Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äidit vm 87-89

01.07.2009 |

kokoonnutaan täällä nuoret mammat! ..eli saman henkistä seuraa etsin... ite oon vm. 88 ja poika 1v.7kk.

laita vaikka meili osoittees jos kiinnostaa vaihtaa ajatuksia, tai voidaan me täälläkin kirjoitella!

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulle on kans käynyt samoin tuolla omalla palstallani. Kirjoitin piiitkän stoorin joista tää sitten julkaisi vain osan. Jouduin rakentaa uuden sivun sitten=)

Meilläkin varmaan onnistuisi kans tuo vuorottelu,mutta mies tienaa tuplasti enemmän kuin mä niin oon tuuminut et parempi mun on jäädä kotiin tai lähteä opiskelemaan. Lukion jälkeen menin siis siivoaman yhteen firmaan ja siivoajan palkkahan on ihan perseestä ja nykki kun sain kelalta ne laput niin se summa on melkeinpä mitätön .Saman verran kuin sais päivärahaa=(

Nooh...kyl miehes rupee tottumaan, toivonmukaan niihin valoihin=)

Pidetään vaan ihmeessä yllä tätä palstaa. Mä tykkään tutustua uusiin ihmisiin ja nyt kun oon kotona ollu niin tulee pyörittyä muutenkin koneella aika paljon. Käytän tän sivun lisäksi aika paljon naamakirjaa..heh=)

No siis, oon asunut tampereella siitä asti kun täytin 12. Sitä ennen asuttiin Nummelassa ja sitä ennen muutin Thaimaasta=) Eli en oo syntyperäinen suomalainen vaikka mulla onkin suomenkansalaisuus=)

Tampere on ihan kiva paikka. Tällänen pieni ja silleen turvallinen.

Vierailija
62/148 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas, v-loppu taas takana. Eilen päiväl meille tuli esan sisko lapsensa kanssa ja esan äiti. mikael oli mielissään kun näki serkku tytön ja mummun. Oltiin meillä pari tuntia ja sit mentiin esan pikkuserkun 18v juhliin. esan siskon tyttö tuli meille hoitoon, kun muut jäi juhlimaan. Hyvin meni yö kahden pienen kanssa. tänään kun esan sisko ja äiti oli lähtenyt niin mun äiti ja hänen miesystävä tuli käymään. joten ohjelmaa on ollut. just tultiin kävelylenkiltä, tehtiin varmaan 7km lenkki. ja nyt kun söi niin on ihan naatti...

mä en oo koskaan käyttäny naamakirjaa. :P enkä "irkkii" vai miten se sanotaan. en tiiä miks, ei vaan oo tultuu kirjauduttuu. my spaceen oon miettinyt kirjautumist ku mulla on kaveri dallasista niin olis helpompi vaihtaa kuulumisia....

ai oot thaimaasta :), ootko oppinut kuitenkin thaimaan kielen vaikka suomessa oot asunutkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollu teillä=)

Mäkin muistan kuinka vannoin ja lupasin, etten varmana jää koukkuun naamakirjaan, mutta nyt kun oon ollu yksin niin tuntuu ettei oo mitään muuta tekemistä kuin roikkua siellä. Irkin käynnin mä lopetin vuos sitten kun väki siellä rupes olee kakaroita (liekkö kasvanut sen yli) :)

Mutta saas nähä, et oonko enää kauhean usein koneella kun vauva syntyy. En ehkä niin usein kuin nyt=) Mies valtaa yleensä koneen kun tulee töistä. On mulla kyllä kannettavakin,m utta en jotenkin tykkää käyttää sitä:)

Jep, Thaimaastahan mä. No siis äidin ja suomalaisen isäpuolen kanssa muutin tänne. Eli thai-kieln ylläpito on ollut väkisinkin pystyssä kun puhun äidin kanssa. Tosin hieman kangertellen tulee puhe välillä:) mut aattelin et siirrän joitain sanoja tulevalle lapsellemme ettei se ihan katoa kokonaan=)

Vierailija
64/148 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi oppii kaksikieliseksi. mä olen kans miettinyt et jos yritäis ruotsinkieliseen päiväkotiin. luulen kyllä et sinne on isommat jonot ja voi olla vähän kalliinpikin. mut kannattaa ainakin kysellä...

mulla ajottuu yleensä koneella oleminen siihen kun mikael nukkuu. nyttenki on justiin päikkäreillä.

joo kyl siel irkis taitaa olla vaan murkkuja/teinejä. mun pikkusisko (13v) on kovin irkin ystävä.

onkos tampereella lunta vielä? Tääl on ihan vähän mutta plussa keli, joten ei taida mennä kaua ennen ku kaikki sulaa...

ei sitten saatukkaan täksipäiväksi influenssa rokotetta. piikit loppunut kesken ja torstaina tulee lisää. joten silloin sitten jonottamaan. :S

Vierailija
65/148 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän sitä vastaan,mutta mä sanoin että opetan vain muutaman sanan. Mies itsekki haluais oppia ennen kuin mennään taas käymään Thaimaahan.

Mä en ookkaan kuullut ruotsinkieleisest koulust...ei täällä ainakaan oo tai sitten on mutta ei niin paljoa kuin enkun kielisiä. Tottakai kannattaa kokeilla=)

Jep, ei siellä irkissä oo kuin ns. teinejä. Naamakirjassa on onneks oman tasosia ja saat ihan itse valkata ketä hyväksyt kavereiks ja kekkä näkee profiilis=)

No eipä täälläkään oo enää lunta maassa. Plussan puolelle kun meni eilen kelit niin lumikin hävis=( kerkesin jo iloita että ehkä täks jouluks saadaan valkea joulu eikä harmaa. Saas nyt nähä.

Viime yönä alkoi taas vetinen vuoto mulla, mutta ei supistuksia tullu. Näytille en lähde sairaalaan kun eivät siellä viimeksikään tikuttaneet. Kyselin tuolta odottajien palstalta niin yks sano että sillä oli kans tiputellu pari päivää ennen synnytystä. Eli voipi olla et joudun lähipäivinä sairaalaan.

No voi höh. On se kummaa, että rokotteita tilattiin niin vähän suomeen kun kuitenkin ottaa huomioon et kuinka paljon niitä pikkulapsia on. Mulle ne sano et kestää kaks viikkoa ennen kuin se rupeaa vaikuttamaan. Ja huomenna tänään tuli täyteen tasan kaks viikkoa eli vauva jos syntyy huomenna tai tänään niin sillä on kans se suoja.

Vierailija
66/148 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin loputkin joulukoristeet esille. en omista kauheen paljo joulukoristeita, mutta täytys ne vähätkin laittaa esille. :) joulukuusta emme tänä vuonna vielä hanki, koska pelkään et mikael kaataa sen... ens vuonna sitten...

en muuten oo vieläkään tehny testiä, mutta huomen aamul teen ku sillo pitäis alkaa menkat. mua jännittää jo..

meil on mikaelin kans 2 viimeisintä yönukkumaan menoa ollut hankalaa. n. 2 tuntia mennyt nukahtamiseen. vähän epäilen että hänellä on ikävä serkkuaan, ku hän hoki tämän nimeä. no perjantaina he taas näkee kun me mennään saloon. olis taas kemut tiedos lauantaina kun mieheni äiti täyttää 60v. ei olla keksitty mitään lahjaa, onko ideoita?

ei taida mennä kauaa kun sairaala reissu koittaa. laskettu aikakin on ihan just. mul meni mikaelin kans sillo 4 päivää yli lasketun ajan. ite odotin kans sillo kovin et tulis jo...

munki mielest on vähän peestä kun ei niitä rokotteita ole tarpeeksi. heidän arviot niiden tarpeista menee vähän pieleen. sanottiinko sulle et kuinka kauan rokotteen vaikutus kestää?

Vierailija
67/148 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin varmaan otetaan muovikuusi käyttöön. Sen verran pieni kämppä on kyseessä ettei oikea mahda oikein mahtua tänne. Tosin kuusen hajua ei ouluna voita mikään=)

Mä pidän tsemppiä että tulee plussaa teille=) Otat vain rauhallisesti tän illan. Niin ei pitäisi kauheasti jännittää...kai.

Voi pojua. Jotenkin on kivaa, että serkut ovat suunilleen saman ikäisiä. Vähä vanhempana (1-4vuotiailla) on sitten leikkikaverit. Miehellä on tosiaan kaks siskoa joilla on lapsia jotka ovat 1v, 5kk, 5 ja 6 vuotiaita ja siihen kun ynnätään viel meidän oma vauva=)

Hmmm...vai 60vuotis lahjaa...kuis ois lahjakortti johki kylpylään tai hierojalle? Hemmottelupaketti? =)

Tänään TH sanoi, että vauvan syke on laskenut ja mun naama on pyöristynyt, että synnytys on jo ovella. Kerroin limatulpasta ja se sano että saattaapi hyvinkin olla et kerkiän tän viikon sisällä äidiksi, mutta varattiin me silti aika ens viikolle viel. Nyt pitäis vaan jaksaa hieman jumpata ettei synnytys tyssäis tähä=)

Öööö....emmä kyselly, mutta vauvalla pitäisi kuuleman olla syntymänsä jälkeen noin kuukaus sitä suojausta ja nyt keväällähän ennustetaan et tulee uusi epidemia. Ja ne kekkä saivat nyt rokotteen niin saavat silloinkin. Mulle tuli eilen tasan kaks viikkoa täyteen rokotteen saamisesta eli se rupeaa vasta nyt vaikuttamaan muhu.

Vierailija
68/148 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy kysellä esan sisaruksilta vielä et hommataisko kimpassa joku lahjakortti..

voi ihanaa jos susta tulee viel tällä viikolla äiti. :)onko teil jo nimi valmiiksi mietitty?

on kiva kun tulevalla vauvalla on serkuksia ja sit jos he ei asu kaukana niin heil on toisistaan seuraa taapero iässä.

mut mä tästä taas meen, tuun huome kertoo mitä testi näytti ;)

Vierailija
69/148 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaankos sitä vielä yhtenä kappaleena?

en kerkinyt tekee aamulla testiä ku menkat alko. Antaa nyt olla vaan kaapissa ja kuukauden päästä uudestaan. Nyt vaan enemmän petihommiin ;)

Vierailija
70/148 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä ollaan vaan..ikävä kyl. Tosin yöllä oli aivan kamalia supistuksia, hiki nousi otsalle niistä ja kipu tuntui alavatsassa ja säteili hieman reisiinkin. Puoli tuntia tuli säännöllisesti ja sitten tyssäs. 20minsaa meni ja alkoi uudestaan ja sitten oli hetkiä kun ei kuulunut mitään ja sitten kuului. Eli olivat epäsäännöllisiä. Nykki supistelee ja kellotan sen. Tää on ihan kamalaa kun ei osaa mennä ajoissa sairaalaan tai uskalla soittaa. Pelkään et käy niin ku viimeksikin=(

Vierailija
71/148 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kauaa kestä kun hän haluaa ulos. mulla ei ollu silloin ollenkaan ennen aikaisia supistuksia. lapsivedetkin tuli ennen supisteluja. mut sitten kun ne supistelut alkoivat niin ne oli tosi nopesti säännölliset. on kiva sitten nähä kun jos tästä paksuks tuun niin onko odotusaika ja synnytys ihan erilaista kun ekalla kerralla. mutta vointeja sulle ja koita saada yöllä nukuttua :)

Vierailija
72/148 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi eilen aamulla pieni tyttö kello 6.15. Painoa neidillä oli 3250g ja pituutta 47cm ja pipo 34 :)

Päästiin tänään kotio, mutta huomenna joudutaan käymään näytillä siel viel..iha terveystarkastus. Kaikki meni hyvin enkä edes revennyt mistään=)

Jokainen raskaus on erilainen ja mä pidän kovasti peukkuja että teitä lykkäis onni=) Ahkerasti vain puuhailette ;D no ei vais.

Imetitkö muuten poikaas?

Vierailija
73/148 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä onnittelut parsalle :) Hyvän kokoinen neiti ollut!!

Mä tässä ajattelin liittyä joukkoon kirjavaan kirjoittelemaan :) Olen -87 syntynyt, 2 poikaa -07 ja -09. Kuopus nyt 3kk sunnuntaina :) Aika menee nopeaa, vastahan mä olin punnertamassa sitä ulos :D

Ja näin sain todeta että oon niiiiin huono kirjoittelemaan :D Mutta ajan myötä :)

Vierailija
74/148 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, jokaisella on omat tapansa kirjoitella. Mä taas pyörin kuin hullu näillä sivuilla kun olin raskaana. Ei ollut mitään tekemistä kotona, kun kaikki tuli tehtyä. Nyt on kädet täynnä hommia kun pikku neiti tuli taloon=)

Vierailija
75/148 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella ihanaa, vastasyntyneistä ei meinaa saada katsettaan irti, vaikka ne nukkuisi vaan. oon niin iloinen teidän puolesta! imetin poikaani 8kk ikään asti. olisin varmaan pidempäänkin, mutta vaihdoin pillerimerkkiä, niin liian ison hormonipitoisuuden takia lopetin. onko teillä lähtenyt imetys hyvin sujumaan? ja ilmeisesti synnytys meni hyvin, ei tainut jäädä mitään traumoja?

niin ja tervetuloa sekaan vaan trenicia :)

mistä päin olette? missä kuussa kuopuksesi on syntynyt? poikani on kans lokakuussa -07 syntynyt.

olimme salossa v-lopun, 6-kymppiset meni hyvin ja oli kiva nähä mieheni sukulaisia. viivi serkkua mikael ei nähnyt kun heille oli tullut jokin äkillinen meno. mutta oli siellä yhe kaksoispojat, joten lapsilla menoa riitti ;)

eilen sunnuntaina oltiin katsomassa helsingin tavastialla hevisauruksia. mikael jaksoi hyvin katsoa, pari viimeisen biisin kohdalla alkoi jo pitkästyttää.... mutta hyvä keikka oli :)

Vierailija
76/148 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ravannut paljon vieraita kun kotiuduttiin. Kaikki halusivat pitää pikkuista sylissä ja suukotella sen minkä kerkesivät. Tyttö on ollu hyvin kiltisti tähän mennessä. Syö ja nukkuu ja kakkii kovasti=)

Imetyksestä kyselin niin ite aattelin imettää ainakin siihen asti kunnes tulevat ekat hampaat. Luulisi että vauva saa siihen mennessä kaikki vastustusaineet? Imetys on ihan muuten hyvin lähtenyt käyntiin, mutta neiti on kamalan äkkipikanen ja kun ei heti saa tisua suuhun niin se raivostuu;D

Synnytys meni kuin unelma. En revennyt yhtään ja sain kaksi kohdunkaulan puudutusta ja ilokaasua. Ilokaasusta ei ollut mitään apua eli turha jutska. Sitten yritin ennen puudutuksia lämpötyynyjä. Ne auttoivat kunnes kivut kovenivat. Koko synnytys kesti 11tuntia ja ponnistus vaihe 10minsaa.

Kun sain neidin syliini niin kätiöt kysyivät että: Tuuttehan uudestaan sitten myöhemmin? Ja hymyili:)

Eli meille kans tulee jossain vaiheessa toinen lapsi, mutta ei kuitenkaan ihan pian=)

Vierailija
77/148 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin kävi paljon sairaalas ja kotona vieraita katsomassa pienokaista. välillä tuntui että olisi ihanaa olla vauvan kanssa ihan vaan perheen kesken. isovanhemilla ainakin oli jatkuvasti ikävä lapsenlastaan, se oli kyl välil kiva juttu. sai ite ottaa pienet nokose tarvittaessa. mikael oli kans heti pahana jos ei tissiä tuu nopeasti. varsinkin yöllä kun unenpöppörössä alkoi imettää niin kesti ennen kuin tissi on mukavasti vauvan suusta. onko maitoa tullut hyvin? mulla sitä aluks tuli enemmän miä vauva jaksoi syödä, mutta maidon tulo tasaantui suht nopeesti. mäkin ajatelin kun mikael syntyi et seuraava lapsi sitten kun mikael menee kouluun, mutta kummasti se mieli matkalla muuttui. ;)

Vierailija
78/148 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei itse ehdi vauvaa pitää edes sylissä :D

Niin minulla on tosiaan esikoispoika syntynyt helmikuussa -07 ja kuopus elokuussa -09 :)

Oli kova tarkoitus mennä töihin Jessen jälkeen (esikoinen), mutta niin vain sitä kotona palloilen ja hoitelen muksuja :)

Kirjoittamisen makuun kun pääsin, niiin voisin vähän taustaa lisääkin kirjoitella. Eli siis olen maatalon emäntä pohjois-pohjanmaalta :) Ei kyllä ollut ihan tällaiset suunnitelmat muutama vuosi sitten :D Penteleen mies tuli fiestalla ja koppas kyytiin :)

Minäkin imetän vielä, ihme ja kumma :) Vähän viisaampana kuin esikoisen aikaan :D Tällä hetkellä poika ei edes huoli pulloa ja tissiä, eli täysimetyksellä. Roikkuu koko ajan minussa kiinni ja on muuten rasittavaa :) En ole tottunut tähän. Yöt kyllä menee nukkuessa. Poika nukkuu vieressä yöt :)

Minkäs kokoisia teillä nyt mukelot on? Tässä kauhulla katson kun Joonatan paisuu :D 3kk neuvola oli eilen, 7450g ja 63cm pitkä. Huh heijaa, esikoinen oli vasta puolen vuoden iässä tuon painoinen.

Vierailija
79/148 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis en mäkään ihan suunitellut tätä raskautta vaikka vauva-kuumetta oli ilmassa,mutta tuossa se pikkuinenon nyt ja ollaan ihan myyty=)

Maitoa tulee kuin suihkuamalla. Vaikka illalla pumppais niin jossain vaiheessa yöllä ne on taas täynnä maitoa. Tuntuu, että neiti ei saa tarpeekseen maidosta. Oikein ahmii sen minkä kerkiää ja sitten yskii kun joutuu väärään kurkkuun. Sillo mies havahtuu ja säikähtää aina, kun luulee että pikkuinen tukehtuu.

Mekin todettiin aamulla, että parempi on antaa tisua yölläkin kun näyttäis siltä, et neiti rauhoittuu paremmin. Korvikkeesta maha täyttyy, mutta tyttö ei saa unta ellei sitä hyssytä ja tuudittele. Tää on kans outoa meille vielä, kun kaikki on niin uutta.

Neuvolan täti kävi meillä keskiviikkona ja totesi vauvan painon nousseen hyvin ja ylittäneen sen syntymä painon eli painoa on tällä hetkellä 3kiloa 500g. Pituus on kai pysynyt samana eli 47cm. Tuntuu että neiti hukkuu kaikkiin vaatteisiin mitä puetaan sille.

Tänään pitäisi kokeila vaunuttelua, ekaa kertaa. Hieman jännittää=)Kylvystä neiti ei oikein tykännyt, mutta kun pestään peppua lavuaarin alla niin siellä se tyytyväisenä potkii mun käsissä=)

Vierailija
80/148 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän pikkuisista... teillä alkaa olla pian ristiäis järjestelyt edessä, vai meinatteko pitää?

nimiäisiä jotkut pitää, riippuu ihan mihin uskontoon kuuluu... poikamme ristiäisissä vauva huusi melkein koko ajan kun pappi puhui. justiin sillo iski nälkä...

onko nimi jo valittu?

tranecia, (kirjoitinkohan oikein..?)

teidän vauva onkin jo aika iso :) vauvat kehittyy niin omalla tahdillaan... jotkut kasvaa hirveän nopeesti ja jatkuvasti saa plokata pieniä vaatteita laatikkoon.

mitäs oot tykännyt olla maatilan emäntänä? onko teillä eläimiä tilalla vai viljelettekö peltoa?

meidän piti tänään mennä avoimeen päiväkerhoon, mutta en mä löytänyt sitä... jo kolmas kerta kun etin sitä. kaks ekaa kertaa olin kyl omalla kaupungin alueella , josta myöhemmin kuulin et se on lopetettu vesivahingon takia. tänään olin keskustas... aargh... soitin ukolleni et illal mennään yhdessä kattoo et mis se siel on...

kait se löytyy... se vaan kun yks lapsi ja uus kaupunki, ei ketään tuttuja niin on mentävä hakemaan sitä seuraa :D ja kivempi kun mikael näkee muita lapsia...

mun pitäis siivota vähän ennen ku äijä herää päikkäreiltä... on vaan niin laiska olo :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi