Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion sairaanhoitajana hakea lääkärin hommia

Vierailija
08.07.2009 |

Musta on älytöntä, että kaikilla muilla aloilla korkeakoulututkinto on riittävä kriteeri.

Tarkoitan, että avoimia työpaikkoja on, joissa haeteen insinööri tai DI, tai monilla muilla aloilla riittää, että on korkeakoulututkinto, oli se sitten AMK tai joku muu.

Mä ainakin vaadin hyvän syyn, jos mua ei oteta haastatteluun kun haetaan lääkäriä. Sairaanhoitajana, mulla on ihan samanlaiset oikeudet korkeakoulukoulutuksen saaneena samoihin tehtäviin kuin lääkäreillä.

Eihän insinöörien ja DI:n palkatkaan juuri toisistaan eroa, eihän ?, joten on suuri vääryys, että lääkkärien vuosiansiot ovat usein kaksin kertaisia, jopa kolminkertaisia sairaanhoitajien palkkoihin. Näin ei pitääisi missään tapauksessa olla, vaan korkeakoulututkinnolla pitäisi saada sama palkka.

Musta tää naisvaltaisten sairaanhoitajien sorsiminen on älytöntä. Teknikan alalla voi muodollisesti hieman pienemmällä koulutuksella hakea kaikkia mahdollisia tehtäviä, ainakin kun katson ilmoituksia.

Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä näet selvisi, että AMK-tutkinnot EIVÄT ole alempia korkeakoulututkintoja.Kiitti sulle;)

Vierailija
22/68 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

insinööriä ja Diplomi-insinööriäkään tulisi sekoittaa toisiinsa.

Se mitä itse olen tekniikan alalla työuraani tehnyt, niin insinöörin tehtävät ovat insinöörin tehtäviä, eikä motivoitunutta diplomi-insinööriä niihin tehtäviin yleensä löydä. Toki yksilöitä on, aina joku elämäänsä kyllästynyt DI tekee työkseen jotain, missä helpoimmalla pääsee.

Kyllä se teknikankin alalla pääsääntöisesti on niin, että jos DI valitaan tehtävään, jota insinöörikin voisi ehkä tehdä, niin ei työnantaja 800+ €/kk enempää maksa, ellei se kohtapuoliin näy tehtävässäkin.

Insinöörin tehtävät ja koulutus on nykypäivänä niitä "perushommia" ja DI:t tekevät niitä vaativampia (kenties suunnitteluakin) yrityksen tulevaisuuden kannalta keskeisiä tehtäviä.

Siinä ap on oikeassa, että harmillisen usein insinööriä ja DI:tä haetaan samaan tehtävään, vaikka koulutukset ovat varsin eri tyyppisiä.

Tähän sortuvat useimmiten insinööri esimiehet, joilla on tarve saada korkeasti koulutettua DI:tä organisaatioon. Muuten hyvä, mutta suosittelen kiertämään kaukaa tehtävät, joissa esimiehenä on itseäsi kouluttamattomammat henkilöt. Pääsäntöisesti siis näin.

Kyllä tuo koulutus tai sen puute näkyy tekemisen tasossa. AMK on käytännön osaaja ja DI tunteet teoriat käytänön takaa ja osaa soveltaa osaamistaan muuttuviin tilanteisiin ja kykenee viemään asioita eteenpäin.

DI

i]miten niin moni insinööri uskoo pärjäävänsä diplomi-insinöörin hommissa.

ap

jaksanut lukea koko ketjua läpi...

mutta eiköhän tämä ole PROVO!!

itse olen sairaanhoitaja ja yksikään hoitaja jonka tunnen ei kadehdi lääkäreiden palkkoja tai töitä! Eikä kukaan kuvittele selviytyvänsä lääkärin töistä sh-koulutuksella....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä Suomessa voi suorittaa seuraavat alemmat korkeakoulututkinnot:

elintarviketieteiden kandidaatti (ETK)

farmaseutti

hallintotieteiden kandidaatti (HTK)

humanististen tieteiden kandidaatti (HuK)

kasvatustieteen kandidaatti (KK)

kauppatieteiden kandidaatti (KTK)

kuvataiteen kandidaatti (KuK)

liikuntatieteiden kandidaatti (LitK)

luonnontieteiden kandidaatti (LuK)

maatalous- ja metsätieteiden kandidaatti (MMK)

musiikin kandidaatti (MuK)

oikeusnotaari (ON)

psykologian kandidaatti (PsK)

sotatieteiden kandidaatti (SK)

taiteen kandidaatti (TaK)

tanssitaiteen kandidaatti

teatteritaiteen kandidaatti (TeK)

tekniikan kandidaatti (TkK)

teologian kandidaatti (TK)

terveystieteiden kandidaatti (TtK)

valtiotieteiden kandidaatti (VTK)

yhteiskuntatieteiden kandidaatti (YTK)

Toinen kirjoittajan linkki vei johonkin Kemi-Tornion AMKn sivuille, joilla puhuttiin ylemmästä AMMATTIkorkeakoulututkinnosta.

Että huh huh tätä hoitajien asioista perillä olon määrää...

Vierailija
24/68 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sattui löytymään näin hupaisa kesäprovo. Nostan muidenkin huviksi.

Vierailija
25/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkikää kotona lääkärileikkiä

p.s sinua ei hyväksytä lääkärin sijaisuuteen

Vierailija
26/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on hiukan vaativampi, kuin joku sairaanhoitaja tai joku inssi.. huoh.. eihän isinöörejä sairaanhoitajia ja lääkäreitä voi edes verrata toisiinsa.

Vierailija
27/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti AMK insinöörejä palkataan tehtäviin, joihin haetaan myös akateemisia Diplomi-insinöörejä.

Eikö ihan samalla tavalla voitaisiin palkata AMK sairaanhoitajia tekemään monien lääkäreiden hommat.

Palkasta en sitten tiedä, lääkärit kun saavat palkkansa ihan tyhjästä, mutta arvaan että siinä voitaisiin pitkä penni säästää kaupunkien kassasta.

Ei kai sairaanhoitajat sen huonompia ole kuin insinööritkään, elikyllä ne sairaanhoitajat ihan samalla tavalla voivat hoitaa "akateemisia" tehtäviä, kuin insinööritkin.

Ehkä siinä sairaanhoitajien palkkakin hieman nousisi.

Mielestäbni monesti sairaanhoitajien ja lääkäreidenpitäisi olla ihan samalla viivalla henkilövalintoja tehtäessä, kuten on monilla muillakin aloilla, jota tosin en aina ymmärrä.

Mielestäni loppujen lopuksi Di on ihan eri asia kuin Ins.

Itse asiassa lääkärinkin koulutus lienee aika käytännönläheinen, lääkärin koulutuksen ollessa sis lähempänä insinööriä kuin DI:tä.

Vierailija
28/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitajan haukkuja siihen mielellään lankeaakin!

Vierailija
29/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että miettikää....

T 5

Vierailija
30/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et opiskeluut lääkäriksi? Eikö rahkeet riitä.

Vierailija
31/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan että suomalaiset ovat liian vaatimattomia ja emme uskalla hakea haastaviin työpaikkoihin. Ap tahtoo selvästi olla uranuurtaja tällä saralla. Niin sitä pitää.

Vierailija
32/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairaanhoitaja tai pahimmassa tapauksessa lähihoitaja on sitä mieltä ettei sairautesi tarvitse kiireellistä apua et edes lääkäriä nää.

Miksei siitä sitten makseta kunnolla?

Vierailija
33/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuu mun lekurilla käynti jos siellä on hoitsut diagnooseja tekemässä.

Vierailija
34/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla muillakin aloilla on tilanne, että vanhempi ikäluokka joka on pääsääntöisesti teknikko tai insinööri kuntaa, tekee tehtäviä, joihin jatkossa edellytetään Diplomi-insinöörin koulutus.

Suuri osa suomen töistä on tehty ilman akateemista koulutusta, jos vaan on kuulunut suureen ikäluokkaan.

Toisin sanoen, onko suuri ikäluokka ulosmitannut alhaisella koulutuksella ylisuuria liksoja.

Usein AMK tai jopa vain opiston papereilla ollaan johtavassa asemassa, jonne ie pitäisi ilman akateemista tutukintoa ja maailmankatsomusta olla mitään asiaa. Tämä ei ole tullut vielä vallitsevaksi käytännöksi sairaanhoitopiireissä, mutta eiköhän tule jatkossa, kun kuntien talous kiristyy.

On ihan asiallista keskustella siitä, miksi terveydenhoidon ulkopuolella opisto ja AMk koulutuksella voidaan johtaa yrityksiä ja suuriakin kansainvälisiä osastoja, mutta harvoin sairanhoitaja on lääkärien esimies.

Mikä mättää ?

Vierailija
35/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse filosofian maisteri. Taidan minäkin ruveta vaikka lääkäriksi. Onhan mulla huomattavasti enemmän koulutusta kun esim. ap:llä.

Vierailija
36/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet muuten ihan väärällä alalla. Ei sua kukaan palkkais edes auton korjaajaksi. Ellet nyt sattumalta ole terveydenhoitoalalta valmistunut (niin voisi keskustellakin asiasta), tuo FM kun ei mitään kerro kenellekään.

T: AP

itse filosofian maisteri. Taidan minäkin ruveta vaikka lääkäriksi. Onhan mulla huomattavasti enemmän koulutusta kun esim. ap:llä.

Vierailija
37/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologina hakea psykiatrin paikkoja. Ja varmaan irtoaakin! Nimim. työt koulutuksen mukaan.

Vierailija
38/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja kun on alempi korkeakoulututkinto, tuskin suoriutuu tehtävstä edes lääketieteen kandia paremmin. Muistahan myös, että lääkäri on lisensiaatti. Lisensiaatin pätevyysvaatimuksen hommiin ole muillakaan aloilla asiaa maistereilla tai muilla.

Vierailija
39/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaa johtua tämä sairaanhoitajien ikuinen alemmuuskompleksi ja pätemisen tarve lääkäreihin nähden? Kaksi eri ammattia,joiden koulutuskin tähtää ihan eri asioihin. Eiköhän tästä eniten kerro se, että sairaanhoitajien muuntokoulutus lääkäriksi ei todellisuudessa juuri ole lyhyempi kuin "tavallistenkaan" lääkäreiden koulutus. Kyllä ap:lla on pahasti todellisuus hakusessa, jos oikeasti luulee pystyvänsä lääkärin hommiin omilla tiedoilla ja taidoillaan.

Vierailija
40/68 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet kyllä itsestäsi naurettavan...

Onneksi tuttavapiirissä on monta sairaanhoitajaa. Ap:n viestin perusteella voisi muuten vetää vähän turhan suuria johtopäätöksi ko. ammattiryhmän älykkyydestä.