Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaisit, jos työnantaja ehdottaisi 10% palkanalennusta tai 10% väestä irtisanotaan?

Vierailija
02.07.2009 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tilanteessa itse olisin. Jos olisin ns. asiantuntija-asemassa ja varma työpaikkani säilymisestä, en suostuisi palkanalennukseen. (Kuulostaa kovalta)

Mutta kun en ole, vaan olen ihan tavallinen rivityöntekijä suostuisin palkanalennukseen että saisin pitää työpaikkani. Ja alkaisin etsimään uutta työtä.

Vierailija
2/8 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etsiä muita vaihtoehtoja, ja selvittää onko taloudelllisia syitä tähän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi, että mä en olisi kuitenkaan niiden irtisanottavien joukossa, mulla sen verran spesiaalia osaamista, että palkkasivat mut aikoinaan suurinpiirtein polvillaan rukoillen :D

Mutta jos olisi oma työpaikka uhattuna niin sitten valitsisin palkanalennuksen.

Vierailija
4/8 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen asiantuntija ja sikäli melko hyvin turvassa irtisanomisilta, niin kyllähän se 10% henkilöstöleikkaus ilman muuta vaikuttaisi erittäin negatiivistesti jäljelle jäävien työntekijöiden työtaakkaan (lisääntyisi) ja työpaikan ilmapiiriin. Mun talous ei kaatuisi 10% palkanalennukseen.

Vierailija
5/8 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tes:n mukaista palkkaa, joten alennusta ei edes voisi antaa.

Vierailija
6/8 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perustellaan se että 10% irtisanotaan TAI palkkaa lasketaan 10%?

Eli siis 90% väestä hoitaisi samat työt mitä aiemmin hoiti 10% enemmän tekijöitä...?

Tai vaiehtoehtoisesti samat työt tehtäisiin mutta pinemmällä palkalla...

Tuossa tilanteessa paras rakaisu olisi tarjota ensi vapaaehtoisesti työntekijöille enemmän vapaita (moni varmasti ottaisi niitä, teksi 4 päiväistä työviikko tmv.) ja jos ei ratkaise asiaa niin vähentää kaikkien työaikaa esim. 5h/vko vähemmän mitä nyt tmv.

Vierailija
7/8 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laman loputtua palkat jäisvät taatusti ennalleen ja entiseen tulotasoon pääsy kestäisi kauan. Mielestäni palkanalennukset on pois kaikilta pysyvästi, kun taas irtisanomiset on vain väliaikainen paha joillekin.

Vierailija
8/8 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kanssa jyristiin noin, lopulta säästöt löytyi ilman irtisanomisia tai palkanalennuksia, yhteistyöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän