Mulla palaa kohta käämit naapurin koliikkivauvan takia!
Saatii uudet seinänaapurit pari viikkoa sitten ja siitä asti olen nukkunut todella huonosti.
Syy:
Heillä on pari kuukautinen vauva, joka huutaa kuin palosireeni, huuto alkaa joka helvetin ilta klo 23.00 ja loppuu klo 4-5.00. Itse olen viimesilläni raskaana eli nukun muutenkin todella huonosti. Olen joutunut viime aikoina nukkumaan sohvalla, koska sinne vauvan kiljuminen ei kuulu niin selvästi (mutta kuuluu kuitenkin!). Sohvalla on todella huono nukkua, koska pelkään koko ajan tippuvani. Eikä asiaa helpota se, että herään aamulla kiukkuisena kuin ampiainen, selkä kipeänä ym.
Päivällä en pysty nukkumaan, siitä pitävät nuo 2 poikaa huolen! Taapero nukkuu kyllä päiväunet, mutta tuo 4v esikoinen onkin sitten asia erikseen.
Meillä on todella hyvät äänieristeet seinissä, joten tuo kiljuminen on todellakin kovaäänistä! Rappukäytävään asti kuuluu.
Tuo voittaa jopa ekassa kerroksessa asuvan perheen koirankin ulinan mennen tullen! Koiran ulina on vaan sellaista ääntä, joka hukkuu taustaan, toisin kuin tuon ipanan ääni..
Aikaisemmissakin raskauksissa, olen ollut todella vittuuntunut, jos jonkun toisen lapsi huutaa/parkuu yleisellä paikalla.
Ja joo, tiedän, koliikille ei kukaan voi mitään ja vauva ei voi mitään itkulleen, mutta..Ja voihan meidänkin tulokas olla samanlainen palosireeni.
Kommentit (75)
Ja tiedän, että vauvan itku kuuluu elämää jne. Mutta kun itse ei saa nukuttua ollenkaan. Ja ei mua haittaa muut äänet, koska emme ole ainuita ihmisiä tässä talossa.
ap
sitten sulla on vääränlaiset korvatulpat.
mene liikkeeseen ja osta kunnolliset.
Älytöntä vastata aina tälläisiin aloituksiin noin!
Oli meille ainakin oikea ratkaisu vastaavassa tilanteessa.
Kiva sun sitten valvoa kellon ympäri. Tiedä vaikka naapurissa loppuis huuto siihen mennessä valvotatte vielä naapurin vauva rukkaa.
Mä ymmärrä, että olet väsynyt koita rakas kuitenkin ymmärtää, että se naapurikin haluaisi varmaan nukkua jos pystyisi. Ei hänestäkään ole varmaan kivaa valvoa huutavan vauvan kanssa.
Meillä oli myös koliikkivauva naapurissa, silloin tuntui että hermo menee kun vieras vauva valvotti yöt. Silloin ajattelin niin, että ei tämä loputtomiin kestä ja ajattelin myös vauvan vanhempia. Hehän ovat siinä ihan lähellä ja varmasti asia rassaa myös heitä.
Se on vain pakko kestää.
Kunnolliset korvatulpat auttavat ihan taatusti.
No meillä lapsi huusi koliikkia kuusi kuukautta, joten pidä suusi kiinni jos et oikeasti tiedä miten tuskasta on kantaa lasta joka yö viisi tuntia yksin kun mies yritää nukkua, että jaksais jotenkin mennä töihin ja rakentaa taloa. Pari kertaa meinasin heittää lapsenkin seinään, että hiljenisi. Meillä lapselle mikään hoito ei vaan auttanut. Sitten vain loppu kun seinään kun täytti 7 kk.
Mutta itsekkäitä paskojahan tämä maailma on pullollaan.
nukuttua ainoastaan muutaman tunnin yössä (kuopus herää joka helvetin päivä tasan klo 6.30 kesät talvet.
Ja kyllä mä tiedän, että vanhempia varmasti vituttaa huutava kakaransa! Mutta ei sitä tarvitse hemmetti huudattaa makkarissa, niitä huoneita on muitakin! Meillä on siis makkarin seinät sekä keittiön seinät vastakkain. Ja muista huoneista huuto ei varmasti kuuluisi yhtä selvästi!
Ja jos meidän vauva on koliikkivauva, niin voi, voi. Ei voi mitään. Oman vauvan itkua kestää kuunnella paremmin kuin vieraan!
ap
Mutta itsekkäitä paskojahan tämä maailma on pullollaan.
Mutta on silti äärettömän itsekäs.
Mutta on silti äärettömän itsekäs.
Oman vauvan itkua kestää kuunnella paremmin kuin vieraan!
ap
Mulla kyllä just toisinpäin. Vieraiden lasten itku ei osu ollenkaan niin pahasti, kuin oman.
Etenkin, jos tiedän, että minä en ole se, jonka täytyisi siihen vieraan vauvan itkuun jotenkin reagoida.
Ja sitä paitsi kerrostalossa itku kuuluu esim. keittiöstä hormin kautta vielä huomattavasti paremmin toisiin asuntoihin.
Kunnolliset korvatulpat vaan käyttöön! Ja tosiaan kannattaa asettua niiden vauvan vanhempien asemaan, olen 100% varma, että jos sinä kerran naapurina menetät yöunet ja hermosi, niin seinän takana on täysi helvetti öisin.
Mutta ei sitä tarvitse hemmetti huudattaa makkarissa, niitä huoneita on muitakin! Meillä on siis makkarin seinät sekä keittiön seinät vastakkain. Ja muista huoneista huuto ei varmasti kuuluisi yhtä selvästi!
Mutta en sitä, että pistät vauvan huutamisen kuulumisen vanhempien viaksi. Heillä on varmasti hyvä syy "huudattaa" vauvaansa juuri siellä missä se huutaa. Et taida edes voida kuvitella kuinka raskasta on olla koliikkivauvan vanhempi?
t. kahden ent. koliikkivauvan äiti
mutta naapuri ei?
Eli jos sama vauva valvottaa vanhempiaan ja naapuriaan, on vanhempien valitus väsymyksestä hyväksyttävämpää? Kumpikaan ei voi tilanteelle mitään, mutta vain toisella on oikeus valittaa?
Miksi? Miksi naapurin unet on vähäpätöisemmät?
Saa naapuritkin valittaa väsymystä mutta ehkä toiseen äänensävyyn. Kyllä mäkin valitan jos joku huudatta stereoita yöllä.
Itsellämme olis tosiaan kuuden kuukauden helvetti. Naapuritkaan eivät paljoa helpottaneet olotilaa kun monesti pe/la aamuyöllä kun palattiin siinä 4 tai 5 maissa aamuyöllä baarista kotiin laitettiin stereot täysillä. Monesi olimme viiden tunnin huudon jälkeen saaneet lapsen nukahtamaan siinä 3 aikaan. Arvatkaapa vaan kuka heräs siihen meteliin ja ketkä taas saivat kantaa uneen uudestaan..... Naapurit varmaan kostivat kun joutuivat viikolla kuuntelee itkua.
meinasi heittää vauvan seinään. Todellä väsyneenä tälläisiä ajatuksia varmasti tulee.
Samoin naapuri, joka ei saa nukuttua koliikkivauvan takia, ajattelee pahaa jostain, tässä tapauksessa vauvan vanhemmista.
Ymmärrystä molemin puolin hyvät ihmiset!
Ja tiedän, että vauvan itku kuuluu elämää jne. Mutta kun itse ei saa nukuttua ollenkaan. Ja ei mua haittaa muut äänet, koska emme ole ainuita ihmisiä tässä talossa.
ap
sitten sulla on vääränlaiset korvatulpat.
mene liikkeeseen ja osta kunnolliset.
Oma tai naapurin.
Kyllähän se päähän ottaa, jos ei saa nukkua. Eihän sille mitään voi ja sen ymmärtää, mutta univajeessa ihminen ei ole parhaimmillaan.
Miksi täällä jotku hyökkää oikein ap.ta vastaan? Hullua porukkaa..
pakko kylllä kysyä: kuinka monta ap-nimimerkillä kirjoittavaa tällä palstalla kirjoittelee? Jos ei joku kohta tarjoa selitystä tähän asiaan, niin vallanhan sekoan!
ni tiedät mitä se sitten on.