Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkälle voi lähteä, jos lapsi nukkuu kotona?

Vierailija
09.07.2009 |

Talomme vieressä menee peltotie, jota olen ajatellut alkaa juoksemaan iltaisin lapsen 1v9kk mentyä nukkumaan.

Eli kuinka pitkälle on "sallittua" juosta, kun lapsi on sisällä nukkumassa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnet varmaan lapsesi ja hänen nukkumatavat. Jos hän heräilee jatkuvasti , niin varmaan nytkin. Jos nukkuu tavallisesti, niin varmaan iltalenkkisikin aikana. Kierroksen jälkeen voit tietty kurkata ennen uutta kierrosta. Turhaa vuouhkaamista mielestäni täällä, maalaisjärjen käyttö on vielä nykyäänkin sallittua.

Meillä lapset aina nukkuneet hyvin, aamulla aina vasta heränneet ja voisin hyvin kuvitella kertomassasi maastossa lenkkeileväni. Talokin näkyy, niin ei huolta.

Suihkussakäyntikin olisi pannassa, jos tämä olisi. Lapsi ei mene taatusti rikki, jos äiti reippailee. unen aikana.

T. Neljän äiti.

ps. Meidän kaksi ensimmäistä oli aikanaan keskenään hetken nukkumassa yöunilla myös. Liian kaukana en ollut. Edes hälytintä ei ollut. Kertaakaan eivät heränneet, tunsin lapsemme.

mun poikani ei ikinä herää yöllä, ei ikinä. Ja arvaa mitä ? Viime yönä heräsi ja itku oli just sellaista sydäntä raastavaa.

Tod näk ei mitään käy mutta kannattaako ottaa riski.

Kirpparit ovat täynnä niitä 80 luvun fillareita, kirjoja päällekkäin ja sulla on steppilauta.

Unohdat noi lenkit ja hankit kirjastosta aerobic-cd.n ja jumppaat kotona.

Vierailija
2/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän tässä on jeesustella, kun itsellä on mies, mutta silti! Joskus voimme saunoa kaksin (sauna toisessa päässä taloa kuin lasten huone), mutta silloinkin meillä on itkari päällä. Ehdit sinne ulos kuntoileen joskus myöhemminkin!

Virallisesti tuo taitaa olla jo lapsen heitteillejättöä, jos lähtee kotoaan pois lapsen jäädessä kotiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi voinut kun lapset olivat tuon ik'si'.

Nukkuivat niin huonosti.

Vierailija
4/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä lähtisi ilman hälytintä minnekään. Kannattaa testata miehen kanssa se kantavuus. Tarkoitathan ap siis, että lapsi jäisi yksin kotiin nukkumaan?

Cobran itkuhälyyttimellä/radiopuhelimella on kantama 12km, joten en lähtis suosittelemaan sellaistaa matkaa.

Annatko itsellesi anteeksi jos syttyy vaikka tulipalo ja itse olet 15min matkan päässä?!

Vierailija
5/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai lue lehtiä?

Nyt vuoden sisällä joku äiti jätti pentunsa kotiin nukkumaan illalla ja meni ystävää moikkaamaan "pariksi minuutiksi" ulos.

Seuraus: lapsi heräsi, poistui kotoa ja eksyi pihaan.

Poliisitutkinta tulee, merkinnällä lapsen hylkääminen jos pennun jättää kotiin ilman valvontaa. Vaikka vaan "pariksi minuutiksi" ettei lapsi herää kun ystävä piipahtaa.

Eli ei se hyvä syy ole kuitenkaan mikään puolustus!

Hanki lapselle hoitaja tai mene lenkille sen kanssa.

Jos naapurustossa, ystävänä, sukulaisena on joku joka katsoisi hetken että pääset juoksemaan.

Oli tulipalolle mahdollisuus millanen tahansa niin kuka vanhempi ottaa riskejä?

Minä käyn sujuvasti suihkussa jos lapsi nukkuu tai vaikka leikkisikin yksin huoneessaan, mutta se ei poista ajatusta että lapsi on kotona yksin jos olet itse toisaalla! Silloin lapsi on jätetty kotiin yksin, ja se on iso ero.

Oletteko yksinkertasia vai leikittekö vaan?

Vierailija
6/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat olen käynyt viemässä ulos eli noin 30 sekuttia. En sen kauemmaksi jätä, jos esim. sytty räjähdysmäinen tulipalo et ehdi lastasi pelastamaan 1km:n päästä.

Vierailija
7/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat olen käynyt viemässä ulos eli noin 30 sekuttia. En sen kauemmaksi jätä, jos esim. sytty räjähdysmäinen tulipalo et ehdi lastasi pelastamaan 1km:n päästä.

Ihania esimerkkejä...

Meilläkin on pihasauna ja istutaan siellä usein miehen kanssa tuntikin. Lapset nukkuu sisällä itkuhälyttimen kanssa. Jos heräävät niin meneehän siinä muutama minuutti ennen kuin lapsen luona ollaan. Ovet ovat lukossa joka kerta joten harhailemaan lapset eivät pääse.

Vierailija
8/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nintendo wii ja wii fit tasapainolauta, siinä kunto nousee ja siinä on myös lenkkeily ohjelma pääsee juoksee sisällä telkkarin edessä. wii fit sisältää 40 eri kunto harjoitusta ja on jopa lääkärin suosittelema kunto laite

Vierailija
9/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jokin puolustushan näillä mammoilla pitää olla. Jokainen tietää, että lapset voivat herätä, esim vatsatautiin, pahaan uneen, johonkin ulkoa kuuluvaan ääneen tms, vaikka kuinka tuntisi lapsensa, niin se ei poista yllätysmomenttia. Samaa voi sanoa pienten lasten hukkumisista, ne ovat aina vanhempien/hoitajan virhearviointeja, jotka voisi estää.

Vierailija
10/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi akka, joka lähti kaljalle, kun lapset eivät heränneet, kun kaljoitteli keittiössäkään, ja oli muuten aivan pottuuntunut naapurille, joka ilmoitti sossuun.

äidistä, joka "tuntee lapsensa", no nuo lapset heräsivät ja parkuivat niin, että naapuri joutui puuttumaan asiaan.

Vierailija
11/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntoilen salilla jossa on lapsiparkki tai mies katsoo lapsia. Tai töiden jälkeen ennen kuin haen lapset hoidosta. Ikinä en jättäisi lapsia yksin nukkumaan!

Vierailija
12/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä lähtisi ilman hälytintä minnekään. Kannattaa testata miehen kanssa se kantavuus. Tarkoitathan ap siis, että lapsi jäisi yksin kotiin nukkumaan?

Cobran itkuhälyyttimellä/radiopuhelimella on kantama 12km, joten en lähtis suosittelemaan sellaistaa matkaa.

Annatko itsellesi anteeksi jos syttyy vaikka tulipalo ja itse olet 15min matkan päässä?!

Kuin itkuhälytin/radiopuhelin kantaa. Taidat olla aika yksinkertainen tapaus! EN todellakaan lähtisi 15 minuutin päähän itsekään - nyt oli kyse pihatiestä, josta talo näkyy koko ajan. AP arvioi matkan kilometriksi, mutta jos talo näkyy koko ajan, luulen, että kyse on noin 500 metrin mitaisesta tienpätkästä, jota hän ravaisi ees taas. Kyllä sulla taitaa olla ylipainoa, jos 500m juokset 15 minuuttia!

Vierailija
13/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskaltaisi lähetä noin kauas vaikka aikaa ei menisi kuin se 15 min. Käy iltalenkillä lapsen kanssa juoksemassa.

Jos talo on näkyvissä, menee äidillä tuskin kahta minuuttia rientäessään lapsen luo.

Vierailija
14/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppynarulla hypit 15-20 minuuttia, jumppamatolla jumppaat ihan perinteisin jumppaliikkein reisiä, takapuolta, selkää, vatsoja ja punnerrat, hulahulalla treenaat syviä vatsalihaksia ja vyötäröä, käsipainoilla treenaat käsiä. Halpaa ja kaiken voi tehdä omassa olohuoneessa. Höysteeksi hyvää musaa tai jumppavideoita.

Vierailija
15/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa voi sanoa pienten lasten hukkumisista, ne ovat aina vanhempien/hoitajan virhearviointeja, jotka voisi estää.

mutta oikeasti näin sanova ihminen on jotenkin tosi aivoton. Eikö mielikuvitus yhtään riitä keksimään tilanteita joissa sattuu ONNETTOMUUS. Ihmisiä tässä vaan ollaan. Sinäkin.

Vierailija
16/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeleine McCann. Ei muuta sanottavaa.

Vierailija
17/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeleine McCann. Ei muuta sanottavaa.

Suomessa ei lapsia kuule kovasti ole kotoaan kidnapattu. Huoh. Jenkeissähän lapset lukitaan vaunuihin kiinni ja kuljetetaan autoilla AINA paikasta toiseen. Meillä tuskin on samaan hysteriaan syytä. Vilkkaassa lomakohteessa etelässä tuskin kukaan täysjärkinen jättäisi lastaan yksin nukkumaan hotellihuoneeseen, kun itse menee JUHLIMAAN. Nyt oli kyse siitä, että ap:n lapsi on omassa kodissaan ja ap näköetäisyydellä itkarin kanssa. Tuskin ap missään Praia da Luzissa asuu? Tai edes lähiössä, jos siellä kulkee peltotie. Suomen maaseudulla niitä vaaroja tosiaan onkin, juu.

Vierailija
18/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hylkääminen on aina hylkääminen vaikka voissa paistaa ja kuinka selittää!

Ei siihen tarvita tulipaloja, kidnappauksia. Se on lapsen hylkääminen.

Vierailija
19/53 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta voisi juoksennella rauhallisella peltotiellä, josta näkee talolle, jollei matkaa ole enempää. Tietysti jos lapsi nukkuu yleisestikin hyvin. Kuka esim takaa sen jos lapsi herää keskellä yötä, että itse heräät heti.

Me käydään usein saunassa kaksistaan lasten nukkumaanmenon jälkeen. Vaikka sauna sisällä onkin, niin yhtään sinne ei kuule onko jompi kumpi tai molemmat alkaneet huutaa. Myöskin nukutaan yleensä niin sikeästi että jos jompi kumpi herää yöllä huutamaan niin saa huutaa joitain minuutteja ennenkuin edes toinen vanhemmista on hereillä. Molemmat muksut nukkuvat siis pinnasängyissä, joista eivät itse pääse pois. Joskus kun on yksin kotona, niin kyllä sitä käy välillä päiväuniaikaankin koiran kanssa pienellä pissakierroksella, johon menee ehkä 5min.

Vierailija
20/53 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla itkuhälytin? Jos on hyvä itkuhälytin niin kai voit hetken juoksennella. Itse en kyllä luottaisi pelkkään hälyttimeen vaan kävisin silti katsomassa vähän väliä. Minusta tuo juokseminen ei kyllä kuulostaa hirveän hyvältä idealta. Eikö sisällä tosiaan ole ketään kun juokset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan