Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan nivelet napsuvat kohdussa? :D

Vierailija
10.07.2009 |

Veikeän kuuloista, kun vatsanahkan läpi kuuluu hentoisia naksahduksia vauvan liikuskellessa. Kai silläkin voi jo nivelet paukahdella? Vai voiko tuo olla jotain muuta, ja mitä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

homma minulla. semmoinen outo "rapsahdus" tai miksikä sitä nyt oikein kuvailisikaan kuuluu välillä kun vauva potkii mahassa. unohdin eilen neuvolassa asiasta kysyä, mutta oudolta se kyllä kuullostaa. mielenkiinnolla odottelen myös vastauksia asiasta tietäviltä ap:n lisäksi.

Vierailija
2/5 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaikana kuului myös rasauksia/napsahduksia ja kuvittelin koko ajan että kalvot puhkeavat ja vesi valuu ulos. En tiedä mistä äänet tulivat, mutta syntyessään vauvan vesi oli todella vähissä, oikeastaan loppu. En halua pelotella, mutta esim. seuraavassa ultrassa kannattaa tarkistaa lapsiveden määrä. Vauva syntyi siis terveenä, eikä mitään hätää ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa ens viikolla selvää asiasta, kun on seuraavan kerran neuvola. Minulla ei olekkaan ennää aikoja lääkärille kun rv on jo 37 + 2. Viimeks kun tekivät uä:n n. kaks viikoa sitten niin siinä ei havaittu mitään poikkeavaa. ite kuitenkin ajattelin kans että se saattaa liittyä lapsiveteen...

"2" ihmettelijä

Vierailija
4/5 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liittynyt lapsiveteen, sitä tuli kuin saavista kaatamalla kun synnytys alkoi :) Lieneekö ollut peukun imemisestä johtuvaa ääntä? Lapsi terve ja nyt 6-vuotias jo!

Vierailija
5/5 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kävi pari kolme kertaa niin että vauvan potkiessa kuului ihan selvä rapsahdus, tai napsahdus. En osaa sitä ääntä selittää, mutta heti tuli olo että vauvan nivelet napsuu. Edellisissä raskauksissa en ollut mitään tämmöisiä kuullut.

Synnyttyään totesin että kuopuksella on napsuvaiset nivelet :) Esim housuja pukiessa usien polvet paukkuu, joten uskos että oikeasti kuulin niitä naksahduksia jo masuaikaan.