Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monilla lapsilla on hienot merkkivaatteet puistossa?

Vierailija
03.07.2009 |

Itse ajattelen, ettei puistoiluun tenavien kanssa tarvitsisi mennä ykkösvaatteissa, mutta näin ainakin tässä kaupungissa olen nähnyt ihmisten toimivan. Eli viimeisen päälle hienot, sävy sävyyn vaatteet päällä puistossa tuntuu olevan normina, muuten saa pitkiä katseita osakseen. Itse ajattelen, että nuhjuisemmatkin kävisi, koska likaantuvathan ne siellä hiekkalaatikolla kuitenkin.

Onko muilla tätä kokemusta vai lienkö ainut?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama mitä muilla on. :)

Omilla on merkkivaatteita ja esim. h&m:aa. Uutena ostettua ja kirppikseltä. Sävysävyyn ja useinmiten ei sinne päinkään.

Olen antanut lasten osallistua vaatevalintoihin heti kun ovat siitä olleet kiinnostuneita, nuorin n. 1v alkaen. :)

Vierailija
22/29 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä lasketaan merkkivaatteeksi, mutta minä satsaan mielelläni juuri ulkovaatteisiin ja käyttövaatteisiin, koska ne sitä kulutusta enemmän kohtaavat.

Juhlavaatteet ym. voivat olla sitten halvempiakin kun käyttöä on vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ajattele vaatteista erityisesti, että ne on merkkivaatteita. Ne on vaan vaatteita siinä kaupassa, josta niitä ostetaan.

Mä olen esteetikko, joten meillä on kyllä vaatteiden värit aina mietittyjä, riippumatta niiden merkeistä ja hinnoista. Se onnistuu helposti niin, että hommaa vain sellaisia vaatteita, jotka sopivat toisiinsa yhteen. Silloin ei niitä tarvitse niin paljoa. Sama koskee omia vaatteitanikin.

Jos ei ole ihan joka pennistä elämä kiinni, niin hinta ei ole ollenkaan ainoa kriteeri millä vaatteita valitaan. Töissä ollessa mulla oli työpaikka lähellä Selloa, joten meillä on tiettyjen kokojen vaatteet melkein kaikki Polarn och Pyret'iä, jos sitä nyt joku erityisenä merkkinä pitää. Ostin sieltä, koska kauppaan oli helppo mennä ja värimaailma miellytti. Vastapäinen Bobo ja Jesper&Junior paljon ahtaampia. Äitiyslomalla ostin taas paljon H&M-kamaa koska sen nettikauppa toimii hyvin.

Vierailija
24/29 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muiden lapsien vaatteita syynää enkä tunnista merkkiä jos se ei vaatteessa isolla lue. Meillä lähes kaikki lasten vaatteet on ostettu käyttöä varten, ei ole varaa makuuttaa kaapissa käyttämättöminä. Ja merkkivaatteet (meillä tosin vain esim. elle, hilfiger, guess, esprit, marimekko, sisley...) nyt vaan kestää sitä jatkuvaa pesua paremmin kuin markettivaatteet. Ihan erityiset juhlavaatteet voikin sitten olla lindexistä tai henkkamaukasta. Ja mitä sävyihin tulee, niin yritän pienestä pitäen opettaa lapsille vähän pukeutumisen alkeita. Työelämässäkin näkee kaikenlaista...

Vierailija
25/29 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten niitä päällä myös siis puistossa. Joskin ovat järjestäen uudenveroisina kirppiksiltä ostettuja, joten meille ne ovat ihan käyttövaatteita, en ajattele niitä mitenkään merkkivaatteina. kirpparilta mieluummin vain käteen tarttuu merkkituotteita; niitä kun usein saa ihan samaan hintaan, kuin ketjukamaakin:)

Vierailija
26/29 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitaan lasten kanssa niitä, mitkä on nättejä ja suosin tiettyjä merkkejä juuri siksi, kun pysyvät siisteinä pesusta toiseen. Ja vaatteet ostetaan käyttöön.

Meillä on mennyt vain yksi vaate pilalle ulkoilussa, ja se oli marketin halpistrikoota. Tavallinen multatahra ei lähtenyt pesussa, käsittämätöntä. Olisikohan ollut huonolaatuinen materiaali?

Vaikka vaatteet olisi halvempia merkkejä, niin miksi niitä ei silti voisi sommitella sävy sävyyn näteiksi asuiksi? Minuakin häiritsee, jos (omilla lapsilla) on vaikka täysin asuun sopimattomat sukat.

Itse en muiden lapsien vaatteita syynää enkä tunnista merkkiä jos se ei vaatteessa isolla lue. Meillä lähes kaikki lasten vaatteet on ostettu käyttöä varten, ei ole varaa makuuttaa kaapissa käyttämättöminä. Ja merkkivaatteet (meillä tosin vain esim. elle, hilfiger, guess, esprit, marimekko, sisley...) nyt vaan kestää sitä jatkuvaa pesua paremmin kuin markettivaatteet. Ihan erityiset juhlavaatteet voikin sitten olla lindexistä tai henkkamaukasta. Ja mitä sävyihin tulee, niin yritän pienestä pitäen opettaa lapsille vähän pukeutumisen alkeita. Työelämässäkin näkee kaikenlaista...

Vierailija
27/29 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lapselle puistovaatteita erikseen vaan ostetaan nättejä vaatteita joita sitten käytetään missä vaan.

Kesämekko voi olla Lindexin, Monsoonin tai Kenzon mutta sillä sitten mennään mikä on laitettu kotona päälle aamusella. Ei meillä vaihdeta vaatteita erikseen puistoon mentäessä (paitsi tietenkin jos aamusta olisi ollut joku juhla johon on puettu paremmat päälle ja sitten mennään päivällä puistoon).

Vierailija
28/29 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä vaatteissa, missä muutenkin ollaan. Ei nyt mikään kraka kaulassa, mutta muuten ihan tavallisissa vaatteissa.

Ja jos ostaa kalliimpia vaatteita, niin kannattaahan niitä käyttää. Se se vasta tuhlausta olisi, että ne olisivat kaapissa jotain elvistelykäyttöä varten, ja muuten käytössä olisi jotkut muut vaatteet.

Meidän lapsilla on halpoja h&m-vaatteita ja sitten kalliimpia merkkivaatteita. Ja arjessa kaikki on sekaisin, en mieti, milloin mikäkin merkki on käytössä.

Vierailija
29/29 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laidasta laitaan, ja suuri osa vaatteista käytettynä ostettuja, mutta lapset näyttää aina (jos eivät ole itse valinneet vaatteitaan) hyvin puetulta, koska valitsen vaatteet sävy sävyyn. Meillä EI OLE erikseen rumia vaatteita jotain puistoilua varten. Vaatteet ei tarvitse olla kalliita, mutta kun on puhtaita, siistejä ja yhdistelty sopivasti, niin ne voi näyttää "kalliilta". En itsekään tykkää kaapia kaapista mitä ekana käteen osuu, niin miksi sitten pukisin lapsenikaan niin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi