Kuinka pitkälle voi lähteä, jos lapsi nukkuu kotona?
Talomme vieressä menee peltotie, jota olen ajatellut alkaa juoksemaan iltaisin lapsen 1v9kk mentyä nukkumaan.
Eli kuinka pitkälle on "sallittua" juosta, kun lapsi on sisällä nukkumassa?
Kommentit (53)
Korkeintaan. Itse saatan roskat käydä ulos viemässä tai pyykit hakemassa pyykkituvasta lapsen mentyä nukkumaan, mutta en kyllä kauemmaksi lähde, ellei ole joku muu vahtimassa.
Tee kuntopiiriä sisällä tai muuta jumppaa. Päivällä voi juosta vaunujen tai rattaiden kanssa, on muuten tehokastakin. =)
tai katsomassa postilaatikkoon. Lapsi nyt 1v6kk.
jossittelen juurikin tuota kestoa. Olen yh, joten eipä sinne lapsenvahdiksikaan ketään saa iltaisin.
Itse en kyllä lähtisi ilman hälytintä minnekään. Kannattaa testata miehen kanssa se kantavuus. Tarkoitathan ap siis, että lapsi jäisi yksin kotiin nukkumaan?
joten en päivisin saa tehtyä lapsen kanssa lenkkiä. :(
Kohtalaisen iso piha minulla kyllä on, joten jonkinlainen kuntopiiri varmaan onnistus siinäkin.
Löytyykö netistä jotain vinkkiä?
Ap
Muttamutta...."näkee ap:n juoksemassa taloa ympäri"-jo 12 kierrosta mennyt ja naapurit pällistelee, mikä tuolle on tullut;DDDD
Kuuluukohan edes noin kauas? Mieti lapsen hätää jos hän sattuisikin heräämään.
Itse en kyllä lähtisi ilman hälytintä minnekään. Kannattaa testata miehen kanssa se kantavuus. Tarkoitathan ap siis, että lapsi jäisi yksin kotiin nukkumaan?
Monissa radiopuhelimissa mainostetaan jopa 3 km kantavuutta, mutta jos lähdet niin kauaksi, niin kestää kauan ennenkuin ehdit kotiin. Itse juoksisin sitä teidän peltotietä varmaan edestakaisin radiopuhelin itkutoiminnolla (ei siis millään phillipsin itkuhälyttimellä).
Voisit juosta sisällä. Itse haluaisin juoksumaton, mutta ei ole tilaa eikä rahaa....
Kunnollinen radiopuhelin kantaa kilometrien päähän. Notta silleen!
oikeasti, todennäköisesti mitään ei satu, mutta onhan se mahdollista, esim. tulipalo. Sitten ei voi syyttää kuin itseänsä. Sitäpaitsi ei siihen lenkkiinkään voisi keskittyä kunnolla, kun hätäilisi koko ajan sitä mitä kotona voi tapahtua. 15minuuttia on tosi pitkä aika, jos jokin onnettomuus tapahtuu. Sullekihan voi siellä lenkillä käydä jotain, ja lapsi jää pitkäksi aikaa yksin.
Mutta meillä ei sillon ollut kauheesti naapureita:)
Kunnollinen radiopuhelin kantaa kilometrien päähän. Notta silleen!
äitiä yhtään sen nopeammin lapsen luokse jos tämä sattuukin heräämään. Aikamoinen hätä ehtii pienelle tulla jos äiti on siellä kilometrin/kilometrien päässä kotoa.
Joka lihasryhmälle jokin liike, muista vaihdella liikkeitä parin viikon välein, niin teho säilyy. Itse olen juossut talon ympärikin lenkkiä, kun piti päästä "tuulettumaan". Saivat naapurit ihmetellä. :D
Jos oikein innostuu kotikuntoilusta ja on tilaa, niin levytangolla ja muutamilla painoilla saa jo aika paljon vaihtelun varaa ja tehoa treeniin.
Juokseminen kyllä onnistuu rattaiden kanssakin, ei tartte olla mitään juoksurattaitakaan, jos vain lapsi viihtyy. Yleensä kyllä tykkäävätkin vähän lujemmasta menosta. =) Onhan se sekin vähän hullun näköistä, mutta on moni muukin laji.
Jos nukkuu "oikeassa sängyssä" (=ei pinnarissa) niin saattaa herätessään lähteä etsimään sinua tai satuttaa itsensä sisällä touhutessaan. Muutenkin tuon ikäinen on varmaan kauhuissaan jos herää tyhjästä talosta! Vaikka äiti olisikin vain pihalla ja tulisi kahdessa minuutissa sisälle...
olen itse hankkinut juoksumaton, sterpperin ja kuntopyörän. Niillä voin vapaasti kuntoilla kun lapset nukkuvat. Muut lenkit teen lasten kanssa töiden jälkeen, nyt tosin äippälomalla. Itse en lähtisi 50 metriä kauemmas talosta, ja sittenkin pitäs itkuhäyytin olla mukana.
Lisäkis olen tehnyt kiinteytysjumppaa ihan kotosalla, ja sekin toimii loistavasti kuntoiluna lasten valvoessakin:)
pahimmillaan joudut esim. auton yliajamaksi eikä kukaan tiedä, että sulla on lapsi kotona yksin....
Toinen vaihtoehto ois pieni mäki ihan talon vieressä. Sitä ei tarttis edes mennä tällä kunnolla kun pari kertaa ni ois illan treenit tehty. :D
Ja meidän taloa ei pääse ihan ympäri asti, on sen verran kova pudotus toisella puolella.
Ap
mutta ehkä silti hautaan tämän ajatuksen. :)
Ap
Voinko juosta sen päähän? Kestää varmaankin 15min.