Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äidit vm 87-89

01.07.2009 |

kokoonnutaan täällä nuoret mammat! ..eli saman henkistä seuraa etsin... ite oon vm. 88 ja poika 1v.7kk.

laita vaikka meili osoittees jos kiinnostaa vaihtaa ajatuksia, tai voidaan me täälläkin kirjoitella!

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän palstan ja innostuin kirjottamaan. Täällä yksi nuori vuosimallia 89 äiti ja tyttö 9kk. :)

Vierailija
82/148 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa suositeltiin aloittamaan 4kk iässä jo soseet. Maitoa menee enemmän kuin laki sallii :D Nytkin roikkuu tissillä :)

Meillä on lihakarjaa ainoastaan, vähän omituista tämä homma alkuun oli :) En oikein kuvitellut itseäni maatilan emännäksi :) Mutta meneehän se näinkin :)

Toivottavasti kannu löydätte sen tilan :) Pääsee muksukin leikkimään muiden kanssa. Minä tuossa etsiskelin Jesselle jotakin paikkaa, mutta tadaa, vain 4v alkaen. ELi pitää sitten paljon käydä tuttuilla joilla on lapsia. Huomaa jo että kaipaa sitä seuraa. :)

Joko olette muuten aloittaneet jouluvalmistelut? Tänään itse laittelin jo jouluverhot :) Piparitkin leivottiin Jessen kanssa viime viikolla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhoksella asun.

Vierailija
84/148 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa sekaan littlesunshine!

oltiin salossa sunnuntaista keskiviikkoon. vain mä ja poika, mies jäi kotiin ku oli töitä. oli tosi vaikeeta olla miehestä erossa kun en edes muista koska ollaan oltu viimeks. tänään oli ihana tulla kotiin :)

Täällä ollaan juu jouluun valmistauduttu. kaikki lahjatkin on jo kasassa. ja paketoitu... se on mielipuuhaa... vielä pitäis joulukortteja tehdä.

tänään aamulla käytiin joulupolulla eli lapsille suunnatussa joulukirkossa. oli tosi kiva ja sopivan pituinen. ei istuttu paikoillaan vaan kierreltiin kirkkoa ja samalla kerrottiin tarinaa. jos omalla paikkakunnalla on niin suosittelen ;)

mä eilen sitten varasin mulle ja miehelle kirkon! häät on elokuussa 2011 :)

mulla on perhosia vattassa vaikka siihen on vielä aikaa....

Vierailija
85/148 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pääsin koneelle kirjoittamaan. Oon vaan kerinnyt lukemaan, mutta pikkuinen pitää meidät niin kiireisenä (kotiaskareiden lisäksi) niin nyt ehdin vasta kirjoittaa.

Kastejuhlat me pidetään tammikuussa kun sinne ihme isyys tunnistukseen tarvii mennä melkein tän kuun lopussa. Nimi on juu valittu=)

Munkin mielestä se on tärkeätä, että lapsi saisi olla mahdollisemman paljon myös muittenkin lasten kanssa. Siinä oppii jakamaan leluja muittenkin kanssa ja muutenkin niin lapsi ymmärtää, että on muitakin ja ennen kaikkea niin saa leikkikavereita.

Täällä on kaikki jouluostokset tehty ja pipareita ja glögiäkin nautittu. Eilen avasin jo joululaulu-paraatinkin=)

Vierailija
86/148 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla olis keskiviikkona työhaastattelu... jännittää :)

toivottavasti tärppää, mutta jos ei niin uutta etsimään.

tehtiin tänään naudan sisäpaistia ja uuniperunoita ja sieni kylmäkastiketta. oli tosi hyvää! ja punaviiniä ruuan kanssa. oli kiva santsata ettei ihan vaan normi arki pöperöitä.

käytiin lauantaina kattoo yhtä juhlapaikkaa häitä varten, oli aivan ihana mutta en sit tiedä mihin bändin laittaa... se oli tosi ihanasti sisustettu, mutta sisältä hieman hankalan oloinen... monta huonetta ym.

oltiin perjantaina avoimes päiväkodis. oli tosi kiva, mut aika vähän oli muita äitejä.

olettekos saanut yönne hyvin nukuttua?

Vierailija
87/148 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi kun oon kade Kannulle. Me ollaan vain puhuttu häistä, mutta näillä näkymin se lykkääntyy, kun me haluttais kunnon kirkkohäät. Aluksi meillä oli tavoitteena mennä maistraatissa, mutta sitten tultiin toisiin aatoksiin. Säästetään vähän ja pidetään kunnon juhlat.

Nyt on yöt mennyt ainakin meillä hyvin. Neiti herää syömään n.2-3kertaa yössä ja nukahtaa saman tien. Tosin me annetaan öisin korviketta ja päivällä neiti on tissillä.

Mä podin tossa viikko sitten rintatulehdusta ja olin 39asteen kuumeessa. Enkä tajunnut asian vakavuutta ennen kuin mies soitti lääkärin mulle. Enpä taida enää leikkiä tommosilla asioilla. Onko kenelläkään muilla ollut rintatulehdusta? Tulehdukselta ois voinut varmaankin välttyö jos joku olisi ollut neuvomassa mua silloin sairaalassa. Hieman harmittaa kun oon joutunut opettelee itse imetys systeemin.

Vierailija
88/148 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on työhaastattelu takanapäin. vielä on työkokeet...

kyl niihin kirkkohäihin saa palamaan rahaa tosi paljon. meillä on 2000e koossa ja viel olis tarkoitus saada säästettyy 3000e. :/

tosi ikävä kuulla että sulla on rintatulehdus ollut. itselläni ei ole ollut ja ite olin tulloin tyytyväinen kun sairaalassa neuvottiin oikea imetys ote. oon meinannut et seuraavan kerran kun synnytän niin menisin saloon sairaalaan vaikka porvoossa asummekin.

liityin eilen facebookiin. onhan se kätevä nytten ku ei kavereita nää niin usein niin voi tuolla vaihdella kuulumisia. :)

Vierailija
89/148 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ihan omaa aikaani saan viettää=)mutta kyllä vähän harmittaa kun ukolla loppuu tänään isyysloma. Se palaa huomenna takaisin töihin.

Me käytiin tänään ekaa kertaa vaunuttelemassa. Neiti nukku kyllä pihalla, mutta kitisi heti kun pysähdyttiin. Sitten ollaan huomattu se, että tyttö ei oikein viihdy omassa sängyssään. Pitäisi nukkua koko ajan meidän sängyssä. Oon yrittänyt totuttaa se omaan sänkyynsä, mutta siitä tulee aina sota ja koa huuto. Lopulta hellyn ja otan tytön kainalooni. Siellä neiti tuhisee tyytyväisenä.

Meillä sairaalassa oli niin täyttä ja kiirusta, että hoitajilla ei ollut aikaa opettaa meille mitään muuta kuin navan putsaamisen. Kaiken muun me ollaan itse opeteltu ja luettu kirjoista. Ekan kerran kun kylvetettiin niin siinä oli molemmilla jännäkakka=) Mutta hyvin se suju.

Itse oon ollu facebookissa jo alusta asti:) vaihdan jonkun verran kuulumisia siellä, mutta eipä siel oikeastaa kauheasti oo mitään...

Vierailija
90/148 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdettiin saloon perjantaina, oli aika äkkipäätös. mies piti vapaata töistä niin päästiin rauhassa tekee lähtöä. tänää tultiin takaisin.

meilläkin poika nukkui aika paljon vieressä. kyl hän sängyssään aika hyvin nukkui, mutta ite olin öisin laiska kun imetin yöllä niin en aina jaksanut nostaa häntä omaan sänkyynsä. sitten kun lopetin imettämisen niin poika nukkunut omassa sängyssään.

otettiin keskiviikkona mikaelin sängystä laita pois. hyvin jää sänkyysä nukkumaan iltasadun jälkeen. :)

Vierailija
91/148 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieressä :) Ei toivoakaan omaan sänkyyn! Ja tosiaan loppui kokonaan pullosyöttö. Eli huoh...... Ei taida mamma päästä vähään aikaan mihinkään yksin :) En vain ole oikein sinut julkisesti imettämisen kanssa :) Ei haittaa vaikka muut imettää, mutta itseäni vähän häiritsee oma imetys :D

Niin ja minunkin puolesta tervetuloa uudet :) Vaikka uusi olen minäkin xD Juuh.. alkaa näköjään olemaan jutut jo väsyneen ihmisen kirjoittamia :)

Hei muuten, kenen tuo olen muhokselta kirjoitus on? Ei ole loppujen lopuksi kaukana minusta :)

Vierailija
92/148 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tyttö tulee takaisin, joka asuu muhoksella. hän on tähän ketjuun kirjoittanut aiemminkin, ja kertoi kuinka yksinäinen on. jos kert teillä trenicia ei ole paljoo välimatkaa niin teidän olis hyvä tutustua :)

tällä kyseisellä tytöllä oli omakin ketju, vietin otsikkona oulun seudulta äitejä (tai jotain sinne päin). en muista mikä hänen nimimerkkinsä oli :(

mutta toivon sydämmessäni että hän saa äitiseuraa, ei kenenkään pidä olla yksin :(

muakin häiritsi silloin julkisesti imettäminen, joten jos olimme jossain niin menin lastenhoitohuoneeseen. vaihdoin samalla vaipan kun imetin.

Vierailija
93/148 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinäinen/masennus ketjun otsikkona, muistin väärin. muhoksen tyttö, tuu jooko takaisin! :)?

Vierailija
94/148 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa jos tänne etelään saatais vihdoinkin kunnon valkea joulu. Muutamina vuosina on ollut pelkkää asfalttia.

Imetyksestä ollaan puhuttu niin oon mäkin aika laiska ollut yösyöttöjen suhteen, heh=) Siksi neiti nukkuu meidän vieressä, mutta ollaan me yritetty ainakin alku illasta pistää se omaan sänkyyn, turhaan. Päivät se kyllä nukkuu omassa pedissäänsä. Emmäkään oikein perusta toho julkiseen imetykseen. Jotenkin paljastava olo tulis. Kotona jos meillä on mies vieraita niin meen makkariin imettää, mutta jos on vain naisvieraita niin en eristele yhtään vaan syötän ihan olkkarissa.

Paljonkos teiltä lähti kiloja imetyksen aikana? Laihduitteko samoihin mittoihin kuin ennen raskautta vai putosiko paino vielä enemmän? Mulla jäi sairaalaan 6kiloa ja nyt on kolmen viikon aikana 3kiloa pudonnut. Pitäisi saada vielä 5kiloa pois että oisin takaisin lähtö mitoissani.

Sen verran kovia pakkasia on ollut etten ole uskaltanut pistää neitiä nukkumaan ees parvekkeelle. Ennen kovia pakkasia kävimme pari kertaa vaunuttelemassa ja neiti nauti siitä.

Hieman on vielä haparoivaa, että paljonko pitäisi pukea pikkuvauva tuonne ulos. Välillä tuntuu, että puen hieman liikaa.

Mites te ootte joulun suunitellut? Oletteko menossa kummalle isonvanhemmille? Meillä on ollut joka vuosi kinaa tästä, kun molempien vanhemmat asuvat samalla paikkakunnalla. Ja kumoinkin haluaisivat meidät jouluaatoksi sinne.

Vierailija
95/148 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisen se talvi kuuluukin olla! toivottavasti nyt ei heti ala lämpenee...

mutta kyl sit alko jo nenä palelee kun pakkasta oli -18! nyt sitä on -12,5 ja se on must ihan hyvä. täytys itelleen kaivaa toppahousut kaapista kun pojan kanssa ulkoillaan.

mullakin taisi sairaalaan jäädä 6 kiloa ja loput ylinmääräiset lähti imetyksen myötä. pääsin ihan samoihin mittoihin ku ennen raskautta. jäikö teille paljon raskausarpia? mulla jäi vatsaan ja reisissäkin vähän. ovat tosi haaleita mutta kyllä ne vielä huomaa. rasvailin itteäni ahkerasti raskaana ollessani, mutta väkisinkin niitä jonkin verran tulee. oon ihan sinut kyllä vartaloni kanssa, samoin mieheni :)

meilläkin molemmat vanhemmat asuu samalla paikkakunnalla. olemme joulun kummankin luona. aamulla menemme mieheni vanhempien luo ja sieltä lähemme iltapäiväl isäni haudan kautta mun äidin luo. äitini luo tulee sitten pukki. ens vuonna ajateltiin ehkä jos oltais kotona vaan, pyydetään muut meille sitten, tulee ketä tulee.

Vierailija
96/148 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 100km kestilän kautta :) Ei paha ajaa ainakaan kesällä :) Rakastan autoilua!

Voi teillähän on lämmin siellä etelässä :) Täällä paukkui tänään muistaakseni -25 astetta :) Kyllä saa koira olla ahkeraan sisällä :)

Ja sitten tuo raskaus. Vielä 10 kiloa jäljellä. Esikoisen aikaan sain heti kaiken pois. Se oli kyllä silloin kun oli kaverit lähellä. Käytiin pitkillä lenkeillä yms. Sitten kaikki muutti pois :( Yksin ei ole kiva lenkillä käydä, koirankaan kanssa ei voi mennä niin että on vaunut mukana. Vetää kuin hullu.

Siis joo, sairaalaan mulla jäi n.5-6kg. Jos ihan otetaan lähtöpainosta niin on 12kg jäljellä, mutta voisin jättää painoni siihen 62 kiloon. :) Ukko kirosi että oo liian laiah :D

Arpia on vaikka muille jakaa, haluatteko mahdollisesti muutaman tosta mahasta :D

Ja joulusta... Äitini vähän meinasi möksähtää kun ei aiota tänä vuonna kahden pienen lapsen kanssa koko päivää reissata. Asuvat toisella paikkakunnalla, yleensä ollaan tehty niin että päivä ollaan minun vanhemmilla ja ilta miehen. Mutta nyt jätetään menemättä äitini luokse. Ymmärrän kyllä että haluaisi meidät sinne mutta... Toisaalta huomasi hänen olevan helpottunut. Saa vapaasti nauttia alkoholia...

Ja pittää hehkuttaa :) Poika nukkuu omassa sängyssä!!! Eilen illalla sen keksin yhden aikaan yöllä. Vauvahierontaa ja toppapuku päälle. Kyllä nukkuu! :D Ja nyt jos siirtyisi itsekin sängyn pohjalle. Väsyttää niin että silmät harittaa ja ei ajatus luista. Kauheasti oli tekstiä mihin minun piti kommentoida, mutta ei.. Aivot ei toimi. Parempi tuuri seuraavalla kerralla. Jos pääsisi ihan päiväsaikaan kirjoittelemaan :)

Öitä!!! :)

Vierailija
97/148 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkän stoorin niin tää ohjelma oli heittänyt mut pihalle. Joudun aloittaa alusta. On tää tekniikan maailma aivan ihana.

Meillä on tänään pakkasta ollu -20 ja pirun kylmää. Mutta ei sais valittaa, kun kerrankin saadaan kunnon talvi. Tosin oon kyllä enemmänkin kesäihminen. Rakastan lämpöä. Talvessa ei ole mitään muuta inhottavaa kuin ainainen pukeutuminen ja riisuutuminen.

Oma maha pömpöttää, mutta sen saisi pois vatsalihaksilla. En vaan jaksa vielä ruveta tekemään niitä=) laiska, tiedetään. Mies itse haluaisi, että painaisin 49-50kg. Painan siis tällä hetkellä 57kg ja lähtöpaino oli 53 eli mies saa tyytyä tällä hetkellä lähtöpainooni. Kesällä on sitten eri asia kun pääsen liikkumaan paremmin vaunujen kanssa. Kävelen vaikka kaupunkiin (6km) ja bussilla takas niin eiköhän siinä paino putoa=)

Arpeja omistan myös mahan kohdalta, mutta ne olivat kuuleman TH:n mielestä pinnallisia ja niitten pitäisi haalistua puolen vuoden sisään melkein olemattomiksi.

Vai että toppapuku=) Onhan sekin tapa nukkua. Voi olla, että poika tunsi olonsa turvalliseksi. Mekin ollaan yritetty kapalointia, mutta se ei tunnu kauheasti auttavan. Tyttö kinuaa silti mun kainaloon. Siinä se tyytyväisenä aina tuhisee=)

Vierailija
98/148 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vaan pelkästään kehu itteään. :D

laitettiin kaikki petivaatteet pihalle patjoja myöten. hyvä tuulettaa nyt kun on pakkasta niin pöpöjä kuolee. tampattiin matot, imuroitiin ja petiin lattiat. sitten vielä käytiin kaupassa ostaa jouluruokia. vietetään huominen päivä perheen kesken syöden ja saunoten :)

tiistaina saloon viettää joulua. perjantaina lähdetään ajaa oulaisiin kun mieheni sisko asuu perheineen siellä.

kohta pitäis mennä lukemaan pikkumiehelle iltasatu ja laittaa nukkumaan. hän istuu parhaillaan potalla ja kattoo paula koivuniemen konserttia telkusta, hehe...

käytiin tänään kattoo toista juhla paikkaa häitä varten, oli tosi ihana! mutta meidän hääpäivänä tietenkin varattu! koitetaan jos saadaan kirkosta varattua toinen v-loppu. vuokrakin puolta halvempi kuin aikaisemmassa jota käytiin kattoo.

mut nyt pitänee men... palaillaan!

Vierailija
99/148 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannuhan on ihan häähuumassa=) Tässähän itsellekin iskee hääkuume. Pitäiskö puhua ukko ympäryksiin..hmm.

Meillä oli eilen se isyydentunnistus. Tuli asioita ilmi mitä ei ees tiedetty. Oon ollut näköjään yksinhuoltaja eileiseen päivään asti kunnes tehtiin se yhteishuoltajuus sopimus. Miks kukaan ei puhu tuosta? Mä luulin et me kumpikin ollaan oltu alusta asti yhteishuoltajia kun kerran avoliitossa ollaan. Jännää sinänsä.

Jaahas, se ois sitten kaksi yötä Jouluun...ja mä ressaan jo uutta vuotta, heh=)

Vierailija
100/148 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman häähumussa :) joulu olis sit ihan ovella... tänään tultiin saloon, kauheesti kamaa mukana kun ollaan kotoota pois yli viikko. sain työpaikan eilen täältä. ne alkais 11 pvä tammikuuta.

nyt pitää nauttia kun vielä oon hoitovapaalla.

jaa, mullekkin ihan uutta et on yksinhuoltaja isyydentunnustukseen saakka. me kun käytiin tekee se niin oli nopea käyti. vähän kyseli jotain ja sit nimet paperiin. mut kai se sit niin on et kun ei oo naimisis niin he ei voi olla varma kuka se isä on.. vaikka ite tietää aivan saletisti :D

mut hyvää joulua teille, toivotan jo nyt kun en tiiä oonko koneella myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi