Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##huhtikuun helmet 2009-heinäkuu##

01.07.2009 |

Uusi ketju heinäkuulle aloitettava, mutta tule apuun päkkänä ja tee linkitykset yms.

Kommentit (282)

Vierailija
141/282 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Päkkänä ja Saku, että tilanne teillä on rauhoittunut :)

Verticia - tsemppiä ja voimia teille!

Imetyksestä - tämä on kyllä aika vaikea (arka) aihe. Minä jouduin olemaan sairaalassa synnytyksen jälkeen 5 vuorokautta, koska imetys ei onnistunut. Tilanne oli hirveän stressaava, enkä voinut mm. nukkua ollenkaan (en osaa nukkua vieraissa paikoissa). Maitoa ei alkanut millään tulla, vaikka olisin halunnut ihan hirveästi imettää. Tunsin olevani huono äiti (vaikka niin ei olekaan), kun en pystynyt imettämään, ja stressi ja kierre oli valmis. Lisämaitoa jouduttiin antamaan koko ajan. Se edelleen harmitti minua kovasti, kun olisin toivonut imetystä. Jatkoin sitten vain sitkeästi yritystä, ja kuten täälläkin olen kertonut, täysimetys alkoi lopulta onnistua Pyryn ollessa hieman yli kuukauden ikäinen. Olin siitä niin onnellinen! Mutta hyvä juttuhan se on, että meillä on niin hyvät korvikkeet, niillä kasvaa lapset ihan yhtä hyvin! Luulin että olin ollut suurinpiirtein "maailman ainoa" äiti, joka ei ollut pystynyt imettämään, vaikka olisi halunnut. Ja kun omasta ongelmastani puhuin muiden kanssa, huomasin, että se on yleinenkin ongelma (kuka sen nyt ongelmaksi kokee), mutta siitä ei yleensäkään puhuta kovin paljon. Olisin ollut heti alussa valmis palkkamaan vaikka sellaisen imetysneuvojan, mutta arvatkaapas saako sellaisia täällä susirajalla ;) Eli tsemppiä vain kaikille, jotka haluavat yrittää imetyksen jatkamista vaikeuksista huolimatta :) Niin ja ei mitään pahoja tuntemuksia niille, jotka käyttävät korvikkeita :) Kaikista tulee varmasti yhtä onnellisia lapsia syömätavasta riippumatta.

Me meinattiin, että jos käytäisiin muutama päivä pyörähtämässä tuolla Pohjois-Norjassa, siellä kun on niin upeat maisemat. Täältä sinne ei ole edes pitkä matka. Sen kummempaa lomareissua ei ole suunnitteilla.

Mummilaan lähdetäänkin varmaan nyt viikonlopuksi, niin ei tarvi jäädä yksin miehen viikonloppureissun ajaksi. No, voihan sitäkin pitää lomareissuna, kun matkaa on yhteen suuntaan 300 km ;) Siirreettiin 3 kk neuvolaa parilla päivällä eteenpäin, niin ei ole kiire takaisin (olisi ollut maanantaina). Toivon että pian sataa ja viilenee, kämpässä lämpömittari lähentelee taas kolmeakymmentä. Huokaus. Onneksi mummilassa on ihanan viileää!

Pyry kyllä nyt oikein punastuu, kun on saanut täällä niin paljon kehuja ;) Keneen lie tullut, vanhemmat eivät ainakaan ole mitään missityyppiä :D

Shinon ja Pyry - ylihuomenna 3 kk

Vierailija
142/282 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kysymäni aurinkolaseista! Näille ihan pikkuvauvoillekin ilmeisesti saa aurinkolaseja? Varmaankin optikkoliikkestä? Millaisia ne ovat ja pysyvätkö hyvin päässä näillä pikku-häärääjillä? :) Missä hintaluokassa liikkuvat?

Saatiin muuten siskolta lainaksi sellaiset matkarattaat, jotka saa myös makuuasentoon. Niissä oli viileämpi nukkua ja päästiin tänään jopa puolituntinen lenkki ihan sulassa sovussa :)

- edelleen Shinon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/282 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=372

Tuollaiset shinon ostat niin pysyy ;) .. Myydään aikas monissa lastenliikkeissä :)

Vierailija
144/282 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys lomareissulta!!

Maanantaina lähimme kotoa kohti Jyväskylää ja reissus vieläkin ollaan...Kaikki on mennyt hyvin lasten kanssa. Peukkulas käytiin eilen, kiva paikka oli ja höyryveturipuistokin tuli testattua.Nyt ollaan mun kotona käymäs, huomenna ajelemme kotia kohti.Kiva kun ei oo tarvinnut tehdä kotihommia tai ruokaa moneen päivään, mäkin oon saanut viettää LOMAA!!!!Aamupallekkin on saanut vain mennä, kiitos hotellin palvelun!!

Poitsu ollut aika rauhallinen ilmavaivojen suhteen, kun annan sosetta 2x päiväs. Velliä ajattelin kokeilla kun kotiudutaan...Lääkekuurikin on loppusuoralla ja auttanut on, ainakin vaikuttaa siltä.

Joku mietti korvikkeiden haittavaikutuksia yms...

En ole ikinä miettinyt sen kummemmin niitä, jotain ruokaahan lapselle on annettava. Rintamaito ei ainakaan mulla oo riittänyt, sitten on pitänyt turvautua korvikkeisiin.Ja hengis on lapset!!!

Ei saa eikä voi liikaa tuijottaa onko turvallista tmss. Elämä menee liian vaikeaksi!!(mun mielipide)

Kallistahan se korvikkeen osto on, mutta mä olen sitä mieltä että silloin kun lapsia suunnittelee täytyy ottaa sekin huomioon, että myöskin lapsen ruoat yms. maksaa!!!(tämäkin mun mielipide)

Säät on mitä parhaimpia, aurinkoa saa ollakkin kesällä!!

Nyt isommat lapsukaiset nukkumaan, menee vauhti ja meno kovaksi!!

äityli3 ja poitsu tasan 3kk tänään

Vierailija
145/282 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pieni pintaremontti saatu päätökseen, tuloksena kaunis olohuone voisi vaikka sisustuslehteen kuvata paitsi tuota nuo meidän sohvat aika laikukaat.. sohvatyynyt sekalaista satsia.. no ehkä ei tule kukaan meidän olkkaria kuvaamaan, mutta pääasia että itse tykätään.

Jännä kun joku lomailee täällä päin Suomeakin. Meillekin tuo Peukkula olisi lähin "huvipuisto". Pari vuotta sitten pojan kanssa käytiin kun oli vielä Viherlaakson nimellä (ja alle 2vuotias pääsi ilmaiseksi). Keskisuomessa myös Lievestuoreella on huvipuisto jonne ilmainen sisäänpääsy, siellä käytiin viime kesänä. Ihan hauska paikka pienellekin lapselle.

Olen miehestäni (minua useamman vuoden vanhemmasta) huomannut miten helposti hän väsyy vauvan itkuun. Olen ehdottanut jos menisin lasten kanssa yöksi mummolaan että saisi nukkua ihan rauhassa, mutta ei kuulema saisi nukuttua yksin,olenpahan ehdottanut. Yritän järjestää hänelle "omaa rauhaa" kotosalla silloin tällöin ja lähden kylille lasten kanssa.

Nyt on selkä ja kädet kipeänä kun tuo Tomppa vauva ei enää niin pieni ole. Voimia kaikille miesten ja vauvojen ja isompienkin lasten kanssa itseäänkään ei saa unohtaa!

miestään miettivä pikkuäiti (menee hierotuttamaan sillä itseään voi olla tosin liian väsynyt)

Vierailija
146/282 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Verticia aurinkolasivinkistä, tuollaiset täytyykin hankkia! :)

Shinon

Vierailija
147/282 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pääsen kirjoittelemaan, meillä on ollut kone taas rikki ja epäilen ettei kovin kauaa mene ennen kuin tää taas lahoo!

Kavereiden koneista olen kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja ja juuri luin nämä heinäkuun viestit ja paljon oli kommentoitavaa mutta enää ei jaksa/muista kuin osan.

Verticia toivottavasti mä ymmärsin väärin viestisi "lukkojen takana, mustelmilla"!!!!??

Jos nyt kuitenkin ymmärsin oikein niin kai olet pakannut kamasi ja tytön tavarat ja jätätte sen paskiaisen! Mä olen nähnyt läheltä tuollaisen liiton ja sinun lapsesi kärsii eniten teillä.

Voimia sulle hirveesti.

Nyt rupee kone tökkimään, äkkiä siis vielä.

Ristiäiset oli pari viikkoa sitten ja pojasta tuli Olavi:)

2kuukautis neuvolassa mitat 6050g ja 61,5cm, pipo40.

Hyvin ollaan voitu, Olavi edelleen syö, paskoo ja nukkuu:)

Jätkä on itse rauhallisuus vai onko se äiti kun on jo kolmas muksu kuitenkin!

Ollaan oltu täysimetyksellä mutta nyt ollaan annettu pari kertaa korviketta koska tää äiti meinaa lähtee ulos tyttöjen kanssa kaljalle tai saattaa mennä useampikin:)

Kone tökkii nyt niin paljon että pakko lopettaa, paljon jäi sanomatta mutta tulen taas kun kone antaa siihen luvan:))

Voikaa hyvin!

Sailori ja ihana poika Olavi

Vierailija
148/282 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, jopas nousi hieno sumu mereltä! Tyttö taitaa jo nukkua yöunta, viikon ennätys: vain tunnin verran nukuttamista! Ja tän viestin kirjoitus alkoi jo tunteja ennen lähetystä (toim.huom.) =)

Verticia: jos ne mustelmat todellakin on miehesi aiheuttamia, niin se mies ei ansaise sua ja Neaa! Ota asia puheeksi vaikka neuvolassa, mut hae ihmeessä apua ja pian. Voimahalirutistus!

Kiva kuulla et Päkkänä ja Saku selvisivät sairaalareissusta! Olisko ne huudot ja unettomuudet tullu sieltä tyrästä ja jääneet leikkauksen myötä sairaalaan? ;) Toivotaan niin!

Korvikkeesta vielä Verticialle: oon sitä mieltä, et kaikkein tärkeintä lapselle on hyvinvoiva äiti. Jos imetys sattuu ja ahdistaa, niin ihan varmasti korvike on aivan hyvä vaihtoehto. Hienosti olet jaksanut yrittää! Mulle tuli kans mieleen toi Lyytin mainitsema imetystukipuhelin tai sit Turussa varmasti on imetystukiryhmä, jossa joku osais tsekata imuotteen livenä.

Ihan hyvä idea pitää kantoliina mukana vaunuillessa! Vaunupäikkärit pätkii meillä edelleen. Istuskeltiin iltaa grillaillen ystävien kanssa ja tyttö koisasi Manducassa päikkärit, parempi niin kuin olis äkäinen nukkumattomuuttaan. Joko mä kerroin et kävin leffassa ja mies oli kävellyt kolme tuntia ympäri kämppää tyttö kantorepussa nukkuen. Heti jos pysähtyi tai koitti istua alkoi kitinä. Mitä mä teen kun miehen loma lopuu?

Iästä: tänään neitiä nukuttaessa tajusin, et mun tissien iho tuntuu ihan kamalalta! Semmosta ohutta ja ryppyistä, yäks. Näin se vanhuus tulee...

D-vitskut unohtuu täälläkin aina silloin tällöin, vaikka vaihdettiin huoneenlämmössä säilytettävään merkkiin. Enkä edes usko et niistä menee puoliakaan alas kun aina valuu suupieliä pitkin...

Matkailusta ja tisseistä: monet kaverit ovat kehuneet, et pienen kanssa reissaa oikein hyvin. Kovasti odotan Berliinin reissua ja Tukholmaan tekis mieli sitä ennen, mut raha tekee tiukkaa. Berliini on varmasti niin hippi mesta, että siellä voi tissitellä vaikka kaljakuppilassa. Toi tissiaspekti reissaamisessa täytyy kyllä ottaa huomioon, vessaan en mene imettään. Kyllä sitä voi aika diskreetisti imetää (imetyspaita ja vielä huivi edessä), mut kun ei ole kokemusta maailmalla tissittelystä, niin höpisen tässä vaan. Extremein tissityspaikka mulla on itäsuomalaisen huoltiksen baari. Oon tosi ilonen et tissitys toimii pienten alkuhankaluuksien jälkeen, en pitänyt sitä mitenkään itsestäänselvyytenä.

Mä en varmaan voi lähteä Japaniin, sillä tää allergianokka vuotaa kuin hana!

Huomenna jo 4kk neuvola, synttärit lauantaina. Hauskaa nähdä mitat kun tuntuu et neiti on kasvanut viime viikkoina hurjasti. Uskon kuitenkin et täältä löytyy paljon isompia vauvoja, vaikka meidän neiti taitaa olla porukn vanhin. Yritän ehtiä kertomaan mittoja pakkailun lomassa, perjantaina lähdetään viikoksi mökkeileen. Viikko ilman nettiä, mut onneksi siellä on pesukone!

Öitä ja jaksuja!

t. Tsili&Neiti

Vierailija
149/282 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksamista kaikille kotona oloon! Minä tässä valmistelen töihinlähtöä. Vielä on aamutissit menossa ja katson jos saisin pojan jatkamaan unia. Vähän oli risainen yö joten hauska nähdä miten aivotyö sujuu. Eilen oli illalla taas paljon ohjelmaa joten tää ilta pitää rauhottaa ettei ole liikaa proggista väsyttämässä iltaisin.

Palaan jossain vaiheessa kertomaan miten meidän uusi kotihenki pärjää hommassaan!

Jaksuja mammoille!

Päkkänä

Vierailija
150/282 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että Tsilin vaavi täyttää jo 4 kk, kun meillä on tulossa vasta 3 kk neuvola :) Varmaan ero tässä iässä on huima. Pyry mm. keksi eilen, että jihaa, pystyn nostamaan päätäni, kun olen mahallani ;)

Päkkänälle tsemppiä sinne "sorvin" ääreen ;)

Tuli mieleen tuosta vauvamatkailusta, että olin itse muutama vuosi sitten töissä Venäjällä, Moskovassa. Hyvä ystäväni sanoi, että tulee käymään siellä puolivuotiaan lapsensa kanssa. Minä ihan kauhistuin, ja sanoin, että ethän sinä nyt hyvänen aika niin pienen vauvan kanssa voi TÄNNE tulla, kun meille ei silloin tullut kotiin edes lämmintä vettä! Mutta niin se perhe vain tuli meille viikoksi ja kaikki meni enemmän kuin hyvin. Ja imetyskin onnistui jopa Punaisentorin reunamilla, kun löytyi suojainen paikka. (Oliskohan ollut jonkun kirkon tai museon portaikossa :) Venäjällä yleisessä vessassa ei voisi kyllä ikinä maailmassa imettää, kun ei niissä ilkeä edes itse käydä. Ajatuskin puistattaa :D

Itse olen imettänyt mm. Rossossa ja jossaki Shellillä sekä tietenkin autossa. On ollut pikkusen pakko, kun on ollut monen tunnin reissuja. Mutta kun on imetyspaita ja vaikka harso vielä suojana, niin kyllä se sujuu aika hienotunteisesti :)

T. Shinon ja Pyry

Vierailija
151/282 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä!

Meillä on taas päiväunet hakusessa kuten viimeksikin helteellä. Enkä mäkään saa mitään aikaan, kun on koko ajan vauva mukana. Pyykkikorit pursuaa onneksi puhdasta pyykkiä, eivät taida koskaan kaappiin asti ehtiä, kun vaatetta kuluu siihen tahtiin. Milloin on puklut olalla tai mehut sylissä (siis isommilla).

Vanhimmalla pojalla on tylsää kun kaverit on reissussa ja se sit kiusaa keskimmäistä koko ajan...

Verticialle voimia kotioloihin ja tsemppiä imetykseen. Jos se ei kohta helpota, niin paras sun on lopettaa koko touhu, ei se tuskaa saa olla.

Itse en ole harrastanut imetystä kovin oudoissa paikoissa, mutta villein kuulemani paikka on ruuhka-aikaan paikallisbussissa: "anteeksi pääsisinkö istumaan, haluaisin imettää, kun tää vauva vaan huutaa ja huutaa" Esikoisen kanssa olin aika ujo imettäjä, nyt menee jo melkein seurassa kuin seurassa.

Nyt kahvi on valunut, 5 kuppi (muumimuki) lähtee tälle päivälle. Minäkö koukussa?

Heh, koko pointti kirjoittaa oli että piti sanoa, että olipas kiva kuulla Sailorista. Mutta se kommentti piti tulla sit lisäämään jälkikäteen. lahopää-huokaus...

tuuti

Vierailija
152/282 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun tuossa kirjautuessa pitää deletoida ensin tuo salasanan kohta puhtaaksi. Är ja mur! Miksei se voi maalautua kun tabulaattorilla siihen siirtyy et vois vaan kirjoittaa päälle. Pienet on murheet, mutta pienet elämän epäkäytännöllisyydet rasittaa eniten.

Verticia, tosiaan, jos ollaan tulkittu oikein sun kirjoitusta, niin... Mieti tarkkaan. Mulla ei oo valtaa antaa sulle mitään toimintaohjeita, mutta kovasti voimia ja viisautta toivottelen.

Ja se kissaverkko pinnikseen. Ne Hepen verkot on ihan s-a-i-r-a-a-n kalliita. Kannattaa ehkä tosiaan kipasta rautakauppaan, ostaa kanaverkkoa ja pari rimaa ja naputella itse. Kun oot tuollainen näppäräsorminen ihminen! ;)

D-vitamiinit, hmmm.. Ihanaa, että muutkin unohtaa. Mä oon jo ollu ihan varma, että meidän lapsi saa jonkun lapsuusosteoporoosin jo, kun mä en ikinä muista. Paitsi, että nyt oon ehkä viikon muistanut, kun oon pitänyt niitä pöydän reunalla ja annan aina samaan aikaan. Itselle aamujuoma ja samaan aikaan tytölle tipat. Ja joo, oon ihan varma, että se annostus 5 tippaa on niin paljon, koska meilläkin ainaskin puolet valuu aina pitkin leukaa. :D

Ootteko muuten maistaneet niitä Jekovitteja? Aivan käsittämättömän pahan makuisia! Onko teistä? Siis kun mä jo mietin, että onko tuo meidän satsi jotain pilaantunutta tavaraa. Neidilläkin naama vääntyy kun ne suuhun laittaa. Saa raukka vielä jonku lusikkakammon, kun ainoa mitä lusikalla saa on ne hirvitykset!

Mites Päkkänän eka työpäivä meni? Mites sä nyt ehdit kirjoitella tänne yhtä paljon kuin ennen? Sun pitää valjastaa miehes korvikkeeks tänne, jos ei muuten ehdi! ;) Ja niistä hyvistä unista, Lastenklinikaltahan niitä saa! Meillekin löytyi unet sieltä. :)

Juliaana, minäkin oon monesti miettinyt, että en ikinä selviäisi jos olisin yksinhuoltaja. Vaikka paljon minäkin vuorotyöläisen vaimona olen yksin tuon lapsen kanssa. Että tsempit sinne vaan, toivottavasti saat lopun perheestä pian kotiin.

Shinon, meillä on Baby Banz -aurinkolasit. Niitäkin löytyy vaikka mistä lastentarvikeliikkeistä. On älyttömän hyvät ne. Googlaa. On varmaan verkkokaupoissakin, jos et teidän lähistöltä löydä.

Tsilin vauva tosiaan jo 4kk, meillä kolmekin tulee täyteen vasta ens viikolla. Kuten Shinonkin sanoi, niin tässä iässä ne kehityserot on huimia. Mä jotain tuosta meidän lapsesta joskus mietin, että "no siitä on vasta 2vk aikaa" ja tajusin sit, että se kaks viikkoa oli 1/4 lapsen koko elämästä. Oudot on mittasuhteet. :D

Sailorista oli kiva kuulla pitkästä aikaa. Josta tulikin mieleeni, että oon monesti miettinyt, että mitäköhän Meidänveijolle kuuluu. Kun taisi olla ihan ekoja meistä, kun lähti vauvaa hakemaan, mutta mä en oo ainakaan nähnyt sen jälkeen hänen kirjoituksiaan. Oonko vain missannut Veijon täällä käynnin, vai?

Imetyspaikoista: Mä oon rohkeasti vetänyt tissiä tytölle suuhun vaikka missä. Lintsi on testattu monessa kohtaa, Ikean ravintolakin oli ihan hyvä paikka. Ja kaukojunan penkki ja Citymarketin aula. Ja moni muu. Enkä mä ikinä saa ees rättiä siveästi eteen, kun on tätä tissiä niin paljon, että yks käsi pitää tissiä ja toinen vauvaa. Harso tippuu aina, jos sitä yrittää jotenkin pään ylle tms asettaa. Ja nyt kun tuon lapsen kädet käy siihen malliin, niin sehän vetää rätin kans pois edestä alta aikayksikön. Mut sit oon ajatellu, et katsokaa vaan kun lapsi syö. Ei oo multa pois. Jos jollekin tulee paha mieli, niin voi voi. Suomessa voi mun mielestä noin ajatella, muista maista en osaa sanoa, kun en oo niissä imettäny. :D

Olisko tää sit tässä. Jos menis sohvanpohjalle, kun sai vihdoin tuon lapsen päikkäreille. Pari tuntia tuo sinnittelikin, että enpäs nuku, enpäs.

Lyyti

Vierailija
153/282 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut pihalta! Miten mulla meni kolme vuotta tajuta, et langaton verkko yltää neljännestä kerrokselta nurtsille! Tyttö tuijottelee ihmeissään puiden oksia, ei sisällä ole näin kivaa!

4kk neuvolassa siis käytiin ja mitat on 5705g 59cm ja pipo tasan 40. Aikas pieni tää joukon vanhin...eikös mukana ole jo yli 7kg beibejä? Masullaan oloa pitäs treenata, mut kun siinä tulee aina ensin puklut ja pian perään itku. En usko et neiti vielä niin paljoa osaa, että ero muihin huhtikuisiin olis kovin iso. Kenenkäs vauvat ne jo kääntyilivät, ei meillä vielä. 4kk synttärit siis lauantaina.

Aha, puut lakkas kiinnostamasta, tarvitaan äiti huvittamaan tytärtä.

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille!

t. Tsili&Neiti

Vierailija
154/282 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo toinen litra menossa ja ellei pian tule mies kotiin niin ei saa mittään..

Mies lupasi hakea apua ihtelleen ens viikolla. On loppuunpalanut. Eihän se selitä sen käytöstä, mikään ei selitä. Mutta olen aikaisemmin tullut pahemmin pahoinpidellyksi (ja sieltähän se tuleekin kotiin) parisuhteessa ja luotan itseeni että osaan häipyä kun on häivyttävä. Vielä ei siltä näytä.. Toivotaan ettei tarvitse häipyä. Nyt on asiat selvitetty ja juteltu ja ollaan taas ihan hyvässä hengessä..

3kk neuvola oli tänään. 6150g ja 59,2cm ja pipo 42. Painoa ei pahemmin ollut tullut viime keraan verrattuna öö 450g ja pituutta vaan 0,4cm. Ja sanoi tytön olevan sopusuhtainen, mutta ellei ensi kertaan mennes tuu pituutta niin lääkäri puuttuu sitten asiaan.. ..Mutta oli eri mittaaja kuin ennen, kun oma täti ol lomalla. Että sekin vaikuttaa kyllä! Tuo mittasi ihan eri tavalla ja todella hätäsesti.

Soseita saa jatkaa syöttämistä. Perunaa ja sitten porkkanaa mukaan jossain vaiheessa. Ja kk päästä saa aloittaa marjasoseet sitten. Näin sanoi neiti siellä.

Piikin sai ja ei tullut kuin pieni itku.. Ja nyt vetelee sikeitä tuossa lattialla maton päällä. Kaitpa se kitinä sitten alkaa huomenna ja oireilee pahasti sitten kun lähdetään huomenna viikonlopuksi mäntsälä, vantaa, helsinki reissulle :).

Että semmottiis.. Niin ostin sitten sellaisen riipputuolin meillle :P, mutta eri paikasta kuin Päkkänän antama linkki. Halvemmalla sai www.lasiesta.fi paikasta ja tuovat kotiin saakka. Viimeistään maanantaina pitäisi olla minulla sitten tuon. Jee.

Juupelis.. Neuvolassa sanoivat kanssa et korviketta sitten vaan antaa.. Mutta edelleenkin siis imetän. Kipu on ehkä hitusen parempi mutta nyt on neiti sitten alkanut täysil puremaan ikenillään nänniä. Systerin muksuil on tuollaisen jälkeen sitten hampaat tullut pian :/ .. Sattuu ihan hitosti ku se vetää nännin ihan littanaks ja sitten ku se ei irrota millään ja kattoo vielä sillai pirullisesti että hah, purempas!

Joo, mutta menen nyt jatkamaan farm townin pelua facebookkiin ja ehkä väsäilen jonkun kortin.

Oijoijoi, melkein meni jo mahalleen neiti. :)

Nii ne menkatki sitten alko ja vuodan suunnilleen kuiviin ja meinaan pyörtyä vähän väliä :(

Että silleen..

Nyt meen ihan oikeesti!

Verticia & Nea sunnuntaina 3kk.

Vierailija
155/282 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs olette ahkeria kirjoittajia! Yleensä nämä palstat on aktiivisia odotusajan ja sitten hiljenee kovin mutta täällähän tahti vain kiihtyy, kivaa kiva.

Iha en ehtinyt kaikkia lukea mutta muutamia kommentteja pakko laitella:

Päkkänä: Tsemiä työelämään ja kirjoitit ihan kun omalla suullani että esikon aikaan ei osannut nauttia tästä kaikesta mitä äitiys tuo, tokan kohalla jo paremmin ja nyt tämän kolmosen kanssa nautin täysillä..

Verticia: edelleen saa minussa herätettyä kommenttien tulvan . Korvikkeen annosta ainakin kirjoittelit; on varmana ravintoarvoltaan hyvää tavaraa mutta rahaa ja vaivaa joutuu näkemään enempi kun tämä imetys on niin helppoa. Imetys ei ihan varmana pitäisi sattua eikä tuo vauva "piruuttaan" satuta sinua vaan lähes satavarma uskallan olla että teillä on imuote väärä.. Ota ihmeessä yhteys tuohon imetystukeen; siellä on hyvä palvelu.

Sitten arempaan aiheeseen jota ei kai kannattaisi kommentoida mutta pakko nyt on.. Ihan karvat pystyssä luin tekstiäsi lukkojen takana nukkumisesta ja että olet aikaisemmin ollut pahoinpitelyn uhri.. Nytpä sinulla verticia mikään ei olekaan kuten ennen aikaisemmissa suhteissasi vaan sinulla on 3kk ihmistaimi vastuullasi ja hänen elämänsä pitkälle sinun varassasi.. Jo joitain viikkoja sitten kirjoitit lauseen että miehesi teki tytölle hoitaessaan jotain miksi et voi jättää heitä kahden tai jotain sinneåäin .. jo silloin äiti ja naarasleijona minussa heräsi ja mietin olisiko ollut lastensuojelun paikka mutta koska kukaan ei täällä kommentoinut, en uskaltnut minäkään.. Se että lapsia uhataan tai heidän elämäänsä ei kaikin tavoin pyritä turvaamaan saa minut ihan raivon valtaan... Anteeksi vaan suora tekstini ; en tarkoituksella halua sinualoukata, herätellä kylläkin. Älä vaaranna omaasi ja enenkaikkea lapsesi elämää vaan hakekaa apua...

Vierailija
156/282 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoituin hieman ja kerron vielä omia kuulumisia. Me uskallettiin varata onnistuneen Tukholman reissun innoittamina maaliskuulle Kanarian keikka. Pojat on silloin 5 ja 2 ja S jo vuoden lähes joten voi olla hulabaloo mutta rohkeina ajateltiin koittaa .

Kutsutaan joten lyhyeen loppui tämä nettaus. T.orvokki

Vierailija
157/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia :)

Tänään pääsee reissuun, jee!! Ahdistaakin ihan liikaa jo tämä kotona olo!

Tänään mummulle tai siis joka päivä :D, mut tänään juu ja huomen pääsen katsomaan 4vrk ikäistä ihanaa tyttö vauvaa ja sitten jumboon ja hertsikkaan on avattu bake and party liike niin sinne jajaja.. Ihanaa rahanmenoa :(

Jahas tyttö heräs. Pitänee hakee seuraksi tähän..

Ihana ku toinen on niin pirtee ja aurinkoinen.

Ei ainakaan vielä ole rokotuksesta mitään tullut. Mutta vielähän tässä on aikaa.. Kun ole vuorokauttakaan vielä rokotteen saamisesta..

Mies kyllä otti opikseen meillä. Ja kumpikaan meistä ei ikinä antaisi tytölle mitään tapahtua!! Ja jotenkin kun saatiin asiat selvitettyä niin ilmapiiri on jotenkin erilainen, kuin olisi kadonnut rakkaus palannut takaisin vaikkei siis se rakkaus ole kadonnut missään vaiheessa. Ja kaiken huippua on se, että mieskin tajusi minun tarvitsevan omaa aikaa ja olen sitä nyt saanut.. ..tosin nyt ei ole ollut itsellä sitten mitään intoa mitään tehdä. Aina ku on "se aika kuukaudesta" niin en tee yhtään mitään! Mä oon tosi tyytyväinen et saatiin asiat selviksi, mies tajusi paljon ja minä ja se hakee apua. Tietenki kurjaa et piti mennä niin pitkälle et sain parit mustelmat. Mutta oli siin paljon vikaa minussakin.

Mutta mitä noita enää murehtimaan kun kaik on hyvin nyt.

Systeri kertoi (kerroinkohan mä tän jo aiemmin) että tuo nännin pureminen ikenillä on sitä ku hampaat tulee ihan just. Tai sen muksuil oli niin et sit niille puhkesikin hampaat. No johan tolla onki pian ikää se 3kk. Heh :D

Ajattelin soittaa tuonne imetystukeen nyt. Mutta itse taas olen varma että imuote on oikea. Sen kanssa on paljon tehty töitä ja mielestäni se on kuin ohjekirjasta nyt :D. Ainoa mikä on niin asento, kun meillä onnistuu imetys vain imetystyynyn avulla. Mutta joo.. Kipu on vähän hellittänyt että vielä jatketaan imetyksellä. Tosin nyt viikonloppureissul niin korviket annan jos ollaan juur jossain jumbossaki. En tod ala imettämää missään kahvilas vaik mis miljoona ihmist menee koko ajan ohi. Ei oo mun juttu ei :D

Tjuu. Pitäis laittaa huuto.nettiin vaipat takas myyntiin ja sitten vois mennä neidin kanssa aamupesuille. Tosin sillä on nyt hirveen kiva juttu menos omien käsien kans..

Eilen ku makoili tuossa matolla niin se oli niiiin lähellä ettei kääntynyt mahalleen ja sit sitä harmitti ihan suunnattomasti kun ei päässykkä. Mies oli toisel puolen ja mie toisel puolel ja olo oli ku jossain formulakatsomos ku molemmat oli et nyt nyt nyt ei jei jei oi joijoi :D Ihan täysil mukana et nyt se kääntyy mut eii.. :D

Niin ihana päivänpaiste neiti kyl nyt. Pitää mennä nauttimaan sen hymystä kyllä nyt.

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Verticia & Nea sunnuntaina 3kk.

Vierailija
158/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Pyry täyttää tänään kolme kuukautta. Aika menee niin äkkiä. Toisaalta tuntuu, että siitä syntymästä on iäisyys... Mutta toisaalta aika tuntuu kuluneen hirmu nopeasti :)

Nyt suuntaamme kohti mummilaa.

Laitan vielä kuvan, kun poika on niin innoissaan uudesta taidostaan. Jee, osaan nostaa päätä :)

Vierailija
159/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo pikku-pyryn hymy. Voi ku meilläkin tulisi pian osaamishymyjä :P .. Tyttö kun on kannatellut syntymästä saakka päätä niin siitäkään hymyä irtoo :(, mutta varmasti hymy tulee ku pääsee viimein mahalleen.

Sitä piti kysymäni ketkä on sen 3kk rokotteen jo saanut kun oli niitä oireita tullut; maha sekaisin jne. Niin koska ne on tullut? Niinku kuinka pian rokotteen jälkeen?

Ku mietein et jos tuossa vaikka illalla tulee vielä jotain kiukunpuuskia tms neidille niin onko se ihan normaalia vai rokotuksesta aiheutuvaa.. ..että mistä sitten tunnistan sen kivun..

Vierailija
160/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaamme maakuntamatkalle Lappeenrantaan ja Savonlinnaan sukuloimaan ja mökkeilemäänkin. HKI-LPR väli katsotaan kuinka taittuu junamatka ja LPR-SNL olisi tarkoitus ajaa äitini autoa hyödyntäen. Kun ei kaiken aikaa mökillä olla niin varmaan pääsen nettiinkin. Voi olla, et pääsen jopa paremmin kuin normisti, kun on monta syliä Nausikaalle.

Oih vaikka aika rientää niin Pyry se vaan pysyy söpönä.

Meillä kierähdettiin mahalleen 13.7 kylvyn jälkeen kun ei ollut muhkuvaippaa--tai kahdestikin käännytiin, mut jäi se käsi vähän hassusti vielä sinne alle.

Joo siis kyllähän lentoyhtiö tai sit se firma joka hoitaa koneen täyttöjä ja purkuja korvaa vahingot, mut olishan se silti kivaa jos niitä vahinkoja ei kävisi. Kun pitäshän sitä ulkoillakin sillä välin kun vaunut ovat korjattavina. No oon vaan sellainen tapaus, että harrastan huolehtimista...eli keksin aina jonkun asian,jota murehtia tai vatvoa ja usein ihan turhan takia. Joo ja sit ollaan sellaisia autottomia kummajaisia niin meille on kyllä ihan itsestäänselvyys kasata heti vaunut lennon jälkeen, kun ei oo mitään takakonttia johon oltaisiin vaunuja tunkemassa.

Tosi moni on täällä Verticiaa neuvonut ottamaan ja lähtemään. Onhan se hyvä, että toiset tietää mitä pitää tehdä ja kannustavat, mutta kuinka moni oikeasti ois valmis ottamaan toisen ihmisen sohvalleen pienen vauvan kanssa useammaksi viikoksi turvapaikkaan? Ja se on niin helppoa neuvoa toista, mutta kuinka moni itse pystyisi lähtemään. En tarkoita, että olisi jäätävä väkivaltaiseen suhteeseen vaan ymmärrystä sille, ettei mikään asia ole niin helppoa tai yksiselitteistä.

Sitäkin aina joskus mietin kun denoja näen, että nekin ovat olleet joskus ihan pieniä sieviä vauvoja ja että mikä mahtaa olla heidän elämäntarinansa tai matka siihen pisteeseen missä ovat nyt? Voihan monella olla omakin valinta eikä vain suistuminen..oon ainakin kuullut legendaaa proffatason kansalaisista jotka ovat jättäneet oravanpyörän ja ruvenneet juopottelemaan ihan kadulla. Toisaalta en nyt välttämättä sääli denoja, koska en tiedä ovatko he yhtään sen enempää kiinni alkoholissa kuin joku uraorava rahassa tai kuka missäkin. Tsory jos liian oftopiccia.

Jos haluaa irtioton vauva-arjesta ei välttis kannata valita elokuvaksi IceAge3, koska siinä se mammutti on raskaana ja synnyttää niin soman babyn, et tältä äidiltä pääsi itku...hmm taidan olla liian liikuttuneessa mielentilassa.

Rokotuksesta 2 vuorokautta aikaa-lievää väsymystä ja itkuisuutta havaittavissa, tosin voi olla tää hellekin. Rokotuspäivänä nukuttiin pitkät päikkärit, mut niin nukku äitikin...voi johtuu aikaisesta herätyksestä. Mene ja tiedä.

kaikkea hyvää ja toivottavasti en loukannut ketään.

Tiuhti ja Nausikaa