Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##huhtikuun helmet 2009-heinäkuu##

01.07.2009 |

Uusi ketju heinäkuulle aloitettava, mutta tule apuun päkkänä ja tee linkitykset yms.

Kommentit (282)

Vierailija
161/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyry on kyllä söpöläinen. Meillä on vähäkin tukka lähes lähtenyt, eli Tompan kanssa samalla linjalla...

Tiuhti, ihan pakko vielä kommentoida vaunuasiaa: Jos vaunut hajoais menomatkalla, niin sit vaan marssit lähimpään liikkeeseen ostamaan järkevänhintaiset matkarattaat. Lentoyhtiö korvaa ne, koska ne ovat edellytys matkan onnistumiselle. Sama juttu jos matkalaukku häviää, sulla on oikeus ostaa yks vaatekerta, parit alusvaatteet ja pesukamat lentoyhtiön piikkiin. Mutta eihän ne vaunut mihinkään hajoa, mulla on vaunut kulkeneet sujuvasti mukana ehkä 10 kertaa koneessa ja ainoa vika on, että matkarattaista katos kerran yks kahvikupin pidin ja sekin todennäköisesti jäi siihen lentoyhtiön pussiin, jonka laitoin lentoaseman roskikseen.

Kiva Verticia jos imetys ei enää satu, tsemppiä sillä rintamalla. Siinä toisessa kovin kommentoidussa asiassa uskon, että jokainen ansaitsee toisen tilaisuuden, mutta jos alkaa pelottaa, niin on aika lähteä. Itse tiedät tilanteen parhaiten. Kuulostaa miehesi ottaneen opiksi, ainakin teillä oli ihana hetki Nean kääntymistä jännätessä. Olisipa meilläkin aikaa tuollaiseen, mutta mies vaan remppaa ja mä hoidan meidän hulabaloota. Onneksi Jupe tykkää heilutella jalkojaan sitterissä ja naureskella isoveljien resuamiselle.

Nyt täällä jonotetaan nettivuoroa neppajymykerhoon, heippa!

tuuti

Vierailija
162/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niin ne meilläkin unohtuu d-vitamiinit, mutta on hyvä huomata etten oo ainoo ( ei siis sen huonompi äiti kuin muutkaan). Välillä sentään muistan. Lyyti kirjotti suoraan mun pohdinnan, että varmaan tulee joku lusikkakammo, mietinkin et mitenköhän sitä kohta saa kiinteitä suuhun kun tuntuu et tyttö napsauttaa huulet yhteen kun näkee sen lusikan.

Hurjaa et Päkkänä on palannu jo sorvin ääreen, jaksamisia arjen sankarina. Ja muistahan kertoilla työssäkäyvän äidin elämästä.

Imettämisestä yleisillä paikoilla, en oo kauheen eksoottisissa paikoissa imettänyt,ikean vessojen edessä penkillä. Ja nurmikolla kentän laidalla ( ei ollu kenenkään treenit menossa), mutta ostin bebesiltä kaksi imetystoppia ja ovat olleet hyvä ja hintansa väärti, eipä näy yhtään mitään kun vauva tulee vielä eteen, ja on ollu tukevat päällä. Semmoset hihattoman paidan malliset... kalliit kun mitkä mut kovassa käytössä.

Kertomani piti ettei tarvi lähtee ruotsiin asti hakemaan hyviä yöunia, me saatiin ne korkeasaaresta, tyttö ei malttanu ottaa siellä kunnon päikkäreitä kun oli niin paljon nähtävää ja ympärillä kokoajan tapahtu, niin seuraavana yönä meni nukkumaan ennen 21 ja heräs syömään 5.30 jonka jälkeen jatkettiin unia 9.30 asti, juu sai äitikin nukkua ihan kunnolla. Ja siskoni ja äitini viritti vaunut jo vähän koho asentoon, kopan kanssa, niin että tyttö näkee sieltä jo vähän sivuille, viihtyypä aivan erinomaisesti vaunuissa ja naureskelee kun mennään mäkiä ja jos laittaa naamaa lähemmäs. Saattaa sippailla omia aikojaan. Ei oo enää vauvoja meijän lapsukaiset... :)

Autolla liikkuminen kolmistaan lapsen ja koiran kanssa alkaa olla haastavaa... varsinkin kun tytöstä on varsin kiva repiä harsoa alas minkä oon virittäny aurinkosuojaksi, onneks koira osaa olla aloillaan jos saa olla takapenkillä. Se onkin meijän tytön suurin motivaattori liikkumiseen, varmaan kääntyy vahingossa selältä mahalleen kun pää kenossa kattoo koiraa kun se liikkuu tai riittää et se edes kuorsaa. Nyt ei enää riitäkään sitterissä istuminen, kun täti kanteli korkeasaaressa sylissä niin et oli istuvassa asennossa, niin nyt maailmassa paljon nähtävää.

Oonkin ajatellu nyt meneväni välillä tohon läheiseen puistoon, missä on kauhea vilske ja vilinä päivällä, vois vaikka keinua ja tyttö ihmetellä muita lapsia, ja taka-ajatuksena että tottuis vähän äkkinäisiin ääniin mitä lapset päästää, osais nukkua varmaan sit paremmin liikkuvissa vaunuissakin.

Meillä on siis herkkä lapsi, itku tulee vieraassa paikassa, varsinkin jos erehdytään vaatteita riisumaan ja rupee vaihtamaan vaippaa. Siskonikin luona nous meteli, neuvolassa, korkeasaaressa, mökillä... Vaikka muuten tyttö on tosi iloluontoinen... täytyy vaan aina antaa sille aikaa sopeutua uuteen paikkaan jos mahdollista. Jotain vierastamista havaittavissa. Serkkupoika oli myös samaa sorttia ja on herkkä lapsi, kaikki uus vaatii totuttelua, kun taas serkkutyttö on rohkeampi, rämäpäisempi ja ennen kaikkea utelias. Saas nähä mihin kehitys sitten meidän tyttöä pitemmän päälle vie.

Rytmit on meillä jonkun verran muuttunu ja ne ei aina oo niin tarkkoja iltapäivällä enää. Aamulla herätään aika tarkalleen 07, ekat päikkärit 08-11/12, valveilla oloa 15 asti, ottaen vartin nokoset välillä, sitten nukutaan ehkä 17 asti ja loppuilta hereillä, iltatoimet ja syötöt 20 ja siitä nukkumaan, ja nukahtaa n. 21 ja yöllä herää kerran syömään, se aika vaihtelee myös. Mutta taas kun luulen että ollaan löydetty rytmiä, niin varmaan kaikki heittää häränpyllyä.

Kiva että vanhoja kirjottelijoitakin on löytynyt takaisin, ja onhan niitä vielä kadoksissakin.

En muista mistä kaikesta kirjoteltu, mutta nuo aurinkolasit on käyny kyllä munkin mielessä, mutta ollaan kyllä selvitty kaikki hyödyllisen harson avulla ja sitte rattaitten kääntelyllä. Joka ei ehkä käy niin vaan missään helsingin keskustassa.

Matkustelusta oli kyllä puhetta, ja odotan että saako siskoni mies yhden urakan valmiiks ajoissa, kun heillä on varattu tukholman risteily, jos ei saa niin oon varalähtijänä tytön kanssa. Ja toinen että saako siskoni suostuteltua miehensä etelään talvella (inhoaa aurinkoa), sitten lähetään me tytön kanssa. Täytyy katsoa lähteekö meijän mies sitten matkaan, mutta ei taitais olla sille niin rentouttavaa 2 akan ja 3 lapsen kanssa ja kaikki lapset alle 5 v. Kaikki harkinnassa, ja harkitaan myös vaihtoehtoa että lähetään oman perheen kanssa. Oon säästelly nyt rahaa niin paljon kun pystyy, tuli muuten yllärinä lomarahat töistä, joten ne meni säästöön ja joulun tienoilla tulee veronpalautuksia.

Mutta taidan mennä keittelemään uutta kahvia kun vanha on jo jäähtynyt tohon kuppiin...

Satuilija ja Aamu 3 kk ja 3 pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi me ollaan onnellisia! Nea käänty mahalleen viimein ja oli niin hyväntuulinen. Ja sit sitä toistettiinkin monet monet kerrat ja nyt sammui :D Voi vinde. Niin rakas

Vierailija
164/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi me ollaan onnellisia! Nea käänty mahalleen viimein ja oli niin hyväntuulinen. Ja sit sitä toistettiinkin monet monet kerrat ja nyt sammui :D Voi vinde. Niin rakas

Vierailija
165/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei nyt onnistu niin tulen liittelee tekstin sitten joskus..

Vierailija
166/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, kyllä noi nyt kehittyy nopeesti, jään odottelemaan meillä tota temppua, mutta ei oo ihan viel näyttänyt siltä et ois pakko kääntyy.

Pyry on näköjään varsin iloinen veitikka, aivan loisto kuvia vaan antaa ittestään... Kosiskellaan...

Taas Satuilija ja Aamu

Vierailija
167/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi se mummokin siinä mainoksessa. Heh! Meillä Tomppa paksukainen yrittää kovasti kammeta itseään mahalleen ja kerran vahingossa pyörähtikin. Eli kääntymistä odotellessa.

Verticialle jos jotain sanoisin minäkin ehkä sen, että anteeksi antoakaan ei pidä unohtaa, mutta tärkeää myös äitinä pitää huolta sinun siitä, ettei vauvan ja/tai sinun terveys/henki ole vaarassa. Joskus tosiaan voi myös antaa anteeksi ja itsehän sen parhaiten tietää voiko antaa sitä vaikea sivullisten tietää tai sanoa kun ei tilannetta tarkalleen tiedä.

Mulla eilinen odotettu rauhaisa iltahetki meni lörinäksi kun Tomppa valvoikin yhteentoista ja isoveljensä heräsi itkemään kun viimein sain vauvan nukahtamaan ja piti mennä isompaa lohduttelemaan.

Tänään 3veen kanssa menen lastenkonserttiin ja Tomppa jää isin hoiviin latkimaan nan-maitoa. Mä olen ajatellut reipastua tässä niiden d-vitamiinien suhteen kun syksynee. Jekovitit on kamalan makuisia joku neuvolantäti olikin neuvonut, että antaa vauvallekin niitä maitotipan seassa lusikalla, mutta meillä lapset ovat ne ottaneet kun on vaan muistettu antaa. Neuvolassa meitä neuvottiin rokotuksen jälkeen, että kipulääkettä voi antaa piikin aiheuttamaan kipuun vauvalle vaikka kuumetta ei tulisikaan. Elikä jos vauva on itkuinen tai levoton. Nyt menen juomaan toisen mukillisen kahvia tällaisesta nalle-mukista jossa on kolhu, kun Tomppa viellä nukkuu päiväuniaan. Ja luen vielä juttujanne lisää.

pikkuäiti valmistautumassa konsertiin

Vierailija
168/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
169/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava kuva kääntyilijästä! Ja Pyrylle on täälläkin menetetty sydän!

Nyt mökkeileen, mukavaa viikonloppua!

t.Tsili&Neiti

Vierailija
170/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on vielä hiljaista täällä työmaalla niin pitää nopskasti heittää vähän viestiä.

Eilen oli eka työpäivä ja mulla oli ihan kamala ikävä kotiin. En ollut osannut edes kuvitella.

Hyvinhän ne oli kotona pärjäillyt. Päikkärit oli ollut taas vähän pätkiä, mutta illalla nukuttiinkin sitten vielä yhden päikyt. Iskäkin oli vähän väsy ja veti myös iltaunet.. (heh heh). Äidin kotiintulo heitti kyllä naamalle heti muikeat naurut.

Mies puhui vauvajuttuja puoli iltaa mitä Saku oli tehnyt jne. Näin ne miestenkin jutut vaan muuttuu.

Mutta on se kyllä vaan niin, että äiti se on aina äiti. Kun mies on kotona hoitamassa lapsia niin sen "vuoro" päättyy kun äiti tulee töistä kotiin. Kun äiti hoitaa lapsia kotona niin se on vuorossa 24/7. Näin se kait vaan menee. No, mulla oli kyllä niin kova ikävä että mielelläni otin "iltavuoron" kotona.

Meillä ei vielä käännytä vatsalleen. Eilen kyllä oli mielenkiintoinen tapaus ojennella ja kurotella kättä kun oltiin masullaan. Se näytti vähän hassulta. Iskä kertoi, että kun oli ollut hyvä asento masullaan niin poika oli ponkaissut reilut 10 cm eteenpäin. Tais olla varmaan vähän vahinko.

Yöt on taas olleet vähän heikonlaisia. Viime yönäkin oli pakko ottaa viereen kun kyllästyin jatkuvaan tutitteluun. Selkeää mielikuvaa ei ole monestiko olin hereillä, mutta ekan kerran syötiin jo puolelta öin. Oiskohan ollut vähän sitten tissinkaipuuta.

Aamut on sujuneet poikien kannalta liiankin hyvin. Olen antanut aamutissin ja jättänyt molemmat nukkuvan sänkyyn kun lähden töihin. Varoittelinkin kyllä isompaa että näin ei kyllä taatusti joka aamu käy.

Kahvia menee enemmän töissä kuin kotona. Tämä päätteen naputtaminen käy tosiaan työstä kun on tullut nukuttua huonosti.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Päkkänä

Vierailija
171/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, viikonloppu edessä. Miestä odotellaan, sitten nurmikon leikkuuta, grillailua, uimaan ja se yksi olut mikä kruunaa nämä hellepäivät, nam!!

Ensi viikolla me lähdetään lasten kanssa mummoloihin ja sukutapaamiseen ja mies jää töihin. Aika haastavaa se mummolan reissu on ku isäni eli pappa on niin huonohermoinen ja hermostuu noihin 4 ja 2 veehen ku niiltä mopo usein lähtee käsistä leikin tiimellyksessä. Ei siinä sitten oikein va itekään osaa relata vaan jatkuvasti oltava kontrolli että missä mennään. Kuitenkin pojille reissu ja isovanhemmat niin tärkeitä etten viitsi reissua väliinkään jättää.

Meidän tytteli ei kyllä vielä elettäkään tee kääntyäkseen. Päätäkin kannattelee vielä aika kehnonlaisesti vatsamakuulla, johan ne 3 kk neuvolassa uhkailivat fysioterapialla ellei 4 kk lääkäriin mennessä ole niskoja treenattu. Yrittänyt olen mutta kun ei viihdy niin ei.

Omasta ajasta olette kirjoitelleet. Kyllä nuo 2 ja 4 vee riitapukarit vie minustakin niin mehut että saatava on minunkin ns. omaa aikaa eli käytännöksi on tullut että reilu tunnin hölkkä koirien kanssa iltaisin on ihan mun oma juttu. Vaikka on vain tuo tunti niin on kyllä toooosi tärkeä tunti jaksamiselleni.

Vaunuissa itketään, joten viikonloppuja kaikille ja nauttikaahan lämmöstä ja kesästä.. ja huhtihipuista. t. orvokki

Vierailija
172/282 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli äsken hetki "omaa aikaa", kun kävin isojen poikien kanssa ruokakaupassa. Heh! Mutta on sit niin virkistävää ottaa noi kaks vaan mukaan ja antaa niille huomioo, ne oli ihan onnessaan valitsemassa jogurtteja ja hedelmiä. Ja ostettiin me pillimehutkin... Jeejee, välillä tuntuu, että pää halkee, mutta sit kun jättää yhden lapsen kotiin, niin on niiiiiin helppoa, että taas rakastuu tähän porukkaan ihan korviaan myöten. Ja sama toimii vaikka toinen mukana olevista lapsista olis jupe, eli huomiokykyni riittää selvästi kahdelle ja vasta kolmas aiheuttaa riittämättömyyden tunteen. Kaveri sanoi että puolivuotiaana helpottaa, kun vauva alkaa toimia niinkuin muutkin, syö ruokapöydässä jne. Sitä odotellessa!

tuuti

Vierailija
173/282 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa viime viikko, huh, onneksi on ohi!

Ma oli esikoisen 5v synttärijuhlat kavereille, ke oli sukulaisen hautajaiset ja su ristiäiset. Ja voi jee, tossa välissä vielä yöllä ennen ristiäisiä sain jonkun masupöpön ja oksensin koko edellisen yön. Oli vähän väsynyt ja heikko olo juhlissa ja jäi kaikki herkut sitten välissä, jaffan voimalla mentiin... Oksutaudit on kyllä viho viimeinen homma! Kun nestekään ei pysyny sisällä ja olin ihan kuivin suin. Ja sitten maitokin alkoi vähetä tisseistä. Vauva söikin aina molemmat tisut, kun normalisti riitti yhden tisun syönti. Nyt on onneksi nestetasapaino ok ja maitoa riittää todella hyvin taas. Helpotus!!

Päkkänä, onneksi teillä on alkanut helpottaa pikkuisen nukkumiset ja kiva kuulla, että leikkaus meni hyvin!! Taisit pohtia sänkyyn nukuttamista, että onnistuuko se sitten myöhemmässä vaiheessa. Meillä on 1. ja 2. lapsi nukkuneet mun kainalossa kaikki yöt kunnes oon 8kk iässä lopettanut yösyötöt ja siirtänyt silloin omaan pinnikseen, (joka kumminkin sängyn vieressä) ja hienosti vauvelit sinne oppivat nukahtamaan, en muista olleen mitään ongelmia tai huutoja. Lapset on tietty kaikki erilaisia, mutta uskon että omaan sänkyyn nukkuman laittaminen onnistuu kyllä hyvin myöhemmässäkin iässä! :)

Pikku-Tiuhtille onnea naimisiin menosta!! :) ja ihana nimi teiän tytöllä! :) Ja todella hyvä on myös Miyazakin (vai miten se nyt kirjoitettiin) leffa, jossa Nausikaa pääosassa! ;)

Tuutilla ja äitsykkä3:lla ompi samoina vuosina syntyneet lapset kuin tälläkin: tyttö 04, poika 06 ja poika 09. Ja kun sitä listaa oli, niin Pääkaupunkiseudulla asustetaan ja olen vuosimallia 77. En nyt jaksa merkata näitä listaan, laiska kun olen.... jos joku jaksaisi...

äitsykkä3:lla oli sairaalassa käyntejä vauvan kanssa, voi teidän pientä raukkaparkaa! Ja äidille ja koko perheelle kovasti jaksuja, taisi ollakin pieni jo onneksi terveenä!

Tuuti taas pohti miten jaksaa ja selvitä lasten kanssa. Tosiaan kärsivällisyyttä ja rautaisia hermoja tässä vaaditaan tosiaan (ai mitä ne on...)! Ja positiivinen letkeä asenne ja kiireettömyys helpottaa tosiaan asioita kummasti, kunhan vaan osaisi itekkin niin ajatella ja toimia! ;) Tsemppiä sinnepäin kovasti! Niin ja lepo myös kunniaan!!!!! Tää koti on ainakin meillä semmonen läävä koko ajan että oksat pois (välillä kyllä se raivostuttaa pirusti), mutta aion silti levätä ja jättää hommia tekemättä, kun kyllä tätä hommaa ja siivoomista aina riittää, ne ei lopu ikinä! Mutta väsynyt ja raivoava äippä ei ole hyvä juttu! :) Ihmetelköön mummot ja anopit ja raivotkoon mies, mutta en ole mikään tehosuperhyper äiti! Koti saa olla sotkussa mutta äidillä ja lapsilla on ainakin hyvä olla muuten! :)

Ja Tiituskalla oli aika hyvin painoa lähtenyt itestään! Mullekin tuli sievoiset 25kg ylimääräistä ja jäljellä vielä semmoset 12kg. Ens kesään mennessä ois tarkotus saaha loputki pois!

Pötsipamelasta oli todella mukavaa kuulla! On varmaan vauhdikasta ja välillä uuvuttavaa kahden vauvan kanssa! kiva, että on hyvin mennyt vauveliinien kanssa! :)

Ja uusille tervetuloa mukaan!!

Mutta missä on prinsessat2 !!?? Oltiin niitä viimeisiä huhtiksia, jotka synnytteli toukokuun alussa...

Mitäs vielä, kauheasti oli tullut turinoita, en vieläkään ole ehtinyt kaikkea lukea! Jatkan taas myöhemmin, mies ja lapset kutsuu, pitäisi kai tästä ulos lähteä taas nauttimaan aurinkoisesta ilmasta!

PikkuKeiju ja pikkumies 2kk 1vko

Vierailija
174/282 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän alkais kertoo taas tätä sairaskertomusta...

Eli viime viikollahan oli poitsulla se korvatulehdus, sai ab-hoidon ja päästiin reissuun, joka meni ok. Paitsi viimenen yö oli tuskainen, poika heräili, itkeskeli yms...Matkat nukkui, sen puoleen meni hyvin.

Tulomatkalla sain soiton, soittaja oli lääkäri ja kysyi kuinka jaksellaan...Ihmettelin että mitä se tahtoo, muistaakaseni ei ollu sovittu mitään soittamisia.

Lääkärin asia oli, että pojalla oli ollut vti (virtsatietulehdus)!!

Hyvä et sai korvaansa ab-kuurin, on auttanut virtsatietulehdukseenkin. Oireita siihen en oo huomannut (ei oo haissu pissa, eikä itkenyt pyllyn pesun yhteydes tms..

Oli yrittänyt tavoittaa mua, mutta oltiin reissus, en ollut koko ajan puhelimen ääres...

Perjantaina sit taas käytiin keskussairaalas verikokeis ja antaa uus pissanäyte, siitä viljelyvastaus maanantaina!!

ETTÄ NYT / INFEKTIOTA TAKANA; JOISTA & OLLUT VIIMEISEN KUUKAUDEN AIKANA!!!!!!!!!!!!!!

Mulle jo riittäis tää sairastelu, valvottuja öitä, itkeskelee, huutaa, syömiset vähäisiä ja sairaalas hyppäämiset...Tuntuu että ei oo todellakaan mitään ihanaa vauva-arkea tämä.

Onhan nää tavallisia lastentauteja, mut kurjaa kun yhellä ja samalla pojalla kaikki!! Ja melkein peräkkäin...

Tänään sain siivotuksi, välillä keskeytyksiä kun pikkumies on ollut taas tosi rätyynen..Hampaita taitaa tulla alas, kuolaa kovaa ja syö sormia ja huutaa!!Tai sit korva ei oo kunnos tai... Mistä tuota tietää mikä nyt vaivaa...

Nyt saunan lämmittämiseen ja sit lapsukaiset nukkumaan!!

Lapset oli viime yön mumman luona yökyläs, oli vain pikkumies kotona...Mutta aamulla oli jo herätys 6 jälkeen, että ei saanu nukutuksi yhtään pitempään.

Mumma halusi pestä meidän mattoja, no sehän käy, ei tarvi kaikkia yrittää ite tehdä.

nyt pitää mennä...

äitsykkä3 ja 3kk Luukas

Vierailija
175/282 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLi kirjoitusvirheitä, eli 7 infektiota 3kk aikana, joista 6 ollut viimeisen kuukauden aikana!!

Ihanaa meil nukkuu kaikki lapset, saunan jälkeen uni maistuu!!

äitsykkä3

Vierailija
176/282 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaanpa äitsykkää:

Hampaita taitaa tulla alas, kuolaa kovaa ja syö sormia ja huutaa.

Ihan kuin meillä! Kuolassa paidat /bodyt koko ajan sais olla vaihtamassa. Nyrkit menee suuhun kokonaan ja välistä jyrsii äidin tai isin rannetta. Huutoakin tulee. Tompalla joka ilta pienet iltarätinänsä ennen nukahtamista.

Olipa mukava kuulla myös pikku-keijusta. itse mietin myös mitä Santralle kuuluu hän oli se yksinhuoltaja ja oliko viides lapsi.. jäi mieleen kun synnytti samoihin aikoihin. Päkkänä hurja jo töissä. Ennen äitiysloma kait kestikin vain 2kk.

Imettämisestä puhuttu. Se helppottaa elämää aamulla jään "imettämään" tomppaa kun isi nousee 3veen kanssa. Samalla voi vähän torkahtaakin vaikka..

Konsertti meni eilen hyvin ja Tomppa oli pärjännyt kohtalaisesti isin kanssa juonut 3dl nan-maitoa. Tilasin pikkupingviineistä hyppykiikun Tompalle, onko kelään kokemusta ko.firmasta? tai hyppykiikuista? on n.6kk-12kk ikäiselle tarkoitettu pomppujuttu.

ja taas meillä pyörii ti-ti nalle

mukavaa loppuviikonloppua!

titifanin ja tompan pikkuäiti

Vierailija
177/282 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko teille mitään jatkoja sen vti:n suhteen? Se kun ei ole ihan tavallinen lastentauti näin pienillä. Meillä poika joutui viime perjantaina Lastenklinikalle saman vaivan vuoksi, sieltä Jorviin, jossa oli ab-tipassa 4vrk. Nyt 7vrk ab 3 kertaa päivässä kotona ja sen jälkeen estolääkitys varjoainekuvauksen tuloksiin asti. Kuvaus on 2 viikon päästä, tulokset saadaan 3 viikon kuluttua. Jorvissa jo ultrattiin munuaiset ja virtsatiet ja niissä ei ollut mitään poikkeavaa. Ainoa oire oli kuume 38-38.5, yleisvointi normaali, söi ja nukkui hyvin, oli pirteä ja iloinen. Kuume kun kesti sen 3vrk niin otettiin tulehdusarvot ja siitä lähti tämä seikkailu liikkeelle.

Nyt en ehdi enempiä, mutta tulen linjoille paremmalla ajalla. Minut voi päivittää listoille, eli Aaku05 syntymävuosi -77. lapset: tyttö 10/05, poika 03/07 ja poika 03/09

Vierailija
178/282 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja siis Länsi-Uusimaa on meidän sijainti:)

Vierailija
179/282 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaku77 kyseli meidän jatkoista vti suhteen...

Eli Luukas on syönyt ab 3krt päiväs 7 päivän ajan. Vain pientä lämpöilyä, rutiini toimenpide et otettiin pissakoe, kun oli lämpöä ja itkuinen yms...

Lääkäri vain sanoi puhelimes että ulrataan tulossa aika siihen...

Maanantaina soitan ja kysyn tuloksia, täytyy kysyä ultrastakin...

Tiedän että vti ei oo mikään hällä väliä tauti, pitää hoitaa kunnolla.

Luukas on jotenkin "outo" nytkin, supon laitoin sille, jos oloa helpottas...

Vien taas lääkäriin jos tilanne vaatii sitä.

Nyt nukkumaan!! Öitä

meillä siirtyi viimeselle päivälle 3kk neuvola...

äitsykkä3

Vierailija
180/282 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukeiju, Kiva kuulla että muillakin on kaaos! ;-) Siivoamaan ehtii sitten syksymmällä, tiistaina raivasin lelut leikkihuoneeseen, jotta olkkarissa voi kävellä sytyttämättä valoja. Nyt ei enää voi... Olen todennut että hyvin menee, kun en yritä mitään ylimääräistä: Nakkikeitto onnistuu, kanakastike palaa, jos lisää kerman ennenkuin on varmistanut, ettei kukaan ole itse mennyt kakalle ja huutele kriittisellä hetkellä pyyhkimään... Meillä syödään siis nakkikeittoa ja saarioisten äitien antimia ;-) Laskujen maksu on ihan nounou ja surffaamiseen tarvitaan Pikkukakkosen apua. Nyt kahville ennenkuin se loppuu (muumimukista, päivän ensimmäinen, mutta keitin suoraan 6 kuppia joista mies saa ehkä kaksi...)

Äitsykälle jaksuja Luukaksen infektiokierteeseen. Meillä oli nimi vaihtoehtona, mutta ei päästy sopuun u-kirjainten lukumäärästä, joten jäi siksi pois listalta. Sitäpaitsi toi näyttää ihan Jupelta. Nyt se sammu naamalleen sohvalle, pitää kiikuttaa rattaisiin.

tuuti, tänään virkeänä, vaikka yö oli...