Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä yöksi tyttöystävän luo?

Vierailija
08.07.2009 |

Nyt kaivattaisiin neuvoa ja henkistä tukea AV-raadilta... minkä ikäisenä pojan on sopivaa mennä yöksi tyttöystävänsä luo? Itse olin ihan hämmästyksestä ymmyrkäisenä, kun 12v poikani pyysi päästä tyttöystävälleen yöksi...

Olenko ihan "natsi-äiti" jos kiellän vaikka tytön vanhemmat tähän ovatkin jo antaneet luvan?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaiseva asia mielestäni

Tero

Vierailija
22/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaivattaisiin neuvoa ja henkistä tukea AV-raadilta... minkä ikäisenä pojan on sopivaa mennä yöksi tyttöystävänsä luo? Itse olin ihan hämmästyksestä ymmyrkäisenä, kun 12v poikani pyysi päästä tyttöystävälleen yöksi... Olenko ihan "natsi-äiti" jos kiellän vaikka tytön vanhemmat tähän ovatkin jo antaneet luvan?

olisi ollut aivan ymmarrettavaa etta lapsi ei osaa lukea ja kirjoittaa, nyt sitten on OK menna tyton kanssa sankyyn. Fast forward to parenthood.

Olen niin vanhanaikainen etta minulta ei tulisi lupaa mutta olenkin syntynyt viime vuosisadalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi 12v tyttöni luokse yökyläläisiä.

Vierailija
24/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokaluokkalaisen, eli 8-vuotiaan kaveri yökylässä joka on poika. Ei ole mitenkään meidän perhetuttu tms. Annoin luvan, tyttökavereitakin on ollut yökylässä, eikä tuossa mun mielestä ollut mitään ihmeellistä. Koska ovat oikeasti "vaan kavereita". No mietin kylläkin että jossain kohtihan nuo yökyläilyt on varmaan kiellettävä, mut milloin? 9-vuotiaana? 10-vuotiaana? 12-vuotiaana?

Vierailija
25/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäiset voi tavata kavereitaan päivälläkin, eivät tosiaan tarvi mitään yökyläilyjä vielä 12v "poika/tyttöystävillään"

Vierailija
26/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin poikaystävällä yötä 16-17 vuotiaana. Voihan sitä seksiä päivällä harrastaa, mutta yökyläilyt antavat viestin että se on ok myös vanhemmille, ja helpompi ajautua siihen tilanteeseen ylipäätänsä.

Vierailija
27/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että seksin harrastaminen ei ole vuorokaudenajasta kiinni.

Yövierailut vastakkaisen sukupuolen luona ovat periaatekysymyksiä. Jos luvan myöntää antaa hiljaisen hyväksynnän petipuuhillekin.

Nuorilla on toki erilaisia suhteita, osa on kaveripohjalta joissakin on seksuaalista jännitettä eli pientä romanssia. Ilmeisesti on kyse jälkimmäisestä kun käytetään termiä tyttöystävä.

Vierailija
28/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kyse olisi seksistä tai siihen annetusta mahdollisuudesta.

Poikaystäväni pääsi meille yökylään kolme kertaa kun olin 15-vuotias. Ja ehdottomasti nukuttiin eri huoneissa täyden valvonnan ollessa päällä ;) Enkä päässyt pojille yökylään kuin vasta 19-vuotiaana, joka taas oli aivan järjeetöntä hätävarjelun liioittelua.

Poikani on 14-vuotias, eikä hänellä onneksi ole vielä tyttöystävää. Luultavasti voisin päästää joskus 16-vuotiaana yökylään tytölle.

Vierailija
29/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ajatella että 15-16 vuotiaana päästäisin poikani yökylään tyttöystävälleen. Kohta alkaa mullakin olla tollaset ongelmat käsillä, poika täyttää 14...

Vierailija
30/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sopiva ikä, riippuu lapsen kypsyydestäja persoonasta. Silloinkin täytyy ehdottomasti olla kyse tutusta kumppanista ja ehkäisystä ym. olla puhuttu.

Vaikka seksiä voi harrastaa vaikka 10-vuotiaana vanhempien tietämättä niin on eri asia että vanhemmat tukevat ja hyväksyvät sen. 12v ON liian nuori!! Piste. Tai siis huutomerkki. :)

Vierailija
31/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi yökyläillä, mutta samassa sängyssä/huoneessa eivät nukkuisi. En halua kannustaa aloittamaan seksiä liian aikaisin. jos harrastavat päivällä niin sillehän en voi mitään, mutta mielestäni liiaan aikaisin sallittu yökyläily on melkein kehoitus seksin aloittamiseen ja sitä kuvaa en halua teinille antaa

Vierailija
32/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun poikasi on mielestäsi valmis isäksi.

Sillä seksiähän he harrastavat 100%:sti.

Vierailija
33/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletatteko te OIKEASTI, että 12-vuotiaat harrastavat seksiä? Onko maailma jotenkin muuttunut sen jälkeen, kun minä oli tuossa iässä?

Enemmänkin mä ajattelisin, että 12-vuotiaiden yökyläily olis aika viatonta....mutta pitäisin silti outona, jos tosiaan 12-vuotiaita lapsia kohdeltaisiin kuin pariskuntaa.

Vierailija
34/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä se lastenpsykiatri vai mikä lie kans muistaakseni suositteli tota 16-17 vuotta... Ei sillä väliä onko 12-vuotiailla seksiä vai ei, ihan mahdollistahan sekin on, niinku oli jo omassa nuoruudessakin.

Kyse nyt kuitenkin on siitä antavatko vanhemmat luvan yöpymisille, silloinhan he yöpyvät yhdessä myös jatkossa ja kyllä akuiksen ihmisen pitää ymmärtää ettei se loputtomiin pelkäksi nukkumiseksi jää.... Sillekkö annatte suostumuksenne?? Seksi ei kuulu vielä tuon ikäisille ja voi vaarantaa lapsen kehityksen ja minäkuvan rakentamisen ja tästä syystä tuon ikäisten seksi voi olla jopa lastensuojeluasia. Ja eiköhän jokainen vanhempi, joka on ympäristönsä lasten vanhempia seuraillut, ole törmännyt edes yksiin vanhempiin jotka eivät välttämättä riittävästi välitä lapsensa hyvinvoinnista tai ovat vain liian sinisilmäisiä nykymaailmassa ja muistelevat kultaista nuoruuttaan. Annatteko näiden vanhempien huolehtia lapsenne hyvinvoinnista ja suljette silmänne? Kukaan ei pysty lasta jatkuvasti vahtimaan mutta sallinen ja sallimattomuus asettavat lapselle rajat ja luovat turvallisuudentunteen, että välitätte vaikka lapsenne eivät välttämättä kiitollisuuttaan osaisikaan näyttää muuten kun käskemällä painumaan vittuun.

Vierailija
35/64 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaista.

Poikamme ovat saattaneet olla tyttöjen luona yötä, olemme ajatelleet että ovat poikakavereidensa luona koska esim. pelit ovat kestäneet yömyöhään jne.

Ilmeisesti ovat olleet tyttöystävienkin luona jossain vaiheessa, mutta ikää on ollut ymmärtääkseni yli 17v. Ei 12v saisi meiltä mennä tytön luokse. Mitä työn vanhemmat ajattelevat?

Vierailija
36/64 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemminkin joku 17v mun mielestäni..

Vierailija
37/64 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Yläkoulun ope

Vierailija
38/64 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on päässyt poikaystävälle yöksi. Ennen sitä on poikaystävä käynyt meillä esittäytymässä ja vanhempien kanssa on keskusteltu. Myös ehkäisy on hoidettu kuntoon. 12-v on kyllä ihan liian nuori tällaiseen "kyläilyyn". Eri asia jos ovat vaan kavereita.

Vierailija
39/64 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu aika nuorelta, vaikka tuskin siellä mitään härskiä tapahtuisikaan. Ei ne varmaan keskenänsä olisikaan eli tytön vanhemmat on kotona?

Vierailija
40/64 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos tapahtuukin ja poikasi on 12v tai 13v isä? huh huh. jotain vastuuta aikuisillekin!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi