olen tällä hetkellä todella vihainen ja mun mielestä mulla on myös oikeus olla vihainen...

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toimis meilläkin, siis tuo asia, että jollain hyllyllä on "säästettävää" syötävää. Itse olen meidän perheen keksihiiri, enkä millään pysty pitämään näppejäni erossa vierasvarana olevista keksipaketeista. Ne vaan menee mun suuhun. Siksipä meillä ei olekaan vierasvaroja odottelemassa. Kun vieraita on tulossa, ostan samana päivänä tarjottavat. (Juu, ja en ole mikään ihan valtava hyllyvä lehmä, vaan 160 cm ja 51 kg. Itsekuri on kuitenkin ihan nollassa.)

Vierailija
62/71 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kyllä kasvanut köyhässä perheessä, eikä sinne ole herkkuja osteltu. Ruoat oli aina keittoruokia.

No. Meillä tämä näkyy niin, että esimerkiksi tuoretta ananasta täytyy ostaa sitten 3 kpl, joista mies syö n. 2½. Minulle ja lapselle jää se puolikas, koska emme kerrallaan syö enempää. Karkit täytyy piilottaa - tosin mies painostaa kertomaan missä ne on ja syö sitten loppuun. Onneksi en itse ole kauheasti makean perään, joten se ei haittaa. Mutta kun lapsen jääneet karkit menee - se pistää vihaksi! Ostelee kyllä sitten tilalle uudet, mutta periaate mättää.

Ruokia varten tarkoitetuista aineksista täytyy varotella etukäteen - silti saattaa se kriittinen kermaviilipurkki hävitä - mutta sittenhän painelee lähikauppaan viime minuuteilla hakemaan uuden.

Toisaalta tunnen myötätuntoa tämän takia, sillä miehen köyhä lapsuus tuntuu niin koskettavalta. Tuoreet ananakset, greipit, banaanit olivat esimerkiksi niitä, mitä hän ei koskaan saanut lapsena. Ja meillä ne oli - jos nyt ei tuiki tavallisia - niin ainakin saatiin aina silloin tällöin.

Olen oppinut elämään tämän kanssa juuri niin, että jos tiedän, että joku ruokatarvike tai herkku on hänen mieleensä, pyrin ostamaan sitä enemmän miehen takia. Ei olla varakkaita mekään, mutta ruokaan satsaan, koska penniäkään ei mene tupakkaan tai alkoholiin :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ylipaino-ongelmaa meille ei miehen syömisistä tule, kaikki kuluu koska on aktiiviurheilija...

Vierailija
64/71 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies voi syödä keksipaketin, jonka mä ole ostanut vieraita varten. Eikä siinä kaikki, hän jättää TYHJÄN paketin kaappiin.

Mutta toi oli hyvä paikka, toi jemmapaikkojen vaihtaminen.

Kirjahyllyn takaosa on loistava ja samoin sukkalaatikko.

mies voi syödä keksipaketin, jonka mä ole ostanut vieraita varten. Eikä siinä kaikki, hän jättää TYHJÄN paketin kaappiin.

Mutta toi oli hyvä paikka, toi jemmapaikkojen vaihtaminen.

Kirjahyllyn takaosa on loistava ja samoin sukkalaatikko.

toi oli paras: "Eikä siinä kaikki, hän jättää TYHJÄN paketin kaappiin." tuo jos mikä raivostuttaa! >:(

Vierailija
65/71 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä se lastenvalvoja joutuu valitsemaan raivokohtauksen ja burnoutin väliltä, kun joku kaheli menee vaatimaan eroa kun mies syö sen herkut....

- omat herkut piiloon käsilaukkuun/vast. tamppoonirasia saattaa toimia myös.

- vierasvaran kanteen kirjoitat tussilla että tässä on 3 keksiä Jussille, 3 keksiä Maijalle, 3 keksiä meille kummallekkin heidän kanssaa kun vierailevat meillä sunnuntaina.

Vierailija
66/71 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule kertomaan saitko mitään ideoita näistä ja miten aiot jatkossa toimia, jookosta ???

Vierailija
67/71 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tämä viestini oli etusivulla. En ajatellut siitä tulevan ihan niin suosittu aihe...

Pidin miehelle "puhuttelun", kerroin miltä musta tuntui ja kyselin, miltä hänestä tuntuisi, jos hävittäisin hänen perjantai-illan kaljat joka viikko siihen aikaan, että kaupasta ei saisi enää uusia. Lisäksi kirjoitin yhteen "kuivakaapin" hyllyyn lapun, missä lukee, että se on vaan mun ja lasten syömisille, eikä mies saa koskea siihen. Nyt ei ainakaan ole siitä kiinni, ettei mies TIETÄISI, että ne oli tarkoitettu muille kuin hänelle.

Moni on ymmärtänyt, että söisimme lasten kanssa kamalan usein herkkuja, mutta se ei pidä ollenkaan paikkaansa. Meillä on aina joku keksipaketti, vähän karkkia yms. kaapissa, mutta syödään niitä n. kerran viikossa. Painoasiat on kaikilla (myös miehellä) kunnossa. Luulen, että miehellä on jonkinsorttinen syömishäiriö, koska hänen on pakko syödä koko ajan jotain.

Kiitos tuesta ja neuvoista teille! Itse olen ajat sitten jo rauhoittunut ja jälleen kerran antanut miehelle anteeksi ja toivon, että tuo kieltolappu hyllyssä pitäisi miehen sormet erossa meidän jemmaherkuista.

T:ap

Vierailija
68/71 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan vaatia että mies käy vaikka huoltoasemalta ostamassa mulle jotain hyvää silloin kun haluan. Kiukuttelen niin kauan että suostuu.

Vierailija
69/71 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostat vaikka just keksipaketin josta miehes ainakin syö, sitten sanot vielä että et sitten syö tätä! sitä ennen kuitenkin ostat kaupasta piri iri chiliä tai vastaavaa voimakasta maustetta jota siveletkeksien päälle....on sitten kivaylläri iehen mennä syömään sitä! tasan tarkkaan loppuu varastelu...varmuudeksi paatielä johonkin lAKU/NAMIPUSSIIN

Vierailija
70/71 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostat vaikka just keksipaketin josta miehes ainakin syö, sitten sanot vielä että et sitten syö tätä! sitä ennen kuitenkin ostat kaupasta piri iri chiliä tai vastaavaa voimakasta maustetta jota siveletkeksien päälle....on sitten kivaylläri iehen mennä syömään sitä! tasan tarkkaan loppuu varastelu...varmuudeksi paat vielä johonkin lAKU/NAMIPUSSIIN JA SIVELET NE MAKEISET SILLÄ. Muista kuitenkin että pidät kumihanskoja kun teet tän,on meinaan tulista! ja tietenkin niin ettei lapset saa käsiinsä, jos miehes on allerginen niin jätä toteuttamatta mämäettei satu mitään.

Vierailija
71/71 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis piri piri-chiliä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme