Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Helmivauvan kuumeilijat vko 22**

26.05.2008 |

26.5.-1.6.2008

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizzalle tsemppiä, toivon tosiaan koko sydämestäni että hoito onnistuisi ja saisitte vihdoin sen maailman ihanimman pienen käärön syliinne!!!!

Mulla on taas lämmöt nousseet, joten hyvillä mielin tässä odottelen että tuleeko täti vai vauva =) Ja aamuisin mittailen lämmöt siis suusta kielen alta, en toki niin tyhmä ole että kainalolämpöihin uskoisin. 11 kuukautta jo olen lämpöjä mittaillut joten aika hyvin jo tiedän mitä ne näyttää. Siksi ihmetyttääkin jos tapahtuu jotain uutta ja outoa =D Iltalämpöjä mittailin ihan huvin vuoksi, en niitä himinkään ylös laita enkä sen enempää niistä mitään johtopäätöksiä yritä tehdä. Eilen tilasin taas raskaustestejä, että pääsee niitä negoja katselemaan ja kääntelemään suurinpiirtein tikut solmuun jos vaikka joku haamun haamu näkyis... Juu, huvinsa kullakin =DD

Hauskaa tiistaita!!

Nippara kp 26/28-36 dpo8 yk21

Vierailija
22/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin menkkamainen olo, ja paperiinkin tuli vähän tuhrua, että kaipa täällä pitää ruveta varautumaan tädin vierailuun. Toivottavasti ei anna odottaa itseään liian kauaa tällä kertaa.

marjapensas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi suuret kiitokset teille kaikille tsempityksestä meidän inseminaatioon! Oli aivan ihanaa lukea niitä! :)

Nyt on sitten meidän eka inssi takana. Munarakkula oli vielä siellä näkyvissä, juuri kuulemma puhkeamassa hetkellä millä hyvänsä. Olipa hyvä, että päästiin sinne, sillä miehen testitulos ei ollutkaan enää niin hyvä. Viimeksi tehty simppatesti loppuvuodesta, joka oli normaali. Nyt oli aika huono, liikkuvia oli vähän. Mutta pesun jälkeen tulos oli normaali, kun parhaat jätettiin jäljelle. :D

Nyt ne pääsi suoraan odottelemaan follin irtoamista!

Minulla siis nyt 6. clomikierto menossa ja lääkärin mielestä jatketaan inssejä, jos nyt ei tärppää. Kuulemma miehen tuloksen perusteella omin avuin ei ehkä olisi niin hyvät mahdollisuudetkaan.

Minä olen muuten kanssa mittaillut lämpöjä jo aika pitkään ja eilen ja tänään lämmöt laski. Molempina päivinä tuli myös ovistestiin plussa. Huomiseksi odottelen jo lämpöjen nousua. Lämmön mittaan samaan aikaan joka aamu suusta.

Vierailija
24/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizzalle kovasti tsempitystä ja peukkuja! Itsekin aina palaa maan pinnalle, kun tässä kumminkin vasta ensimmäinen kierto on menossa..

Marjapensaalle pahoittelut - toivottavasti oli väärä hälytys ja menkat pysyy poissa. Itse kuulun myös noihin tuhruttelijoihin. Joskus voi tuhrutella jopa kolme-neljä päivää ennen varsinaista menkkojen alkua ja onhan se kyllä pikkusen turhauttavaa kun yli viikko pitää jonkinlaisia suojia aina käyttää!!

Omasta navasta sen verran, että tätiä ei vielä näy, mutta tänään on ollu kyllä koko päivän sellaiset tuntemukset, että koska tahansa repeää (vaikka nyt ei ole tuhruttelua vielä ollutkaan) Lasken itse ekaksi kiertopäiväksi sen päivän, jolloin vatsa on kipeä ja alkaa se niagaramainen vuoto. Rinnat on ehkä vähän kipeinä..

Huomenna tai ylihuomenna testaan, jos vuoto ei sitä ennen ala, mutta näillä tuntemuksilla taitaa kyllä alkaa:(

Walpu negatiivisena kiertopäivänä 31/28-33 ja yk1

Vierailija
25/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hienolta kuulostaa nyt teidän tilanne, että todellakin toivon jännäyksen päättyvän viimeistään kahden viikon päästä plussatestiin!!

Marjapensas ja Walpu, toivottavasti olisi nuo negatiiviset fiilikset kuitenkin väärä hälyytys ja saisitte vielä positiivisesti yllättyä!

Erityisesti toivon tähän pinoon plussaa myös Vacsulille (siis teidän kaikkien muiden lisäksi, Vacsulin matka vain on jäänyt mulle hyvin mieleen). Vacsulin ovistilanne kuulosti niin lupaavalta, että eihän se muuta voi enteillä kuin plussaa, eihän.

ON: Täällä dpo 7 ja jonkun verran jo oireiden kyttäilyä, vaikka aika turhaa viellä tässä vaiheessa. Jonkunlaisia vihlaisuja välillä äkillisissä liikkeissä ja ajoittain hieman (siis todellakin hieman, jos en tarkkailis niin en varmaan huomais) huonoa oloa. Tuo huono olo johtuu varmaan alkavasta flunssasta ja väsymyksestä, esikoinen kun valvotti viime yön. Välillä on myös hieman pistelyä rinnoissa. Nyt en vaan enää muista millaisia oireita mulla on normikierrossa tähän aikaan.

Mitenkäs muilla piinailijoilla menee, tulkaa listaamaan oireita!

Älkääkä turhaan pahoitelko omanapaisia viestejä, juuri teidän omia kuulumisia ja tilanteita mä tulen tänne lukemaan!

anna 061 dpo 7 yk5

Vierailija
26/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kävinläkärissä tuon kilpirauhasjutun takia. Nyt minut ohjattiin sisätautilääkärille... Blaah. :-/ Vaikka verikoe oltiin otettu n. reilu viikko sitten, niin täytyy käydä uudestaan samoissa kokeissa ja vielä 5 verikoetta siihen lisää... :( Otetaan myös tulehdusarvot ettei kilpirauhanen ole tulehtunut (lääkäri epäili sitä).

Ja sitten pitäisi käydä vielä kaulan ultrassa. Ei ole kovin mieltä ylentävää. :( Kyllä nyt alkaa vähän mieliala laskea. Jos minulla on tulehdus, niin ei ihmekään ettei tärppää. Ja taas sain lähetteen yksityiseltä, mutta täytyy kait yrittää julkiselle puolelle, nimittäin on mennyt jo 200e pelkkiin verikokeisiin.

Kysyin sitten lääkäriltä, että voiko tämä vaikuttaa vauvan yritykseen ja en saanut mitään selvää vastausta. Sanoi vaan jotain, että siihen vaikuttaa niin monta tekijää. Jaah... Mutta se slvisi, että mahdollisimman nopeasti pitää käydä nuo verikokeet hoitamassa ja tuo ultra ja sitten vasta sinne sisätautilääkärille. !! Kyllä ottaa pattiin. :(( Ja kysyin, että voiko vauvayritystä nyt jatkaa vai pitääkö keskeyttää joksikin aikaa. Sainm vaan sellaisen vastauksen, että voihan tuota hoitaa sitten raskaudenkin aikana. Siis täh? Minusta tuntuu, että tämä pitäisi ensin hoitaa kuntoon ja jatkaa sitten. Ja oviskin on jo aika lähellä...Voihan pirkules sentään! Mitä te tekisitte? Onko neuvoja? Uskaltaako yrittää vai jätänkö tämän kierron väliin?

Himputti mieskin tulee vasta torstaina työmatkalta. Puuh...

Kyllä nyt tökkii. :((

Rizzalle tsemppiä!! =)

Kp 8/26-30 (tänään jomotti jo tosi kovasti)

Vierailija
27/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ollut jotain alle 110/65. Ei ihme kun on pyörryttänyt.

Vierailija
28/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaas nyt vastata tähän viestiin,kun pitkästä aikaa pääsin kirjautumaan sivustoille. Piti ylläpidon kanssa vääntää jonkin aikaa, ennen kuin sai toimimaan vanhalla nikillä.Kiitos ylläpidolle tää toimii viimeinkin.

Eli täällä ollaan menossa kp 24/25-32 ja huomenna olen menossa gynellä käymään. Katsellaan munasarjat ultralla ja otetaan papa.Voi itkut ,arvatkaa oliko tänä aikana ikävä kommentoimaan teidän juttuja :( .

Mutta täällä ollaan sorvin ääressä jälleen. Oireita ei ole muuta kuin jatkuva vihlominen muniksissa. No huomenna sen näkee mikä siellä vihloo :) .

Tari kp 24/25-33 yk 3

Vierailija
29/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt on tiistai?? Päivissä ihan sekaisin, vuorotyön iloja...

Rizzalle pidän peukut ja varpaat pystyssä, että inseminaatio tuo toivotun tuloksen.

2Poj@näiti; hyvä, et tutkitaan kunnolla, toivottavasti pääset pian sisätautilääkärille. Vaikea varmasti päättää mitä tehdä vauvan yrityksen kanssa, varsinkin, kun lääkäri ei ota kantaa. Mahdollisten lääkitysten aloittaminen alkuraskauden aikana tietysti vaikuttaa vauvaan, mutta toisaalta kilpirauhasen liika- tai vajaatoiminta ovat ihan yleisiä sairauksia ja lääkitys jatkuu raskauden aikanakin. Jospa se sisätautilääkäri osais sanoa enemmän.

Jännät ajat monella, plussatuulia!

Omaan napaan ei erityistä, ovista odotellessa, loppuviikosta sais jo peitot alkaa heilua ahkerammin ;)

Bamboe kp 12/29-33

Vierailija
30/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä päivään muutamaan olekaan kirjoitellut. Meillä ollu muksut kipeinä ja ollut niin paljon kaikkea proggista, että oksat pois. Nyt yksi homma vähemmän, kun saatiin viimein vene vesille kaiken korjailun ja huoltamisen jälkeen!

V80 kirjoititko aikoinaan maaliskuisiin-06? Meille syntyi silloin esikoinen ja ahkerasti kävin lueskelemassa noita juttuja, en vain itse rohjennut silloin kirjoittamaan. Nikkisi vaan kuulostaa niin tutulta ja esikkosi syntymäaika mätsäisi... Meillä siis tosiaan poika03/06 ja tyttö06/07.

Paljon on täällä parissa päivässä tapahtunut! Onnea plussanneille, niin ovistesteissä kuin raskaustestissä! Tsemppiä piinaaville... Kuulun joukkoon.

Ajattelin, että ottaisin lunkimmin tämän, eikä ole niin kiirekään tässä raskautumisessa, mutta kissanviikset! Kuvitelmaoireita pukkaa: väsymystä, painontunnetta alavatsalla tms. Lauantaina pitäisi ferrarin kurvata pihamaalle ja näin varmasti tapahtuukin...

Mulla alkaa ens maanantaina työt, jänskättää vaikka samaa tuttua duunia onkin. Enemmän taitaakin vissiin jänskättää isin ja lasten puolesta, että miten heidän kesänsä sujuu. Mies siis on kotona kesä-elokuun lasten kanssa ja minä palaan sitten taas lokakuussa hoitovapaalle, syyskuun oon "kesälomalla". Musta on tosi kiva, että pystyttiin näin järkkäämään, koska virkistää varmaan kaikkia kokeilla vähän "uutta", kun kuitenkin minäkin tiedän, että saan sitten syksyllä vielä olla lasten kanssa kotona... Ja toivottavasti sitten tammikuussa saa aloittaa äitiysloman! :D

Mutta minä hiljenen,

Matami

kp 25/28-29, yk1

Vierailija
31/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetäänpä taas tupata keskusteluihin, eilen illal koitin ainaki kahdesti ja aina kun sain sepustukseni väsättyä rupes herjaan jotain koko sivusto.. :(

Meillä ei juur uutta ole, nyt pari viikkoa viime menkoista joten yritän vaan saada miestä petiin mutta tuntuu että mun "naputukseni" ei oikein auta asiaa.. Kun en oo oikein koskaan niin tarkkaan pohtinu omaa oloani että voisin sitten sanoa koska olis oikea oviksen aika. Ja kun vasta 7 vkoa kun otettiin kierukka pois, niin ei oikein tiiä. Sen kanssa kun mulla ei menkkoja ollut. Joskus ennen ekaakin oli tosi sekavia kiertoja, kauheen pitkiä ja välillä hirmu lyhyitä, mutta sen jälkeen melkein aina ollu joku ehkäsy, joten muisti ei nyt oikein toimi. Kun siis ainakin reilu 5 vuotta sitten ois ollu pitempään niin että mikään hormini ehkäsy ei kiertoa määräis..

Mutta olipa taas omaa pohdiskelua, tää on aika pitkää odottamista.. Eikä paljoa kyllä ole kavereita kenen kanssa jakaa ajatuksia kun ei niin hirveesti huudella että pikku kolmosta haaveiltas.. Mulla hiven mahaa muutenki niin en jaksa että kaikki aina kyselis ja tutkailis... :)

Kaikille plussille PALJON ONNEA!!!!

Vierailija
32/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jälleen tapani mukaan liian malttamaton ja ostin tänään kahdenlaisia r-testejä ja sain molempiin yhtä haaleat haamuviivat :| Miten mä muka maltan odottaa viikonloppuun. Voisin koittaa kuvata aikaansaannokseni :p

Vierailija
33/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän se sama! Esikon laskettu oli 15.3., eli maaliskuinen olin. ;o) Hänpä päätti vaan putkahtaa ulos 3 vkoa etuajassa joten meistä tulikin helmikuisia.

Lastwish: paljon onnea! Myös onnea kaikille haamuilijoille ja plussailijoille (sekä o- että r ) ;o)

V

Vierailija
34/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kun mitään ei tapahdu. Vieläkään ei oo menkat alkanu. Tulis nyt, niin pääsis uudelle kierrokselle. En oo kyllä lauantain jälkeen testannu, mutta silloin testin tulosikkuna oli lakanaakin valkeampi. Kylläpä tympii, jos kierto alkaa nyt sekoilla: jotenkin ajattelin, että kesää kohti stressi lievittyy ja mahdollisuudet paranee, mutta jos nyt alkaa kroppa kremppaamaan niin... ärrrsyttää.

Onnea kaikille, joilla jonkinmoista edistystä tapahtuu ja sinniä meille muille...

Terveisin lievästi ;) kärsimätön,

Pihlajainen kp 35/28, yk7

Vierailija
35/93 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen malttamaton, lastwish. Sulla kuulostaa kyllä lupaavalta kun sait haamun. Pidän peukkuja, että viiva vahvistu. Mun piti testailla huomenna mutta teinkin jo tänään iltapäivällä testin. Kymmenen minuutin kohdalla näytti haamua, mutta sekin katosi pois hetken päästä. Eli se siitä. Pitikin olla niin malttamaton.

Lisäksi mulla on tullut vaaleanpunaista tuhrua, joka yleensä enteilee tädin tuloa. Kuulun myös tuhruttelijoihin. Rinnatkaan ei ole enää kuin vähän arat. Kaikki "raskaus oireet" on tainnut olla mun korvien välissä. Nyt en kyllä enää testaa ennen kun on selvästi myöhässä. On niin turhauttavaa katsella sitä tyhjää testiä.

Tiedättekö pitääkö kierto laskea tuhrun alkamisesta vai kunnon vuodosta. Joku kirjoitti ainakin aloittavansa kunnon vuodosta. Itse olen aloittanut tuhrusta, pitäisköhän vaihtaa laskutapaa?

Tsemppiä Rizzalle, toivottavasti inssi onnistuu!

2poj@näiti: Minä varmaan jatkaisin yritystä kaikesta huolimatta, kun ei kerran lääkäri kieltänytkään. Tsemppiä!

heinuli kp 27/25-27

Vierailija
36/93 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinuli: esim. Fertility Friend sanoo että kunon vuodosta lasketaan eli kun tarttee siteen, tuhru on sitä mitä tarttuu paperiin ja sillä pärjäilee.

On: vähän rinnat kipeänä ja närästää. Pitäis vaan jaksaa antaa ajan kulua. Vaikeaa tällä mun heti-tänne-kaikki-nyt-tai-siis-jo-eilen luonteella. Pikkasen alkoi poltella testaamisen suuntaan.

Taas pitäsi töihin itsensä raahata.

T:Vacsu kp 28/28-43, yk7, dpo 7

Vierailija
37/93 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pihlajainen:

Mulla oli aivan sama juttu toissa kierrossa. Päivälleen täsmälliset (28) kierrot olleet muuten, mutta yksi kierto kestikin sitten 37 päivää. Tuli siinä muutamat testit tuhlailtua. Tsemppiä, eiköhän se johonkin suuntaan se tilanne muutu. Mieluummin tietysti plussaa sinulle toivon, mutta tiedän että toinenkin vaihtoehto on helpotus tuossa tilanteessa.

Tikutin tuossa pitkässä kierrossa ovista, mutten sitä löytänyt. Lopetin kyllä tikuttamisen johonkin 22 päivän kohdille. Noin pitkässä kierrossa olisi voinut olla myöhemminkin. Jostain muistan kuitenkin lukeneeni, että ovuloimaton kierto voisi olla pidempi. Se minusta ainakin tuntuu, että siinä oli syynä.

Miksi ei tärppää vaikka ovulaation löytää ja aktiivisesti yrittää? Ja miten ihmeessä niitä vahinkoja ihmisille sattuu? En ymmärrä.

T. Pötkö kp 9/28 yk4

Pitäisköhän jo alkaa tikuttamaan?

Vierailija
38/93 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelut tuosta eilisiltaisesta kärttyisästä viestistä... varmasti täällä lähes jokainen joutuu välillä tuskailemaan samankaltaisten asioiden kanssa.

Pötkö05, kiitos tsemppauksesta! Mukavaa, kun on kohtalotovereita. Yhdyn ihmettelyysi noista vahingoista... kerrassaan merkillistä, että niinkin voi käydä. Taidan käydä tänään ostamassa taas testin. En ole seurannut tuota ovista kovin tarkasti: suurinpiirtein olen ajoituksen laskenut, mutta en ole tikuttanut tai mittaillut lämpöjä. Täytyyköhän alkaa ensi kierrossa siihenkin puuhaan, jos tästä nyt uudelle kierrolle päästäisiin. Osaisi sitten tähdätä paremmin :)

Anoppi taas tuossa pääsi haaveilemaan lapsenlapsista... (ei olla kerrottu yrityksestä mitään) Meinaa välillä ahdistaa, kun anoppi katsoo minuun ikään kuin se hänen mummoutumattomuutensa olisi minun lisääntymishaluttomuudesta kiinni... Oma äitinikään ei tiedä yrityksestä ja hän taas aina jaksaa jankuttaa sitä, että "puoli vuotta ehkäisyn lopettamisesta ja sitten kyllä huomaat olevasi raskaana". No, se puoli vuotta on jo mennyt... Välillä pelottaa, että olemmeko lykänneet lapsen yrittämistä liian pitkään, eikä se enää onnistukaan. Vaikka ei minulla sellaisiin epäilyihin mitään varsinaista syytä ole.

Kesän yli kyllä vielä yritellään ihan itse. Syksyllä vois mennä lääkäriin, jos ei onnistu.

Tulipas taas vuodatettua... vaikka ei teille taida tarvita selitellä näitä ahdistumisia. Mukavalta ja empaattiselta porukalta vaikuttaa tämä.

Onnea kaikille... lähden tästä töihin

Pihlajainen

Vierailija
39/93 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsukainen nukkui aamulla ennätyspitkään. Kasilta vasta heräsi, kun mun puhelin soi. Harmi, ettei itse oikein saanut aamusta nukuttua. Paleli niin kovasti, vaikka kuinka yritin kääriytyä peittoon. Sisälämpötila näyttäisi olevan 20. Normaalisti meillä on jotain 22. On kai ollut kylmä yö.

Eilen iski töissä ihan hirveä turvotus. Kylläpä tuntuikin pahalta olla farkut jalassa, kun vatsaa turvotti niin kovasti. Yöllä ei voinut edes kuvitella nukkuvansa mahallaan, kun sitä alkoi heti koskemaan. Mietin vaan, että olisikohan liika karkin syöminen saanut sen turvotuksen aikaan. Oli taas niin kova makeanhimo, että ahmin karkkeja koko työmatkan. Tai sitten söin töissä liikaa ksylitolpastilleja.

Rinnoissa ei tunnu ainakaan vielä sitä normaalia menkkoja ennakoivaa kipuilua. Nännit sen sijaan on olleet jo muutaman päivän tosi kosketusarat. Nipukkaakin tuli aamulla kokeiltua pitkästä aikaa. Se tuntui kyllä tosi kovalle. Harmi, etten muista kuinka kovalle se aiemmissa kierroissa on tuntunut. Oliko se jotenkin extrakova nyt, vai lähtikö taas mielikuvitus vaan laukkaamaan?

Tää palelu on nyt kyllä outoa. Palelee, vaikka on ihan kunnolla vaatetta. Otsa tuntuu tosi kuumalta ja silmät kiiluu kuin kuumeisella. Töissä on kyllä taas ollut flunssaa liikkeellä. Nenäkin meinaa vähän vuotaa.

Ajattelin, että voisin perjantaiaamuna koittaa testata, vaikka se vielä aikaista saattaa ollakin. Tuolla kaapissa vaan pyörii kaksi testiä edelliseltä kierrolta.

Joie kp 21/23-27

Vierailija
40/93 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi sun oireet on kuin suoraan mun kropasta. Mulla kanssa turvonnut olo, alavatsaa jomottaa ja kivistelee melkein koko ajan, nyt paleltaa ja nenä valuu. Rinnatkin on vähän arat. Ainoastaan tuo vähäinen tuhruttelu vähän huolettaa, että taitaa kuitenkin se täti olla tulossa.

Itse ajattelin testata kanssa perjantaiaamuna, kun silloin olisi aikaa, vaikka ajoituksen suhteen ehkä vähän aikaista. Mutta jännäillään silloin yhdessä ;)

t. marjapensas kp 21/24-28