RV 17+2 ja epäilen keskenmenoa. Neuvoja!
Eli lyhykäisyydessään tilanne on nyt tämä että eilen illalla oli melko niukkaa, ruskeaa ja paksua vuotoa ja nyt vatsassa kovia kipuja. Koitan selvitä töissä viiteen asti, mutta onko mahdollista/asiallista käydä töiden jälkeen päivystyksessä, kun muuallekaan ei siihen aikaan pääse? Olkaa kilttejä ja neuvokaa, en tiedä mitä tehdä!
Kommentit (11)
Voitko lähteä kotiin lepäämään? Se ei auta, mutta helpottaa oloasi.
sinuna menisin jo lääkäriin vaikka kesken työpäivän selvittämään mikä tilanne on. mutta jos joudut odottelemaan iltaan saakka, mene kuitenkin heti kun mahdollista. toivotaan ettei se ole keskenmeno! :)
mennyt heti sinne synnytyspolin päivystykseen. Sano pomolle tilanne ja ala mennä. Meillä maksoi pomo taksinkin.
Niukka ja ruskea vuoto vaikuttaa äkkiseltään siltä mitä limatulpasta kohdun suulta voi irrota. Eli se ei välttämättä ole vaarallista. Mahakipu sen sijaan on huolestuttava. Onko mahakipu tullut ensin vai tuliko se sen jälkeen kun havaitsit vuodon?
Meinaan että mahasi voi reagoida kipeytymällä kun mietit sitä että mitä tehdä. Vaimollani on ollut useassa raskaudessa tiputtelua pitkäänkin, yli 20 vkon. Koskaan ei ole vaarallista käydä turhaa reissua neuvolassa. Varaa aika neuvolasta hoitajaltasi, hän neuvoo ja tarkastaa tilanteen.
Ota vielä rauhallisesti. Jos tulee keskenmeno, sen huomaat kyllä. Joskus voi verta tulla holvaamallakin sekä lapsivettä. Aina ei silti tule kesken.
Et sä siellä töissä saa kuitenkaan mitään järjevää aikaiseksi!
Tai ainakin soita sinne äitipolille tai neuvolaan ja kysy!
ja ultraan.
ruskea ns. vanhaveri ei välttämättä tarkoita mitään ja ne kivutkin voi olla ihan vaan kohdun kasvamista.
Riittää, kun käyt neuvolassa ja pyydät kuunnella sydänääniä dopplerilla, so simple!
Toivottavasti sikiöllä kaikki ok :-)
Riittää, kun käyt neuvolassa ja pyydät kuunnella sydänääniä dopplerilla, so simple!
Toivottavasti sikiöllä kaikki ok :-)
Sydänäänet ei kylläkään kerro keskenmenon riskistä mitään. Kyllä mä tarkistuttaisin lekurilla, jos on kovia vatsakipuja ja vuotoa. Lääkäri voi katsoa kohdunsuun tilanteen.
Soita ainakin synnärin päivystykseen. Itse sain sieltä hieman vastaavassa tilanteessa hyviä ohjeita ja lopulta ei tarvinnut mennä, kun tilanne rauhoittui.
Toivottavasti.
Itse olin vapun sairaalassa rajun vuodon takia. Istukka repeili.
Kaikki kuitenkin nyt ok.
t: rv26
tule kertomaan, onko kaikki ok!