Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: kuinka pian synnytyksen jälkeen olitte taas yhdynnässä?

Vierailija
01.07.2009 |

..Ja miten sujui?

Miten seksielämä muuten lähti sujumaan tulevan vuoden-parin aikana?

(..Tarkoitan että oliko kuinka pian ihan säännöllistä seksiä ja kuinka usein, tuntuiko samalta kuin ennen? Palasivatko halut ennalleen?)

---

Itse odotin ekan lapsen jälkeen pari viikkoa ja muistan että olin kuin neitsyt jälleen: tikin kohtaa nipisti ja paikat oli rutikuivat..

seksielämä lähti sujumaan ihan ok:sti, tietysti vähän vähemmän kuin ennen mutta kerran-pari viikossa. Normaalit halutkin palasivat jo imetysaikana..

Nyt mietin taas jokohan uskaltaisi.. jälkivuoto on ihan lopuillaan ja synnytyksestä on pari viikkoa.

Paikat ei tunnu yhtään kipeiltä eikä tikkejä tullut.. Ja on alkanut jo tehdä mieli.. ;)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 viikkoa synnytyksen jälkeen.

Tikit lähti 4 viikkoa synnytyksestä (alle 10 kpl ja vain pinnallisia repeämiä, ei episiotomiaa)

Hyvin oli paikat parantuneet ja palautuneet (kiitos vuosien lantiopohjalihasten jumpan) eli tuntumaa oli hyvin. Kipua ei ollut ollenkaan, kiihotuion ja kostuin mutta orgasmi joka ennen tullut minulla hyvinkin helposti ja usasti rakastellessa ei tullut ollenkaan.

Nyt rakasteltu muutaman kerran ja edelleen orgasmi kateissa : ( toivottavasti se vielä palautuu

Vierailija
22/38 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se orgasmi sieltä tulee kun kerran sellaisen olet ennen pystynyt saamaan. Synnytyksen jälkeen usein paikat vielä vähän "turtana" kuuluu asiaan. Itselläni synnytyksen jälkeen meni puolivuotta että rupesin jälleen saamaan orgasmeja ja vuosi siitä kun orgasmit jopa tuntu voimakkaammilta kuin koskaan ajemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen jälkeen oli kuukauden mutta kuopuksen jälkeen tuo 5 päivää. ei ollut tikkejä tai mitään kipuja joten th sanoi että voi varosti kokeilla jos haluaa.

Vierailija
24/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan mua huvittanut pätkääkään. Sektiohaava kipuili pitkään ym.

Vierailija
25/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat ja halut olisivat olleet ok jo aiemmin mutta meillä kaikki kolme lasta ovat olleet niin onnettomia nukkujia ja mahavaivaisia ekat kuukaudet että aika on mennyt 24/7 vauvaa tyynnytellessä.

Vierailija
26/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien neljän synnytyksen jälkeen.

Ekalla ja viimeisellä kerralla oli aluksi väljyyttä (eka on aina eka ja viimeisin oli iso vauva), mutta pian sain jumppaamalla paikat kuntoon. Kipua en oo tuntenut koskaan.

Seksielämä palautunut aina samantien tuttuun uomaansa eli se 3-4x vkossa..

Suuseksiä annoin toki miehelle jo silloinkin, kun oli vielä jälkivuotoa ;)

Vierailija
27/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän aristi pari ekaa kertaa (tikatut kohdat oli kyllä jo kutakuinkin parantuneet ja vuoto loppui). Ilman seksiä oltiin siis raskaus-synnytys-vauva -aikana tuo 3 viikkoa alkaen synnytyksestä ;). Ja siitä se sitten taas lähti! Ihan on ollut mielihalut ja seksielämä ennallaan.

Vierailija
28/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin sektio, joten alapään kanssa ei mitään ongelmia, mutta sektiohaavan takia homma tietysti hirvitti, makasin vaan ihan liikkumatta suunnilleen. Mutta kyllä se ihan seksistä kävi molemmille, noin niikuin siinä tilanteessa. Pian se haava siitä sitten parani silleen että uskalsi liikkuakin. ;)

Mitään suuseksiä en ennen sitä yhdyntää antanut, ei meillä ennen tuota hetkeä ollut tilaisuutta moiseen - imetys takkusi ja vauva oli aikas vaativaa sorttia, huonouninen.

Vieläkään ei ole seksielämä "normaaliksi" palannut, "vauva" on kohta 1,5v ja edelleen niin vaativaa sorttia ja huonouninen että tilaisuudet on harvassa ja usein nekin hetket käyttää mieluummin nukkumiseen. Mutta aina sillointällöin on seksiäkin, liian harvoin tosin.

Vierailija
29/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi syntyi sektiolla. Seksi aloiteltiin n. 10 päivän päästä. Toinen syntyi alakautta ja meni m. 3 vkoa kun aloiteltiin. Halut on samat kuin ennenkin, mutta seksi tuntuu paaaljon paremmalta kuin ennen.

Vierailija
30/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti kyllä otettiin, mutta sitäkin enemmän hellimistä. =)

Vierailija
31/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt toisen jälkeen melkein 5 kk. Että näin meillä...en vaan ole jaksanut haluta, ja kun olisin halunnut, on vauva itkenyt tai esikoinen ollut hereillä. Nyt vasta onnistui. Tuli kyllä tarpeeseen... ;)

Onneksi on todella ymmärtäväinen mies minulla. Eiköhän se elämä tästä ala palautua normaaliksi. :)

Vierailija
32/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan ollut 6 viikkoa synnytyksen jälkeen uskalsi yrittää. Pakko oli aloittaa hommat uudestaan kun ennen synnytystäkin oli melkein 6 kk selibaatti kun mies vierasti raskaana olevaa vaimoa. Ekalla kerralla tissit valui maitoa niin ei ollut kauhean eroottista :-)

Nyt sujuu jo normaalisti kun lapsi on 1v.

Vierailija
33/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkeen aloitettiin taas.

Vierailija
34/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni. Esikoisesta jäi muutamat tikit, joiden piti sulaa itsekseen mutta eivät sulaneet ja seksi sattui. Jälkitarkastuksessa lääkäri otti tikit pois ja sitten homma toimi normaalisti.

Kakkosesta ei jäänyt tikkejä, mutta paikat oli muuten aika arat ja jälkivuoto runsasta. Muutama viikko siinä meni, eka kerta synnytyksen jälkeen oli huimaava! Yleensäkin alakerta tuntuu olevan paljon paljon herkempi kuin ennen, ja halut on vain kasvaneet.

Vierailija
35/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYllä mulla on tullut verta aina pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Ja seksi alotettu vasta puoli vuotta - vuosi synnytyksen jälkeen...

t. viidettä odottava

Vierailija
36/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jälkitarkastuksen jälkeen. Liukuvoidetta on kyllä tarvittu koko imetysaika, eli n. 1,5 vuotta. Esikoisen jälkeen halut palasivat melko lailla pian, mutta kuopuksen kanssa meni paljon pidempään. Liekö syynä ollut synnytyksen jälkeen asennettu ehkäisykapseli. Halut palasivat vasta n. 5 kk imetyksen lopettamisen jälkeen, eli lapsen ollessa 1 v 9 kk. Sen jälkeen seksi on ollutkin tosi mahtavaa :). Hyvää kannattaa siis odottaa!

Vierailija
37/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitäkin eka vuosi oli seksin kannalta kuivaa kautta. Esim. orgasmi oli täysin kateissa. :( Imetyksen lopputtua mun alkoi kuitenkin tehdä taas pikku hiljaa mieli.

Toisen jälkeen meni viisi viikkoa ja seksielämä alkoi heti normaalisti. Toisen jälkeen aloin myös nauttia seksielämästä enemmän kuin koskaan! Tähän vaikutti varmasti se, että lopetin hormonaalisen ehkäisyn käytön.

Vierailija
38/38 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli heti kun jälkivuoto loppui

ja jännittihän se kun olisi neitsyyden menettänyt uudestaan. mies oli tosi varovainen ja hellä, enkä mä kauaa pystynyt kun piti lopettaa, varovasti siis aloteltiin. kolmas kerta meni jo tavalliseen tapaan.

mulla oli tikkejä, siks arat paikat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä