Saako maidonnousua estävät pillerit vaikka pystyisi imettämään?
Kommentit (8)
Maito saattaa nousta, jos et imetä, mutta maidontulo loppuu pian siihen.
Miksi joku haluaisi tieten tahtoen vahingoittaa vauvaa olemalla imettämättä. :(
Sehän on ihan faktaa, että äidinmaito on vauvalle parasta ravintoa. Mäkin olen imetysihmisiä, mutta oon kyllä sitä mieltä, että jos äidin pää ei syystä tai toisesta kestä imetystä, eikä äiti pääse siitä yli, niin on parempi antaa korviketta kuin imettää esim. oman mielenterveyden uhalla. Jos äiti jo ennalta jännittää/pelkää/inhoaa jokaista imetyshetkeä, niin ei sekään äidin ja vauvan suhteeseen positiivisesti vaikuta. Imetyshormonit eivät valitettavasti tuo kaikille rentoutunutta ja lempeää fiilistä, vaan voivat joillain aiheuttaa vaikkapa masentuneisuutta. Toki olen sitä mieltä, että imetystä kannattaa kokeilla, jos vain suinkin kykenee, voihan siitä oppia pitämäänkin (tai ainakin oppia sitä sietämään).
Ja varsinaiseen kysymykseen, tämä on vissiin lääkärikohtaista. Loppuuhan se maidontulo sieltä toki itsestäänkin, tosin siihen menee hieman aikaa ja sitä odotellessa rintoja joutuu todennäköisesti välillä tyhjentämään vähän, ettei tule tukoksia.
korvikevauvaa vahingoitetaan?
Ei lääkäri voi kieltäytyä määräämästä niitä. Se kun ei vaan kuulu lääkärille, jos et halua imettää.