Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion sairaanhoitajana hakea lääkärin hommia

Vierailija
08.07.2009 |

Musta on älytöntä, että kaikilla muilla aloilla korkeakoulututkinto on riittävä kriteeri.

Tarkoitan, että avoimia työpaikkoja on, joissa haeteen insinööri tai DI, tai monilla muilla aloilla riittää, että on korkeakoulututkinto, oli se sitten AMK tai joku muu.

Mä ainakin vaadin hyvän syyn, jos mua ei oteta haastatteluun kun haetaan lääkäriä. Sairaanhoitajana, mulla on ihan samanlaiset oikeudet korkeakoulukoulutuksen saaneena samoihin tehtäviin kuin lääkäreillä.

Eihän insinöörien ja DI:n palkatkaan juuri toisistaan eroa, eihän ?, joten on suuri vääryys, että lääkkärien vuosiansiot ovat usein kaksin kertaisia, jopa kolminkertaisia sairaanhoitajien palkkoihin. Näin ei pitääisi missään tapauksessa olla, vaan korkeakoulututkinnolla pitäisi saada sama palkka.

Musta tää naisvaltaisten sairaanhoitajien sorsiminen on älytöntä. Teknikan alalla voi muodollisesti hieman pienemmällä koulutuksella hakea kaikkia mahdollisia tehtäviä, ainakin kun katson ilmoituksia.

Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo vuosia sairaanhoitajan tekemälle väitöskirjalle jossa potilaasta käytetään nimitystä hoito-objekti läpi koko teoksen. Hoito-objekti...

Vierailija
62/68 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sattui löytymään näin hupaisa kesäprovo. Nostan muidenkin huviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI koulutus ei juuri siis poikkea AMK koulutuksesta ja tuskinpa lääkärin koulutuskaan paljon sairaanhoitajan koulutuksesta.

Ai ei eroa koulutus? Okei. Eli sinusta itseasiassa AMK = yliopisto. Eroja ei ole. Justiinsa jetsulleen noin.

Vierailija
64/68 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin moni insinööri uskoo pärjäävänsä diplomi-insinöörin hommissa.

ap

jaksanut lukea koko ketjua läpi...

mutta eiköhän tämä ole PROVO!!

itse olen sairaanhoitaja ja yksikään hoitaja jonka tunnen ei kadehdi lääkäreiden palkkoja tai töitä! Eikä kukaan kuvittele selviytyvänsä lääkärin töistä sh-koulutuksella....

VOI OLLA vertailukelpoinen vastavalmistuneen DI:n kanssa. Mutta faktaa on, että jos hakijoissa on yksikin DI, hänet valitaan. Monilla aloilla vaan on karsea työvoimapula, josta tuollainen ilmoittelu johtuu. Mutta myös työnkuvaa rukaaan AINA valitun henkilön mukaan, eikä insinööri todellakaan aina saa samoja (jos koskaan) tehtäviä kuin se DI. Notta sillen ap.

Vierailija
65/68 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen sairaanhoitaja ja yksikään hoitaja jonka tunnen ei kadehdi lääkäreiden palkkoja tai töitä! Eikä kukaan kuvittele selviytyvänsä lääkärin töistä sh-koulutuksella....

Vierailija
66/68 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin moni insinööri uskoo pärjäävänsä diplomi-insinöörin hommissa.

ap

Vierailija
67/68 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

insinööriä ja Diplomi-insinööriäkään tulisi sekoittaa toisiinsa.

Se mitä itse olen tekniikan alalla työuraani tehnyt, niin insinöörin tehtävät ovat insinöörin tehtäviä, eikä motivoitunutta diplomi-insinööriä niihin tehtäviin yleensä löydä. Toki yksilöitä on, aina joku elämäänsä kyllästynyt DI tekee työkseen jotain, missä helpoimmalla pääsee.

Kyllä se teknikankin alalla pääsääntöisesti on niin, että jos DI valitaan tehtävään, jota insinöörikin voisi ehkä tehdä, niin ei työnantaja 800+ €/kk enempää maksa, ellei se kohtapuoliin näy tehtävässäkin.

Insinöörin tehtävät ja koulutus on nykypäivänä niitä "perushommia" ja DI:t tekevät niitä vaativampia (kenties suunnitteluakin) yrityksen tulevaisuuden kannalta keskeisiä tehtäviä.

Siinä ap on oikeassa, että harmillisen usein insinööriä ja DI:tä haetaan samaan tehtävään, vaikka koulutukset ovat varsin eri tyyppisiä.

Tähän sortuvat useimmiten insinööri esimiehet, joilla on tarve saada korkeasti koulutettua DI:tä organisaatioon. Muuten hyvä, mutta suosittelen kiertämään kaukaa tehtävät, joissa esimiehenä on itseäsi kouluttamattomammat henkilöt. Pääsäntöisesti siis näin.

Kyllä tuo koulutus tai sen puute näkyy tekemisen tasossa. AMK on käytännön osaaja ja DI tunteet teoriat käytänön takaa ja osaa soveltaa osaamistaan muuttuviin tilanteisiin ja kykenee viemään asioita eteenpäin.

DI

i]miten niin moni insinööri uskoo pärjäävänsä diplomi-insinöörin hommissa.

ap

Vierailija
68/68 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia töitä nyt teet? Miksi hakeuduit opiskelemaan sairaanhoitajaksi? Olisiko sinulla muita vaihtoehtoja tai unelmia?

Miten sinulla muuten elämässäsi menee? Minkä ikäinen olet? Onko tämän vuoden kesälomat jo pidetty vai edessäpäin?