Mulla palaa kohta käämit naapurin koliikkivauvan takia!
Saatii uudet seinänaapurit pari viikkoa sitten ja siitä asti olen nukkunut todella huonosti.
Syy:
Heillä on pari kuukautinen vauva, joka huutaa kuin palosireeni, huuto alkaa joka helvetin ilta klo 23.00 ja loppuu klo 4-5.00. Itse olen viimesilläni raskaana eli nukun muutenkin todella huonosti. Olen joutunut viime aikoina nukkumaan sohvalla, koska sinne vauvan kiljuminen ei kuulu niin selvästi (mutta kuuluu kuitenkin!). Sohvalla on todella huono nukkua, koska pelkään koko ajan tippuvani. Eikä asiaa helpota se, että herään aamulla kiukkuisena kuin ampiainen, selkä kipeänä ym.
Päivällä en pysty nukkumaan, siitä pitävät nuo 2 poikaa huolen! Taapero nukkuu kyllä päiväunet, mutta tuo 4v esikoinen onkin sitten asia erikseen.
Meillä on todella hyvät äänieristeet seinissä, joten tuo kiljuminen on todellakin kovaäänistä! Rappukäytävään asti kuuluu.
Tuo voittaa jopa ekassa kerroksessa asuvan perheen koirankin ulinan mennen tullen! Koiran ulina on vaan sellaista ääntä, joka hukkuu taustaan, toisin kuin tuon ipanan ääni..
Aikaisemmissakin raskauksissa, olen ollut todella vittuuntunut, jos jonkun toisen lapsi huutaa/parkuu yleisellä paikalla.
Ja joo, tiedän, koliikille ei kukaan voi mitään ja vauva ei voi mitään itkulleen, mutta..Ja voihan meidänkin tulokas olla samanlainen palosireeni.
Kommentit (75)
Kyllä sinua kohta jo nukuttaa. Kun oma lapseni huusi joka ilta klo 21-01 välillä niin olin jo niin väsynyt, että pystyin nukkumaan huudosta huolimatta kun isä kantoi vuorostaan lasta.
ap ei ole nikki. se tarkoittaa alkuperäinen kirjoittaja (eli ketjun aloittaja) ja joka ketjulla voi olla "oma" ap
Mä käytän muutenkin jatkuvasti nukkuessa korvatulppia. Oon niin pahuksen herkkäuninen, että vieressä nukkujan tuhinakin häiritsee, muista äänistä puhumattakaan.
Ehkä oon sitten herkistyny liikaa tai jotain, mutta korvatulpat ei pidä mulla kovempaa ääntä. Häiriinnyn metelistä, vaikka oliskin tulpat korvissa. Vaimentaa ääntä toki.
tää niile, jotka ihmettelee miksei tulpat auta
Voi jessus. Mähän nukun JO ERI HUONEESSA eli meidän paskalla sohvalla olkkarissa! Eli turha viisastella, että vaihda sänky toiseen huoneeseen!
Esikoinen ei viihdy telkkarin edessä (meillä katsotaan muutenkin todella vähän telkkaria). En ole saanut vielä nukkua univelkaa pois ja olen koko ajan räjähdysherkkä, raivoan lapsille ihan pikku asioista, samoin miehelle jne.
ap
nyt hyvä ihminen erilaisia korvatulppia (niitä myydään ihan järjettömän useita erilaisia malleja) ja pistä lisäksi päähän kuulosuojaimet.
Ihan varmasti ei kuulu tällä yhdistelmällä yhtään mitään. Mutta jos tulit tänne vain valittamaan, niin siinähän iniset. Onhan sun tilanne kurja, mutta sulle on sentään tarjolla vaihtoehtoja hoitaa tilanne, vauvan äiti ei voi laittaa tulppia korvaan ja mennä nukkumaan.
ja alkoi huutamaan heti syntymänsä jälkeen.
Huusi ja huusi. Mulla tuli maitoa suihkuamalla ja varmasti sai mahansa täyteen. Oli toinen pakastin täynnä pelkästään äidinmaitoa ja juotin pullosta, jos se olisi auttanut. Oli Cuplatonit ja kaikki. Ajeltiin illalla autolla, että vauva hiljenisi. Olin tosi ahdistunut naapureidenkin takia, että joutuivat kuulemaan sen rääkymisen. Ja silloin synnärillä siirryin perhehuoneeseen ihan siksi, että muut kolme äitiä samassa huoneessa saisivat nukkua.
Mulla ei ole koliikkivauvaa häiritsemässä unia vaan kuorsaava aviomies jonka kuorsaus kuuluu korvatulppien läpi. Olen kokeillut jo 3-4 erilaista korvatulppaa ja kaikista kuuluu läpi sekä joistakin ärtyy korvakäytävä ettei niitä voi pitää kuin korkeintaan yhden yön ja sitten on pakko keksiä jotain muuta.
Tiedättekö, että mistäköhän saisi hommattua kunnon korvatulppia hankittua ? Jos en saa nukuttua kunnolla niin mulla on sitten seuraavana päivänä hirveä migreeni ja se ei ole kivaa se ...
Kyllä se on naapurin tehtävä siirtää se vauva huutamaan toiseen huoneeseen, eikä ap.n siirrellä nukkumapaikkaansa. i]
Kyllä pitäis koliikkivauvan vanhempienki ottaa huomioon naapurit siinä missä naapurienki pitää suvaita normaaleja elämisen ääniä. Yleensäkin tuntuu välillä, että näitä vauvaperheitä hyysätään ja hyssytellään tässä maailmassa ihan liikaa. Ainoat todella itsekkäät ihmiset, joiden pitäisi mennä itseensä, ovat useimmiten vauvan vanhemmat.
ymmärrän että ap on varmasti ihan tosissaan ärsyyntynyt ja väsynyt, ja täysi myötätuntoni hänelle - on helvetin raskasta kun ei muutenkaan saa kunnolla nukuttua, niin joku vielä valvottaa.
mutta mua järkyttää tämä miten ihmiset suhtautuu näin kylmästi perheisiin, joissa on koliikkivauva. itselläni oli sellainen monta vuotta sitten, ja voi herranjumala miten ahdistunut mä olinkaan juuri siitä, että se itku/rääkyminen kuuluu naapuriin ja naapurissa ei saada nukuttua. sitten vielä sattui juuri sellainen seinähullu akka naapuriksi, joka valitti joka päivä joka paikkaan minne vaan saattoi (isännöitsijä, suoraan vuokranantaja, sosku, mitä keksikään) siitä, että vauva itkee. no, kyllähän se selvisi sillä kun pöytään lätkäisi lääkärin kirjoittaman diagnoosin koliikista, mutta ei auttanut stressiä kun jatkuvasti oli joku jostakin soittamassa että "Maija Meikäläinen tässä ***stä hei, meille on ilmoitettu että teiltä kuuluu kovaäänistä vauvan itkua usein ja siitä ollaan huolissaan." ja taas sai selittää. ja anteeksi seinähulluksi kutsumiseni, mutta en tiedä mikä sillä naisella ihan todella viirasi, kun hän teki valituksia myös silloin, kun emme olleet lainkaan kotona - eli kun olimme viikon reissussa jossakin muualla, meiltä kuului silti kuulemma jatkuvasti kovaäänistä vauvan itkua. kuka lie itkenyt, oma vauvamme ainakin oli meilä mukana.
ja ihan oikeasti joskus on niitä koliikkitapauksia, jotka eivät ole maito- tai muutakaan allergiaa, vaan ihan oikeasti vain pitkittynyttä koliikkia, ja johon ei auta cuplaton, rela-tipat, vyöhyketerapia, homeopatia, kantoliina eikä mikään muukaan mitä ikinä koliikkiin avuksi kehotetaan kokeilemaan. meillä oli tämmöinen, joten vaikka sympatiat ovatkin ap:lle, myös täysi myötätuntoni kaikille koliikkivauvan vanhemmille.
Ehkä vauva itkee siksi, että vanhemmat ei osaa lasta hoitaa.
Kyllä se on naapurin tehtävä siirtää se vauva huutamaan toiseen huoneeseen, eikä ap.n siirrellä nukkumapaikkaansa. i]
Ainoat todella itsekkäät ihmiset, joiden pitäisi mennä itseensä, ovat useimmiten vauvan vanhemmat.
Ja PAH!
Jos asuu esim. kaksiossa, niin kyllä siinä on aivan turhaa siirrellä vauvan nukkumapaikkaa. Äänet kuuluvat silti naapureihin ihan samalla tavalla. En ymmärrä, miten joku voi koliikkivauvan vanhempia väittää itsekkäiksi, mut tää oli tietty taas näitä provoja, joita koko av-palsta on täynnä. Hyvä provo sinänsä, koska jopa muakin alkoi suututtaa.
lisäksi kysyisin vielä muitakin naapureita mukaan valitukseen,on tehokkaampaa.
mistä sitä tietää,jos ne naapurinperkeleet eivät edes yritä tehdä mitään vaientaakseen sitä kiljukaulaa????
laita alkuun lappu postiluukusta,tai mikä vielä parempi,laita siitä myös kopio ilmoitustaululle rappuun!
lisäksi kysyisin vielä muitakin naapureita mukaan valitukseen,on tehokkaampaa. mistä sitä tietää,jos ne naapurinperkeleet eivät edes yritä tehdä mitään vaientaakseen sitä kiljukaulaa???? laita alkuun lappu postiluukusta,tai mikä vielä parempi,laita siitä myös kopio ilmoitustaululle rappuun!
miksi itsekkäiden vanhempien takia pitää muiden asukkaiden kärsiä ja parhaimmassa tapauksessa kärsivät kärsijöiden lapsetkin.
Ilmoitus isännöitsijälle ja al ap puhumaan muiden asukkaiden kanssa kiljukaulan huudosta. Ehkä yhteistuumin pystytte savustamaan perheen pois. Tai tietty, kun kiljukaula on hetken hiljaa, niin alatte te tilanteen mukaan pitää niin helvetinmoista meteliä. Ehkä huutajan vanhemmat huomaavat millasta on naapurista kuuluva jatkuva meteli.
Ei mua haittaa, jos naapurin vauva kiljuu päivällä pari tuntia, en mä silloin kuitenkaan pysty nukkumaan omien lasten takia. Mutta kyllä yöllä pitäisi saada nukuttua.
En voi ymmärtää, kuinka ne muka ei auta! Jos näin tosiaan on niin valaise vähän ja hanki kuulosuojaimet!!