Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syvästä laskimotukoksesta

Vierailija
10.07.2009 |

netistä saa tosi vähän tietoa tästä joten kyselen siksi täältä. Eli osaatteko kertoa joitain oireita ko. tilaan? olen raskaana rv 26 ja pohjetta aristaa vähän kävellessä ja levossa ja vähän enemmän koskettaessa. ei mitään punotusta tai turvotusta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika yleinen vaiva raskaana olevilla. Asia on suhteellisen helppo pois sulkea. Kyseessä voi olla myös se, että kasvava kohtu painaa hermoja. Jos teet istumatyötä ja/tai liikut vähän ja jos olet ylipainoinen ja ruokavalio ei ihan kunnossa ja tupakoit, riski syvään laskimotukokseen (slt) on suurempi. Tilaa pystyy kartoittamaan verikokeella, jonka tulkinta kuitenkin on jossain määrin häilyvä. Ultraamalla saa paremman varmuuden asiasta.

Yleisimmät oireet on punoitus, turvotus, kuumotus ja kipu, tosin hyvin yksilölllisiä ja ihmeen vaimeitakin oireita olen slt-potilailla työssäni kohdannut.

Eli summa summarum: hakeudu päivystykseen (ei mikään hurja kiire), niin asia varmistetaan ja hoidetaan. Slt voi kulkeutua myös aivoihin, istukkaan, sydämeen tai keuhkoihin, jolloin se on vaarallinen. Jalan pito levossa on nyt kuitenkin sinulle hvyäksi.

Vierailija
2/6 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut vuodelevossa muutaman päivän (kuumeessa) ja sen jälkeen tämä alkoi. tänään tuskin enää lähiterkkarista saisin aika.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittaisin äitiyspolille. Jos kyseessä on laskimotukos, se vaatii välitöntä hoitoa. Synnytyssairaalassa osaavat kysellä oireet tarkemmin, joten kannattaa soittaa sinne.

Vierailija
4/6 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos sinulla on yhä kuumetta, varsinkin ilman flunssa/vatsatautioireita, niin saattaa silloin olla myös ruusu tulossa jalkaan.

EI se nyt niin nopeasti todennäköisesti pahene, kun maltat levähtää. Jaksamisia :o)

t: #3

Vierailija
5/6 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee tukoksia. Pitkät lentomatkat mm. on pahasta.

http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=khp00046

luepa tuosta

Vierailija
6/6 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan voi odottaa seuraavaan päivään ja monesti hoitona juuri on lepo, ettei se lähde sieltä liikkeelle. Niin hullua, kuin se onkin, lepo aiheuttaa sitä, mutta myös hoitaa sitä! Raskiaana oleville hoidot, esimerkiksi liuotus on riskialtista. Itse aikoinani lepäilin pari viikkoa ja verikokeet joka toinen pv. Sitten lopulta kolmen päivän kuuri disperiiniä ja sinne häipyi. Olin totaalisessa liikkumakiellossa, vain vessaan sain mennä, tuolloin rv 31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi