Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihkiaika ja -paikka kysytään lomakkeessa - Mikä merkitään paikaksi?

Vierailija
07.07.2009 |

Mulla on tässä lomake missä kysytään vihkiaikaa ja -paikkaa. Mitä sillä paikalla tarkoitetaan?

- Kirkko

- Kirkon sijaintikunta

- Miehen asuinkunta

- Vaimon asuinkunta

- Muu

Eipä oo mulla tietoa mitä tuolla paikalla tarkoitetaan ja mitä lomakkeeseen laittaisin. Tietääkö joku muu?

Ja jos et tiedä mutta haluat arvata, niin kerrothan, että se ei oo tieto vaan arvaus.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvaa että paikka tarkoittaa vaimon kotipaikkaa.

Mulla on tässä lomake missä kysytään vihkiaikaa ja -paikkaa. Mitä sillä paikalla tarkoitetaan?

- Kirkko

- Kirkon sijaintikunta

- Miehen asuinkunta

- Vaimon asuinkunta

- Muu

Eipä oo mulla tietoa mitä tuolla paikalla tarkoitetaan ja mitä lomakkeeseen laittaisin. Tietääkö joku muu?

Ja jos et tiedä mutta haluat arvata, niin kerrothan, että se ei oo tieto vaan arvaus.

Vierailija
2/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun pitäisi täyttää tuollainen lomake, merkitsisin siihen tietysti kirkon sijaintikunnan. Meillä se oli minun syntymäkotikuntani, jossa en ollut enää kirjoilla. Ei tulisi mieleenkään merkitä silloista asuinkuntaani, koska eihän oikeasti ole se. Eikä varsinkaan miehen kotikuntaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kysytään vihkipaikan kuntaa. Monissa lomakkeissa kun muuten kysytään aikaa paikkaa (esim. KELAn lomakkeet), niin siihenhän laitetaan päivämäärä ja kunta.

Esim.:

7.7.2009 Espoo

eikä vaikkapa

7.7.2009 Leppävaaran KELA, Espoo

Vierailija
4/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttävät itsestään samanlaiset lomakkeet. Eli on vähän noloa, jos sitten lopullisessa kirjassa meidän haaran tiedot onkin merkitty ihan eri tavalla kuin muilla. Ei tietty haudanvakavaa kuitenkaan, vaikka menisi vähän väärinkin.

Vierailija
5/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkon/maistraatin, paikkakunnan ja päivämäärän.

Vierailija
6/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse vähän vieroksuin tuota vihkipaikan kuntaa, kun mietin, että entä jos joku menee vihille jossan Puijon tornissa, niin onko niiden vihkipaikka sitten Kuopio, vaikka molemmat olisi Loimaalta kotoisin ja asuisi Turussa.

Vierailija
7/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin laittaisin kirkon sijaintikunnan

Vierailija
8/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse vähän vieroksuin tuota vihkipaikan kuntaa, kun mietin, että entä jos joku menee vihille jossan Puijon tornissa, niin onko niiden vihkipaikka sitten Kuopio, vaikka molemmat olisi Loimaalta kotoisin ja asuisi Turussa.

Minun mielestä kyllä.

Vierailija
9/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihkipaikkakunta, eli se, jossa kirkko tai maistraatti sijaitsee.

Vierailija
10/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnostako vaan?

Vierailija
11/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo meidän haaran lomakkeet olivat samassa nipussa, ja mummo oli jo omansa täyttänyt, ja sillä oli vihkipaikkana kirkon nimi, ei kunta. Ja se oli ajan kulukseen täyttänyt jo meidänkin lomaketta (jossa tietysti mun koulutukset ja muut päin mäntyä), ja oli siihen laittanut meidän vihkipaikaksi myös kirkon nimen, ei kuntaa.

Minä en kuitenkaan olisi laittanut kirkon nimeä, mutta sitten sekoitettuna en enää tiennyt mitä laittaisin.

ap

Vierailija
12/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin, että ehkä kuitenkin väestörekisterissä näkyy se vihkiaika ja -paikka syntymätietojen ja muiden lisäksi. Joten tuollaisten tietojen avulla suvun jäsenet voidaan jäljittää sitten myös virallisista tietokannoista.

Mutta tää oli sitten vaan mun veikkaus.

ap

Vierailija
13/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi

kirkko: Pyhän Laurin kirkko

kirkon sijaintikunta: Espoo

miehen asuinkunta: Järvenpää

vaimon asuinkunta: Espoo

muu: -

Eli missä kirkossa mentiin naimisiin, missä kirkko sijaitsee, missä mies oli kirjoilla kun pari vihittiin ja missä vaimo. Ennenvanhaanhan pariskunta asui omillaan ennen vihkimistä.

Muu voisi tarkoittaa muuta vihkipaikkaa kuin kirkkoa, maistraattia, kotia, juhlapaikkaa.

Vierailija
14/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että mä tarkoitin noilla ranskalaisilla viivoilla, että onko se vihkipaikka jokin noista vaihtoehdoista vai vielä jokin muu.

Mutta tuli tässä vielä mieleeni, että syntymäpaikka on kuitenkin se paikka, missä vanhemmat tai äiti on kirjoilla, eikä suinkaan sen synnytyssairaalan paikkakunta.

Meneeköhän vihkipaikka sitten kuitenkin eri tavalla, kun ainakin se vihkipaikan kunta on saanut eniten ääniä.

ap

Vierailija
15/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärsin väärin. Ei ole kokemusta sukututkimuksesta. Mutta mun teoria oli silti aika fiksu, vaikka virheellinen, eikö? :D

14

Vierailija
16/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

virheetön omalla tavallaan!

Vierailija
17/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän ole olleet lähelläkään Turkua tai Loimaata kun teidät on vihitty. Vai meinaatko että pitäisi merkata vihkipaikaksi Turku?

Vierailija
18/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vihkipaikaksi tulisi turku, kun vihkipari on sillä hetkellä siellä kirjoilla.

Aivan kuin vauvankin syntymäpaikaksi tulee Loimaa, vaikka itse synnytys olisi tapahtunut Turussa.

ap

Vierailija
19/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhemmat on silloin siellä kirjoilla, vaikka synnytys olisi tapahtuntu Turussa.

Jäi pieni tarkennus äsken pois.

ap

Vierailija
20/21 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asut Turussa niin vihkipaikka on Turku?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän