äidit vm 87-89
kokoonnutaan täällä nuoret mammat! ..eli saman henkistä seuraa etsin... ite oon vm. 88 ja poika 1v.7kk.
laita vaikka meili osoittees jos kiinnostaa vaihtaa ajatuksia, tai voidaan me täälläkin kirjoitella!
Kommentit (148)
Täällä äiti vm. 89 jyväskylästä kirjoittelee :) löysin ihan sattumalta tän ketjun vaikka jo jonkin aikaa olen täällä pyöriny. Meillä poika 2kk :) Alkaa olemaan aika levännyt äiti kun meidän poika on jo nyt viikon ajan nukkunut ensin 8h sitten herää syömään ja nukkuu vielä 3-5h. Ollaan jo jonkin aikaa menty yhdellä yösyötöllä mutta tuo 8 h on jo todella ruhtinaalista. Onneksi ei enää tarvitse heräillä sen 2-3h välein :) Onpas mukavaa löytää muitakin nuoria äitejä.. itselläni on parilla kaverilla lapset ja yhdellä on tulossa :) vauvakerhoon ilmoittautumistakin pitäis alkaa katselemaan. Onko jyväskylästä äitejä, jotka olis käyneet ?
Aivan kamalalta kuulostaa tuo sun anoppis. Itselläni on käyny hyvin kun olen saanut mukavan anopin. sanoo itsekin ettei puutu meidän kasvatukseen, eikä ole kertaakaan mistään huomauttanut. innolla olis poikaa ottamassa hoitoon taas. yhden yön siellä oli uudenvuoden aattona ja hyvin oli mennyt, tosin ei siellä nukkunut kunnolla, joten nut ei meinaa anoppi uskoa että kotona nukkuu todella hyvin.
Joo, se on sellasta kun itse ei voi anoppeja valita :)muuten tämäkin tapaus on ollut ihan mukava, mutta nyt kun vauveli syntyi niin tämä alkoi..Ja se vielä sanoo itse kokoajan että se ei puutu meidän asioihin ja kasvatukseen, silti huomaamatta puuttuu. Mun mies on sanonu vaan, että älä välitä ja anna sen vaan neuvoo kun se tykkää. Mutta mä oon alkanu pahottaan mieleni kun mulle kokoajan sanotaan mitä mun pitäs tehdä. Ihan kun en itse vois/osais tehdä päätöksiä lapseni suhteen. En vaan osaa sanoo sillain takasin sille kun en haluis pahottaa sen mieltä.. Oon päättänyt imettää niin pitkään kun mahdollista, niin ei meidän tyttö ala syömään sitä perunaakaan kun täytti JO 2kk, vaikka kuinka joskus ennenvanhaan olis niin tehty! :) Tästä keskustellaan hänen kanssaan varmasti joka viikko vielä pitkään.
Meidänkin neiti oli kyseisellä mummilla n. 2 tuntia hoidossa. Me oltiin menossa kaupunkiin syömään mun miehen kans yks lauantai ilta tässä. Ajateltiin mennä bussilla siittä kaukajärveltä tampereen keskustaan, jos vaikka oltas otettu yhet siiderit ruuan kanssa. No vauva nukahti ja me lähettiin. Bussimatka kesti vajaa puol tuntia ja kun saavuttiin tampereen keskustaan niin puhelin jo soi.." tää lapsi huutaa kokoajan, sillä on taas niitä mahavaivoja, en voi antaa sille edes maitoo kun siittä tuli liian kuumaa, tulkaa heti takasin ym." Niinpä lähettiin taksilla kauheella kiireellä sinne. Siellä odotti nälkänen vauva, joka vetäs maitopullon tyhjäks ja nukahti. (Anoppi ei ilmeisesti osannu käyttää tuttipulloa) Hetki tarkkailtiin tilannetta, ja lähettiin taksilla takasin kaupunkiin. Syötiin ja lähettiin taksilla taas anopille. Illalle tuli hintaa aikas reippaasti, ja taksikuitit on vauvakirjan välissä tallessa :) Jäätiin sitten anopille yöks. Vauva kyllä nukku kiltisti koko yön, mutta anoppi istahti kahvikupin kanssa jo yöllä 4 vahtiin, jos vauva herää. Sanoinkin sille, että hyvä kun et sen puurolautases kanssa sentään tullu!! Niin ärsytti :) Sen jälkeen ei oo edes yritetty mennä minnekkään...
melkoinen tarina... mua muuten ärsyttää kun jotkut pitävät kaikkia vauvan itkuja mahavaivoina. meilläkin anoppi sanoo aina kun vauva itkee, että voi kun sitä kipristää mahasta, samoin eräs toinen sukulainen. Hyvin ärsyttävää. 2 kuinen osaa kuitenkin itkeä jo muitakin vaivojaan ! itsekin pahoitan mieleni helposti jos joku alkaa neuvomaan, otan sen helposti arvostelemisena. Itselläni loppui maito vauvan ollessa kuukauden ikäinen. Reilun viikon yritin imettää lisämaidon turvin mutta sitten maito loppuikin jo kokonaan kun aluksi lähti eritys vain vähenemään. Loukkaannuin omalle äidilleni silloin todella pahasti kun tuntui siltä että se olis ollut mun oma syy kun se maito loppuu ja voi voi kun allergiariski kasvaa ja korvike on niin kallista. Mulla oli ollut 2 rintatulehdusta, toinen tuli sillon kun maito lähti vähenemään ja imetys sattui tosi paljon, joten se varmaan lopulta vaikutti siihen ettei sitä enää erittynyt. olin kuitenkin tosi pettynyt koska olisin tahtonut jatkaa imetystä ja sitten vielä oma äiti arvostelee tuolla tavoin. asuuko sun omat vanhemmat jossain kauempana vai voivatko hekin ottaa joskus lasta hoitoon jos haluatte käydä jossain ? mulla äiti asuu pk-seudulla joten omasta äidistä ei oo apua, mut onneks meijän vauvan kummitäti on valmis hoitamaan. Jätettiin sille tässä kerran vauva muutamaks tunniks hoitoon kun käytiin elokuvissa ja syömässä. osaa arvostaa tollasia hetkiäkin nyt paljon enemmän kun tilaisuuksia on harvemmin :)
Joo toi on niin ärsyttävää, koska kyllähän vauvalla voi joku muukin olla hätänä. Vauvat sattumoisin kommunikoi itkulla..
Voi että, mulla ei oo ollu yhtään tulehdusta, vaikka imettäminen alussa sattui tosi paljon..mutta mitäpä tuollasille asioille voi, niihin kun ei paljoo pysty vaikuttaan. Ja kyllähän siittä mielensä pahottaa,vaikka se oliskin oma äiti. Varsinkin kun ei voi itse tehdä asialle mitään. Mulla tuli aluks ihan liikaakin maitoa, mutta kun tyttö täytti 2kk, yhtäkkiä maidon määrä alko vähenemään. Mua kanssa harmitti antaa tuttelia lisäks, mutta pakkohan se oli. Sitä kesti hetken, kunnes nyt on menny taas pari päivää pelkällä omalla maidolla. :)
Mun omat vanhemmat asuu kyllä lähellä ja ollaankin paljon tekemisissä. Ei oo sillain ainakaan vielä tullu vietyä sinne hoitoon kun niillä on oma yritys ja sillain aina kiirettä ja mun pienin pikkusisko on vasta 6v, joten kaikenlaista ohjelmaa äitillä senkin kanssa. Mutta ens kerralla sinne :)
joo kyllä sitä on alkanu arvostaan kummasti aika pieniäkin asioita.. esimerkiks on ihan erilaista mennä nykyään saunaankin (jos vaan vauva nukkuu) saa ihan rauhassa istua hetken, ja kahdella kädellä syöminenkin on aika harvinaista meillä. Jos vaan ruokalautasen eteeni saan, niin menee minuutti niin itku kuuluu jo.:)
Joo meillä kanssa ton oman syömisen kanssa tollain. No ainaki omat raskauskilot sulaa hyvin kun ei kerkeä syömään :) nyt on ollu ihanaa kun on miehen kanssa iltasin voinu viettää enemmän kahden keskeistä aikaa kun vauva tosiaan nukkuu jo niin hyvin ettei tartte ihan heti itse mennä nukkumaan kun on vauvan saanu yöunille :)) mä en ite ees raaski jättää tota vauvaa hoitoon kauheesti ku mulle tulee sitä heti kamala ikävä. tulee tosi outo olo ku poika ei ookaan lähellä.
En mäkään voi olla erossa kauaa, ja kun ei oo ollukkaan, niin heti tuntuu että jotain puuttuu jos vauva ei oo vieressä..
Mullakin tuli 16kg painoa raskausaikana, ja jälkitarkastuksessa joulun aikaan oli vielä 5kg ylimmäärästä :)Mitenkäs teidän synnytys meni? Entäpä minkäs kokoinen poika teillä on nyt? :)
Joo mullaki tuli 19 kg raskausaikana ja 3 kg oli jälkitarkastuksessa kanssa siinä joulun tienoilla jäljellä. Mulla alko synnytys lähenemään sillain että sillon sunnuntaina lähti limatulppa irtoamaan ja sitten alko kivuttomat supistukset joita tuli vuorokauden n. 20 min. välein. Ma iltana supistukset muuttu säännöllisiks ja kivuliaiks ja lähettiin yöllä sairaalaan. Käyrällä tuli supistukset sillon 6 min. välein, sain kipulääkettä ja sit supistukset katos ja ti aamulla lähettiin kotiin oottelemaan uusia. Sitten ne lähti taas tulemaan kivuliaina mut vaan n. 15 min välein. Illalla ne muuttu tiheemmiks ja sit taas puolen yön aikaan sairaalaan ja sithän sinne jäätiinkiin ja sain kipulääkettä ja pääsin oottelemaan että aukean enemmän. Sit se muuttu tosi kivuliaaks ku se lääkityksen vaikutus loppu. Kävin siinä pari kertaa suihkussa ja toisella kerralla tuli lapsivedet ja jouduin sit kätilön soittamaan ja se lupas että saan kohta epiduraalin. Siinä vaiheessa väänsin jo itkua ja jouduin oottamaan useamman tunnin sitä puudutusta ja sit ku sain sen olin jo 9 senttiä auki. alle tunti siitä lähettiinki sit jo ponnistamaan. puudutus oli niin tuore etten mä tuntenu mitään ja jouduin ahertamaan melkein tunnin. että olihan se aikamoinen kokemus. Sit tuliki ylläri ku kätilö sano että poika tuli ku meille sanottiin ultrassa että vauva on tyttö, sillä on klitoris. Poika oli syntyessään 48 cm ja 3100 g ja viime tiistaina neuvolassa oli 58,5 cm ja 5450 g. minkälainen sun synnytys oli ja minkäkokoinen vauva oli ja on nyt ?
meikäläisen pitäis olla tänään ekaa päivää töissä, mutta meidän tuurilla taas pojalle nousi kuume yöllä. miehellä ei oikein ollu mahkuja jäädä töistä pois, joten mun oli pakko jäädä. huomen sit töihin ja mies jää kotiin. osuu ain tosi huonoon saumaan nää sairastelut.
tehän annuska ja mirka-maija olette saaneet kunnon keskustelut aikaseks :)
tosi ikävä kuulla neuvovasta anopista, itelläni on tosi ihana anoppi. appiukko on sitten eri asia ;) hän ei kyl puutu asioihimme, mutta hän ei aina ymmärrä sitä että pienellä lapsella on oltava rutiinit. viime juhannuksena tuli kränää kun hän ei ymmärtänyt et pojan on mentävä nukkumaan samaan aikaan kun ain ennenki, vaan hän oli sitä mieltä et antaa hänen valvoa keskiyöhön saakka! huutoa ja kiukuttelua siitä vain tulisi jos poika on väsynyt. juhannust meitin kans oli viettämäs myös miehen sisko pienen lapsensa kanssa, joka kans yhtyi riitaan. mutta silloin kun sanoimme vastaan, niin on appiukkokin ollut hiljaksi ja kunniottaa vanhempien omia päätöksiä. hyvä näin :)
mites mirka-maija, oliko tullut hankittua etukäteen paljon tyttövauvan vaatteita? ain ei voi olla varma kumpi on, ellei mee 3d ultraan. eks ne meinaa oo aika tarkkoja.. ja myös kallita. mun miehen sisko meni siihen ja lääkäri siellä sanoi et jollei tyttö tuu niin rahat saa takaisin... ja tyttö tuli! :D
no eiköhän ne siellä töissä ymmärrä kun kuitenkin tietävät, että sulla on lapsi :) joo noi appivanhemmat on välillä vähän tollasia, mut sitten ku alkaa tarkasti miettimään ni omissaki vanhemmissa on sellasia piirteitä jotka appivanhemmissa ärsyttäis mut ku ne on omat ni ei osaa ajatella sitä sillain ;) en ollu uskaltanu ite ostaa tytön vaatteita. pelkästään sellasia neutraaleja. mun äiti ja miehen äiti kylläkin ostivat jotain tyttövauvan vaatteita, muttei onneks paljon. Vaunutki hankittiin siniset, ettei onneks mitään pinkkejä ! joo se 3d ultra maksaa täällä ainaki jonku pari sataa. mun äiti olis halunnu maksaa mulle sellasen, että sais tietää varmaks sen sukupuolen, mut en mä halunnu mennä sit siihen ku aattelin, että kauheeta äidin rahojen tuhlausta. loppuun asti ootin kuitenkin tyttöä mut oli sit oikeesti tosi hauskaa ku tuli poika ku se tuntu niin isolta ylläriltä :) onks teijän pojalla ihan flunssa vai mikä? :/
tuliko kipeeksi kovien pakkasten takia vai siitä kun käytiin päiväkodis tutustumas. mut nuhaa ja kuumetta on. nyt on kyl kuume laskenut ja poika jopa jaksaa leikkiä :) toivottavsti ei nouse enää...
ja kyl ne töissä tuntu ymmärtävän kun soitin. ja jos ei olis ymmärtänyt niin olisin sanonu tervemenoo... en tuu enää! :D
joo kyl niis omissakin vanhemmis ärsyttäviä piirteitä löytyy, mut ei kai niit sillai huomaa ja niil kehtaa sanoa helpommin takaisin.
no hyvä sitten ettei tullu kauheest hankittuu kaikkea vaalean punaista ja kaapit täyteen söpöjä mekkoja! :) tuntuuko susta yhtään että nyt olen äiti? mä en aluks käsittänyt sitä ja kysyinki ajatuksissani montaa kertaa itseltäni et olenko tämän vauvan äiti? ja miltä tuntuu kun lapsi sanoo minua ensi kertaa äidiksi.... voin sanoa vaan että hyvältä! poitsu osaa sanoa jo hyvin äiti ja isi on tisi. en sit tiä mistä tuo t sanan eteen tulee... ;)
Kone heitti mut pihalle, kun olin kirjoittanut taas pitkän stoorin. Tyhmää.
Annuska: Totta, että onhan noi autot keksitty ja sitten on tuo ideaparkki=) Meidän tyttö on ens viikolla 2kk.
Meilläkin on yöunet sujunut hyvin. Tosin iltasin taistellaan sitkeästi unta vastaan, mutta kun tyttö nukahtaa niin seuraavan kerran herätään vasta aamu 7-9 aikaan=)
Anopeista on ollut kyse. Mulla on aivan ihana anoppi. Kai sekin johtuu siitä että se on nuori. Molempien vanhemmat ovat kyllä aika nuoria.
Muistan kyllä omasta äidistäni kuinka se oli reagoinut mun raskaus uutiseen. Oli pitkään vihainen, mutta sitten se suli ja nyt kun käydään siellä niin se on aivan myyty tytölle. Lepertelee että mummun kulta=) Isä on kans ihan haltioissaan. Ihan hyvä vaan sillä mä podin aikamoista anemiaa raskauden alkuaikana kun ne piti mulle mykkäkoulua.
Mulle iski jo raskauden loppuvaiheessa se äitiolo. Pidin itseäni jo silloin äitinä ja se tunne vahvistui enemmän kun sain vauvan syliini. Ja miehen kanssa puhutellaan toisiamme jo äidiksi ja isiksi=)
Menkoista puhuin viimeksi niin eilen kun mulla oli jälkitarkastus niin hyvä ettei tullut kinaa lääkärin kanssa. Ei lääkäri meinannut uskoa, että mulla on kuukautiset. Vasta sisätutkimuksen tehdessä sanoi nolona että: no onhan tämä sittenkin kuukautiset, mutta saattaa kuitenkin olla ainokainen.
Saas nähä pitääkö paikkansa. Minipillerit sain myös. Hieman pelottaa, että niistä lähtis paino nousee....
kyllä mulla on ollut koko ajan sellanen tosi äidillinen olo :) ja mieskin on varmaan nyt alkanut tuntemaan itsensä enemmän isäksi kun on touhununnut tän vauvan kanssa jo tosi paljon. aluksi ei tehnyt oikeestaan mitään.
Mulla äiti ei onneks suuttunu, oli tosi onnellinen. Meillä on kans kummanki vanhemmat nuoria. Mun äiti sai mut 21 vuotiaana ja miehen äiti sai mun miehen 23 vuotiaana, joten ei niillä ollu iästä mitään sanottavaa :) raskaaksi kun tulin ni oltiin kuitenki vuos yhessäki asuttu :)
mulla alko menkat heti jälkitarkastuksen jälkeen. Kestivät viikon, ei oo ikinä kestäny niin kauan. Ihan kamalaa oli ! Oon ite syöny noita minipillereitä reilut 2 viikkoa enkä ole huomannut, että ois paino lähteny nousemaan :) jos tässä taas menkkoja oottelis ja pyytäis sit noi yhdistelmät ku tykkään siitä, että voi säädellä menkkoja ja ei oo niin tarkkaa se millon sen pillerin ottaa ku mä oon vähän lahopää noitten kanssa ... Pelästyin muuten tossa, että oon raskaana ku mulla oli vissiin vatsatauti ku oksentelin. Aattelin vaan, että miten ihmeessä mä muka jonku 10 kuisen ja ihan pienen kanssa pärjäisin. Haluan kyllä toisen, mutta sitten kun tämä ensimmäinen on vähän kasvanut :)
Meillä kans vähän ongelmallista alkanu olemaan toi nukkumaan saaminen, mut eilen oli ihanaa ku meni nukutukseen alle puol tuntia. Ollaan useampana iltana nukuteltu vauvaa pariki tuntia.
silloin kun mikael oli pieni niin meilläkin oli vaikeksia saada vauva nukkumaan. jouluaattona kun mikael on 2kk yritimme saada häntä nukkumaan, saimmekin, mut vasta joulupäivänä klo 9 aamul! vähänkös oli rytmi sekaisin. mutta sitten kun ikää oli 4kk alkoi rytmiä tulla. nukkuminen välillä oli hankalaa, mutta kuitenkin nukahti viim. tunnin päästä.
eihän yhdistelmä pillereil voi imettää? sen takia neuvolasta saakin minipillereitä. mun mielest??
kun mä lopetin minipillerit ja siirryin jasminelleen, niin lääkäri sano mulle et nyt täytyy alkaa pikkuhiljaa lopettelee imetys, koska niis on liikaa hormonia. sanokaa jos olen väärässä... :D
vai mirka-maija imetätkö vielä? no raskaana et sit ilmeisesti ole? oishan se aika hulabaloota jos olisi kaksi niin pientä!
se on kiva kun on nuoret mummit! :) oma äitini on nuori, mut mieheni äiti täytti 60. hän on jo varhaiseläkkeellä, mut tosi terhakka mummu silti ;) oma isäni on jo kuollut, mut mieheni isä täyttää 63 ja jää keväällä eläkkeelle ja tosi hyvässä kunnossa hänkin.
Kirjotin kauheen pitkän tarinan taas, mutta nyt tää ei suostu lähettään sitä keskustelun jatkoks! Missä vika? Mitä teen? :)
Siis mulla loppu maito tossa kuukaus sitten toisen rintatulehduksen yhteydessä :/ oli vissiin elimistölle rankka paikka... ihan oikeessa siis oot noitten pillereitten suhteen. Mun kaveri, jolla nyt reilun vuoden ikäinen lapsi sano, että Jyväskylässä sais imetyksen loputtua ni sen kapselin ilmaiseks. Oon miettiny sitäkin. Riippuu vähän, että miten noi menkat mulla tulee. Ja senhän saa poistettua jos haluaa toisen lapsen ennen ku se pitäis poistaa. Juu en varmaankaan ole raskaana ku sillon tajusin, et vastahan mulla oli menkat ja sit mittasin kuumeen ni oli pikkasen lämpöä, joten oli oikeestikin vatsatauti.
Meillä vauva nukkuu kotona ihan hyvin, vaikka nukahtamisen kanssa saattaa mennäki aikaa, mut sitten kun oltiin jouluna mun vanhemmilla ni ei nukkunu juurikaan. Kun nukahti ja laskin sänkyyn, alko huuto jo kohta ja tätä samaa koko yö. Yks yö otin sen viereeni mut en sit pystyny ite nukkumaan, ku oltiin 120 cm leveessä sängyssä ja vauvan isäkin oli siinä. Piti koko ajan varoa ettei vaan yhtään liiku.
Juu noi nuoret mummut on kyllä tosi kiva, ku ne jaksaa ainaki touhuta. Mun äidillä on vielä 8v poika ja 9v tyttö, joten on meiän vauvalla aika nuoret eno ja täti :))
Annuskalle: hä, en mä tajuu ? kokeile vaan nyt myöhemmin uudestaan :)
no niin...
parsa87: Joo tietysti ideaparkki on olemassa ja myös siellä voi nähdä ja tehdä vaikka mitä; syödä, jumpata, shoppailla, imettää ym...:)
mirka-maija: Elikkäs tytön syntymämitat oli 3725g ja 51cm, hattu 33,5cm ja 2kk neuvolassa 4710g ja 58,2cm, hattu 37cm. Kävin koko raskauden loppuajan seurannassa, kun vauva oli masussa niin pienikokoinen, 3 viikkoa ennen syntymää ultrattiin ja paino oli vaavilla 2600g, sitten mulla oli sokerit plussalla pissassa kokoajan ja aloin mittaileen verensokeria.Enkä valitettavasti jaksanut aina noudattaa terkan antamaa ruokavaliota, joten vauva kasvoi oikein kunnolla lopussa.:) mutta nyt paino on taas vähäsen miinuskäyrällä...
Mun synnytys meni hyvin ja melko nopeesti. Salissa oltiin vaan 2,5 tuntia. Vauva synty rv 40+1. Sillon laskettuna päivänä oltiin käymässä tayssissa, kun vauva liikku vähän huonosti, kaikki olikin ihan hyvin, olin jo 3cm auki ja muuten valmis tapaus mutta supistukset puuttu. Lääkäri irrotteli kalvoja ja sano että se saattaa nopeuttaa.. ja lisäks kehotti ottaan kotikonstit käyttöön. No seksiin mun mies ei suostunu :) lähin kauheelle lenkille, siivosin koko talon lattiasta kattoon ja sit alko jo tuntuun että jotain tapahtuu. Mitä lähemmäs iltaa mentiin niin poltot voimistu. Yöllä lähettiin sairaalaan, mutta kun päästiin pihaan niin supistukset loppu. Mentiinkin sitten anopille teelle ja 4 yöllä lähettiin kotiin. Kun pihaan päästiin niin kierin tuskissa jo siinä penkillä ja supistukset tuli taas 5min välein :)mentiin kuitenkin sisälle hetkeks odotteleen. Mun mies nukahti ja mun piti mennä sen viereen laskeen supistuksia niin nukahdinkin siihen. Heräsin puol 6 kauheisiin supistuksiin ja sit tulikin limatulppaa. Kolmen tunnin päästä oltiin sairaalassa. Auto hajos matkalla :)Päästiin kyllä perille. Mun mies murehti matkalla kalliita varaosia, mua ei kiinnostanu sillä hetkellä paljon autot kun tuntu siltä että hajoon ite siihen autonpenkille :)Siellä mut laitettiin sitten käveleen ja odotteleen. 2 päivällä sain vihdoin vaihtaa vaatteet ja päästiin saliin. Kolme kertaa laitettiin kohdunkaulan puudutus, sitten ruiskutettiin aquarakkulat selkään ja ilokaasua. Epiduraalia ei ehitty koskaan laittaan kun aloin aukeen niin nopeesti. Radio soi taustalla kokoajan mutta en sattunut kuuleen kuka lauloi kun itkin ja huusin :) sitten mua jouduttiin vähän leikkaileen ja 15 min ponnistuksella tyttö synty vihreästä lapsivedestä.. se oli kakannu veteen. 1,5 tuntia mua ommeltiin ( n.15 tikkiä)ja sitten osastolle.
Rakenneultrassa meille sanottiin jo että tyttö tulee, ei kerrottu sitä kelleekkään kun anoppi sanoi koko raskauden ajan että sen täytyy olla poika. Ja tuli osteltuakin sitten vaaleenpunasta jonkinverran.
Äitille kerroin raskaudesta joskus rv8 ja iskälle rv26 :) tiesin että se suuttuu, ja niin se suuttukin, mutta alko leppyyn kun vauva synty. Ja nyt se on alkanut puhuunkin mulle taas :D
Mun isä on nyt 41 ja äiti 44, pienin siskokin on vasta 6v.
Mulla oli sillon raskauden puolivälissä vähän sekavat tunteen ja en kauheesti tuntenu vauvaa kohtaan mitään. Sitten tunteet alko muuttuun:) ja kyllä mulla nyt on äidillinen olo vaikken varmaan kokonaan tajua vieläkään että oon äiti :)
Söin ennen raskautta pillereitä, mutta nyt meillä ei oo muuta ehkäsyä kun kondomi.. Joka jo toissapäivänä hajos kesken kaiken. Joten toivottavasti imetys suojas, etten oo taas raskaana :D mun tuurilla oon :)
Meidän nukutuskeino on kantoliina.Se on niin väsyttävä paikka että menee minuutti niin nukutaan. Tai sitte otan viereen jos meen itekkin nukkuun. Siihen se kans nukahtaa ilman nukutuksia. Ja sit yks on kanssa kehtolaulu cd, se on aika väsyttävää musiikkia :)
Mutta enköhän oo kommentoinu jo kaikkea mitäpitikin...
vai auto hajos, mä olisin kans ihan paniikki tilas suurinpiirtein jos noin kävis. :D
mut jälkeenpäin niitä on kiva muistella vaikka ei silloin naurattanutkaan...
mulla kans aika nuori sisko, täyttää tänä vuonna 14. meitä on yhteensä 4 lasta ja mä olen vanhin.
mä voisin aloittaa uuden ketjun niin ei sitten tuu ongelmia viestin kans. =)
Meidän neiti kasvaa ihan huimaa vauhtia nyt kolme kk neuvolassa oli neiti jo 64cm ja 6.840g :D Ens viikolla meillä alkaa äitivauvajumppa ja odotan jo innolla että pääsee hieman treenaamaan ja saa itseään hieman paremaan kuntoon, vaikka käy ihan treenaamisesta ku tyttöä kannan rintarepussa ja viiletän keskustassa :) Myö asustellaan Kouvolassa perheen kanssa ja omakotitalo on rakenteilla Kuusankoskelle. Meillä kun tytölle tuli 3kk täyteen niin se jätti minut ihan työttömäksi. On niin kiltti ja nukahtaakin ihan itsekseen ilman suurempia parkuja, nyt kyllä on luultavasti hampaita jo tulossa kun kuolaa aivan kauheasti ja muutamana iltana on hieman lämpöä ollut ja neiti on kitissyt. Täällä odotellaan jo kovasti kevättä ja kesää ja hyviä ulkoiluilmoja kun ei ole nyt paukkupakkasilla päässyt oikein lenkkeilemään. Tyttö sai viime viikonloppuna nimekseen Mimmi Monika
Hyvää työ- ja hoitopäivää teille kannu :)Kyllä se varmasti hyvin menee!
Mä oon poikkeuksellisesti hereillä tähän aikaan (en muista koska olisin ollu) :)vauvelikin oli hereillä hetken, mutta nukahti kantoliinaan just.. Heräsin jo 5 jälkeen kun mun mies lähti reissuun.. tulee vasta perjantaina takasin ja jäin nyt vauvan kanssa kaksistaan :( vähän jännittää ja harmittaa kun mä jouduin jäämään kotiin. Ei ainakaan nyt näytä olevan paljoo pakkasta, joten vois vaikka käydä kohta kunnon vaunulenkillä. Jos se vaikka vähän piristäis.
Muuten.. Onko kellään muulla ärsyttävää anoppia? Siis sellasta joka olis neuvonu kaikissa lastenhoitoon liittyvissä asioissa, vaikkei edes muista niistä mitään?! Mua on niin alkanu ärsyttämään mun miehen äiti. Se yrittää joka asiaan neuvoa jotakin! Vauvalle olis pitäny alkaa syöttään jugurttia kun se oli 1,5kk koska se on muka niin iso jo eikä pärjää maidolla, välillä kun otan vauvan yöllä viereen niin sekin on väärin kun muka tapan sen yöllä menemällä sen päälle, vaipat pitäs olla kolme numeroo liian isoja, ettei kiristä! Ja kun se tulee meille yöksi, se herää jo 4 aikaan ja järjestää koko kämpän uuteen uskoon kun me nukutaan. Ja pienikin inahdus niin se juoksee meidän sängyn viereen voivotteleen tytön mahavaivoja (niitä ei oikeesti ole edes montaa kertaa ollut) niitä muka on aina kun vauva vähän ääntelee. ja aivan joka tilanteessa pitää mainita, että onpa isänsä näkönen! Näitä tilanteita riittäs vaikka kuinka, mutta eiköhän nämä esimerkit jo riitä :) Mutta tässä tulikin jo tekstiä, meenkin laittaan nyt pyykit narulle.