äidit vm 87-89
kokoonnutaan täällä nuoret mammat! ..eli saman henkistä seuraa etsin... ite oon vm. 88 ja poika 1v.7kk.
laita vaikka meili osoittees jos kiinnostaa vaihtaa ajatuksia, tai voidaan me täälläkin kirjoitella!
Kommentit (148)
mikäs on vauvanne nimi?? missä päin asutte??
me ollaan parhaillaan oulaisissa. 8 tuntia kesti ajaa.... -2 astet oli kun lähettiin salosta ja kun tänne päästiin niin oli -27!
onneks tuli varattua kunnolla vaatetta mukaan, vaikka ei pienen lapsen kanssa voi kauhean kauan ulkona olla kerrallaan...
mites teillä joulu meni? meillä pukki kävi, mutta mikael pelkäsi sitä. paljon lahjoja sai.
nimi on Pihla. Ei osaa vielä oikee sanoo sitä oikealla nimellä kun on kutsunu sitä vaan "lempinimellä" syntymästä asti :D Jämsässä päin asustellaan, muutettiin tänne kesällä.. Joulu meni ihan kivasti, pikkunen sai kans paljon lahjoja, pukkia ei meille vielä tänä jouluna tullu, ehkä sitte ens jouluna ni ymmärtäiskin vähän sen päälle.. Täälläkin on nyt -20 vähän on joo vaikeeta olla ulkona tällä kelillä.. Mitäs te meinasitte uutena vuotena??
Meillä on ollut tänään vain -3. Mutta lunta on tullut kuin esterin perseestä:D
Meillä kävi myös "pukki" (pikku veljeni toimi pukkini, veli on 12vuotias) heh. Tyttö sai kans aikas paljon paketteja. Vaatteita tuli suurimmaksi osaksi ja ihan hyvä vaan. Jatkuvasti joutuu vaihtaa kun tyttö puklailee tai siis niinä päivinä kun sille tuulelle sattuu.
Meillä on pientä kinaa miekkosen kanssa kastepaikasta ja sekin pitäisi päättää nopeasti jos ne kerran pidetään tammikuussa. Sitten pitäisi miettiä syömäpuoli. Heti kun on päässyt yhdestä vaiheesta eroon niin tulee jo toinen..huhu.
Uudesta vuodesta ei ole mitään hajua. Noin pienen kanssa on aika vaikeata juhlia. Mietittiin kyllä, että jos lähettäis miehen vanhempien luo juhlii, mutta kotio haluaisin kuitenkin yöks. Enkä tiedä että, mitenkä taksissa matkustettaisiin niin pienen lapsen kanssa...
Vaunutkaan enään rullaa ulkona.. No meillä oli kans vähän kinaa et missä pidetään, jokainen oli aina eri mieltä mm.mummo, mutta lopulta ihan kotona pidettii..ja hyvinhän ne meni vaikkakin ensin pelättiin että miten kaikki vieraat mahtuu ja kuka tekee tarjottavat jne.. Tosi hankalaa on uuden vuoden suunnittelu kyllä, tekee mieli tietysti vähä päästä arjesta "irti" mutta.. Ei sitten tiedä mitä tekis, kun ei huvittais toisten
Nii et ei huvita muitten kännäilyjä lähteä kattomaa..
eli täällä 88 äippä tyttö syntyi 09.10.09 ja oli oikein potra tyttönen mitoilla 55cm ja 4670g :) meillä myös remonttipuuhia kun mies kunnostaa meille vanhaa omakotitaloa jonne olisi tarkoitus keväällä muuttaa. Perheellisen arki on maistunut paremmalta kun ikinä olisin osannut kuvitella ja kaikista epäilyksistä huolimatta nautin äitiydestä enemmän kuin mistään
Kipakkaa pakkasta pukkaa. Saas nähä miten onnistuu rakettien ammunta=)
Potra tyttö tosiaan ollut Pilvillä=) Onkos neiti kuinka kasvanut? Musta tuntuu, että meidän neiti kasvaa ihan huimaa vauhtia ja kun muistelee että vastahan se syntyi.
Voi vitsi kun teillä on ihania asioita tulossa. On häät ja omakotitalo-haaveet toteutumassa. Itse oon vasta lähdössä opiskelemaan ja asutaan miehen kanssa vuokralla. Häistä toki ollaan puhuttu, mutta vain puhuttu. Moni kyselee, että milloin on toinen tulossa ja he haluaisivat jo heti toisen meille. Mutta kun mulla ei tosiaan oo kuin yo:n paperit niin ammatti pitäisi olla (kunnollinen) niin silloin vasta tulisi toinen. Mies varmaan haluaisi jo, mutta taloudellisesti se ois aika mahdotonta.
Ja se on totta, että meille kans perhe-elämä maistuu ja tuntuu ihanalta olla äiti. Ja sitähän sanotaan, että nuorena jaksaa paljon paremmin. Enää en välitä vanhempien äitien "mulkkailusta". Yöllä kun joutuu heräämään niin päivällä jaksaa silti ihan normaalisti. Siksi mun mielestä lapset kannattaa hankkia ennen 35ikä vuotta ja mitä parhaiten niin jo alle 25=)
vuosi meni taas niin että hurahti...
pojalla oli vähän vaikeuksia nukahtaa, kun ulkona ammuttiin raketteja. eihän pelänny, vaan oli aika utelias. aina kun kuulus pamaus, hän sanoi oho. :D
te kun puhutte vauvoista niin mulle tulee niin ihana olo :) oma lapsi kun ei ole enää ole vauva vaan taapero jo... mutta on se niin hauska seurata kun hän oppii koko ajan uusia juttuja. ;)
me taidetaan vähän lykätä vauvan tekoa, kun mulla alkaa työt uudessa paikassa tammikuun puoles välis, niin en vain tahdo pomolle ilmoittaa heti et raskaana ollaan! ollaan nyt oltu 3kk ilman ehkäsyjä, itellä justiin parhaillaan menkat, joten täytyy hommata taas pillerit nopeesti.
tulipa säästettyy rahaa, kun ei käyttänyt ehkäsyy, haha :P mut kyl me sit kun oon vähän aikaa ollu töissä niin aletaan varmaan taas yrittää lasta... ei mua haittaa vaikka olisin raskaana häissä.
mistä päin olette pilvi? miten teillä muuten meni synnytys??
Meillä neiti ei ollu moksiskaan pamauksista. Miehen vanhempien luona oli kova meteli aina tuohon aamu kuuteen asti niin melusta huolimatta neiti nukkui kuin tukki. Kotio kun päästiin niin sinä yönä neiti kyl valvotti. Tais nukkua liikaa mummolassa=)
Oon aatellu vauvajumppaan menoa. Kenellä kokemusta?
Me liitytään mukaan.. Olen -89 syntynyt, pieni tyttömme syntyi 31.10.2009, 3725g ja 51cm. Me asustellaan Tampereen suunnalla.
Olis mukava löytää juttuseuraa suunnilleen samanikäisistä äideistä/vauvoista ja vaihdella kuulumisia :)
mukaan vain annuska! :)mukavan kokoinen ollut teidän prinsessa :) ? mites on vauvan kanssa arki sujunut?
mulla ei ole kokemusta vauvajumpasta, mutta kuulostaa kyl kivalta.
olen nyt koittanut heräillä aikasemmin, jotta saan työrytmin päälle. tän viikon oon enää kotona...
mielellään olisin ollu kotona kauemmin, mut rahallisesti on pakko mennä.
huomenna mennään tutustuu päiväkotiin :)
olin toivonut perhepäivähoitoa, mut niis ei ole tilaa... mut tuo päiväkoti on sillai aika pieni, ja poika pääsi pienten lasten ryhmään. sitä rutsinkielistä hoitopaikkaa olin kans ajatellut, mut nyt ei oo valinnan varaa :/
Joo meidän tyttö oli ihan mukavan kokoinen syntyessään :) Edellispäivänä ultrassa sanottiin että vauveli painaa n. 3100-3300g, mutta eipä sitten painanutkaan :)
Arki on sujunut ihan kivasti meillä, tosin rytmi on aivan sekaisin.. Tulee nukuttua tosi pitkään ( kun vauvakin nukkuu)eikä aamusin sitten jaksa herätä ajoissa. Muuten kyllä elämä on alkanut tasoittuun, kun vauvan kanssa pystyy jo liikkuun eikä tarvi olla vaan kotona. Eka kuukausi meni kyllä jotenkin tosi nopeesti ja kun oli niin väsynyt niin ei oikein kaikkia juttuja muista koko ajalta. Kattelin tossa just kortteja joita prinsessa sai ekoina päivinä, enkä edes muistanu nähneeni niitä kaikkia :)
Kyllähän se olis ihana olla kotona pitkään, mutta rahallisesti usein aika mahdotonta :(
Hieman hankalaa on kirjoittaa neiti sylissä, mutta yritetään silti. Meillä oli maanantaina neuvola.Tytöllä oli painoa 4ja puol kiloa ja pituutta 58cm, kamalan nopsaa tyttö kasvaa.
Kyllä päiväkoti on hyvä paikka. Itselläni on ollut vain positiivisia mieliä päiväkodista. Mutta jos lapsi on alle vuoden ikäinen niin silloin tuo yksityinen päivähoito on paras paikka. Anteeks kun ei tuu hymiöitä. Hankalaa kirjoittaa yhdellä kädellä, mutta jos lasken tytön niin itku tulee. Neiti kun on just nukahtamassa.
Mistäs päin tamperetta oot Annuska? Me ollaan haapalinnasta.
Heippa!
Täällä olisi nuori äiti myös Porvoosta. Olen vm. -84, hieman vanhempi kuin te :) Ja poikani on reilu vuoden ikäinen, nyt odotan toista..
Kannu missä päin Porvoota asut?
Pakkanen vaan jatkuu, eikä vauvaa pysty laittaan edes ulos nukkuun päikkäreitä..Ei oo muutamiin päiviin voinut lähtee kunnon lenkillekkään vaunujen kanssa kun tulee heti kylmä :( Meinas itekkin jäätyä tänään kun käytiin kaupassa ja vähän kirpparilla kieretelemässä..
Niin Holvastissa asutaan, mutta nyt muutetaan Lempäälään..Mutta kai sitä pitäs siivota vähän kun neiti nukkuu, sen kanssa kun tuo siivous ei onnistu ollenkaan :)
klara, me asutaan huhtisissa. mis päin te? me ollaan siis lokakuussa muutettu tänne salosta, joten paikka aivan uusi! :) kuinka pitkällä olet raskaana?
oltiin eilen ja tänään tutustumassa päiväkotiin, ja musta se tuntui juuri hyvältä. samassa rakennuksessa myös ruotsinkielinen ryhmä, joten suomen ja ruotsin kieliset ovat välillä samaan aikaan pihalla, mikä hyvä juttu :)
ja kaiken lisäksi mikael pääsi ryhmään, joka on keskitetty pienimmille...
tämä pakkanen saisi lauhtua ainakin kymmenellä asteella! tää on jo vähän liikaa... hurr...
hyvinhän sulta parsa onnistui yhellä kädellä kirjoittaminen, hehe :D
Annuska: sääli sinänsä kun muutatte niin kauas. Ois ollu kiva saada vaunuttelukaveri tai saman henkinen mammakaveri. Muut mun kavereista elävät villiä bile-elämää ja yks pariskunta taas on palannut työelämään kun niitten lapsi on jo hoidossa. Siks varmaan liitynkin vauvajumppaan jotta saisin jonkun jonka kanssa voisi viettää aikaa.
Hyvä kun Mikael pääsi tarhaan=)
Vähänkö säikähdin tossa yhtenä aamuna vessassa. Terkka oli sanonut mulle, että menkkoja ei varmasti tule näkymään puoleen vuoteen kun kerran imetän. Aluksi ei tullut mieleenkään et kuukautiset alkoivat, mutta mahaan rupes sattuu niin ei ollut epäilystäkään enää sit. Luulin aluks et jälkivuodot jatkuu taas. Kuinkas monella teistä jotka ootte imettänyt niin on menkat alkanut aika pian? Vai oonko ainoa?
Parsa87: Onhan se juu nyt vähän harmi, kun olisi tosiaan mukava saada vaunuttelukaveri :( Mullakin on vaan yhdellä kaverilla lapsi ja sekin täytti 2v. Ei ainuttakaan, jolla olisi vauva, jonka kanssa voisi jutella ja seurailla kun vauvat kasvaa. Ja tietty itsekkin touhuilla jotain mukavaa vauvojen kanssa :) Minkäs ikänen teidän vauveli?
Vaunuileen ei nyt ihan tosta vaan lähdetä kun me muutetaan, mutta kyllähän sitä tietty muuten voi yhteyttä pitää, touhuilla jotain muuta tai heittää vaunut auton kyytiin joskus ja lähtee lenkille :) päivät on välillä aika pitkiä vauvelin kanssa kaksin...
Mulla vasta jälkivuoto loppu ihan hetki sitten.. (ellei siinä sitten tullu jo menkatkin) ja täysimetän vauvaa. Korviketta oon joutunu antaan vaan muutaman kerran.
mulla alko menkat kuukauden päästä jälkivuodon loputtua... aluks oli vähän epäsäännölliset ja vuodon niukkuus vaihteli. mutta muutamia kuukausia meni kunnes oli jo täysin normaali. jotkut eivät juuri siksi käytä ehkäisyä jos imettää ja ei oo menkkoja. ei voi tulla raskaaksi, mut ite en tuohon oikein perusta...
jännittää hieman, mikaelilla huome eka hoitopäivä ja mulla työpäivä. :)
nyt kattoo telkkaa ja kohta nukkuu... aamul 6 aikaa ylös! onneks on pakkaset hieman lauhtunu, voi kävellä töihin ;)
Täällä kirjottelee yksi uusi taas. Olen 3kk tytön äiti, vm-87 :) Kiva olis saada juttuseuraa ym kun vähän yksinäistä täälläkin..