Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Pidempään tuhdanneiden HEINÄKUU*

Kommentit (191)

Vierailija
1/191 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan valehtele, että oon käynyt tänään sata kertaa vessassa.. Olin ihan varma, että täti kurvaa aamusta, koska tänään on dpo14!! Olen 98% varma siitä... Huomiseen asti ravaan hermoheikkona vessassa, tiistaiaamulla testi, jos mitään ei tapahdu...

Helkylle tosiaan onnea!! Varmasti se stressinpoisto on vaikuttanut asiaan positiivisesti!! =)

Helmiina: Toivottavasti kierto tasaantuu, tiedän kokemuksesta, että heittelevä kierto on inhottavan stressaavaa...

Nyt mä unohdin mitä muuta piti kommentoida!! Perkuleen täti, kun piinaa mua näin!! Taatusti mottaan päin näköä, jos kehtaa tulla tän stressaamisen jälkeen!! Oon kyllä siihenkin varautunut, koska negatesti alla...

Mutta mies tekee ruokaa, pian pääsee syömään valmiiseen pöytään!=)

Sofi kp31

Vierailija
2/191 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofille peukut pystyssä! En mäkään nyt sano että kyl se testi voi vielä plussaksi muuttua, se virsi on kuultu jo tuhat kertaa... toivoa on silti niin kauan kuin täti pysyy poissa.

Inkerille onnittelut naimisiinmenosta!

Kisu: mulla oli ovis kp 14-15, joka tarkoittanee kiertoa 28-29 pv... mutta kuten viime kierrossa kävi, Luget siirsi menkkoja muistaakseni 5 pv eteenpäin joten taidan joutua kärsimään pitempään kuin sä.

Meistä tulee miehen kanssa pienen tyttövauvan kummeja! Ihanaa! En ollenkaan odottanut pyyntöä kummiksi, mukava yllätys. Lahjakin on jo ostettu. Mulla ei tietääkseni kukaan tuttu ole nyt raskaana, mutta noita uutisia voi tulla milloin tahansa. Kyllähän ne kovaa kolahtaa.

eewokki kp 21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/191 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva tulla tänne lueskelemaan viikonloppureissun jälkeen, kun niin moni oli kirjoitellut kuulumisiaan :)

Onnittelut Inkerille naimisiinmenon johdosta, ja Helkylle plussasta! Nuo pitkään odottaneiden plussat tuovat aina toivoa itsellekin :)

Oli kuin minun näppiksistä noi jutut noista kavereiden raskauksista...kuten eewokki kirjoitti, se kyllä kolahtaa kovaa, kun sellaisia uutisia kuulee..mullakin yks kaveri, joka sai vauvan vähän sen jälkeen, kun me aloitettiin yrittäminen, odottaa tälle hetkellä jo toista... ei sitä katkera halua olla, mutta niin sitä vain huomaa sen kiukun ja itkun tulevan...:(

Meillä tosiaan se vaihe kuusta, että ovis oli kp20, ja nyt on menossa kp25. Makuuhuoneen puolella oltiin tosi aktiivisia :), mutta niin ollaan oltu aikaisemmissakin kierroissa...:( jotenkin mulla kuitenkin vielä eiliseen asti oli tosi vahva tunne, että nyt tärppäs, mutta eilen oli tosi kipeä alavatsa jonkun hetken, ja sen jälkeen olen ollut ihan varma, ettei siellä taaskaan mitään vauvaa ole...:(

Semmosta täällä...

Vilja, kp 20/n.35

Vierailija
4/191 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, ettei täti tule!!

Tiedän niin ton fiiliksin, kun saa rampata koko ajan vessassa, kun on niin varma, että nyt se tuli...

Vilja

Vierailija
5/191 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennuli: Jännää! Minäkin toivon, että kesä tekisi tehtävänsä ja tulisi "perinteinen kevät vauva".

Helmiina onnea peitonheilutukseen, eikun kompassit vaan sit simpoille kouraan!

Helky: ai plussasit kesäkuussa. Hienoa ,sittenhän meillä onkin edelleen 2 plussaa jaossa :). Onnea vaan odotukseen. Ja joo kyllä meitä saa stempata.

Sofi.....kääk! Toivotaan nyt, ettei hirviö täti sua löydä! Tuo vessassa ravaaminen on niin hermoja raastavaa :Z! Ja se odottaminen... ois aina niin armollista, jos suvaitsisi saapua kapsäkkeineen päivää etuajassa...

Eewokki: mulla ovis kp13 tässä kierrossa. Eli pari päivää senkin puoleen ennemmin täti tänne tunkee. Inhottavaa varmaan vielä odotella se extra 5 pv.. on muutenkin ihan tarpeeksi odoteltavaa ja piinattavaa. Mut etkös säkin plussan saisi n.14 dpo, joten testillä voisi piinaa lyhentää. Minä testaan jo viimestään tätipäivänä. Ei mulla kyllä täti oo koskaan myöhässä, joten sen puoleen tietää kyllä mikä päivä se on tulossa (siis LA), mut se la päivän osotus ja WC:ssä juokusu...huhhuh. Nyt en kyllä jaksa yhtään hermojani raastattaa!

Vilja tsemppiä tädin välttelyyn ja tuomion odotukseen. Nyt vaan positiivisia ajatuksia! "Kyllä se kiinnittyy... kyllä nyt tärppää... ihana kevät vauva tulossa..." jne. :)

ON: Piinaviikko sitten alkamassa. Ti-ke päivänä PMS oireet odotettavissa, mikäli ei tärppiä. Voi kun toivon niin kovin, et pysyisivät poissa!!!!!!!!!!!!!! Ensi viikonloppuna on sitten piina jo ohi. Raskas viikko tiedossa. Onneksi töissä aika kuluu nopeempaa!

kisu kp 21

Vierailija
6/191 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu ihmeempää.. Taidan mennä nukkumaan, kun en tiedä mikä mieheen tuli..

Meillä on menossa KP 9/28-35 YK 22

KP

Vierailija
7/191 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ihana päivä! Kävin koirien kanssa lenkkeilemässä ja parilla jumppatunnilla, kun olivat sopivasti peräkanaa... Tuntuu ihanalta hikoilla ja saada happea.

Helmiina: sä kirjoitit tikuttamisesta. Itse en oo koskaan tullut hullua hurskaammaksi niistä! Joko mä en vaan osaa tai sitten oon viallinen yksilä. Veikkaan vähän kumpaakin:) Ei niihin mulla koskaan tullut tasavärisä viivoja ja koin niiden tulkitsemisen hankalaksi. En ole piiitkään aikaan tikutellut, mutta heikkona hetkenä voi olla että tulee ostettuakin! Toivottavasti saat jotain tolkkua niistä!!

Helky: Onneva, onneva!!!!:)

Sofi: sulla on jännät paikat! Kerro kuinka testaus meni, heti kun olet sen tehnyt! Toivotaan parasta!!

Täällä oli keskustelua plussanneista kavereista. Mulla kanssa aivan sama homma. Kolme tosi läheistä ystävää raskaana ja liuta tuttuja. Tuntuu niin hassulta tää ajan kulku, just vasta he plussasivat, mutta lasketut ajat onkin jo syksyllä... Kaikilla kolmella ihan peräjälkeen! Olen vilpittömän onnellinen heidän puolestaan, mutta harmittaa kun en voi odottaa heidän kanssaan. Ja tuntuu että kaikilla heillä on niin kova touhu omien mahojensa kanssa, ettei sympatiat riitä muiden ongelmiin. Joo tiedän, kuulostan lapselliselta. Eniten vituttaa kaverini joka sangenhyvin tietää meidän perheen kuviot ja sen että lasta toivotaan...niin hän kysyi yksi päivä että liikenisikö meiltä esikoisen turvaistuimet, sitterit yms. lainaan, kun "teille ei näytä tulevan ihan hetkeen käyttöä niille". Aina ollaan puolin ja toisin kaikkea lainattu ja se on toiminut hyvin, mutta tuli jotenkin niin "viallinen" olo. Tietysti sitä on myös liiankin herkkä kaikille normaaleillekin lausahduksille, jotka liittyvät hedelmällisyyten, tai sen puutteeseen.

Kierrostani sen verran että enään kaksi lugea ottamatta ja vuoto pitäisi sitten alkaa. Mä päätin etten "kuulostele" kroppaani, koska päin honkia se aina menee... mutta tissit on vähän kipeet, valkovuotoa aika runsaasti ja väsyttää... nää kaikki voi myös johtua niistä lugeista tai vaikka kuun asennosta:) Mulla on kolmessa viimekierrossa alkanut menkat kuudennen tapletin kohdalla ja nyt on jo 8:sas?? Tää on aina yhtä kivaa miettiä että mitä jos sitä kuitenkin ois paksuna...=) Ärsyttää että mun elämä on nykyään noin 30-päivän pituisia pätkiä:) Pitemmälle ei jaksa miettiä...

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, lähetään nyt helvetin nopeesti kaikki pois täältä!!!!!

Mukavaa uuttaviikkoa toivottaa:

Masunasu kp 27/30

Vierailija
8/191 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille onnittelijoille =)Ja tervetuloa ennuli mukaan, toivottavasti et joudu pitkää tässä pinossa hengailemaan!

Wilukissa, meillä on molemmilla sitten piinaviikko menossa, mulla nyt kp 25/28..ellei oo taas ovis myöhästynyt, jolloin kierto 40päivää..=)

Plussatuulia taas toivotellaan!!

Vierailija
9/191 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jälleen taas saatu vähän yritystäkin aikaiseksi.. Mutta tuskin tärppää..

KP (kuuntelee miehensä kuorsaamista)

Vierailija
10/191 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en ole testiä tehnyt, mutta kävimpä hakemassa apteekin oman huomisaamulle, kun se täti ei sitten vieläkään löytänyt tietään tänne... Tosin oon tänäänkin sen sata kertaa ravannu vessassa asiaa tarkistamassa...=)

MasuNasu: Aika ilkeä lausahdus kaveriltasi. Siis tuo "kun teille ei näytä tulevan tarvetta nille..." Kyllä mäkin olisin loukkaantunu!! Sullakin on jännät paikat, toivotaan parasta!!=)

Kiharapäälle jaksamisia!!! Saako kysyä, että ootteko käynyt missään tutkimuksissa vai oeltteko kenties menossa, kun teilläkin noita yk:ta on jo kertynyt ihan liikaa?!?

Olispa huomenna hyviä uutisia....=)

Terveisin Sofi kp32, dpo15, vaikkakin mammaksin liuska erit.herkkä liuska on näyttänyt kp 27 ja 29 negaa...=/

11/191 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laparoskopia oli toukokuussa ja sillon määrättiin terot kiertoa pidentämään. Neljäs kierto nyt menossa ilman mainittavaa kierron pitenemistä. Eilen sain ovistestiin lähes tasavahvat viivat, tänään testasin vielä että olisko kuitenkin ollu oikee pv vasta nyt, mutta eipä tullu kun ihan mitättömän haalee viiva. Kai se eilen sitten oli plussa. Toiveet ei oo korkeella, reilun vkon kuluttua sit järjetön jännitys. Hoidot ei etene kesän aikana mihinkään, mies haluaa odottaa syksyyn ja sitten vasta mennä simppatestiin (höh). Haluaa uskotella että näin lähes luomuna onnistuis, vaikka yli 3 vuotta jo yritetty.

No, se omasta navasta. Toivon kovasti kaikille plussaonnea.

Vierailija
12/191 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkeri, juu mulla kp 22/27 tälläkertaa. Sinä pääset vissiin sitten piinasta jo ennen minua kuten myös masunasu. Onkin sitten monella piinat tälläviikolla, kun vielä eewokki ja sofikin piinaa :Z... Hui sofi sulla on ihan mahottoman jännää, iik!!! Toivotaan, et sulla on meille huomenna hyviä uutisia! Kuin myös muutenkin toivotaan nyt ihmeitä tähän pinoon!

Masunasu kuulostaa tosi jännälle tuo sunkin tilanne! Joo munkin elämä kulkee 28 mittasina pätkinä ja se on tosi TYLSÄÄ!

Nyytikille onnea oviksen hyödyntämiseen.

ON: Luulosairaus nostaa täällä päätään. Mulla on mukamas kokoajan jano ja vähän nälkäkin (ja sitten tietty juoksuttaa kokoajan WC:ssä, kun juo). Munasarjoja (enempi oikeeta) välistä kovin särkee... Finnejä (PMS) on tosin jo kaksi puskenut naamaan iik! Ei AUTA kun odottaa. VOIVOIVOI.

kisu kp 22/27

Vierailija
13/191 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkovuoto muuttui äsken vaaleanpunaiseksi vuodoksi, joten kai se on kirves kaivoon nakattava tässäkin kierrossa... Tuskin tuhru loppuu... Miten ihmeessä te keräätte aina itsenne uuteen nousuun?? Jos mä suinkin voisin niin haluisin unohtaa koko vauvantekohomman!

Onks teillä muilla lugeja käytössä?? Onks niistä oikeesti muuta apua kuin että menkat alkaa ajallaan? Mähän periaatteessa toivon ettei ne alkais:)

Jännittää että mitähän uusi gynekäynti tuo tulleessaan, kai se on varattava. Yhen kierron luget on vielä reseptillä, mutta tuskin jaksan hakea niitä. Rahat menee ja väsyttää vaan. Ja vituttaa:) Kai tää tästä...

Miten esim se pco (vai mikä se nyt oli) esim todetaan? entä endo? Riittääkö ultra vai pitääkö tähystää yms? Eiks aukiolo tutkimus tehä tähystämällä? Mä oon niin varma että mussa on jotain pahemmanlaatuista vikaa, ei pelkkä huono tsäkä ja yksi munasarja kaikkea selitä. Päästääkö me edes kunnalliselle puolelle tutkimuksiin kun meillä on yksi biologinen luomulapsi? Oon nyt käyny yksityisellä gynellä ja se satanen joka sinne aina menee kirpaisee, saati jos aletaan jotain oikeen tekemään?...

Plussatkaa te muut, jooko!!!!

t: masunasu kp 28 tai 1 / 30

Vierailija
14/191 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofillapas jännät paikat! Toivotaan parasta.. ja heti tuut sitten tänne meille kertomaan kuinka kävi!

Masunasu "Miten ihmeessä te keräätte aina itsenne uuteen nousuun" Jaa-a senko tietäs itekki.. Mulla henk.kohtasesti viime kierron päättyminen taas nega tulokseen sai kyllä niin niin matalalle mielen ja ainakin viikon verran en osannut muuta kuin ajatella tätä vauva asiaa.. Ja ihan tosissaan teki mieli heittää pyyhe kehään koko asian kanssa.. Mutta tässä sitä on taas jotenkin saanut itsensä kerättyä, en tiedä miten!

ON: Täällä ovis oli ja meni (tai tiedä häntä.. ei kyllä juuri ollut mitään normi ovisoireita edes). Jotenkin minulla ei ole yhtään mitään toiveita tähän kiertoon! Odottelen vaan ylihuomisen lääkäriä että mitäs siellä tuumataan!

Plussaonnea kaikille piinailijoille ja perässä tuleville tasapuolisesti!

Nelli

15/191 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilukissa: kiitos toivotuksista :)

Jotenkin aina menee työvuorot niin että ollaan miehen kanssa eri paikoissa just sopivaan aikaan. Eilen tosin peuhattiin, mutta sen varaan tää ovis jää. Eikä mitään ovislimojakaan oo tullu, ja jos toi eilinen lähes tasavahva viiva oli ovis niin tää kierto vaan 23 pvää.

Masunasu09: kyllä mun mielestä sekundaarilapsettomia hoidetaan ainakin osassa paikkakuntia, kysy ihmeessä kunnalliselta puolelta! Endoa ei voi varmasti todeta kun tähystämällä, aukiolotutkimus voidaan tehdä itsenäisenä tutkimuksena tai laparoskopian yhteydessä (mulla tehtiin yhdessä). Aukiolotutkimus ei vaadi tähystystä vaan ultralla kattovat tuleeko väriaine läpi tuubista.

Pco:sta ei kokemuksia.

Vierailija
16/191 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOFI: meillä on yritystä takana kohta 2 vuotta.. Eli nyt menossa on joku 10/28-35 YK 22.. Tutkimuksiin en ole vielä valmis... Tuskin on mieskään.. Meillä mies kerran tuumasi, että hankitaan sitten lisää karvaisia lapsia jollei tule oikeita lapsia..

Siis me otettiin viime joulukuussa koiranpentu, koska lasta ei kuulunut, jotta olisi muutakin tekemistä kuin työ ja kotona asioita.. Siis olisi jotain mikä veisi ajatukset pois vauvakuumeesta.. Mä olen itse kärisnyt vauvakuumeesta jotain 5-7 vuotta.. Katsotaan aikanaan kaikkea.. Meillä kun lisäksi yritystä vaikeuttaa molempien vuorotyö.. Eli mies on ma-pe kaksi vuorotyössä ja mä ennen tätä kesää tein 3-vuorotyötä ja nyt kesällä pelkkää yövuoroa..

KP

Vierailija
17/191 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

masunasu: sitä kanssa jotenkin välillä turtuu siihen pettymykseen.. Koittaa tehdä välillä jotain muuta kuin keskittyä yrittämiseen..

Mä esim. aion jatkaa syksyllä koiran kanssa agilitya.. jos vain rahallinen tilanne sallii sen..

Mutta jollain ihme keinolla aina saa itsensä vedettyä sieltä alamaista ylös.. Ja kai sitä ihminen on luotu keksimään keinot pettymyksestä selviämiseen...

KP

Vierailija
18/191 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin testi on tulkittava negaksi...=( Joko mulla on ihmeellinen hormonihäiriö, tai toivon mukaan hcg nousisi vaan hitaasti... Ei nimittäin tätiä tai merkkiä hänestä vieläkään...

Laskin muuten, että vuosi ja kolmas kuukausi yritystä, niin tämähän on jo yk15!!!!

Masunasu tsemppiä!! En osaa sanoa, kuinka sitä itsensä kerää aina uuteen yritykseen. Sitä vaan kerää, kun on pakko!!

Kisullakin jännää piinailua!! Mentäiskö yhdessä tonne maaliskuun pinoon o-puolelle?!;) Kukas muu piinailikaan?

Sofi kp33, yk15 ja täältä tiputaan nyt tosikorkealta, jos on tippuakseen!!

Vierailija
19/191 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka toiveet alkaa hiipua päivä päivältä, kun en yhtä ainoaa oiretta ole tunnistanut. Tosin tarviiko niitä näillä kierronpäivillä vielä ollakaan... (kp 23) ensi vkn alkuun asti ainakin joutuu odotella. Kauhukuva mulla jo onkin mielessä, eli eka työpäivä loman jälkeen ja aamulla vielä nega testattuna, voi kun hauskaa :-(

Plussaisit nyt sinä Sofi!

Joku kyseli PCO:sta, se tarkoittaa siis munasarjojen monirakkulaisuutta, joka luonnollisesti vaikeuttaa lasten saantia, esim toisilla menkat voi jäädä pois tai ei ovuloi ollenkaan. Mulla ihan vaan ultrassa gyne katsoi että rakkuloita on normaalia enemmän. Lääkkeiksi sain clomit (vaikka ovulaatio omalla kohdallani ainakin tikkujen perusteella tapahtuukin) sekä Metforminit jotka korjaavat pco:n vaurioita. Tähän viheliäiseen oireyhtymään liittyy muutakin "mukavaa", eli myös akne, lihavuus tai liikakarvoitus voi olla joillain oireina. On perinnöllinen vaiva.

Karvaista vauvaa mäkin hieman halajan, mutta kun mun vanhemmat otti koiran keväällä tuli miehelle heti allergiaoireita, vaikka ei ole aiemmin ollut niille allerginen. Taitaa jäädä sekin haaveeksi. Ei vauvaa, ei koiraa...

eewokki kp 23/oviksesta laskettuna 28-29

Vierailija
20/191 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti kurvasi juuri paikalle, joten ei tule maalisvauvaa. Se niistä vatsannipistelyistä yms "oireista". =(

Ja yritän kans keräillä itseni, en vaan vielä tiedä miten. Ehkä se tästä.

- Ennuli -

kp 1/28, yk 11 (tai 12) alkaa...