Miksi abortti?
Millaisessa tilanteissa/millaisista syistä olet päätynyt aborttiin?
Kommentit (139)
pistää NIIIIN vihaksi että olet vienyt ihmiselta elämän jonkun helvetin opiskelun takia!!! Ei saatana!!!
opinnot niin pahasti kesken ja oli muutenkin "vahinko".Ajattelin etten vaklmistu ikinä,jos nyt rupean lapsia tekemään.
yli nelikymppiset kun ei enää kuulemma saa/voi lisääntyä.
Kävi vahinko ja se hoidettiin ensitilassa pois.
tällaiset ihmiset hoitaa ensitilassa pois;
Kävi vahinko ja se hoidettiin ensitilassa pois.
seuraavan, koska oli vammainen- ja on mulla neljä hengissäkin. Onneksi on vapaus valita, teistä vouhkaajista huolimatta.
koska en halua lapsia, ja olisi sosiaalisesti ja fyysisesti liian rankkaa olla raskaana ja antaa lapsi pois.
että tein sen abortin jonkun v###n opiskelujen takia,niin et voi tietää,mitä oon sen jälkeen ja sen yhteydessä käynyt läpi.Myöhemmin 10 v. lapsettomassa liitossa,kauheat itsesyytökset.Ja taas myöhemmin uusi liitto,raskaus->keskenmeno,mieti mitä sit ajattelin.Nyt kuitenkin raskaana rv 35 kohta,mutta ikää 40+
Älä tuomitse toisten valintoja ennen kuin tiedät minkä hinnan siitä on joutunut maksamaan!!!!!
opetuksen siitä että veit toiselta elämän. Sehän usein aiheuttaa lapsettomuutta. Mun mielestä se on vaan niin iso juttu että juuri sen takia kun jotkut tyhmyyksissään tekee abortin kun se on niin helppoa niin pitäisi olla laki missä tapauksissa sen saisi tehdä. ihmiset tulisi velvoittaa adoptioon jos eivät halua lasta pitää, on erittäin itsekästä sanoa ettei jaksa itse kantaa lasta 9 kk sisällään ja sitten antaa pois. se on vähintä mitä voi tehdä, toista ei saa tappaa.
En voisi elää itseni kanssa jos olisin tappanut lapseni. Ja nyt joku ajattelee että helppo sanoa kun ei ole itse kokenut, kyllä olen kokenut. tulin vahingossa raskaaksi hyvin nuorena mutta abortti ei ollut vaihtoehto.
Minkälaisen kasvatuksen on saanut ihminen joka tekee abortin? Miten voi olla ajatusmaailma niin pielessä että voi tappaa ihmisen, oman lapsensa?
En vaan voi käsittää.
että tein sen abortin jonkun v###n opiskelujen takia,niin et voi tietää,mitä oon sen jälkeen ja sen yhteydessä käynyt läpi.Myöhemmin 10 v. lapsettomassa liitossa,kauheat itsesyytökset.Ja taas myöhemmin uusi liitto,raskaus->keskenmeno,mieti mitä sit ajattelin.Nyt kuitenkin raskaana rv 35 kohta,mutta ikää 40+
Älä tuomitse toisten valintoja ennen kuin tiedät minkä hinnan siitä on joutunut maksamaan!!!!!
ihminen joka on tehnyt abortin ei koskaan saisi saada lasta itselleen. Olisi hyvä että abortti olisi sen kaltainen toimenpide että mahdollisuus raskautumiseen sen yhteydessä vietäisiin pois. esim. pakollinen sterilisaatio abortin tekijöille.
kun et muiden toisenlaisia ratkaisuja hyväksy?
itsekkäin ihminen tai sit provosoit. mikset ole sterilisoinut itseäsi?
koska en halua lapsia, ja olisi sosiaalisesti ja fyysisesti liian rankkaa olla raskaana ja antaa lapsi pois.
omasta lapsestani.
en voi hyväksyä toisen ihmisen tappamista, voisitko sinä hyväksyä että sinun lapsesi tapettaisiin? syytä olisi hyväksyä jos hyväksyt abortin.
ei ne käsittääkseni suostu minun ikäisiäni steriloimaan. Mulla on kierukka ja pillerit mutta voihan ne pettää.
Ymmärrän, jos on raiskattu, että voi olla henkisesti aivan liian rankkaa kantaa lasta 9 kuukautta ja antaa vaikka adoptoitavaksi. Ymmärrän myös, jos raskaus vaarantaa oman hengen. Mutta kyllä noita voisi vähän tiukentaa, ettei aborttia saisi vain jälkiehkäisynä syyllä millä hyvänsä. Se ehkäisy hoidetaan sitten aiemmin, jos ei lapsia halua. Omasta tyhmyydestään pitää ottaa vastuu ja lapsen voi sitten antaa adoptoitavaksi, jos ei häntä halua/pysty pitämään. Eri asia tosiaan, jos on joutunut rikoksen uhriksi, niin ei silloin voi missään tapauksessa pistää seurauksista kärsimään.
En itse tiedä, voisinko ikinä tehdä aborttia, mutta voisi olla vaikeiden päätösten paikka, jos raiskauksen seurauksena tulisin raskaaksi.
olet hoitanut ehkäisyn hyvin! on lähes mahdotonta että tulisit raskaaksi tuolla yhdistelmällä oikein käytettynä!
ei ne käsittääkseni suostu minun ikäisiäni steriloimaan. Mulla on kierukka ja pillerit mutta voihan ne pettää.
tällaiset ihmiset hoitaa ensitilassa pois;Kävi vahinko ja se hoidettiin ensitilassa pois.
Kyllä abortti "sosiaalisista syistä" varhaisilla viikoilla on huomattavasti parempi vaihteohto kuin synnyttää ei-toivottu lapsi.
Nämä "elämän puolesta"-pöntöt nyt vaan on tyhmiä ja niin yksisilmäisiä, että pitävät jo jotain alkiota ihmisenä. Surevat varmaan jotain keskenmenojakin viikolla 5+2. =P
ei halunnut lasta ja pakotti aborttiin.Tilanne oli vaikea ja päätös.Mietin usein miksei en pitänyt lasta.Erosimme ja nykyisen mieheni kanssa odotamme jo kolmatta.
On niin helppo tuomita muita.
päädyin aborttiin, koska oli todellakin vahinko ja väärälle miehelle, mulla ikää 17v ja opinnot kesken juuri ero takana yksin maksettavana kämppä jonka vuokraan ei edes riittänyt rahat. En ole päivääkään katunut. Nyt kun on ihana mies, ihanat lapset, ehjä ja onnellinen perhe olen vain entistä varmempi, että tein oikein. Se "lapsi" jonka abortoin ei olisi tätä saanut koskaan vaan elämäänsä väsyneen yh-äidin eikä koskaan tavata isäänsä.
Eivätköhän nämä hörhöimmät abortin vastustajat sure myös esim. minipillereillä jo hedelmöittyneen alkion tuhoa joka ei pääsekään kiinnittymään kohdun seinämään! Juu-u sehän on jo tunteva ihminen! Buaaah...!
opinnot niin pahasti kesken ja oli muutenkin "vahinko".Ajattelin etten vaklmistu ikinä,jos nyt rupean lapsia tekemään.